Jak się przygotować do wdrożenia platformy B2B?

Wdrożenie platformy B2B to ważne wydarzenie w życiu każdej firmy. Wprowadza ono wiele zmian w obszarze wrażeń zakupowych, zakresu obowiązków…

Jak platforma B2B może pomóc zwiększyć konkurencyjność w firmie?

W jaki sposób platforma B2B może zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa? Jakie elementy są szczególnie kluczowe podczas budowania…

Czym jest odporność biznesowa w nowych, wyjątkowych okolicznościach?

Pandemia COVID-19 bardzo mocno uderzyła w wiele przedsiębiorstw, ale niestety, nie da się wykluczyć, że w przyszłości pojawią się inne,

Oracle wykorzystuje technologie chmurowe do wsparcia poszukiwania leków na raka
Amerykański gigant komputerowy Oracle nawiązał współpracę z egipską organizacją non-profit w celu przyspieszenia badań nad lekami na raka.
Prognozy Oracle dla chmury na rok 2020

Współczesne chmury korporacyjne wciąż się rozwijają, a przedsiębiorstwa muszą rozwijać się razem z nimi, adoptując model chmury nowej…

Dział finansów – cyfrowe miejsce pracy

Gdzie nie spojrzeć, rewolucyjne technologie zmieniają przyszłość finansów. Od automatyzacji procesów, poprzez sztuczną inteligencję, aż po…

Previous Next Play Pause
Obawa przed spowolnieniem gospodarczym przekłada się na ograniczanie inwestycji, w tym również sprzęt ITC. Rozgrzany przez ostanie lata rynek nie tyle hamuje, ile wraca do tempa wzrostu sprzed pandemii. Polskie firmy nadal stoją przed wyzwaniem, jakim jest cyfryzacja, stąd obawa przed kryzysem w IT jest mocno przesadzona.

COMARCHPlatforma Apfino jako pierwszy fintech na polskim rynku wprowadziła w systemach ERP płatności natychmiastowe dla segmentu B2B za pomocą linku do szybkiej płatności online na fakturze. Płatności online są już bardzo dobrze znane wśród osób, które robią zakupy lub korzystają z usług przez Internet, ale do tej pory był to powszechny mechanizm jedynie w sektorze B2C.

Kyndryl zacieśnia współpracę z firmą Microsoft rozwijając technologię ułatwiającą przenoszenie cennych danych z komputerów typu mainframe do chmury. Pozwoli to firmom na pełniejsze korzystanie z gromadzonych danych, ich zaawansowaną analizę z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, a także szybsze tworzenie aplikacji typu low-code/no-code za pośrednictwem Microsoft Power Platform.

SAPPodczas konferencji SAP TechEd, firma SAP zaprezentowała nowy produkt, który przyspieszy transformację biznesową poprzez wykorzystanie wiedzy i kompetencji użytkowników biznesowych. SAP Build to najnowsza oferta w portfolio rozwiązań low-code SAP, która umożliwia decydentom biznesowym szybsze działanie i osiąganie wymiernych efektów. Firma ogłosiła również nawiązanie partnerstwa z Courserą, które wspomoże osiągnięcie zadeklarowanego celu firmy – podniesienie kwalifikacji dwóch milionów programistów na całym świecie do 2025 roku.

Hardis Group ogłasza przejęcie Cloudity, wiodącego polskiego partnera Salesforce, prowadzącego działalność także w Niemczech i Szwecji. Wzrost zewnętrzny jest częścią strategii Hardis Group, której celem jest zdobycie pozycji czołowego integratora Salesforce we Francji i Europie. Wszystkie zespoły specjalizujące się we wdrożeniach i integracji Salesforce połączono w nowej strukturze, która będzie działać pod marką Cloudity.

oracle 120Dynamic Precision, to biuro projektowe z branży elektronicznej, którego głównym produktem jest baza danych komponentów elektronicznych, wspomagająca pracę inżynierów. Grupa Dynamic Precision posiada biuro i zakład produkcyjny w Oslo, a także biura inżynieryjne w Sztokholmie i Gdańsku.

Red Hat oraz IBM Research poinformowali o rozpoczęciu Project Wisdom, pierwszego projektu społecznościowego, którego celem jest stworzenie inteligentnej funkcji przetwarzania języka naturalnego dla platformy Ansible i branży automatyzacji IT. Dzięki wykorzystaniu modelu sztucznej inteligencji (AI) projekt ma na celu zwiększenie produktywności programistów zajmujących się automatyzacją IT oraz sprawienie, by była ona bardziej osiągalna i zrozumiała dla specjalistów IT o różnych umiejętnościach i doświadczeniu.

