Pracownicy oczekują oprogramowania, które jest szybkie i łatwe w obsłudze

Wyniki badania pokazują, że pomimo rosnących inwestycji w oprogramowanie, wiele firm jest rozczarowanych jego efektami. Nawet 60% z nich…

INDUSTRY 4.0 – jak fabryki przyszłości mogą wykorzystać IoT, AR i AI?

Dawniej określenie kondycji firmy było możliwe na dwa sposoby. Poprzez okresową kontrolę lub „gaszenie pożaru”, gdy zdarzyła się awaria.

ERP-view.pl - 10 kluczowych czynników dla udanej transformacji chmurowej

Transformacja cyfrowa przedsiębiorstw i migracja do chmury to zmiany, które radykalnie poprawiają sprawność, wydajność i bezpieczeństwo firm.

Alior Bank łączy siły z Symfonią i rozszerza dostępność usługi BankConnect

Alior Bank nawiązał współpracę z Symfonią, jednym z największych dostawców oprogramowania dla biznesu. Teraz przedsiębiorcy, którzy…

Miliardy w automatyzację

Blisko 2 mld dolarów zainwestuje w tym roku biznes w oprogramowanie do automatyzacji procesów stałych. To o jedną piątą więcej niż w 2020, a…

Cyfrowa transformacja w dystrybucji i handlu – jak w praktyce zmienia biznes?

Cyfrowa transformacja to jeden z najważniejszych obecnie trendów cywilizacyjnych. Stanowi ona szczególną zmianę organizacyjną, której wynikiem…

Previous Next Play Pause
W dobie zaawansowanej technologii, wiele firm staje przed dylematem: czy zainwestować w zintegrowany system ERP, który obejmuje wszystkie aspekty działalności firmy, czy skorzystać z różnych, wyspecjalizowanych narzędzi od różnych dostawców, które są połączone za pomocą technologii API? Wbrew tradycyjnym przekonaniom, rozwiązania modułowe dostarczane przez różnych dostawców często przewyższają zintegrowane systemy ERP (Enterprise Resource Planning) pod względem funkcjonalności i efektywności.

SYMFONIAMikroprzedsiębiorstwa stanowią 97,2% sektora MŚP w Polsce. Ich obsługą księgową w większości zajmują się biura rachunkowe. Czy są przystosowane do potrzeb i oczekiwań młodych biznesów w zakresie technologicznej elastyczności, z jaką mają do czynienia między innymi w pracy zdalnej, bankowości internetowej, czy zakupach online? Biuro Rachunkowe Łozińska pokazuje, że tempo wdrażania rozwiązań chmurowych mogą przyspieszyć właśnie oczekiwania klientów.

COMARCHJedno oprogramowanie do zarządzania procesami w organizacji, wykorzystywane od wielu lat? Firma Elmar udowadnia, że takie zaufanie zwraca się z nawiązką. Przedsiębiorstwo od ponad 30 lat zajmuje się sprzedażą artykułów BHP oraz środków ochrony indywidualnej od renomowanych producentów. Chcąc umocnić pozycję na rynku, w 2009 roku Elmar wdrożył Comarch ERP Optima, a od paru lat korzysta z systemu Comarch ERP XL, który pozwolił m.in. na zminimalizowanie pomyłek, czy dokładną analizę sprzedażową produktów.

proALPHA PolskaZmiany klimatyczne, będące skutkiem działalności człowieka, są nie tylko na ustach wszystkich, ale także od kilku lat stają się wyraźnie zauważalne. Coraz bardziej ekstremalne zjawiska pogodowe, takie jak pożary lasów, powodzie spowodowane obfitymi opadami deszczu lub okresy suszy, niosą poważne konsekwencje dla życia wielu osób. W czasach, gdy ograniczenie globalnego ocieplenia staje się najwyższym priorytetem, pytanie o to, czy firmy mogą naprawdę stać się neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla, jest pilniejsze i bardziej istotne niż kiedykolwiek wcześniej.

COMARCHAutomatyzacja oparta o sztuczną inteligencję to temat przewodni w biznesie. Transformacja cyfrowa nie może dzisiaj odbyć się bez nowoczesnych narzędzi. Firmy coraz mocniej inwestują w AI – według raportu EY Polska „Transformacja cyfrowa 2024”, prawie co piąta badana organizacja w Polsce przeznacza na ten cel nawet 20% swoich przychodów.

