System CRM a zarządzanie relacjami z klientem

Aby osiągnąć sukces w biznesie, z całą pewnością potrzebne są świetnej jakości produkty bądź usługi oraz doskonały serwis. Kluczem do…

System CRM jako projekt indywidualny – co warto wiedzieć?

Wielu przedsiębiorców jest obecnie zainteresowanych wdrożeniem oprogramowania CRM. Zainteresowanie systemami CRM jest spowodowane przede wszystkim…

Małe i średnie firmy chcą inwestować w relacje i sztuczną inteligencję

W 2019 roku dla firm z sektora MSP najważniejsze jest wzbudzenie zaufania w otoczeniu rynkowym. Według przedsiębiorców, aby utrzymać

Przełomowe technologie to nie przyszłość Marketing Automation – to teraźniejszość

Sztuczna Inteligencja to przyszłość marketingu – to stwierdzenie powtarzane raz za razem przez prawie wszystkich w branży. Jednak czy nie…

Mobilna aplikacja Comarch w rękach serwisantów Airpress

Airpress, producent sprzętu pneumatycznego, odd kilku miesięcy korzysta z aplikacji przeznaczonej do wsparcia pracowników punktów serwisowych -

Rozwiązanie IFS Customer Engagement wybrane przez Baxi Heating

Baxi Heating Ltd decyduje się na wielokanałowe centrum obsługi klienta firmy IFS, które stanowi opartą na chmurze platformę dla telefonii i…

Previous Next Play Pause
loading...
RAPORT CRM
RAPORT ERP
RAPORT CRM, przygotowywany przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

22 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

PARTNERZY RAPORTU ERP 2022

Stoen Operator rozstrzygnął przetarg na wdrożenie nowego systemu klasy CRM. Za realizację umowy odpowiedzialna jest firma doradcza PwC Polska. Pomoże ona wdrożyć Salesforce Customer 360, który zastąpi systemy istniejące już w zasobach warszawskiego OSD. Nowy system będzie kompatybilny z wymogami związanymi z cyfryzacją sektora energetycznego i usprawni, m.in., obsługę procesową klienta w ramach Centralnego Systemu Informacji Rynku Energii (CSIRE).

SAPWedług badania Aberdeen, 78% przedsiębiorstw uważa, że ich klienci czują się niepewnie podczas interakcji z technologią w sklepach. Tymczasem tylko 35% konsumentόw wyraża taką niepewność. Ten rozdźwięk może się odbić czkawką firmom konkurującym w coraz lepiej wyedukowanej grupie konsumentów. To dlatego umiejętność zagregowania i wykorzystania pozyskanych informacji, staje się często krytyczne w rozwoju biznesu. Bosch, światowy gigant w sektorze dóbr konsumpcyjnych, zdecydował się przebudować procesy w sektorze elektronarzędzi wykorzystując platformę SAP Customer Experience.

Totalizator Sportowy rozpoczął projekt, którego celem jest transformacja zarządzania relacjami z graczami między innymi lotto.pl. Wsparciem dla spółki w tym przedsięwzięciu będą technologie CRM firmy Salesforce – światowego lidera w systemach CRM.

ANEGISLiderzy marketingu i sprzedaży wiedzą, że wartościowa i oparta na zaufaniu relacja z klientem przynosi zyski. Pracownicy firmy poznają klienta, budują z nim relacje i dbają o jego satysfakcję. A personalizacja doświadczeń i proaktywna obsługa klienta odgrywają coraz większą rolę w jego utrzymaniu. Czy do każdego klienta można podejść indywidualnie? Jak towarzyszyć klientowi w każdym punkcie styku z produktem/usługą? Co jest potrzebne, żeby przywiązać klienta do marki? – Odpowiednie narzędzia CRM i dane o kliencie.

Konsumenci coraz świadomiej łączą życie w realu z aktywnościami w sieci. W wyniku przeniesienia znacznej większości działań do świata wirtualnego podczas pandemii ponad połowa interakcji z klientami przebiegała online, wynika z raportu opracowanego przez McKinsey. Wyniki badań tej samej firmy obrazują, że aż 75% konsumentów przynajmniej raz skorzystało z cyfrowych możliwości kontaktu z wybranymi firmami i deklaruje, że zamierza nadal to robić, nawet gdy wszystko wróci do „starej normalności”.

