Oracle wykorzystuje technologie chmurowe do wsparcia poszukiwania leków na raka
oracle 120Amerykański gigant komputerowy Oracle nawiązał współpracę z egipską organizacją non-profit w celu przyspieszenia badań nad lekami na raka.
Prognozy Oracle dla chmury na rok 2020

Współczesne chmury korporacyjne wciąż się rozwijają, a przedsiębiorstwa muszą rozwijać się razem z nimi, adoptując model chmury nowej…

Dział finansów – cyfrowe miejsce pracy

Gdzie nie spojrzeć, rewolucyjne technologie zmieniają przyszłość finansów. Od automatyzacji procesów, poprzez sztuczną inteligencję, aż po…

Ciemna strona danych - czyli firmy wykorzystują tylko połowę swoich zasobów

Popularne stało się stwierdzenie, że dane są ropą XXI wieku, a informacja jest tym zasobem, który pomaga osiągnąć przewagę nad…

Industrial IoT – rewolucja przeoczona przez polski biznes?

Pojęcie Internetu Rzeczy oraz Przemysłu 4.0 towarzyszą nam w przestrzeni informacyjnej już od dłuższego czasu. Statystyki pokazują wyraźnie,

Internet inteligentniejszych rzeczy

Dane z raportu Allied Market Research mówią wprost – Internet Rzeczy to przyszłość przemysłu. Z roku na rok, przybywać będzie maszyn,

Previous Next Play Pause
Prowadzenie nowoczesnej firmy, korzystającej z nieprzebranych zasobów sieci, często wymaga wsparcia najnowszych technologii i rozwiązań. Rozwiązania software i hardware, kiedyś wymagające dużej wiedzy i przygotowania, by w pełni wykorzystać ich funkcjonalność, dziś są w zasięgu ręki i okazują się być łatwiejsze do wdrożenia nawet w przedsiębiorstwach z sektora MŚP. Przykładem mogą być serwery, kontenery i dockery, których wykorzystanie w firmach dzięki innowacyjnym rozwiązaniom nie wiąże się z dużymi nakładami finansowymi ani ludzkimi.

COVID-19 wyrządził ogromne spustoszenia w globalnej gospodarce, a jesteśmy dopiero na początku liczenia strat. Dewastacyjny wpływ pandemii na gospodarkę byłby z pewnością jeszcze gorszy, gdyby nie przejście wielu firm i instytucji na model pracy zdalnej, który był możliwy dzięki wcześniejszym lub podejmowanym na szybko inwestycjom w chmurę obliczeniową.

Pandemia koronawirusa zmienia nastawienie do chmury również wśród rządzących, którzy w ubiegłym tygodniu zaprezentowali plan wdrażany przez Ministerstwo Cyfryzacji. Zgodnie z jego założeniami chmura w sektorze publicznym będzie wdrażana znacznie szybciej, a procedury z nią związane ulegną uproszczeniu i skróceniu.

logo proalpha 2018Wiele firm, analizując stan swoich magazynów, musi się zmierzyć z pytaniem: czy posiadane przez nie stany magazynowe są wystarczające. Muszą się także zastanowić, w jaki sposób należy nimi zarządzać – tak, aby zapewnić ciągłość produkcji przy jak najmniejszych kosztach utrzymania samego magazynu.

oracle 120Amerykański gigant komputerowy Oracle nawiązał współpracę z egipską organizacją non-profit w celu przyspieszenia badań nad lekami na raka.

oracle 120Autonomiczna baza danych, to całkiem nowa kategoria automatyzacji oprogramowania w oparciu o uczenie maszynowe. Generuje nowe korzyści dla firm i ich pracowników, a zarazem sprawia, że tworzenie wartości staje się łatwiejsze niż dotąd.

abas logo erp 2021Naucz się czegoś sensownego — najlepiej zawodu, który będziesz wykonywać do emerytury! Ta rada, udzielana w dobrej wierze przez wielu rodziców, w przypadku pokolenia Z nie ma już racji bytu. Transformacja cyfrowa zmienia świat pracy zbyt dynamicznie, a zawody o ugruntowanej pozycji znikają coraz szybciej ustępując miejsca nowym. „Projektant interakcji między człowiekiem i maszyną”, „ekspert ds. druku 3D”, „analityk danych” czy „inżynier robotyki” — dla działów kadr znalezienie odpowiednich pracowników do wykonywania zadań przyszłości staje się dużym wyzwaniem. Jak bowiem zdefiniować nazwy stanowisk i wymagania dotyczące kandydatów, gdy rynek kształcenia w niektórych przypadkach nie oferuje nawet odpowiednich kierunków studiów ani programów nauczania? Jak nowy świat pracy zmienia niezbędne kompetencje miękkie?

