Pracownicy oczekują oprogramowania, które jest szybkie i łatwe w obsłudze

Wyniki badania pokazują, że pomimo rosnących inwestycji w oprogramowanie, wiele firm jest rozczarowanych jego efektami. Nawet 60% z nich…

INDUSTRY 4.0 – jak fabryki przyszłości mogą wykorzystać IoT, AR i AI?

Dawniej określenie kondycji firmy było możliwe na dwa sposoby. Poprzez okresową kontrolę lub „gaszenie pożaru”, gdy zdarzyła się awaria.

ERP-view.pl - 10 kluczowych czynników dla udanej transformacji chmurowej

Transformacja cyfrowa przedsiębiorstw i migracja do chmury to zmiany, które radykalnie poprawiają sprawność, wydajność i bezpieczeństwo firm.

Alior Bank łączy siły z Symfonią i rozszerza dostępność usługi BankConnect

Alior Bank nawiązał współpracę z Symfonią, jednym z największych dostawców oprogramowania dla biznesu. Teraz przedsiębiorcy, którzy…

Miliardy w automatyzację

Blisko 2 mld dolarów zainwestuje w tym roku biznes w oprogramowanie do automatyzacji procesów stałych. To o jedną piątą więcej niż w 2020, a…

Cyfrowa transformacja w dystrybucji i handlu – jak w praktyce zmienia biznes?

Cyfrowa transformacja to jeden z najważniejszych obecnie trendów cywilizacyjnych. Stanowi ona szczególną zmianę organizacyjną, której wynikiem…

Previous Next Play Pause
SAPMigracja do chmury staje się nieodzownym elementem strategii firm spożywczych, pozwalając im na lepsze zarządzanie zasobami, zwiększenie efektywności operacyjnej i szybsze reagowanie na zmieniające się warunki rynkowe. Przejście do chmury wpisało się zatem także w wieloletni program transformacji cyfrowej Twinings Ovaltine. Globalny lider produkujący napoje, wybrał w tym celu rozwiązania SAP.

SAPW dynamicznie zmieniającym się środowisku branży modowej, przedsiębiorstwa stają przed wyzwaniem szybkiego dostosowywania się do potrzeb konsumentów i rosnących oczekiwań rynkowych. Przedstawiciele marki Hunkemöller zdecydowali się na rozwiązania SAP, z pełną świadomością, że strategia omnichanel i korzystanie z najnowszych rozwiązań animujących ruch w kanale e-commerce to najlepsza droga do rozwijania biznesu.

SENTECiężko jednoznacznie określić, kiedy spowolnienie gospodarcze, występujące od wielu miesięcy, odpuści i doświadczymy ożywienia w produkcji, sprzedaży i usługach. Mimo niekorzystnej sytuacji czas nie stoi w miejscu, a odkładanie decyzji o inwestycjach w cyfryzację może działać na niekorzyść – polskie przedsiębiorstwa bez wątpienia potrzebują rozwiązań ERP i WMS do digitalizacji procesów i zdobywania przewagi na rynku. Jednak tradycyjne wdrożenia wiążą się z wysokimi kosztami początkowymi, co może stanowić istotną barierę dla małych i średnich organizacji.

Większa wartość dla klientów dzięki zaawansowanemu oprogramowaniu analitycznemu Copperleaf, to świetna informacja dla przedsiębiorstw intensywnie wykorzystujących swoje aktywa oraz potwierdzenie pozycji IFS, jako lidera kategorii Enterprise Asset Management.

ANEGISJak wprowadzać innowacje w firmie? Od czego rozpocząć cyfrową transformację z wykorzystaniem sztucznej inteligencji? Jakie narzędzia i w jakich obszarach mogą przynieść realne zmiany i korzyści? Wydarzenie pod tytułem „Dynamics 365. Kierunek: AI” skupiło w maju kilkuset liderów polskich przedsiębiorstw, przedstawicieli handlu, marketingu, finansów, produkcji i IT poszukujących nowych możliwości rozwoju biznesu i wykorzystania innowacyjnych technologii w automatyzacji i optymalizacji procesów.

