Zmiana systemu ERP: kiedy jest zasadna i jak powinna przebiegać?

Według danych Computerworld 30% polskich firm miało w planach w 2017 roku zmienić wykorzystywany system informatyczny. Natomiast Panorama…

Rozwiązania chmurowe nie koniecznie dla ERP

W ostatnich latach rozwiązania chmurowe zdobyły sporą część rynku IT. Innowacyjność, prędkość, elastyczność rozwiązań, skalowalność

Borr Drilling wdraża system ERP IFS Applications w rekordowym czasie

IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, informuje, że międzynarodowa spółka wiertnicza Borr Drilling wdrożyła IFS…

Lockheed Martin wykorzysta system IFS Applications do obsługi obiektów w ramach wartego 3,5 mld USD kontraktu z armią amerykańską

IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, podpisał kontrakt z firmą Lockheed Martin na 2600 licencji użytkownika modułów…

Artystyczne wdrożenie systemu ERP w firmie GlitterLab


Jak wdrożyć system ERP w firmie, w której niemal każdy wytworzony produkt jest inny? Jak ewidencjonować czas pracy przy takiej produkcji i…

Lider rynku zintegrowanych systemów zarządzania uczelnią zdobywa kolejny kontrakt


Spółka SIMPLE podpisała kolejny na przestrzeni zaledwie kilku ostatnich tygodni kontrakt na dostarczenie i wdrożenie systemu do zarządzania…

Previous Next Play Pause

Jak wybrać program do biura rachunkowego?

Prowadzenie biura rachunkowego wymaga dostępu do nowoczesnych narzędzi, umożliwiających sprawną obsługę czynności księgowych i kadrowych dla wielu klientów, a równocześnie gwarantujących zgodność z przepisami. Nieprzemyślany wybór programu księgowego może więcej zaszkodzić, niż pomóc, a nawet narazić Cię na konsekwencje prawne. Jak mądrze wybrać program do obsługi biura? Podpowiadamy, na co powinieneś zwrócić uwagę.

Optymalizacja procesów biznesowych w pigułce

Krok I: Modelowanie a mapowanie procesów biznesowych

Ile czasu pracownicy poświęcają na codzienne obowiązki? Czy można oszacować, ile kosztuje ich praca? Jak wygląda obciążenie poszczególnych osób w organizacji? Firmy, które chcą znać odpowiedzi na powyższe pytania często korzystają z narzędzi do mapowania procesów. Niestety nie zdają sobie sprawy z faktu, że stanowi to tylko wstęp do działania, a efektywna optymalizacja procesów biznesowych zaczyna się tak naprawdę od modelowania.

SAP Project Manager w sektorze publicznym … czyli thriller gangsterski (Część I)

…z naszej perspektywy nakręcony niemal w Hollywood, a dokładniej w amerykańskim Public Sector w wydaniu kalifornijskiego Marin County z gangsterskim wymuszeniem, łapówkarstwem, defraudacją i puszeniem się w tle czyli nauka na co trzeba uważać na projektach, a szczególnie w sektorze publicznym…

Autor: Waldemar Faliński

ERP Project Manager, a katastrofy

Kontynuuję wątek badania katastrof wdrożeń systemów ERP pod kątem zastosowanych metodyk i przyczyn porażek na poziomie zarządzania projektem.

AUTOR: WALDEMAR FALIŃSKI

SAP Project Manager a PMI, PRINCE2, AGILE i “Biały Słoń” …

…czyli jak się okazało największa katastrofa wdrożenia ERP w 2011 nie dotyczy systemu ERP.

Ma za to związek ze znaną metodyką… o tym nieco dalej!

Mógłbym powiedzieć: „nie chcem ale muszem”. Temat dotarł do mnie z powrotem jak bumerang wiec się za niego biorę. Co zrobić – co i rusz słychać, że ktoś oczekuje wdrażania SAP zgodnie z PMI albo PRINCE2. No dobrze skoro mus to mus – ale słyszałem też o wdrażaniu SAP’a ERP AGILE’m. rany Julek, a to po co komu? Nie przychodzi mi nic innego jak stwierdzić, że najwyraźniej wdrażanie ERP stało się za łatwe i zbyt przewidywalne i trzeba je skomplikować.
AUTOR: Waldemar Faliński

Kapitał pracujący – uzupełnienie

rozmawiałem z Markiem na temat jego artykułu i dalszych planów. Najważniejsze w nich jest analizowanie praktycznych przypadków. Rozmawiając o tym przypomniałem sobie o niedawnych przypadkach upadłości firm budowlanych. Jednym z powodów upadłości miała być utrata płynności. Po lekturze informacji prasowych doszedłem do wniosku, że był to powód główny, a nawet może jedyny.

