Jak się przygotować do wdrożenia platformy B2B?

Wdrożenie platformy B2B to ważne wydarzenie w życiu każdej firmy. Wprowadza ono wiele zmian w obszarze wrażeń zakupowych, zakresu obowiązków…

Jak platforma B2B może pomóc zwiększyć konkurencyjność w firmie?

W jaki sposób platforma B2B może zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa? Jakie elementy są szczególnie kluczowe podczas budowania…

Czym jest odporność biznesowa w nowych, wyjątkowych okolicznościach?

Pandemia COVID-19 bardzo mocno uderzyła w wiele przedsiębiorstw, ale niestety, nie da się wykluczyć, że w przyszłości pojawią się inne,

Oracle wykorzystuje technologie chmurowe do wsparcia poszukiwania leków na raka
Amerykański gigant komputerowy Oracle nawiązał współpracę z egipską organizacją non-profit w celu przyspieszenia badań nad lekami na raka.
Prognozy Oracle dla chmury na rok 2020

Współczesne chmury korporacyjne wciąż się rozwijają, a przedsiębiorstwa muszą rozwijać się razem z nimi, adoptując model chmury nowej…

Dział finansów – cyfrowe miejsce pracy

Gdzie nie spojrzeć, rewolucyjne technologie zmieniają przyszłość finansów. Od automatyzacji procesów, poprzez sztuczną inteligencję, aż po…

Previous Next Play Pause
Żabka rozszerza wieloletnią współpracę z Microsoft w zakresie innowacji, stawiając na dynamiczne przyspieszenie wzrostu w oparciu o sztuczną inteligencję. Strategiczne partnerstwo zakłada wzmocnienie rozwoju sieci z wykorzystaniem AI w czterech kluczowych obszarach takich jak: efektywność sklepów, rozwój międzynarodowy, transformacja wewnątrz firmy oraz analityka danych odpowiadająca na potrzeby klientów. Będąca liderem transformacji technologicznej Żabka, jako pierwsza organizacja z branży retail w Europie Środkowo-Wschodniej, będzie pracować wspólnie z Microsoft m.in. nad zastosowaniem inteligentnego asystenta wspierającego pracę aż 2,5 tysiąca pracowników.

Firmy stoją dziś przed wyzwaniem zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa zasobom IT. Przy rosnącej liczbie zagrożeń cybernetycznych oraz obowiązków narzucanych przez nowe regulacje, usługi dostarczane przez profesjonalne centra danych stają się bezpieczną i kuszącą alternatywą.

Asseco, Samsung i Xtension wprowadzają nową usługę, certyfikowany podpis biometryczny – biocertiX. Jest to jedyne w swojej klasie rozwiązanie łączące tradycyjny podpis z nowoczesną technologią.

AI, GenAI i Machine Learning to terminy elektryzujące świat biznesu od mniej więcej dwóch lat. Prawie wszystkie firmy, które chcą budować nowoczesny wizerunek, zapowiadają rozwój właśnie w tym kierunku. Jednak biznesowa perspektywa często mija się z techniczną, a przedstawiciele tych dwóch światów miewają trudności w ustaleniu wspólnego celu i optymalnej ścieżki dotarcia do niego.

Obawa przed spowolnieniem gospodarczym przekłada się na ograniczanie inwestycji, w tym również sprzęt ITC. Rozgrzany przez ostanie lata rynek nie tyle hamuje, ile wraca do tempa wzrostu standardowych wzrostów. Polskie firmy nadal stoją przed wyzwaniem, jakim jest cyfryzacja, stąd obawa przed kryzysem w IT jest mocno przesadzona.

COMARCHSpółka HBH, wspierająca działalność sieci hurtowni instalacyjnych oraz salonów łazienek, wybrała Comarch jako dostawcę oprogramowania ułatwiającego komunikację z Krajowym Systemem e-Fakturowania. Oparta na technologii chmurowej platforma Comarch EDI KSeF umożliwia e-fakturowanie zgodnie ze zbliżającymi się zmianami w przepisach podatkowych.