Podczas Dreamforce '22 Salesforce zaprezentował Genie - hiperskalowalną platformę danych w czasie rzeczywistym, która zasila cały system Salesforce Customer 360. Dzięki Genie każda firma może przekształcić dane w niesamowite doświadczenia dla klientów, zapewniając im bezproblemowe, wysoce spersonalizowane doświadczenia w zakresie sprzedaży, obsługi, marketingu i handlu. Doświadczenia zapewniane przez Genie stale dostosowują się do zmieniających się informacji i potrzeb klientów, a wszystko to ma miejsce w czasie rzeczywistym.

Firma Salesforce zawarła współpracę z TikTok, aby ułatwić sprzedawcom korzystającym z platformy Commerce Cloud kontakt z tiktokową społecznością – w tym reklamowanie się wśród użytkowników i zwiększanie widoczności produktów. Partnerstwo to stanowi inwestycję w platformę Commerce Cloud, która ma pomóc firmom w dotarciu do klientów korzystających z mediów społecznościowych.

Bank Pocztowy wdrożył system CRM w chmurze, wyznaczając nowy trend w bankowości elektronicznej. Projekt trwał zaledwie 4 miesiące. Dzięki wdrożeniu nowego rozwiązania konsultanci Banku mogą między innymi oddzwonić do klienta maksymalnie w ciągu kilku minut od złożenia przez niego formularza o kredyt, a także proponować zindywidualizowane oferty zróżnicowane pod kątem np. rodzaju kredytu, rachunku czy karty płatniczej. Nowy proces zarządzania danymi potencjalnych klientów pozwala także odpowiedzieć na bieżące potrzeby klienta i znaleźć optymalny produkt, kiedy np. zmienia się oferta Banku.

Na konferencji TrailblazerDX firma Salesforce, globalny lider w dziedzinie systemów CRM, poinformowała o kolejnych innowacjach wprowadzonych w rozwiązaniu Salesforce Flow, czyli kompletnym pakiecie technologii automatyzacji, umożliwiającym klientom szybkie usprawnienie dowolnych złożonych procesów biznesowych z wykorzystaniem platformy Salesforce Customer 360. Rozwiązanie Flow zostało oparte na niskokodowej platformie Salesforce i pozwala szybko wygenerować wartość biznesową dzięki wsparciu działań użytkowników, uproszczeniu procesów i integracji systemów.

PGE Systemy, spółka z Grupy PGE, podpisała umowę z wyłonionym w przetargu wykonawcą na wykonanie i wdrożenie systemu CRM Billing w Grupie.

PGE Systemy ogłosiła wynik postępowania zakupowego na system CRM i Billing do obsługi klientów PGE Obrót i PGE Dystrybucja. Przetarg trwał od września 2021 roku. Zamawiający wybrał ofertę Wykonawcy Konsorcjum A2 Customer Care sp. z o.o. i Atende SA. Oferta jest zgodna z wymaganiami Specyfikacji Warunków Zamówienia oraz uzyskała najwyższą liczbę punktów w kryteriach oceny ofert.

Podczas gdy w wielu dziedzinach mamy do czynienia z personalizacją, telefoniczna obsługa klienta wciąż pozostawała na praktycznie niezmienionym poziomie. W świecie, w którym algorytmy znają nas lepiej niż przyjaciele, a aplikacje trafnie przewidują, które utwory czy seriale przypadną nam do gustu, biznes nie może pozostawać w tyle. To właśnie dlatego polski startup opracował aplikację, która dostarcza na ekranie danych o dzwoniącym, co pozwala nie tylko skrócić czas obsługi, ale przede wszystkim zapewnić indywidualne podejście już od podniesienia słuchawki. W dalszej perspektywie technologia ma przewidywać temat rozmowy.

Na początku marca 2022 roku Symfonia rozpoczęła transformację swoich kanałów sprzedaży przy wykorzystaniu technologii Salesforce. Projekt ma na celu zapewnienie innowacyjnego wsparcia technologicznego wszystkim kanałom sprzedaży produktów i usług oraz budowę kompleksowego rozwiązania CRM (Customer Relationship Management), wspierającego wszystkie linie biznesowe oprogramowania Symfonii.