Według analiz Goldman Sachs1 firmy przeznaczą w nadchodzących latach ponad bilion dolarów na rozwój rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. Tylko w obecnym roku wydatki przedsiębiorstw w Gen-AI wzrosną o 30 proc. – wynika z analiz firmy Deloitte. Czy inwestycje będą miały znaczące przełożenie na działania biznesowe firm? Zdaniem Darona Acemoglu z Massachusetts Institute of Technology – niekoniecznie!

W 2024 roku wzrosła liczba polskich firm, które deklarują wdrożenie tzw. strategii transformacji cyfrowej – wynika z tegorocznej edycji badania „Monitor Transformacji Cyfrowej Biznesu”, w którym firma KPMG już po raz trzeci oddała głos reprezentantom biznesu w celu przeanalizowania stanu zaawansowania cyfryzacji polskich firm. Jedna trzecia respondentów deklaruje, że w ciągu najbliższego roku zamierza zwiększyć wydatki na cele związane z realizacją transformacji cyfrowej. Ponadto 20% przedsiębiorstw, które nie posiadają jeszcze formalnego dokumentu strategii transformacji, planuje jego stworzenie w tym roku.

Smart People ogłasza rozpoczęcie nowego programu szkoleniowego pod nazwą Global Smart People Academy, skierowanego do osób z Europy, które pragną zdobyć wiedzę i umiejętności potrzebne do zostania wykwalifikowanymi Konsultantami SAP SuccessFactors. Akademia oferuje kompletne i wielopoziomowe szkolenia, które nie tylko gruntownie przygotowują uczestników do pierwszych projektów, ale również mają na celu poprawę jakości projektów już realizowanych oraz uzupełnienie braków kadrowych na rynku.

Generatywna Sztuczna Inteligencja (Gen AI) zyskuje na znaczeniu jako kluczowy element strategii rozwoju firm. Z badania Deloitte wynika, że aż 67 proc. przedsiębiorstw, które wdrożyły tę technologię, odnotowało wyraźne korzyści. Jednak wiele z nich wciąż zmaga się z wyzwaniami w przekształcaniu eksperymentów w skalowalne rozwiązania. Problemem są dane.

proalphaGrupa proALPHA łączy swoje zasoby programistyczne AI w obrębie całej Grupy pod kierownictwem Gunnara Schuga, dyrektora zarządzającego spółki humanIT, specjalisty do analizy danych. Jako dyrektor proALPHA AI Schug będzie podlegał bezpośrednio Ericowi Verniaut, dyrektorowi naczelnemu Grupy proALPHA.

Cyfrowa rewolucja oparta o rozwiązania sztucznej inteligencji dynamicznie postępuje i organizacje chętnie po nie sięgają. Według najnowszego badania Capgemini, 80% firm w ciągu ostatniego roku zwiększyło swoje inwestycje w AI, a żadna nie zadeklarowała zmniejszenia nakładów. Tak duży entuzjazm wynika z zauważalnych zysków – prawie 3 na 4 organizacje zadeklarowały, że generatywna sztuczna inteligencja pomogła zwiększyć ich przychody.

Ponad 60% pracowników w polskich firmach korzysta już z narzędzi opartych na sztucznej inteligencji. Najnowszy raport Work Trend Index ujawnia jednak, że to nie tylko pracownicy, ale także liderzy w 55% przypadków deklarują, że woleliby zatrudnić mniej doświadczonego pracownika z podstawową wiedzą na temat AI, niż bardziej wykwalifikowaną osobę, która nie posiada tych umiejętności.

SAPChmurowe rozwiązania stają się kluczowym elementem nie tylko w transformacji technologicznej organizacji, ale także w przeobrażaniu ich strategii biznesowych. Xerox Holdings Corporation, jeden z globalnych liderów w dziedzinie druku i przetwarzania dokumentów, podążając za tym trendem, wybrał rozwiązania SAP, aby przekształcić swoją architekturę korporacyjną w ramach wieloletniego programu „Reinvention”.