SAPSztuczna inteligencja zmienia i rewolucjonizuje kolejne dziedziny. Coraz częściej znajduje zastosowanie także w rozrywce, kulturze czy sporcie. Współpraca Team Liquid i SAP to dowód na to, że także esport może być dziedziną wykorzystującą do zaawansowanych zadań analitycznych narzędzia AI.

Generatywna sztuczna inteligencja szturmem podbija świat, przynosząc za sobą dynamiczny rozwój technologiczny i ekonomiczny. Przewiduje się, że do końca bieżącego roku światowy rynek Gen AI osiągnie wartość 67,18 mld USD, a do 2032 r. wartość ta wzrośnie do 967,65 mld USD, z imponującą złożoną roczną stopą wzrostu (CAGR) wynoszącą 39,6%.

Rynek centrów danych w Polsce będzie w najbliższych latach rósł w tempie dwucyfrowym. Podobnie jak w Europie Zachodniej, stanie się on atrakcyjnym celem inwestycyjnym, napędzanym zarówno przez rozwój nowych technologii, jak i perspektywę postępującej konsolidacji i profesjonalizacji w tym sektorze. Oprócz ciągłego zapotrzebowania na infrastrukturę, wyzwaniem dla branży jest ESG i raportowanie kluczowych wskaźników efektywności w związku z regulacjami unijnymi.

COMARCHYunex Traffic, dostawca rozwiązań w dziedzinie adaptacyjnego sterowania i zarządzania ruchem drogowym w Polsce, rozpoczyna współpracę z Comarch, aby wdrożyć system do elektronicznej wymiany faktur. Chmurowy system Comarch EDI KSeF jest dostosowany do wymagań nadchodzącego Krajowego Systemu e-Faktur i umożliwia e-fakturowanie zgodnie z przepisami, które wkrótce wejdą w życie.

Bez inwestycji w infrastrukturę – zarówno centrodanową, jak i energetyczną – rozwój AI może wyhamować. Powód? Rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję przetwarzają ogromne ilości danych, co z kolei istotnie zwiększa konsumpcję energii. Sęk w tym, że jest ona coraz droższa i po prostu zaczyna jej brakować.

SAS zaprezentował lekkie, dostosowane do potrzeb poszczególnych branż modele sztucznej inteligencji do indywidualnego licencjonowania. To przełomowe rozwiązanie ułatwi organizacjom efektywne i zoptymalizowane wdrażanie technologii AI. Ogłoszenie miało miejsce podczas dorocznej konferencji SAS Innovate w Las Vegas.

Globalny rynek Call i Contact Center osiągnie wartość 495 miliarda dolarów do 2030 roku, rosnąc co roku o 5,8%. Za 6 lat blisko 75% tego rynku będą stanowiły wewnętrzne centra obsługi klienta, zaś pozostała część przypadnie firmom zewnętrznym świadczącym usługi w obszarze outsourcingu obsługi klienta i sprzedaży. Kluczową strategią rozwoju dla całej branży będzie cyfryzacja – to główne wnioski z niedawno opublikowanego raportu „Call Centers – Global Strategic Business Report” autorstwa firmy ResearchandMarkets.

suncode logoPlus Workflow to wielofunkcyjne rozwiązanie Low-Code, wspierające przedsiębiorstwa w sprawnym zarządzaniu dokumentami i optymalizacji procesów biznesowych. Pozwala on przedsiębiorstwom samodzielne modelowanie procesów biznesowych, zarządzanie dokumentacją w formie elektronicznej, skanowanie dokumentacji i OCR. Treści trafiające do systemu są archiwizowane i dostępne w każdym momencie. Aby lepiej zrozumieć, czym jest i jak funkcjonuje system Plus Workflow, należy przyjrzeć się kilku aspektom.