Realizacja obejmować będzie rozwój europejskiego systemu e-commerce Samsung na technologii SAP Commerce Cloud. Model kooperacji z firmą e-point obejmuje współpracę z dwoma zespołami (ok. 20 specjalistów SAP Commerce), zarządzanymi bezpośrednio przez Samsung SDS Europe. Zastosowanie zwinnej metodyki programowania czyli Agile oraz Scrum, ma zapewnić sprawną realizację zadań.

oracle 120Podczas konferencji Oracle CloudWorld w Las Vegas Oracle ogłosił dostępność wielu nowych funkcji platformy Oracle Cloud Infrastructure (OCI) oraz bazy Oracle Database.

Transformacja cyfrowa przedsiębiorstw rozpędza się, a wraz z nią rośnie znaczenie kontekstów prawnych, towarzyszących takim projektom. Unia Europejska intensywnie pracuje nad aktami, które już wkrótce zmienią oblicze rynku. – Czekają nas wyzwania i przecieranie nowych ścieżek. Przewagę zyskają ci, którzy przygotują się do planowanych zmian w świadomy sposób – podkreślają eksperci.

Infor poinformował, że Combilift korzysta z rekomendacji części zamiennych uzyskiwanych za pośrednictwem opracowanej przez Infor platformy Coleman AI, w połączeniu z systemem Infor CloudSuite Industrial. Celem jest wydłużenie czasu sprawnego działania wózków i poprawa obsługi klienta przy jednoczesnym zwiększeniu zadowolenia pracowników.

W tradycyjnym spojrzeniu bezpieczeństwo stanowi blokadę dla innowacyjności. Zespoły DevOps chcą mieć możliwość uwolnienia swojego potencjału i kreatywności oraz wdrażania technologii chmurowych, takich jak Docker, Kubernetes, PaaS i architektur bezserwerowych.

Norweska firma Element Logic stworzyła platformę opartą na chmurze danych, która gromadzi, analizuje, udostępnia i wykorzystuje strumienie danych z kilku źródeł jednocześnie. eLogiq został zbudowany na bazie technologii Microsoft Azur. Długofalowym celem jest zaproponowanie magazynom w pełni zautomatyzowanego rozwiązania, które samo się optymalizuje.

Na rynku narzędzi wspierających sprzedaż B2B, pojawiła się nowość - aplikacja BizSpace. To wynik współpracy Fundacji Moje Państwo i dwóch doświadczonych dyrektorów sprzedaży, Huberta Paczkowskiego i Mariusza Chełminiaka.

Infor® ogłosił dziś, że Zeelandia Group, międzynarodowy producent składników piekarniczych, wdrożył oparte na sztucznej inteligencji rozwiązanie Infor Coleman AI. Nowe możliwości w obszarze sztucznej inteligencji zwiększają precyzję i tempo wyboru produktów i opracowywania strategii cenowych oraz pomagają utrzymać rozwój biznesu pomimo obecnych wyzwań rynkowych.

Sektor produkcyjny nie pozostaje obojętny wobec transformacji cyfrowej. Wdrażanie rozwiązań z wykorzystaniem sztucznej inteligencji nie tylko poprawia jakość produkcji, ale i ma pozytywny wpływ na bezpieczeństwo i optymalizację wszystkich procesów, a także szybkie reagowanie na pojawiające się przeszkody. Jak wykorzystuje się AI w fabrykach i dlaczego mówimy w tym kontekście o rewolucji?

Najwięksi dostawców usług w chmurze odnotowują mniejsze wzrosty sprzedaży swoich produktów. To nadal rozwiązanie, które zdobywa coraz to nowych klientów, ale firmy takie jak Google, Microsoft czy Amazon Web Services muszą dostosowywać się do nowych czasów. Inflacja spowodowana m.in. większymi cenami za energię wymusza zmiany. Co najważniejsze jednak – ma być taniej i bardziej ekologicznie.

Zdecydowanie można już uznać, że czas globalizacji w internecie się skończył, a dziś, kiedy państwa budują swoje gospodarki cyfrowe, centra danych i technologie chmurowe stają się „dobrem narodowym”. Suwerenność chmury staje się także coraz istotniejszym priorytetem dla firm, które poszukują bezpiecznych, innowacyjnych i skalowalnych rozwiązań do zarządzania danymi.

Wielkość globalnego rynku platform ułatwiających programowanie, tzw. low-code i no-code, w 2021 roku została wyceniona na 5,5 mld dolarów. Analitycy z Grand View Research w najnowszym raporcie nt. rynku platform niskokodowych szacują, że w latach 2022-2030 segment ten ma rosnąć nawet o 23 proc. rocznie.