Przemysł 4.0 to era, w której zaawansowane technologie – takie jak Internet Rzeczy (IoT), robotyka i sztuczna inteligencja (AI) – stają się integralną częścią procesów produkcyjnych. Chociaż te innowacje oferują niespotykane dotąd korzyści, ich wprowadzenie do istniejących procesów produkcyjnych może stanowić poważne wyzwanie. Wymaga to nie tylko inwestycji w nowe technologie, ale również odpowiedniego szkolenia pracowników oraz zmiany podejścia do zarządzania. Przyjrzyjmy się trzem kluczowym wyzwaniom, przed którymi stoją firmy produkcyjne w dobie Przemysłu 4.0.

Rok 2024 należy do sztucznej inteligencji. Coraz więcej biznesów decyduje się na wykorzystanie potencjału AI, aby zwiększyć wydajność, zautomatyzować zadania operacyjne i pobudzić kreatywność. Potrzebne do tego będą jednak rzetelne i obiektywne dane, których firmom z branż takich jak medyczna czy finansowa brakuje. Rozwiązaniem są generowane przez AI dane syntetyczne, które odzwierciedlają prawdziwe informacje.

COMARCHElektroniczne fakturowanie ma swoje zalety, ale budzi też pewne wątpliwości przedsiębiorców. Czy system automatyzujący wymianę faktur może rozpoznać oszustwo równie łatwo, co człowiek? Aby obronić się przed cyberatakami, wiele firm wykorzystuje w swoich rozwiązaniach sztuczną inteligencję (AI). Oto, jak podejść do e-fakturowania z AI i nie dać się zmanipulować.

Transformacja cyfrowa w przemyśle produkcyjnym stała się globalnym priorytetem, jednak istnieją alarmujące różnice regionalne w tempie wdrażania nowoczesnych technologii i integracji procesów cyfrowych. Zaangażowanie Europy oceniane jest jako średnie, co budzi obawy o jej przyszłą konkurencyjność. Tymczasem Azja wyraźnie przoduje w wielu aspektach tej transformacji, co stawia Stary Kontynent w trudnej sytuacji. Jeśli Europa nie przyspieszy swoich działań, może zostać daleko w tyle, co może mieć poważne konsekwencje dla jej pozycji na światowym rynku.

Według nowych badań opublikowanych w szóstym raporcie Salesforce na temat stanu sprzedaży, 67% przedstawicieli handlowych nie spodziewa się osiągnąć swojego celu w tym roku, a jeszcze więcej, bo aż 84%, nie osiągnęło go w roku ubiegłym. Liczby te podkreślają znaczną presję, pod jaką znajdują się sprzedawcy. Jednym z czynników za to odpowiadających może być niska produktywność. Przedstawiciele handlowi zgłaszają, że spędzają 70% czasu na zadaniach niezwiązanych ze sprzedażą, co utrudnia nawiązywanie kontaktów z potencjalnymi klientami.

W dobie cyfrowej transformacji decyzja o migracji systemów legacy do chmury to nie tylko technologiczna konieczność, ale także strategiczna szansa na zwiększenie efektywności i innowacyjności przedsiębiorstwa. Jakie korzyści niesie przeniesienie starych systemów do nowoczesnej infrastruktury chmurowej i jakie wyzwania mogą pojawić się na tej drodze?

COMARCHJako pierwsza firma z branży IT, a druga w Polsce, Comarch stał się oficjalnym członkiem Large User Group – stowarzyszenia zrzeszającego 85 największych przedsiębiorstw z całego świata, które korzystają z rozwiązań IBM.

BPSCInwestycje w generatywną sztuczną inteligencję (AI) rosną w zawrotnym tempie! Weźmy za przykład firmę Prodaso, specjalistę w technologii IoT i AI, która niedawno została przejęta przez Forterro. To dopiero początek – takich transakcji będzie coraz więcej. Dlaczego? Ponieważ - podaje Capgemini - firmy, które już teraz wykorzystują AI, zwiększają swoją produktywność o niemal 20%.

SAPDynamika zarządzania łańcuchem dostaw w sektorze FMCG zmieniła się znacząco w ciągu ostatnich kilku lat. Konwergencja globalnych rynków, zmieniające się preferencje konsumentów i postęp technologiczny sprawiły, że firmy z branży wkroczyły w nową erę innowacji. COOP, globalna marka marketów spożywczych postanowiła odpowiedzieć na wyzwania rynku, wdrażając zaawansowane rozwiązania SAP.

