Perspektywy ERP 2024: Okiem ekspertów

Rok 2024 zwiastuje kolejną falę innowacji w dziedzinie systemów ERP, które są kluczowe dla zarządzania i automatyzacji operacji biznesowych w…

Jak systemy ERP wspierają rozwój przedsiębiorstw

W dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, wdrażanie technologii w kluczowe obszary działalności stało się nie tylko korzystne, ale…

Jak maksymalizować wydajność i minimalizować przestoje

W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym, skuteczne planowanie produkcji stanowi kluczowy element sukcesu przedsiębiorstwa. Procesy…

Przemiana cyfrowa w sektorze produkcyjnym: Jak systemy ERP podnoszą standardy efektywności produkcyjnej

Cyfrowa transformacja to nieunikniony proces, który zmienia oblicze wielu branż, w tym także przemysłu produkcyjnego. W miarę jak technologie…

Zarządzanie zakupami przez system ERP

Dział zarządzania zakupami w firmie ma na celu optymalizację kosztów jej funkcjonowania. Pracownicy zajmujący się tym obszarem muszą

System ERP dla produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego

Rola systemu ERP jest kluczowa w sektorze produkcji żywności i przetwórstwa mięsnego. Nowoczesny i funkcjonalny system ERP odgrywa istotną rolę

Previous Next Play Pause

Qualiac ERP ubezpieczy twoją przyszłość

MGEN to jedna z największych firm na rynku francuskim zajmujących się ubezpieczeniami zdrowotnymi dla pracowników państwowej oświaty. W jej skład wchodzi pięć przedsiębiorstw ubezpieczeniowych o zróżnicowanej działalności takiej, jak między innymi zarządzanie obowiązkowymi ubezpieczeniami zdrowotnymi w oświacie, opieką zdrowotną, funduszami reasekuracyjnymi, ubezpieczeniami na życie, działaniami socjalnymi, a także działalnością społeczną i zdrowotną.

Firma RUMET jest producentem armatury mosiężnej sieci domowej, elementów ogrzewania centralnego i podłogowego oraz elementów mosiężnych wytwarzanych na indywidualne zamówienie. Od początku swojej działalności przedsiębiorstwo dąży do zapewnienia najwyższej jakości produktów i konkurencyjności oferowanych wyrobów.

By woda w kranie była ciepła

sente logoZakład Usług Technicznych Energetyki Cieplnej “ZUTEC” Sp. z o.o. Firma jest producentem zespołów ciśnieniowych - kompaktowych węzłów cieplnych, projektuje i buduje sieci cieplne, instalacje kotłowe oraz przemysłowe. Ze względu na profil działalności, przedsiębiorstwo produkuje głównie na zamówienie – jest to produkcja przede wszystkim jednostkowa, czasem krótkoseryjna. Każdy węzeł to najczęściej inne urządzenie, czasami zdarzają się węzły produkowane seryjnie. Wydawać się może, że przy takiej produkcji nie ma miejsca na innowacje. Pierwsze wrażenie potrafi jednak bywać mylące.

suncode logoPrzedsiębiorstwa działające na konkurencyjnym rynku w bardzo szybko zmieniającym się otoczeniu muszą zapewnić swoim pracownikom szybki dostęp do informacji niezbędnych z punktu widzenia podejmowanych przez nich decyzji. Odpowiedzią na zwiększające się potrzeby w tym obszarze są systemy Workflow pozwalające na kompleksowe zarządzanie dokumentami i procesami biznesowymi.

Obecnie przedsiębiorstwa decydują się na zastosowanie systemów informatycznych wspomagających zarządzanie dokumentami i procesami biznesowymi dążąc do obniżenia kosztów bieżącej działalności. Płocka firma BUDMAT jako narzędzie pozwalające osiągnąć ten cel wybrała system Plus Workflow oferowany przez Suncode.

Qualiac ERP wzmacnia grupę Bayard

S.IN.GE to system wykorzystywany w grupie Bayard do zarządzania działalnością prasową, wydawniczą i internetową. Korzysta on w pełni z możliwości systemu Qualiac ERP.
 

Obsługa korespondencji jest ważnym procesem w każdej firmie. Tym bardziej, że dla wielu przedsiębiorstw nadal pozostaje ona kluczowym kanałem dystrybucji różnych dokumentów, np. finansowych. Istotna jest nie tylko korespondencja wychodząca, ale również przychodząca. Klienci niecierpliwią się, ponieważ nie dostali jeszcze odpowiedzi na zapytanie? Ich list zaginął pod mnóstwem innych? Mamy na to sposób – uporządkowanie obiegu korespondencji za pośrednictwem platformy elektronicznego obiegu dokumentów V-Desk.