Precyzyjny plan działania i spójność realizowanych projektów z celami strategicznymi firmy – to najprostsza recepta na skuteczne zarządzanie projektami realizowanymi w dużych przedsiębiorstwach. Choć w teorii nie brzmi to skomplikowanie, praktyka pokazuje, że temat ten jest jednak dużo bardziej złożony i wielowątkowy.

oracle 120Współczesne chmury korporacyjne wciąż się rozwijają, a przedsiębiorstwa muszą rozwijać się razem z nimi, adoptując model chmury nowej generacji. Oracle zwraca uwagę na fakt, że pierwsza generacja chmur do udostępniania rozwiązań typu IaaS (infrastruktura jako usługa) i PaaS (platforma jako usługa) została stworzona za pomocą technologii mającej kilkadziesiąt lat. Nowsze chmury drugiej generacji zaprojektowano z myślą o obsłudze nowoczesnych technologii, takich jak sztuczna inteligencja, Blockchain, Internet Rzeczy i analizy przeprowadzane w czasie rzeczywistym. Są też dostosowane do zaspokajania większych potrzeb w zakresie skali, efektywności i bezpieczeństwa.

System automatyczny w wyznaczony wcześniej sposób wykonuje szereg prostych i powtarzających się czynności. Lecz jeżeli chcemy, aby maszyny uczyły się od otaczającego je świata, analizowały pojawiające się możliwości oraz zagrożenia i na ich podstawie podejmowały decyzje i działania, niezbędne jest wdrożenie systemów autonomicznych. To właśnie one są fundamentem czwartej rewolucji przemysłowej, która już dziś zmienia realia gospodarcze i społeczne na całym świecie.

AR (ang. Augmented Reality - rozszerzona rzeczywistość) to technologia opracowana z myślą o rozrywce, która odważnie wkracza w coraz szersze konteksty i nowe dziedziny. Podobnie jak sztuczna inteligencja (AI), rozszerzona rzeczywistość jest coraz częściej wykorzystywana w przemyśle, w którym ma olbrzymi potencjał, aby zrewolucjonizować procesy produkcyjne, serwisowanie maszyn, logistykę czy szkolenia pracowników. Nie tylko okulary do rozszerzonej rzeczywistości, ale również smartfony i tablety pozwalają na efektywne wdrożenie rozszerzonej rzeczywistości w przemyśle. A to dopiero początek możliwości AR.

oracle 120Gdzie nie spojrzeć, rewolucyjne technologie zmieniają przyszłość finansów. Od automatyzacji procesów, poprzez sztuczną inteligencję, aż po uczenie maszynowe i blockchain — nowe narzędzia cyfrowe udostępniają dyrektorom finansowym bezprecedensowe możliwości usprawniania i automatyzacji procesów back office.

oracle 120Banki w Europie Środkowo-Wschodniej przez wiele lat wyprzedzały swoich zachodnioeuropejskich rówieśników pod względem technologii. Ponieważ zaczęły działalność na początku lat 90., nie były obciążone starymi systemami i wykonały duży krok naprzód — zainwestowały w nowe technologie, dzięki czemu stały się szybsze i bardziej przyjazne niż ich bardziej tradycyjni zachodni koledzy.

Masowa migracja systemów informatycznych do chmury stworzyła iluzję pełnej dojrzałości tych rozwiązań. Łatwo zapomnieć, że rozwój technologii przetwarzania w chmurze to zjawisko ciągłe, którego tempo wciąż rośnie. Tak naprawdę jesteśmy dopiero na wczesnym etapie wdrażania rozwiązań tego typu. Potwierdzeniem tego spostrzeżenia są wyniki raportu Veeam Cloud Data Management Report na rok 2019, według którego globalni decydenci ds. informatycznych planują wydać średnio 41 milionów dolarów na wdrażanie technologii do zarządzania danymi w chmurze w ciągu najbliższych 12 miesięcy. W rezultacie trwają prace nad poważnymi zmianami. Infrastruktura przetwarzania w chmurze i centra przetwarzania danych przechodzą do rozwiązań zupełnie nowej generacji.

oracle 120Stwierdzenie „czas to pieniądz” trąci banałem. Jest ono jednak wyjątkowo aktualne dzisiaj, w epoce cyfryzacji. Umiejętność szybkiego dostosowania się do zmian, to coraz częściej nie tylko kwestia finansów – zysku lub straty, ale być albo nie być dla przedsiębiorstwa.