Bank Pocztowy rozpoczął wdrażanie systemu CRM opartego o rozwiązanie Microsoft w chmurze obliczeniowej. Tym samym staje się jednym z pierwszych banków, które korzystają z rozwiązań typu cloud, na rzecz budowania relacji ze swoimi klientami i odpowiadania na ich potrzeby. Dzięki nowemu rozwiązaniu klienci Banku Pocztowego zyskają łatwiejszy i szybszy dostęp do szytych na miarę produktów i rozwiązań. Efekty współpracy Banku Pocztowego i Microsoft będą widoczne już w I półroczu 2022 r.

Zakup nowego, kompleksowego systemu CRM i bilingu ma szczególne znaczenie dla Grupy PGE. To złożone narzędzie pozwoli odpowiedzieć na potrzeby klientów i zmieniającego się rynku – mówi Krzysztof Jarosz, prezes zarządu PGE Systemy.

microsoft logo 2018Kontakt z klientami, zamówienia, sprzedaż a także reklamacje oraz efektywne wykorzystanie informacji rynkowych – te wszystkie elementy w firmie Wolf Technika Grzewcza, jednej z czołowych organizacji dostarczających systemy grzewcze, wentylacyjne i klimatyzacyjne, wspierane są rozwiązaniami CRM. Apetyt spółki na jeszcze lepsze wyniki zadecydował o wdrożeniu systemu Microsoft Dynamics, usprawniającego pracę handlowców i zwiększającego skuteczność relacji z klientami.

oracle 120Pod koniec września firma Oracle zaprezentowała nowe rozwiązanie stworzone dla pracowników sektora marketingu – Oracle Fusion Marketing. Technologia ma pomóc w realizacjach kampanii, które zwiększają możliwość sprzedaży i przyśpieszają cykl transakcji. Fusion Marketing wykorzystuje sztuczną inteligencję (AI) do automatycznej oceny potencjalnych klientów, przewidywania, kiedy najlepiej podjąć rozmowę i wygenerować szansę sprzedaży w dowolnym systemie CRM.

ORACLEAby pomóc marketerom w realizacji kampanii, które generują wysoko wykwalifikowane możliwości sprzedaży i przyspieszają cykle transakcji, Oracle ogłosił dziś dostępność usługi chmurowej Oracle Fusion Marketing. Będąca częścią pakietu Oracle Advertising and CX, usługa Fusion Marketing umożliwia marketerom łatwe tworzenie kampanii obejmujących tradycyjne kanały marketingowe i reklamowe i jest pierwszym rozwiązaniem do automatyzacji marketingu, które obejmuje cały proces kwalifikacji i konwersji potencjalnych klientów.

ORACLEFirma Gartner po raz kolejny opublikowała raport „Magic Quadrant for Sales Force Automation” dotyczący systemów klasy Sales Force Automation. Oceniła w nim 16 dostawców i wyłoniła najlepszych oraz dostarczane przez nich narzędzia, w zakresie realizacji sprzedaży B2B, B2C i sprzedaży pośredniej. Oracle po raz piąty z rzędu znalazł się w czołówce zestawienia.

ORACLENarzędzie Oracle Advertising and Customer Experience znalazło się w prestiżowym gronie czterech najlepszych usług Digital Experience Platform na rynku według raportu Forrester Wave for Digital Experience Platforms (DXP) 2021. Rozwiązanie firmy Oracle zasłużyło na wyróżnienie za niezawodną cyfrową platformę, szczególnie silną w obszarze eCommerce i kampanii.

Firma Salesforce ogłosiła wprowadzenie Corporate and Investment Banking for Financial Services Cloud - nową technologię, która pomaga bankowcom i zespołom doradztwa transakcyjnego pogłębiać i zarządzać relacjami z klientem na jednej platformie oraz realizować transakcje zgodnie z wymogami prawa i z poszanowaniem prywatności konsumentów.

Salesforce, globalny lider w dziedzinie rozwiązań CRM, wprowadził innowacyjne rozwiązania w ramach usługi Digital 360, pomagając firmom szybciej przechodzić na technologie cyfrowe. W ten sposób firmy zyskują dostęp do nowej generacji rozwiązań dedykowanych dla marketingu, handlu i tworzenia doświadczeń cyfrowych.

Cyfryzacja nabiera tempa, również w handlu. Z rozwiązań, które jeszcze kilka lat temu wydawały się jedynie technologicznymi ciekawostkami, dziś firmy korzystają każdego dnia. Dobrym przykładem są systemy wspierające procesy sprzedażowe.