Eurofins, międzynarodowa firma z sektora biotechnologii, wybrała IBM Security QRadar SIEM do zarządzania mapą cyberzagrożeń. Najnowsze rozwiązanie wykorzystuje sztuczną inteligencję, analizę sieci i zachowań użytkowników oraz rzeczywistą analizę zagrożeń, stworzoną w celu zapewnienia analitykom dokładniejszych, kontekstowych i priorytetowych alertów. Katowicki oddział Eurofins odpowiada za świadczenie tej usługi w skali globalnej, a wdrożenie IBM Security QRadar SIEM należy do największych w kraju.

W niedawnej ankiecie przeprowadzonej przez Salesforce aż 60% specjalistów IT z sektora publicznego wskazało niedobór umiejętności w zakresie sztucznej inteligencji (AI) jako największe wyzwanie we wdrażaniu tej technologii.

Wszyscy mówią o cyfrowej transformacji, jednak praktyczne wyzwania związane z jej wdrażaniem są rzadko omawiane szerzej. Według raportu IDC InfoBrief zleconego przez Endavę , aż połowa projektów transformacji cyfrowej przeprowadzanych na całym świecie w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie osiągnęła oczekiwanych celów i wyników. Co więcej, 6 na 10 europejskich organizacji podejmujących działania w tym zakresie uważa te inwestycje za nieudane. Najnowsze badania rzucają jednak światło na to, co sprawia, że transformacja cyfrowa działa - i jak się okazuje, najważniejszy jest ludzki wkład w ten proces.

COMARCHGrupa CIECH wybrała Comarch ze względu na wieloletnie doświadczenie firmy, a także zaawansowane funkcjonalności samego systemu, odpowiadające potrzebom dużych podmiotów działających w biznesie. Comarch EDI umożliwia m.in. konwertowanie faktur z i na wiele różnych formatów, a ponadto obsługuje walidacje biznesowe. Wykorzystanie sztucznej inteligencji zapewnia automatyzację procesów, minimalizując błędy ludzkie oraz przyspieszając pracę.

SAPSAP i NVIDIA ogłosiły partnerstwo, dzięki któremu klienci biznesowi, korzystający z rozwiązań i aplikacji chmurowych SAP, będą mogli jeszcze szybciej wykorzystywać transformacyjną moc danych i generatywnej sztucznej inteligencji.

Alior Bank, we współpracy z firmami Teradata i Microsoft przeprowadził migrację Hurtowni Danych do chmury publicznej. Dzięki integracji ze środowiskiem analitycznym Microsoft Azure, bank planuje znacząco zwiększyć efektywność procesów analitycznych, w tym w obszarze sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego. Pozwoli to szybciej reagować na zmieniające się potrzeby rynku i klientów. Proces wdrożenia trwał rekordowe 6 miesięcy. Jest to kolejny krok w realizacji strategii „Bank na co dzień, Bank na przyszłość”, której jednym z filarów jest rozwój technologiczny.

Sztuczna inteligencja obiecuje uczynić nasze zadania łatwiejszymi, pracę bardziej produktywną, a firmy bardziej wydajnymi. Nowe badania przeprowadzone przez Slack wykazały, że 80% pracowników korzystających z generatywnych narzędzi AI doświadcza wzrostu produktywności – a to dopiero początek. Asystenci AI tacy jak Salesforce Einstein Copilot mogą już odpowiadać na pytania, generować treści i dynamicznie automatyzować działania. Pewnego dnia asystenci staną się cyfrowymi agentami sprzedaży i usług, przewidując nasze potrzeby oraz działając w naszym imieniu.

Rozwój technologii cyfrowych wnosi znaczące zmiany do wielu sektorów gospodarki, w tym także dla sektora transportu. Jednakże, wraz z korzyściami płynącymi z cyfryzacji, pojawiają się również nowe wyzwania – zwłaszcza związane z cyberbezpieczeństwem.