Popularne stało się stwierdzenie, że dane są ropą XXI wieku, a informacja jest tym zasobem, który pomaga osiągnąć przewagę nad konkurentami. Jeżeli tak rzeczywiście jest to wygląda na to, że co druga “baryłka z danymi” chociaż wydobyta i gotowa do użycia - nigdy nie zostanie wykorzystana. Zgodnie z najnowszym raportem firmy TRUE Global Research na całym świecie około 55% danych w organizacji jest niewykorzystywane.

oracle 120Innowacje w informatycznych systemach finansowych mają zdjąć z dyrektorów finansowych i ich zespołów najbardziej przyziemne, codzienne zadania i umożliwić im odegranie większej roli w zarządzaniu przedsiębiorstwem.

ORACLEPrzedsiębiorstwa zawsze musiały dostosowywać się zarówno do szans, jak i zagrożeń związanych ze zmianami technologicznymi. Jednakże obecnie innowacje są wprowadzane w niespotykanym wcześniej tempie. Reagowanie na te zmiany i przygotowywanie się na dalsze zakłócenia rynkowe spowodowane przez nie stało się kluczowym czynnikiem sukcesu dla obecnych liderów biznesowych i politycznych.

Ekspansja sztucznej inteligencji to seria etapów, przez które musi przejść nauka, jak i rynek, aby osiągnąć pełnię możliwości i efektywności. W przypadku nowych technologii rozwój nie sprowadza się jedynie do wzrostu, ale także do pojawienia się nowych form funkcjonowania, dynamicznie kształtowanych przez otoczenie, jak i w odpowiedzi na wyzwania z różnych obszarów, takich jak zdrowie, biznes czy przemysł. Patrząc na rynek IT, a w szczególności na obszar sztucznej inteligencji (SI), można dojść do wniosku, że dwa słowa, które w obecnych czasach opisują go najlepiej to rozwój i dynamika.

Dwóch na trzech europejskich producentów nie potrafi wykorzystać danych i wniosków generowanych przez inteligentne fabryki w celu usprawnienia procesu decyzyjnego – wynika z najnowszych badań opublikowanych przez Fujitsu. Pomimo powszechnej zgody, że zastosowanie cyfrowych technologii fabrycznych może przełożyć się na zwrot z inwestycji, większość wytwórców nie korzysta w pełni z tej szansy.

oracle 120Odkąd sztuczna inteligencja przestała być jedynie modnym hasłem i stała się realnym zasobem biznesowym, zaczęły wzrastać obawy wśród pracowników o los ich miejsc pracy. Badanie przeprowadzone niedawno przez firmę Oracle we współpracy z uczelnią Otto Beisheim School of Management wykazało, że kwestia ta niepokoi prawie jedną czwartą pracowników na świecie. Nie zastanawiają się oni nad możliwościami, jakie przyniosłoby nam połączenie sił ludzi i maszyn, a ich obawy wynikają z przeświadczenia, że maszyna musi być przeciwnikiem człowieka. Rzeczywistość jest jednak całkiem inna.

sap logoIstotą transformacji cyfrowej jest zbudowanie organizacji, która z jednej strony jest w stanie reagować na szybko zmieniające się warunki rynkowe, z drugiej zaś potrafi aktywnie włączyć się w walkę o serce klienta poprzez budowanie długofalowych relacji i oferowanie innowacyjnych produktów usług. W świecie SAP ciągłą poprawę sprawności operacyjnej umożliwiają choćby zintegrowane rozwiązania biznesowe wspierające codzienną działalność (np. SAP S/4HANA) czy zaawansowaną analizę w czasie rzeczywistym danych (SAP Analytics Cloud) i procesów (SAP Process Mining, RPA – Robotic Process Automation). Dopasowanie usług do potrzeb indywidualnych każdego klienta umożliwia z kolei np. SAP Marketing Cloud.

bpscPonad 40% z nas ma codziennie do czynienia ze sztuczną inteligencją, ale tylko co druga osoba jest w stanie wytłumaczyć czym w ogóle ów termin właściwie jest, podaje firma Entrata. Być może dlatego coraz częściej zdarza się, że zaawansowane algorytmy zaskakują ludzi swoimi wnioskami, a przecież to syntetyczna inteligencja stworzona przez człowieka. To, że nie rozumiemy SI, nie oznacza jeszcze, że katastroficzna wizja o Terminatorze może stać się rzeczywistością.