Wypełnione po brzegi stadiony w dniu meczu, kolejki na treningi drużynowe i wycieczki śladami klubowych legend - wszystko to jednoczy społeczności fanów klubów sportowych na całym świecie. Kiedy natomiast emocje po strzelonym golu słabną i sportowcy opuszczają murawę, a kibice wracają do swoich domów, to technologia może dalej nieprzerwanie podtrzymywać unikalną więź pomiędzy sportowcami i ich fanami.

W ramach kampanii odpowiedzialności społecznej, CGI zajęło się wdrożeniem specjalnej edycji Salesforce przeznaczonej dla organizacji pożytku publicznego w Fundacji Szczęśliwa Droga. Program odpowiedzialności społecznej jest częścią aktywności prowadzonej przez firmę na całym świecie pod hasłem "Tech for communities”. Celem tej kampanii jest wspieranie lokalnych społeczności poprzez doświadczenie konsultantów CGI oraz dostarczanie organizacjom pożytku publicznego najlepszych rozwiązań informatycznych w celu optymalizacji ich działań.

Technologia jest miarą postępu w społeczeństwie. To, w jaki sposób wykorzystujemy ją do poprawy jakości naszego życia i całego ludzkiego doświadczenia, świadczy o naszym rozwoju cywilizacyjnym. Obecnie jesteśmy w momencie Czwartej Rewolucji Przemysłowej, która w dużej mierze zostanie zdefiniowana przez rozwój sztucznej inteligencji.

Salesforce opublikował czwartą edycję raportu State of the Connected Customer, z którego wynika, że przedłużający się kryzys wpłynął na wszystkie aspekty naszego życia. Diametralnie zmienił się sposób interakcji klientów z przedsiębiorstwami, a kluczem do dobrych relacji między nimi stały się takie czynniki jak empatia, personalizacja, wygoda i transformacja cyfrowa. Klienci zaczynają inaczej postrzegać rolę biznesu w społeczeństwie, a coraz większy wpływ na ich decyzje zakupowe ma kapitalizm interesariuszy (ang. stakeholder capitalism).

Wartość globalnego rynku rozwiązań Customer Experience Management (CEM) wzrośnie z 7.75 miliarda dolarów w 2019 roku do 14.5 miliarda dolarów w 2024 roku, a średnioroczny wzrost wyniesie 13.3% - wynika z danych firmy badawczej MarketsandMarkets. Tak olbrzymie zapotrzebowanie na rozwiązania Customer Experience i Customer Engagement wynika przede wszystkim z tęsknoty klientów za spersonalizowanym doświadczeniem zakupowym – twierdzi Małgorzata Gawrysiak, General Manager w Genesys Polska, firmie będącej jednym z globalnych liderów rynku Customer Experience i Customer Engagement.

Santander Bank Polska jako pierwszy bank w Polsce wdrożył CRM oparty o chmurę, korzystając z jednego z najbardziej innowacyjnych na świecie systemów Salesforce CRM. Nowa platforma zapewni jeszcze lepszą i szybszą obsługę klientów firmowych, a bankierzy zyskają m.in. zdalny dostęp do wszystkich najważniejszych informacji dotyczących spraw klientów.

Office Depot Europe, dostawca materiałów biurowych i usług biznesowych obecny w 27 europejskich krajach, rozszerza strategiczną współpracę z SAP i wdraża liczne rozwiązania chmurowe SAP Customer Experience, które zastąpią wykorzystywane dotychczas systemy.

Salesforce ogłasza nową odsłonę usługi Salesforce Field Service, która dzięki wspomaganiu przez sztuczną inteligencję jest w stanie dostarczyć najwyższej jakości narzędzia do usług świadczonych niestacjonarnie. Zbudowany w oparciu o pierwszy na świecie system - CRM Salesforce - Field Service obejmuje nowe możliwości w zakresie planowania i optymalizacji terminów spotkań, zarządzania komunikatami oraz wglądu w wydajność zasobów czy zautomatyzowaną komunikację z klientem. Dzięki tym udogodnieniom, pracownicy mogą wykonywać swoje obowiązki kompleksowo i zawsze na czas.

IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, poinformował o udostępnieniu nowych i rozbudowanych funkcji w oferowanym oprogramowaniu do obsługi kontaktów z klientami. Pozwalają one rozwiązać problemy występujące w tradycyjnych centrach obsługi klienta, a w efekcie przebudować mechanizmy obsługi. Rozwiązania IFS umożliwiają firmom serwisowym oparcie swoich działań na wiedzy i skoncentrowanie się na wynikach w trakcie całego procesu świadczenia usług.