SYMFONIAGrupa Symfonia sięga po nowy sektor w Polsce, uruchamiając Platformę B2B do obsługi sieci sprzedaży. Rynek B2B e-commerce o wartości 124 mld PLN rosnący w tempie 9,7% (CAGR) jest kolejnym kierunkiem ekspansji Grupy. Rozwój w tym obszarze zapewni firmie uruchomiona właśnie Platforma B2B. Rozwiązanie jest modułowym uzupełnieniem oferty Symfonii kierowanym do obsługi procesów sprzedażowych producentów, hurtowników i dystrybutorów.

Asseco Business SolutionsWapro ERP by Asseco z dumą ogłasza obchody swojego 30-lecia. Trzy dekady innowacji, wyzwań i sukcesów zaowocowały stworzeniem ekosystemu programów Wapro ERP, który nieustannie ewoluuje, aby sprostać wyzwaniom przyszłości i spełniać oczekiwania klientów.

Nowa funkcjonalność w IFS Cloud 24R1 umożliwia firmom efektywniejsze zarządzanie zasobami, poprawę usług, zwiększenie rentowności oraz wykorzystanie zrównoważonego rozwoju jako przewagi konkurencyjnej.

Najnowszy raport ABSL pokazuje, że sektor nowoczesnych usług biznesowych w Polsce wciąż się rozwija. Wzrost zatrudnienia w ubiegłym roku wyniósł 22 100, a sektor odpowiada za 5,3% PKB. W najbliższym czasie branżę czekają zmiany wywołane w głównej mierze przez gwałtowny rozwój technologiczny ostatnich lat. Wyraźnie widać, że w Polsce realizowane są coraz bardziej zaawansowane i oparte na wiedzy procesy.

SAPPodczas dorocznej konferencji SAP Sapphire, SAP zaprezentował kolejne innowacje i ogłosił partnerstwa w zakresie generatywnej sztucznej inteligencji. Firma wprowadza kolejne rozwiązania z zakresu Business AI do swojego portfolio narzędzi chmurowych dla przedsiębiorstw, wspierających kluczowe procesy biznesowe. Rozwija także współpracę z partnerami, którzy intensywnie pracują nad nowymi możliwościami wykorzystywania sztucznej inteligencji. To ważne kroki, które pokazują, w jaki sposób SAP rozwija strategię biznesową w erze sztucznej inteligencji.

SYMFONIAGrupa Symfonia uruchomiła w Polsce program Symfonia Lab. Jego celem jest budowa i udoskonalanie rozwiązań dla firm, z aktywnym udziałem użytkowników na każdym etapie procesu. Strategiczna decyzja o zwiększeniu zaangażowania klientów w obszar produkcyjny wynika z wewnętrznych badań UX/CX. Uruchomienie programu Symfonia Lab jest kolejnym krokiem w realizacji polityki skoncentrowanej na kliencie.

SAPAmazon Web Services (AWS), spółka należąca do Amazon.com i SAP SE ogłosiły rozszerzoną, strategiczną współpracę w celu przekształcenia nowoczesnego planowania zasobów przedsiębiorstwa w chmurze (ERP) i wsparcia przedsiębiorstw w tworzeniu nowych możliwości oraz zwiększeniu wydajności dzięki możliwościom generatywnej sztucznej inteligencji (AI). Wspólnym założeniem AWS i SAP jest ułatwianie klientom wdrażania rozwiązania RISE with SAP w środowisku AWS.

Choć o generatywnej sztucznej inteligencji (SI) mówi się bardzo dużo od ponad roku, to jak wynika z badania IDC GenAI ARC Survey 2023, zaledwie 30 proc. europejskich firm przemysłowych zainwestowało znaczne środki w szkolenia, zakup oprogramowania i doradztwo dotyczące GenAI. Co ciekawe, blisko 20 proc. organizacji przyznaje, że przeprowadza wstępne testy modeli AI i weryfikuje koncepcje, nie mając jeszcze opracowanego planu wydatków.

Coraz więcej firm dostrzega korzyści płynące z zastosowania sztucznej inteligencji. Co piąte przedsiębiorstwo w Polsce już wdrożyło rozwiązania AI, a 74% uważa, że technologia ta w znaczącym stopniu wpłynie na rozwój ich branży. Żeby w pełni odblokować jej potencjał przedsiębiorstwa rozwijają ekosystem IT o inne technologie, w tym usługi chmurowe. Ale chmura i sztuczna inteligencja to połączenie, które w biznesie nie zawsze wychodzi na dobre.

anegis 2018ANEGIS i Fundacja CHOPS zapraszają do udziału w akcji charytatywnej, która łączy pasję sportową z pomocą potrzebującym. Dorzuć cegiełkę na zbiórkę CHOPS, typuj wyniki meczów Mistrzostw Europy 2024 i wygraj nagrody.