Trzymamy coś w chmurze, chmura coś za nas oblicza, oprogramowanie aktualizuje się w chmurze. Te i inne zbitki słowne weszły już do słownika nie tylko programistów, czy osób pracujących w działach IT, ale też “zwykłych” użytkowników internetu. Gdzie są jednak przetrzymywane dane i gromadzone zasoby, które umożliwiają natychmiastowe ich analizowanie i obliczanie skomplikowanych algorytmów?

sapWedług prognoz Research and Markets wielkość globalnego rynku spożywczego online wyniesie 2 158,53 mld USD do 2030 roku, osiągając roczny wskaźnik wzrostu na poziomie 25,3 proc. Choć sklepy stacjonarne nadal pozostają kluczowym kanałem dostępu do artykułów żywnościowych, to dla przykładu w Polsce jedzenie znajduje się obecnie w pierwszej dziesiątce produktów najczęściej kupowanych przez internet – 8 proc. (raport MR&MRS e-Commerce). Chcąc dostosować się do rosnących potrzeb konsumentów w zakresie atrakcyjnych i intuicyjnych cyfrowych doświadczeń zakupowych, wielu sprzedawców poddaje się transformacji.

Firmy, które stawiają klientów na pierwszym miejscu, mają świadomość, jak wielkie znaczenie ma pozyskiwanie informacji zwrotnych. Odpowiednia liczba jakościowych opinii oraz szczegółowa analiza pozwalają na dostosowanie działań biznesu do oczekiwań grupy docelowej. Pozyskanie cennego feedbacku od klientów jest sposobem na zobrazowanie poziomu ich satysfakcji i lojalności, a także szybszego rozwoju – przekonała się o tym firma 3M.

Systemy wizyjne są stosowane do kontroli jakości procesów. Wykorzystują uczenie maszynowe do prowadzenia automatycznych analiz wizyjnych otoczenia. Rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji pozwalają im wychwytywać nieprawidłowości. Systemy wizyjne pracują w szerokim i zmiennym zakresie informacji, dlatego do ich wdrożenia w zakładzie przemysłowym niezbędne jest przygotowanie odpowiedniego środowiska.

Samoobsługowe kasy, którym wydaje się polecenia ustnie. Technologia odczytująca mimikę klienta w sklepie i podpowiadająca sprzedawcy, czy należy podejść i zaoferować pomoc. To tylko dwie możliwości zastosowania sztucznej inteligencji w handlu. Co ważne, eksperci zauważają, że nowe rozwiązania nie zaburzają stosunków między konsumentem a sprzedającym.

W silnie regulowanej branży finansowej wiele instytucji przenosi się do chmury, aby szybko i ekonomicznie dostarczać klientom nowe usługi. Największy nacisk kładziony jest na zapewnienie elastyczności i dostępu, ale przyspieszyły również wdrożenia funkcji jednokrotnego logowania (SSO) przy użyciu usług Azure Active Directory (AD) i Office 365. Funkcja ta stała się wszechobecna w instytucjach usług finansowych (FSI). Usługi oparte na chmurze ujawniły jednak nowe obszary wystawione na ataki, a cyberprzestępcy nieustannie testują nowe możliwości wejścia.

ORACLEHicron Software House jest częścią globalnej firmy informatycznej Hicron, zajmującej się tworzeniem i wdrażaniem nowoczesnych rozwiązań informatycznych dla biznesu. Dział Software House realizuje usługi tworzenia aplikacji webowych, ściśle dopasowanych do potrzeb klientów biznesowych (custom software development). Firma stosuje najnowsze technologie IT – w tym nowoczesne języki programowania, mikro-serwisy oraz cloud hosting. Hicron Software House nawiązał współpracę z Oracle, aby umieszczać swoje aplikacje na platformie Oracle Cloud Infrastructure (OCI).

Grupa Atos i Renault uruchamiają rozwiązanie ID@scale (Industrial Data @ Scale), nową usługę gromadzenia danych przemysłowych, aby wspierać firmy produkcyjne w ich cyfrowej podróży w kierunku Przemysłu 4.0. Oferta „ID@S” (Industrial Data @ Scale) umożliwi producentom zbieranie i strukturyzację danych z urządzeń przemysłowych na dużą skalę, w celu doskonalenia działań operacyjnych i poprawy jakości produktu. Opracowany przez producenta samochodów i już działający w jego fabrykach, ID@scale jest teraz uprzemysłowiony, zmodularyzowany i skomercjalizowany przez lidera cyfrowego, firmę Atos.

Niemal każdego dnia na rynku pojawiają się nowe technologie, a kolejne organizacje poznają zalety automatyzacji. Wiele wcześnie adoptujących technologie firm chce natychmiast wprowadzać innowacje oparte o inteligentne rozwiązania, oczekując skalowalnych systemów, szybko przynoszących korzyści. Firmy technologiczne muszą odpowiadać na to sprawną realizacją złożonych projektów z wykorzystaniem wielu technologii automatyzacji.