Mimo recesji i strat przedsiębiorstwa nie będą w najbliższych miesiącach ciąć inwestycji w cyfryzację. – Postawią na nią zwłaszcza te sektory, które mocno ucierpiały w wyniku pandemii koronawirusa, jak np. turystyka, edukacja, rozrywka czy hotelarstwo – mówi Krzysztof Augustynowicz z Salesforce. Transformacja cyfrowa pociągnie za sobą tworzenie nowych miejsc pracy. IDC wskazuje, że w Polsce ekosystem Salesforce, oparty na technologicznych produktach i usługach Salesforce, wygeneruje 1,5 mld dol. przychodów i stworzy ponad 4,2 tys. miejsc pracy do 2024 roku.

Zadowolony klient to cel strategii wielu przedsiębiorstw. Do jego realizacji potrzeba szeroko zakrojonych działań, pozwalających stworzyć unikalne doświadczenia w ujęciu programowym oraz posiadania odpowiednich narzędzi wspierających. Tu z pomocą przychodzą inteligenta technologia i dobre praktyki SAP.

microsoft logo 2018W czasie pandemii najbardziej widoczny jest gwałtowny wzrost wykorzystania technologii umożliwiających komunikowanie się i współpracę. To jednak nie wystarczy, aby utrzymać ciągłość działania na różnych poziomach biznesowej aktywności. Szczególnie istotne są zwłaszcza te rozwiązania, które umożliwiły funkcjonowanie firm w obszarach takich jak kontakt z klientami, zarządzanie danymi transakcyjnymi czy działania serwisowe. Mowa o aplikacjach biznesowych, które ostatnio miały okazję zdawać egzamin z dostosowywania się do zmieniających się oczekiwań po stronie biznesu i klientów.

vendo erp logoDostosowanie modułów CRM do potrzeb centrów transferu technologii pozwala na szybki wgląd w informacje o twórcach i klientach oraz usprawnia system rozliczeń.

salesforce 2017 logoAż 9% dóbr konsumpcyjnych na świecie kupowanych jest w nowych kanałach sprzedażowych, takich jak serwisy społecznościowe, konsole do gier, czy nieobsługiwane bezpośrednio przez sprzedawców komunikatory i asystenci głosowi. Klienci zmieniają zwyczaje zakupowe, a nowe trendy nasilane są przez młode pokolenie, które jest nową i dużą siłą nabywczą. Z jakimi zmianami rynkowymi muszą liczyć się detaliści, producenci i właściciele marek?

Listopad i grudzień to miesiące, w których działy marketingu i sprzedaży pracują na najwyższych obrotach. Black Friday, Cyber Monday i Święta Bożego Narodzenia to dla biznesu okazje do zwiększenia przychodów. Mimo że firmy nie dysponują jeszcze dokładnymi danymi, jak podaje serwis rabatowy picodi.com, w tym roku podczas „Czarnego Piątku” Polacy mogli wydać ponad 2 mld zł, co jest rekordowym wynikiem. Z kolei Deloitte szacuje, że na Boże Narodzenie polska rodzina wyda średnio ponad 1,5 tys. zł. Jednak dla biznesu ważniejsza od jednorazowych skoków sprzedaży jest lojalność klienta. Co zrobić, aby kupujący wrócili w styczniu? Jak wynika z badania SAS, 58% marek podaje wysoką jakość produktu czy usługi jako główny czynnik decydujący o lojalności klientów.

oracle 120Klient na pierwszym miejscu, koncentracja na kliencie, strategia ukierunkowana na klienta: to hasła dobrze znane firmom działającym w modelach B2C, B2B, G2C, G2B lub w ich jakimkolwiek połączeniu. Organizacje te zdają sobie sprawę, że ostatecznym celem jest to, aby klient był zadowolony, mając nadzieję, że dzięki temu będzie również lojalny — przynajmniej przez pewien czas.

Jak wynika z najnowszego badania SAS, do 2030 roku, 67% działań z zakresu obsługi klienta odbywać się będzie za pośrednictwem inteligentnych maszyn. Czy firmy zaryzykują utratę empatii na rzecz wydajności?

Back to top