W dobie dynamicznie rozwijającej się gospodarki opartej na wiedzy i danych, stosowanie zaawansowanego oprogramowania biznesowego staje się kluczowym elementem sukcesu firm. Systemy zarządzania zasobami przedsiębiorstwa (ERP), zarządzania relacjami z klientami (CRM) oraz narzędzia do analizy danych (BI) to fundamenty nowoczesnego zarządzania i konkurencyjności na rynku. Niestety, dane Eurostatu za 2023 rok pokazują, że polskie firmy wciąż pozostają w tyle za resztą Europy w zakresie stosowania tych technologii.

Kwestie środowiskowe, społeczne i zarządcze (ESG) zaczęły odgrywać równie kluczową rolę w środowisku biznesowym, jak inflacja czy wysokie stopy procentowe. Raportowanie ESG przekracza jednak tradycyjne ramy obowiązków korporacyjnych, kształtując nowe podejście do strategii biznesowych. Firmy, które traktują ESG jako integralną część swojej misji, osiągają lepsze wyniki w długoterminowej perspektywie, minimalizując ryzyko i zwiększając innowacyjność. Jednakże, wiele organizacji boryka się z tym jak technicznie zabrać się za kwestię raportowania. Spora część z nich nie wie, że dane, których potrzebują już znajdują się w systemach, z których korzystają.

TODISTemat może być nieco mylący, ponieważ nie mam zamiaru pisać jedynie o AI. Te dwie litery mają jednak wagę. Niosą za sobą obietnicę czegoś, co rozjaśni naszą przyszłość lub skieruje nas ku otchłani i roli baterii, niczym w filmie Matrix. Nie sposób jednak od nich uciec, ponieważ AI jest już w codziennym użyciu.

COMARCHSztuczna inteligencja coraz szerzej wkracza do różnych obszarów życia. Rozwiązania oparte na algorytmach AI napędzają też procesy biznesowe w firmach, budując ich przewagę rynkową i realizując potrzeby klientów. Jak inteligentne systemy sprawiają, że organizacje stają się coraz bardziej konkurencyjne?

W ciągu ostatniego roku Polska staje się coraz bardziej dynamicznym polem dla innowacji w sektorze Przemysłu 4.0, mimo iż wiele firm nadal zmaga się z wyzwaniami ekonomicznymi i organizacyjnymi. Raport "Stan Przemysłu 4.0 w Polsce 2024", opracowany przez APA Group, rzuca światło na obecny stan technologii i transformacji cyfrowej w polskich przedsiębiorstwach. Jego wyniki dostarczają wartościowych wskazówek dotyczących przyszłych kierunków rozwoju.

Najnowszy raport Avanade na temat gotowości organizacji do adopcji generatywnej sztucznej inteligencji „Generative AI Organizational Readiness Report” wskazuje na optymizm pracowników związany z technologią Gen AI i jej wykorzystaniem. 97 proc. respondentów deklaruje wykorzystanie AI w pracy przynajmniej raz w tygodniu, najczęściej do automatyzacji powtarzalnych zadań. Jak uważa 79 proc. ankietowanych, narzędzia oparte na generatywnej sztucznej inteligencji w przyszłości będą miały wpływ nawet na 20 godzin ich tygodniowego czasu pracy.

W obliczu stale rosnących wyzwań rynkowych, firma Action podjęła decyzję o ambitnym podejściu do najbliższych lat, koncentrując się na wdrożeniu nowoczesnych technologii oraz strategicznych przejęciach. Jak wynika z wypowiedzi przedstawicieli spółki, planowane działania obejmują implementację systemu ERP Microsoft Dynamics oraz szereg automatyzacji z użyciem sztucznej inteligencji.

BPSCWedług Adecco w ciągu najbliższych 5 lat rynek pracy zmieni się diametralnie. Znikną bowiem 83 miliony pozycji, a powstanie tylko 69 milionów nowych. Największe spadki dotkną głównie posady w administracji oraz sektory związane z bezpieczeństwem, przemysłem i handlem.