Cyfrowe archiwum – błyskawiczny dostęp i zarządzanie dokumentacją dzięki systemowi Sente

sente logoSpółka, która dynamicznie weszła na rynek, opiera swój biznes na świadczeniu w dowolnej skali usług archiwizacji, digitalizacji i zarządzania dokumentacją dla firm i instytucji. Archiwum fizyczne to aż 3000 m2 powierzchni w nowoczesnym kompleksie biznesowym. Lokalizacja i systemy ochrony spełniają restrykcyjne wymagania w zakresie procedur i przepisów bezpieczeństwa. Najwięksi odbiorcy usług pochodzą z branży finansowej – m.in. fundusze sekurytyzacyjne, firmy windykacyjne, banki i firmy leasingowe.

Kuźnia Polska S.A., renomowany producent elementów stalowych dla wielu branż przemysłu, wdrożyła system IFS Applications™ w celu usprawnienia procesów biznesowych w obszarze produkcji, dystrybucji, utrzymania ruchu i finansów.

Polcolorit S.A., renomowany producent płytek ceramicznych, usprawnia działalność dzięki IFS Applications. Polcolorit S.A. należy do czołowych producentów w branży ceramicznej na polskim rynku.

Firma istniejąca od ponad 30 lat specjalizuje się w produkcji płytek ceramicznych ściennych i podłogowych. Są one oferowane na rynku pod marką Ceramica Marconi. Zakład produkcyjny jest usytuowany w Piechowicach, u podnóża Karkonoszy przy międzynarodowej trasie E65.

Quatra Max w Agencji Ochrony Szabel

sygnity business solutionsAgencja Ochrony SZABEL Spółka z o.o. w Koszalinie (Grupa Szabel) jest firmą z ponad 25−letnim doświadczeniem, specjalizującą się w projektowaniu i wdrażaniu kompleksowych, systemowych rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa osób i mienia. W ramach zintegrowanego systemu ratownictwa ściśle współpracuje z Policją, Strażą Pożarną, Strażą Miejską, Pogotowiem Ratunkowym, Pogotowiami Gazowym, Energetycznym i Wodociągowym. Grupa Szabel zlokalizowana w Koszalinie (centrala) obsługuje poprzez 10 oddziałów terenowych ponad 7000 klientów. Przy realizacji zadań uczestniczy 1000 pracowników dysponujących flotą ponad 70 pojazdów służbowych.

Novacura wspiera obrót magazynowy w firmie Com40

novacura logoSamodzielność i łatwość przekazywania obowiązków innym pracownikom, przejrzystość i uporządkowanie. To cechy Novacura Flow, które zdecydowały o tym, że Com40 – firma produkująca meble tapicerowane i materace dla największych firm w Polsce i na świecie – zakupiła kolejne sto licencji na rozwiązanie.

Zarządzanie w firmie LFB Group, czyli optymalizacja procesów w systemie Qualiac

qualiac logoPrawidłowa optymalizacja procesów biznesowych jest często sporym wyzwaniem podczas wdrażania i eksploatacji systemów ERP. Problemy te, dysponując odpowiednią wiedzą i doświadczeniem, można jednak pokonać. Najlepszym dowodem na to jest wdrożenie systemu ERP Qualiac we francuskiej grupie farmaceutycznej LFB Group.

Banki ufają Qualiacowi

QUALIAC  ERPPrzestarzały system klasy ERP w instytucji takiej jak bank, może się przyczynić do problemów z prawidłowym zarządzaniem bieżącymi rozliczeniami, a także spowalniać lub wręcz uniemożliwiać dalszy rozwój instytucji finansowej. W takiej sytuacji swego czasu znalazł się francuski Banque Accord, który używał od przeszło 20 lat tego samego, niedającego się już unowocześnić systemu ERP.

Kaysersberg Packaging swoją współpracę z Qualiac’iem rozpoczął w 1994 roku. „Początkowo wybór nowego systemu ERP nie był łatwą decyzją. Dwaj najwięksi, światowi dostawcy oprogramowania na rynku nie mieli wówczas zbyt dobrej prasy. Terminy wdrożeń się przeciągały. W tej sytuacji musieliśmy bardzo jasno określić kryteria wyboru systemu ERP i firmy, która będzie go wdrażała.” – wspomina Christophe Schoor, dyrektor finansowy w Kaysersberg Packaging.