ORACLEZałożona w 1991 roku firma Transition Technologies jest dostawcą zaawansowanych rozwiązań dla rynku energii, gazu, przemysłu 4.0 i bio-informatyki. Większość z 2000 pracowników firmy to naukowcy, inżynierowie, architekci IT i programiści. Firma ma klientów na całym świecie, m.in. w Europie i USA.

Chcąc odpowiednio zadbać o realizację firmowej polityki ESG, a także dostosować się do coraz bardziej restrykcyjnych norm europejskich, przedsiębiorstwa potrzebują szczegółowych informacji na temat wytwarzanego śladu węglowego. W odpowiedzi na potrzeby biznesu Fellowmind włącza do swojej oferty rozwiązanie Cloud for Sustainability firmy Microsoft.

Rozpoczęły się wakacje, a wraz z nimi sezon urlopowy. Dla wielu firm oznacza to spowolnienie pracy i potencjalne opóźnienia w projektach. Czy jest się czym martwić? A może dać projektom wolne i pilnować tylko tych kluczowych?

36% użytkowników SAP S/4 HANA widzi przyszłość ERP w elastycznych modułach, ułatwiających rozbudowę systemu, wynika z badania Resulting IT. Klienci SAP, którzy zrezygnowali już z wersji ECC są bardziej otwarci na innowacje. Posiadacze dotychczasowej wersji aż w 72% nadal widzą swój system jako monolit. SAP będzie supportował ECC 6.0 tylko do 2027 roku.

ORACLEOracle i Vodafone, największe europejskie i afrykańskie przedsiębiorstwo telekomunikacyjne, ogłosiły dzisiaj strategiczne partnerstwo mające na celu modernizację europejskiej infrastruktury IT operatora oraz przyspieszenie jego przejścia do chmury.

Transformacja polegająca na powielaniu istniejącej funkcjonalności, dziś już nie wystarczy. Utrzymanie uwagi i przychylności klientów korzystających z rozwiązań IT, wymaga generowania rozwiązań cyfrowych, które są po prostu atrakcyjne i konkurencyjne.

Globalny rynek chmurowy osiągnął wartość 370 mld euro, a do 2030 ma ona wzrosnąć kilkukrotnie. Oferta chmury staje się coraz dojrzalsza, bardziej konkurencyjna, rozproszona i zregionalizowana. Mimo to na drodze jej rozwoju stoi mit wielkich dostawców, z którym powinniśmy się uporać - ocenia Yann Lechelle, dyrektor generalny Scaleway.

W branży stolarki otworowej wielu producentów zmaga się z problemem dużych strat stojaków do transportu szyb i okien. Przetrzymywanie ich przez kontrahentów i nieterminowe zwroty zwiększają koszty oraz wymagają regularnego uzupełniania braków. Firma MasterID znalazła sposób na skuteczną kontrolę stojaków i obniżenie kosztów związanych z ich eksploatacją.

Zakłócenia łańcuchów dostaw, niedobory siły roboczej czy zmiana nawyków zakupowych konsumentów – to wszystko sprawia, że dziś handel potrzebuje technologii jak powietrza. Wg raportu CB Insights „The Future of the Supermarket 2022”, wydatki na technologie dla handlu detalicznego w branży spożywczej w 2021 roku osiągnęły 19 mld dolarów, czyli aż o 115 proc. więcej niż w roku poprzednim.

Firma IFS ogłosiła, że platforma IFS Cloud for Service Management została wybrana przez CETIN, międzynarodowego dostawcę usług łączności głosowej i transmisji danych, do usprawnienia obsługi rosnącej liczby zamówień spowodowanej rozwojem sieci oraz podniesienia poziomu usług świadczonych przez partnerów. Chmurowe rozwiązanie IFS zapewnia zaawansowane i elastyczne aplikacje, tworzenie harmonogramów w czasie rzeczywistym oraz planowanie scenariuszowe.

Strategiczne podejście do wdrażania chmury hybrydowej czterokrotnie zwiększa prawdopodobieństwo przyspieszonej transformacji cyfrowej. Liderzy wdrażania chmury hybrydowej lepiej radzili sobie także z wyzwaniami podczas pandemii, częściej współpracowali z zewnętrznym dostawcami transformacji i zlecali zarządzanie chmurą hybrydową na zewnątrz − wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Fujitsu.
 

COMARCHEnergylandia, największy rodzinny park rozrywki w Polsce, rozwija środowisko informatyczne w firmie i wdraża system do wsparcia sprzedaży Comarch POS. Oprogramowanie zapewnia kompleksowe zarządzanie procesem sprzedażowym oraz obsługę stacjonarnych stanowisk POS. Moduły zostały już zainstalowane w 150 punktach na terenie parku. Ukończone są już dwa z trzech etapów projektu, w ramach którego uruchomionych zostało 30 punktów sprzedażowych z pamiątkami oraz 120 punktów gastronomicznych. Docelowo projekt obejmie ok. 200 stanowisk POS.

Back to top