Drastyczne załamania w globalnych łańcuchach dostaw w ostatnich latach zmusiły firmy do gruntowej zmiany swojej polityki. Organizacje chcą, aby produkcja odbywała się blisko rynków krajowych lub wręcz w ich obrębie. Obecnie 47% dużych europejskich i amerykańskich firm już zainwestowało w reshoring swojej produkcji, a 72% opracowuje strategię reindustrializacji lub już ją wdrożyło.

proAlpha PolskaCelem Manufacturing-X jest stworzenie cyfrowego przemysłu sieciowego umożliwiającego wymianę danych pomiędzy przedsiębiorstwami. Przemysł sieciowy jest podstawą zrównoważonego rozwoju, cyfrowych modeli biznesowych i nowej europejskiej gospodarki danych. Jaką wartość dodaną można konkretnie osiągnąć poprzez tę inicjatywę?

COMARCHRusza wsparcie dla firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, które ucierpiały w trakcie pandemii. Podmioty, które odnotowały w tym czasie spadek obrotów, mogą wnioskować do jednej z pięciu instytucji wskazanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości o dotację w wysokości od 50 do 540 tys. zł na inwestycje prowadzące do rozszerzenia lub dywersyfikacji działalności. Dofinansowanie może objąć koszty związane z transformacją cyfrową firmy, np. systemy do zarządzania produkcją, do zarządzania relacjami z klientami, systemy analityczne oraz e-commerce. Pierwsze środki popłyną do firm z sektora hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka i kultura.

Firma IFS wykazała w swoim najnowszym badaniu, że szefowie firm „dali się porwać” fali entuzjazmu towarzyszącej dynamicznemu rozwojowi sztucznej inteligencji. Oczekiwania co do zastosowania tej technologii w praktyce są ogromne, ale przedsiębiorstwa nie są jeszcze przygotowane na to, by im sprostać. „Przemysłowa sztuczna inteligencja: nowa przestrzeń dla produktywności, innowacji i konkurencyjności” (ang. Industrial AI: the new frontier for productivity, innovation and competition), to tytuł raportu podsumowującego badanie IFS przeprowadzone wśród 1700 osób zajmujących wysokie stanowiska zarządcze i kierownicze na całym świecie.

itm industry logoNa to czekają wszyscy zainteresowani nowymi technologiami w przemyśle. Lista wystawców to jedno, ale ciekawość tego, co wiodące firmy pokażą na swoich stoiskach, towarzyszy zwiedzającym aż do momentu otwarcia targowych hal. W najbliższej edycji ITM INDUSTRY EUROPE nie zabraknie światowych marek, za którymi podąża oferta wyznaczająca najwyższe standardy w tej branży. Niektóre firmy już mają jasno sprecyzowane plany swojej aktywności na czerwcowych targach w Poznaniu.

Jedna trzecia firm w Polsce zamierza zwiększać wydatki na realizację transformacji cyfrowej w ciągu najbliższego roku, a 18% planuje zatrudniać nowych pracowników wspierających rozwój cyfryzacji organizacji. W trzeciej edycji badania KPMG, przeprowadzonego w partnerstwie z Microsoft, wskaźnik główny Monitora Transformacji Cyfrowej Biznesu wzrósł względem poprzedniego roku z 4,4 do 5,1 pkt w dziesięciostopniowej skali.

itintegro logo2015Dynamics Business Forum to realizowany od 2016 roku cykl spotkań dla przedstawicieli biznesu. Tym razem odbył się on w kwietniu, w 5 polskich miastach - Warszawie, Gdańsku, Poznaniu, Wrocławiu i Krakowie - pod znakiem nowej generacji systemów ERP i CRM oraz tematu sztucznej inteligencji. Zdobył zainteresowanie ze strony ponad 500 przedstawicieli biznesu!

comarchP&V zdecydowało się zwiększyć zakres funkcjonowania Comarch Digital Insurance. System pozwalający na obsługę ubezpieczeń na życie został już wcześniej wdrożony w Grupie a kontynuacja współpracy będzie dotyczyć transformacji obsługi świadczeń pracowniczych. P&V dostarcza rozwiązania ubezpieczeniowe dla osób fizycznych, samozatrudnionych oraz firm za pośrednictwem wielu marek biznesowych (P&V i Vivium) czy kanałów dystrybucji.

Back to top