Firma PUMA ogłosiła, że wdroży rozwiązania Google Cloud w obszarze danych, analityki i sztucznej inteligencji, aby zwiększyć wydajność i elastyczność, a także spersonalizować sprzedaż detaliczną online dla klientów na całym świecie. Otworzy to drogę dla innowacji przeznaczonych dla konsumentów, począwszy od asystentów zakupowych opartych na generatywnej AI, przez wirtualne przymierzalnie, po programy lojalnościowe oparte na rozwiązaniach sztucznej inteligencji.

Według najnowszych badań przeprowadzonych przez Slack, firmę należącą do Salesforce, wykorzystanie narzędzi AI w miejscu pracy wzrosło w ostatnim kwartale aż o 24%. Badanie pokazuje też średni czas, jaki pracownicy biurowi spędzają na żmudnych i rutynowych zadaniach o niskiej wartości biznesowej.

Inter Cars, największy dystrybutor części zamiennych do samochodów w Europie Środkowo-Wschodniej, wybrał IBM Power10 do modernizacji swojego systemu IT i osiągnięcia dodatkowych korzyści biznesowych. Technologia IBM gwarantuje firmie co najmniej 5-letnią perspektywę rozwoju centralnego systemu ERP, nawet w scenariuszu podwojenia obciążenia.

Rok 2024 zwiastuje znaczące przemiany w sektorze infrastruktury serwerowej. Rynek skupia się na aspektach takich jak efektywność energetyczna, przełomowe rozwiązania w zakresie sztucznej inteligencji (AI) oraz zwiększone zainteresowanie kwestiami bezpieczeństwa danych. Te zmiany odzwierciedlają ewoluujące potrzeby i oczekiwania rynku, który coraz bardziej kieruje się w stronę zrównoważonego rozwoju i innowacyjności technologicznej, redefiniując przy tym role i funkcje tradycyjnych centrów danych.

W erze cyfrowej transformacji, multicloud wyłania się jako nieodzowny element strategii IT wielu firm. To podejście, polegające na wykorzystaniu usług chmurowych od różnych dostawców, staje się coraz bardziej popularne. Jego wzrost wynika z potrzeby adaptacji do szybko zmieniającego się otoczenia biznesowego i technologicznego.

Generatywna sztuczna inteligencja jest przełomową technologią, która umożliwia transformację różnych obszarów funkcjonowania firm. Wykorzystanie genAI wiąże się z istotnymi wyzwaniami prawnymi i etycznymi, które wymagają odpowiedniego przygotowania pracowników zarówno pod względem merytorycznym, jak i technicznym.

Rywalizacja między firmami o lepsze wyniki i wydajność staje się coraz ostrzejsza. Sztuczna inteligencja to kluczowy element w tym wyścigu. Nie wystarczy jednak tylko zainwestować w nowoczesne rozwiązania AI. Trzeba również umieć je odpowiednio wykorzystać. Źle wdrożona sztuczna inteligencja może przynieść więcej problemów niż korzyści. Jakich błędów nie popełniać, planując wprowadzenie AI w firmie?

Wraz z postępującą zmianą wokół sztucznej inteligencji – od informacyjnego szumu po praktyczne wdrożenia – firmy z sektora handlu coraz bardziej się do tej technologii przekonują. Według Nvidii, ponad 60 proc. firm z branży handlowej planuje zwiększyć inwestycje w sztuczną inteligencję (AI) w najbliższych 18 miesiącach. Co stoi za tym rosnącym zainteresowaniem?

Armatis wdrożył system generatywnej AI wspomagający pracę agentów pracujących w contact center dla jednego z klientów firmy - globalnej firmy z branży transportu lotniczego. W planach na 2024 roku jest wdrożenie podobnych systemów dla wszystkich innych klientów Armatis, wykorzystanie AI do kontroli jakości rozmów, a także zaoferowanie na rynku stworzonego rozwiązania jako narzędzia do samoobsługi, wspomagającego pracę wewnętrznych działów call i contact center.

Chmura otwiera drogę do sztucznej inteligencji, zaawansowanej analityki i wielu innych technologii, które dla wielu biznesów nie były do tej pory dostępne. Jej implementacja wymaga jednak pewnych kompromisów i ujednolicenia procesów wewnętrznych w zakresie określonym przez producenta. Czy można dostosować się do standardu i zachować konkurencyjność?