Wdrożenie Qualiac ERP w firmie Cegedim
sposób na efektywnie odmłodzenie systemu IT

Francuska firma Cegedim specjalizuje się w dostarczaniu profesjonalnego oprogramowania, baz danych, narzędzi technologicznych oraz w świadczeniu usług związanych, między innymi z zarządzaniem przepływem danych. Oferta skierowana jest głównie do sektora opieki zdrowotnej, laboratoriów badawczych, przedsiębiorstw prowadzących badania w dziedzinie nauk przyrodniczych, służby zdrowia oraz firm ubezpieczeniowych. Spółka zatrudnia 8100 osób w ponad 80 krajach i posiada łącznie 60 filii rozrzuconych po całym świecie. Firma w 2012 roku mogła pochwalić się przychodami wynoszącymi 922 milionów euro.

W kwestii bezpieczeństwa IT nie ma miejsca na zaufanie. Chcąc zredukować ryzyko włamania do infrastruktury IT, firma powinna monitorować aktywność swoich pracowników… także zatrudnionych przez siebie administratorów IT. Jak pokazuje niedawny przykład, zasada ta w szczególności dotyczy branż dysponujących wartościowymi danymi – w tym m.in. firm hostingowych.

Czy możliwy jest monitoring każdej sekundy procesu produkcyjnego? Zdecydowanie tak. Zwłaszcza międzynarodowe koncerny, posiadające fabryki na całym świecie i pracujące w różnych strefach czasowych doskonale rozumieją wartość czasu. Optymalizacja produkcji odbywa się na wielu poziomach, poczynając od hali produkcyjnej (przestoje, awarie, zatrzymania, przezbrojenia, jakość produktu), poprzez logistykę (magazynowanie, łańcuchy dostaw, śledzenie przesyłek), a kończąc na ciągłym doskonaleniu całego procesu (Continuous Improvement).

CEPA specjalizuje się w cieciu laserowym i wycinaniu z blach metalowych dla producentów wyrobów finalnych. Firma działa w rytmie produkcji na zamówienie, według specyfikacji przedstawionej przez klienta. Kluczowym elementem wpływającym na pozycję konkurencyjną jest zapewnienie najwyższej jakości określonej przez standardy światowe oraz optymalna terminowość, która w przypadku CEPA sięga aż 98%.

Polskie Pomidory ze wsparciem systemu ERP firmy SENTE

sente logoFirma Polskie Pomidory S.A. należy do grupy Citronex, zajmującej się importem bananów oraz produkcją i dystrybucją pomidorów Kompleks szklarni należący do przedsiębiorstwa zajmuje obecnie 10 hektarów. Dzięki zastosowaniu innowacyjnej technologii, firma jest w stanie dostarczać na rynek świeże pomidory malinowe przez cały rok. Spółka od początku zdecydowała wdrożyć odpowiedni system wspomagający procesy operacyjne w najważniejszych obszarach: Sprzedaż, Logistyka, Finanse i księgowość.

Impuls EVO u producenta elewatorów zbożowych

bpscFeerum SA jest jednym z największych w Polsce producentów kompleksowych elewatorów zbożowych, służących do suszenia i magazynowania produktów roślinnych, takich jak m.in. zboża, rośliny strączkowe i oleiste, kukurydza i inne. Spółka oferuje w pełni kompleksowe rozwiązania – od analizy potrzeb klienta, poprzez propozycję rozwiązań technologicznych, produkcję urządzeń, aż po uruchomienie obiektu i oddanie go do eksploatacji, oraz usługi posprzedażowe, serwis i dostarczanie komponentów do urządzeń.

Firma jubilerska Corundum z Wrocławia, producent biżuterii z kryształów Swarovskiego, wystartowała w styczniu tego roku z nowym systemem ERP – SAP Business One. 

docFlow S.A. z rozwiązaniem SENTE

sente logoFirma docFlow S.A. mając jasno określone założenia biznesowe i kompetencje w zakresie profilu działalności stała przed wyborem Partnera, który będzie w stanie dostarczyć system informatyczny mogący sprostać specyficznym wymaganiom związanym ze świadczonymi usługami. Zadaniem poszukiwanego oprogramowania miało być wsparcie Centrum Zarządzania Dokumentami, z uwzględnieniem ogromnej skali ilości dokumentacji przetwarzanej przez docFlow, tak by obsługiwał zarządzanie gospodarką magazynową (WMS) również od strony logistycznej oraz koordynował całość procesów archiwizacyjnych.