SYMFONIASymfonia nawiązała współpracę z Fundacją Digital Poland. Partnerstwo to, podobnie jak uruchomione niedawno Symfonia Lab, wpisuje się w strategię Grupy Symfonia, zakładającą aktywny udział użytkowników w projektowaniu rozwiązań dla firm i zachęcającą klientów do dialogu. Wspólnym celem jest wspieranie edukacji mikro, małych i średnich firm w Polsce w zakresie digitalizacji.

SAPW dynamicznym środowisku biznesowym adopcja technologii chmurowych jest czynnikiem warunkującym elastyczność, szybkość i sprawne reagowanie na zmiany rynkowe. Dlatego Bonprix, wiodąca międzynarodowa firma z branży modowej, należąca do Otto Group, zdecydowała się na wdrożenie SAP BW/4HANA i SAP Datasphere.

W dynamicznie zmieniającym się świecie produkcji, gdzie niepewność i złożoność stają się normą, kluczem do sukcesu jest nieustanna adaptacja i rozwój. Odpowiedzią na te wyzwania jest konferencja Smart Factory World, która odbędzie się 1 października 2024 roku w hotelu Novotel Katowice Centrum.

Technologia MRO firmy EmpowerMX wzmacnia ofertę przemysłowego AI oferowanego przez IFS dla sektora lotniczo-obronnego. EmpowerMX to dostawca oprogramowania do zarządzania konserwacją lotniczą napędzaną AI, specjalizujący się w rozwiązaniach dla Airframe Maintenance Repair and Overhaul (MRO), z których korzystają największe firmy lotnicze na świecie, w tym Embraer, MRO Holdings, Delta i American Airlines.

Trzy na pięć organizacji uważa, że możliwość wdrażania innowacyjnych rozwiązań to największa korzyść, jaka płynie z zastosowania generatywnej sztucznej inteligencji w obszarze software engineering – wynika z najnowszego raportu Capgemini. Na dużą skalę używane są jednak nieautoryzowane narzędzia bazujące na sztucznej inteligencji. Do korzystania z takich rozwiązań przyznało się 63% ankietowanych. Jak wygląda obecny krajobraz AI w IT i jaki jest kierunek rozwoju?

proalpha PolskaproALPHA wkracza do krajów Beneluksu - przejmuje holenderską firmę Metaal Kennis Groep BV (MKG), rozszerzając tym samym swoją ofertę ERP w branży obróbki metali, która jest skierowana przede wszystkim do firm zatrudniających do 100 pracowników.

Korzystanie z narzędzi opartych o sztuczną inteligencję (AI) generuje podwyższone ryzyko naruszenia praw autorskich, poufności i nieuprawnionego ujawnienia danych, uważają eksperci Baker McKenzie. Zgodnie z projektowanymi obecnie regulacjami to firmy korzystające z rozwiązań AI, a nie ich twórcy czy dostawcy, ponoszą odpowiedzialność za naruszenia praw. W umowach na usługi AI praktyką rynkową staje się zabezpieczenie sytuacji użytkownika poprzez przenoszenie odpowiedzialności za działanie systemów AI z powrotem na dostawcę.

ANEGISDigitalizacja oraz konieczność wdrażania zaawansowanych technologii informatycznych w swojej codziennej pracy to wyzwania, które stoją przed księgowością. Potrzeba ta wynika bezpośrednio z charakteru wykonywanych zadań, które polegają na analizie danych i zarządzaniu różnorodnymi systemami IT. Co więcej, rosnąca liczba zagrożeń cybernetycznych podkreśla znaczenie ochrony danych finansowych i zmusza przedsiębiorstwa do inwestowania w niezawodne rozwiązania klasy ERP, takie jak Microsoft Dynamics 365.

Kluczową informacją dla decydentów w obszarze zarządzania produkcją jest stopień przestrzegania norm produkcyjnych oraz tempo realizacji prac. Normy produkcyjne stanowią fundament dla utrzymania wysokiej jakości i efektywności procesów produkcyjnych. Ich przestrzeganie jest niezbędne do zapewnienia, że produkty końcowe spełniają określone standardy jakości, a procesy są realizowane w sposób zoptymalizowany pod względem kosztów i czasu.

Back to top