KRUPL LOGOW obecnych czasach, warunkiem sine qua non dla prawidłowego działania firmy jest nieprzerwany kontakt z klientem. Narzędziem, które to skutecznie umożliwia jest internet. Decydując się na działalność w sieci warto zadać sobie pytanie jak wybrać hosting, aby kontakt z klientem lub potencjalnym klientem odbywał się bez zbędnych przerw.

Pojęcie Internetu Rzeczy oraz Przemysłu 4.0 towarzyszą nam w przestrzeni informacyjnej już od dłuższego czasu. Statystyki pokazują wyraźnie, że zachodnie przedsiębiorstwa już aktywnie korzystają, bądź też w najbliższym czasie zaczną korzystać z dobrodziejstw tej technologii. Jednocześnie, w momencie, w którym biznes całego świata podlega stopniowej cyfryzacji, w Polsce wciąż niewiele firm decyduje się na inwestycje w takie rozwiązania.

oracle 120Nowoczesne aplikacje chmurowe znajdują coraz więcej zastosowań – wiele organizacji decyduje się na takie rozwiązania, prostsze w obsłudze i utrzymaniu niż aplikacje lokalne. Jednak, aby przeniesienie do chmury zakończyło się sukcesem, nie można zapominać, że taka transformacja to przede wszystkim rewolucja kulturowa w organizacji.

bpscDane z raportu Allied Market Research mówią wprost – Internet Rzeczy to przyszłość przemysłu. Z roku na rok, przybywać będzie maszyn, które same będą komunikować się ze sobą. Rosnąca liczba smart urządzeń sprawia, że za 4 lata wartość rynku Przemysłowego Internetu Rzeczy (IIoT), wyniesie blisko 200 mld dolarów. To niemal 50 mld dolarów więcej niż jego obecna wartość.

quantum logo 2019Wdrożenie systemu TMS (Transport Management System) ułatwia podejmowanie decyzji związanych z realizacją zleceń transportowych, planowaniem tras czy wyborem oferentów wśród firm przewozowych. Wśród oczekiwanych rezultatów wdrożenia, przyszli użytkownicy wymieniają także chęć podniesienia transparentności i jakości współpracy z kooperantami. Są to niewątpliwie bardzo istotne zagadnienia, zwłaszcza w dobie wzrostu rynku e-commerce i coraz większej złożoności sieci dostaw.

Podpis elektroniczny to dziś niezbędne narzędzie pracy. Przesyłanie dokumentów w formie papierowej powoli odchodzi do lamusa, a faks to archaiczność. Jako producenci systemu do zarządzania oraz archiwizacji dokumentów w formie elektronicznej wiemy o tym najlepiej. Od tego roku nawet sprawozdania finansowe można przesyłać do urzędu jedynie w formie elektronicznej. Stąd popyt na nowe rozwiązania jak podpisy wirtualne.

Każda organizacja, która nie chce pozostać w tyle, inwestuje dziś w sztuczną inteligencję, jednak mało która robi to w przemyślany sposób - informuje IDC. Lipcowe badania przeprowadzone na grupie niemal 2500 organizacji wskazują, że zaledwie 1 na 4 firmy, które już stosują rozwiązania sztucznej inteligencji, posiada opracowaną strategię SI dla całego przedsiębiorstwa. Jednocześnie połowa badanych organizacji postrzega wdrożenie tej technologii jako priorytet.

Teta UNIT4 BUSINESSAsystenci w strukturach biznesowych istnieją od początku dziejów przedsiębiorczości. Do tej pory stanowili dobro luksusowe, które przysługiwało tylko najważniejszym pracownikom w firmie i kadrze zarządzającej. Wszystko wskazuje jednak na to, że niedługo każdy szeregowy pracownik będzie miał wsparcie w postaci swojego własnego asystenta, który pomoże mu w organizacji pracy, odnotuje wyjazdy służbowe czy złoży wniosek o urlop lub nowego laptopa. Mowa tu oczywiście o chatbotach – wirtualnych asystentach dla biznesu.

Back to top