Polska spółka AQ Wiring Systems Sp. z o.o., będąca częścią grupy AQ Group AB, posiada ponad 50-letnie doświadczenie w produkcji okablowania, oferując szeroki asortyment kabli i systemów elektromechanicznych do różnorodnych zastosowań. Jakość i efektywność to kluczowe elementy tworzące podstawę sukcesu firmy. Stanowią one główne wartości stale rozwijane przez producenta. Polski oddział AQ Wiring Systems opiera swoją działalność na systemie MONITOR od września 2012 roku.

Firma Mobile Climate Control specjalizuje się w indywidualnie dopasowanej inżynierii systemów HVAC (ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja). Dostarcza systemy kontroli klimatyzacji dla szeregu pojazdów komercyjnych – autobusów, autokarów, pojazdów przemysłowych oraz sektora wojskowego. Firma tworzy niestandardowe i indywidualnie projektowane rozwiązania, począwszy od pojedynczych komponentów, po zaawansowane systemy klimatyzacyjne. Firma realizuje projekty i tworzy produkty „szyte na miarę” przy zachowaniu maksymalnie krótkiego czasu ich dostarczenia.

PGNiG TERMIKA jest największym w Polsce wytwórcą ciepła i energii elektrycznej wytwarzanych w kogeneracji, czyli metodą jednoczesnej produkcji energii elektrycznej i ciepła w trakcie tego samego procesu technologicznego. Firma zajmuje się ponadto sprzedażą, przesyłem i dystrybucją ciepła. Od roku 2012 PGNiG TERMIKA należy do Grupy Kapitałowej PGNiG, lidera rynku gazu ziemnego w Polsce.

System IFS Applications wspiera rozwój spółki PROJPRZEM S.A., jednego z czołowych europejskich producentów systemów przeładunkowych.

Bydgoska firma PROJPRZEM S.A. prowadzi działalność w branży konstrukcyjno-budowlanej od roku 1948. Początkowo specjalizowała się w projektowaniu i budowie obiektów przemysłowych. W kolejnych latach PROJPRZEM przekształcał się w producenta konstrukcji stalowych i dostawcę usług budowlanych. W roku 2008 firma rozpoczęła działalność w nowym obszarze − produkcji systemów przeładunkowych przeznaczonych przede wszystkim dla centrów logistycznych.

PanLink jest międzynarodowym producentem wiązek kablowych, modułów i kompletnych produktów wykorzystywanych przez firmy z różnorodnych gałęzi przemysłu. Jako producent kontraktowy firma zbudowała długotrwałe relacje z takimi producentami jak ABB, Atlac Copco, czy Safegate, kierując swoje produkty na cały świat. Kluczowym elementem działalności firmy jest zapewnienie najwyższego poziomu jakości oferowanych produktów, pełnej terminowości dostaw oraz szybkości odpowiedzi dla klientów. Działalność PanLink od 1999 roku wspierana jest przez system Monitor ERP, który zapewnia sprawność m.in. takich procesów, jak produkcja, logistyka, zakupy, sprzedaż oraz finanse.

Poznański producent oprogramowania: DomData AG Sp. z o.o. zakończyła wdrożenie w firmie Deutsche Immobilien Investierungs-GmbH. Przedmiotem kontraktu było oprogramowanie wspomagające planowanie i rozliczanie budżetów spółki.

Firma Atlas Ward to wrocławska spółka specjalizująca się w kompleksowych rozwiązaniach obejmujących projektowanie, produkcję i realizację obiektów o konstrukcji stalowej i żelbetowej. Ze względu na konieczność zwiększenia skuteczności komunikacji w rozproszonej strukturze spółki oraz standaryzacji używanego oprogramowania, kierownictwo firmy podjęło decyzję o wprowadzeniu usług Office 365.

Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Przeworsku powstał 31 grudnia 1998 r. na mocy decyzji Wojewody Przemyskiego i jest jedynym publicznym zakładem opieki zdrowotnej na obszarze powiatu przeworskiego. Świadczy usługi medyczne w zakresie: lecznictwa szpitalnego, ambulatoryjnej opieki specjalistycznej, podstawowej opieki zdrowotnej oraz nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, rehabilitacji, transportu sanitarnego oraz profilaktycznych programów zdrowotnych. SPZOZ w Przeworsku jest Szpitalem Akredytowanym przez Ministra Zdrowia, a jakość świadczonych usług potwierdza certyfikat zgodności z wymogami normy ISO 9001.

Back to top