Rynek IT nieustannie się zmienia. W ostatnich latach wiele organizacji zmuszonych było do szybkiego dostosowania się do pracy zdalnej i cyfrowej transformacji, zwiększając wykorzystanie chmury obliczeniowej i narzędzi do współpracy online oraz wdrażając rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji.

Firmy coraz częściej korzystają z innowacyjnych podejść do tworzenia oprogramowania, a jednymi z najważniejszych są obecnie low-code i no-code. Te technologie zdobywają szeroką popularność ze względu na cechujące je łatwość użycia, oszczędność czasu oraz elastyczność. Gartner szacuje, że do 2025 roku 70% aplikacji będzie powstawać z ich użyciem. Coraz bardziej powszechna dostępność technologii jest możliwa dzięki innemu rozwiązaniu z obszaru IT: chmurze obliczeniowej.

W 2023 roku generatywna sztuczna inteligencja zajęła centralne miejsce w rozmowach o technologii i biznesie. Wszyscy zastanawialiśmy się nad tym jak zmieni naszą codzienność, czy wpłynie na życie społeczne i gospodarkę. I choć z pewnością w 2024 roku będzie to nadal szeroko dyskutowany temat, można spodziewać się, że inne kluczowe technologie również będą w centrum zainteresowania. Część osiągnie już poziom rozwoju, który pozwoli im rozwiązywać najpilniejsze wyzwania dla firm, społeczeństwa i środowiska. O czym będziemy rozmawiać w nadchodzącym roku? Capgemini przedstawia 5 kluczowych trendów, które będą kształtować rynek technologii w przyszłym roku.

Generatywna sztuczna inteligencja odnosi się do modeli sztucznej inteligencji zaprojektowanych do tworzenia nowych treści w postaci tekstu pisanego, dźwięku, obrazów lub filmów. Osiągnęła wynik nieporównywalny z żadną inną dotychczas dostępną technologią – ostatni raport O'Reilly pokazuje, że korzysta z niej już 67% organizacji .

Sztuczna Inteligencja (AI) stała się w ciągu ostatniego roku pojęciem niezwykle często wyszukiwanym i obecnym we właściwie każdej dziedzinie. Z jednej strony mówi się o ogromnych korzyściach wynikających z powszechnego wykorzystania sztucznej inteligencji, z drugiej – główne autorytety mówią o potężnych zagrożeniach oraz konieczności kontroli i regulacji prawnej jej zastosowania (w tej chwili trwają prace nad AI Act w Parlamencie Europejskim, który te kwestie ma regulować).

COMARCHComarch oficjalnie ogłasza współpracę z wiodącym producentem w dziedzinie innowacyjnych systemów XR, czyli Extended Reality (zbiorcze określenie technologii łączących rzeczywistość wirtualną, rozszerzoną i mieszaną). Celem tego przedsięwzięcia jest stworzenie rozwiązań Metaverse i realizacja projektów przy wykorzystaniu atrybutów technologicznych obu firm.

Technologia rozpoznawania obrazu (image recognition) odgrywa coraz większą rolę w handlu detalicznym. Według analityków z Research and Markets, do końca 2023 roku wartość wdrożeń tej technologii na skalę globalną ma wynieść 1,98 mld USD. To znaczący wzrost w porównaniu z wynikiem z roku 2022 - 1,63 mld USD (21,6 proc.). Co więcej, prognozy sugerują że w ciągu najbliższych 4 lat ten sektor będzie się rozwijał średnio o 20,4 proc. rocznie.

suncode logoCyfryzacja produkcji, bezpośrednio związana z przemysłem 4.0, stała się światowym trendem ostatnich lat. Głównymi jej celami są przede wszystkim: zwiększenie efektywności firmy, optymalizacja kosztów, poprawa jakości produkowanych dóbr oraz zdobycie przewagi konkurencyjnej na rynku.

Back to top