Autor: Waldemar Faliński

ZACZĘŁO SIĘ DWADZIEŚCIA LAT TEMU

W dwudziestą rocznicę obecności IFS w Polsce nie sposób oprzeć się podsumowaniom, ale i trochę wspomnieniom o tym, jak w naszym kraju rozwijały się systemy zarządzania i w jaki sposób wdrażano systemy ERP.

Andrzej Dyżewski, analityk rynku IT, szef biura badawczo-analitycznego DiS

„Kapitał bardziej pracujący” – polemika w temacie ROI i KPI’ów.

Marek Kuszneruk napisał ciekawy artykuł „Kapitał bardziej pracujący zarządzanie płynnością - priorytetem” opublikowany w lipcowym numerze „Lepszego Biznesu” (zostanie też umieszczony na portalu w tym celu tworzonym: www.kapitalpracujacy.pl). Artykuł i inicjatywa bardzo ciekawe z tego mianowicie powodu, że podający konkretne parametry i ich wartości referencyjne. Jestem za i od razu zapisuję się na listę dyskutantów!

Autor: Waldemar Faliński

Wdrożenia ERP – etapy i fazy – przyczyny wydłużenia: rozszerzenie zakresu

No i proszę – miałem pisać o długości wdrożeń ERP posiłkując się raportami (o których pisałem w poprzednich wpisach), a tu właśnie ich autor - firma Panorama Consulting Services - przesłała mi kolejny „newsletter” mail pod tytułem bardzo pasującym do tego zamiaru: „Defining Your ERP Implementation Phasing Strategy”

Autor: Waldemar Faliński

ROI wdrożeń ERP - cd. - w pogoni za rozumem

Kontynuuję wątek postrzegania wdrożeń systemów ERP przez media. Zakotwiczę chyba na dłużej przy wynikach badań ROI przeprowadzonych przez firmę Panorama Consulting Services (dalej dla zwięzłości nazywanej Panorama CS).

Autor: Waldemar Faliński

Ach ten opluty wodospad… czyli lessons learned

itconsultingTak zwane „lessons learned” ( „czego nas to wszystko nauczyło”) to „obowiązkowy” (ostatni) etap każdego dobrze zarządzanego projektu. W moim przypadku robię to niezależnie od tego czy był to mój projekt czy jedynie mam dostęp do wiedzy o cudzym projekcie. Okazji mam nie mało, bo nie raz po kimś coś kończę a raczej robię to u klientów „po swojemu” jeszcze raz. Przykładem mojego lessons learned była droga na skróty i rozwiązanie umowy.

Autor: Jarosław Żeliński

RE: Duży ERP, czy integracja – Dwóch mówi co innego, a to jest to samo?

Bardzo dziękuję szanownemu Koledze Blogerowi za piękną i pouczającą odpowiedź! Nie ze wszystkim się co prawda zgadzam a i mam wrażenie, że pisząc odpowiedź w kilku kwestiach Kolega „dopowiedział” sobie sens, którego nie miałem na myśli, ale nich tam! Co do meritum - jak sądzę - pisząc co innego piszemy to samo.

Autor: Waldemar Faliński

RE: RE: Duży ERP czy integracja

IT ConsultingJako, że zostałem wywołany do tablicy , odpisuję. Na początek proponuję uzgodnić jedną rzecz: definicję pojęcia System ERP. Skorzystam z sugestii adwersarza i zacytuję definicję z angielskiej WIKI...

Autor: Jarosław Żeliński

RE: Duży ERP, czy integracja

Witam Kolegę Blogera i na powitanie mam małą polemikę. Otóż nie mogę się zgodzić na tak szeroko postawione pytanie „Duży ERP, czy integracja” gdyż na nie odpowiedziała już Historia. Od ERP nie ma odwrotu!

Autor: Waldemar Faliński

Duży ERP, czy integracja

itconsultingTym razem krótko. Praktycznie za każdym razem moje rozmowy z potencjalnymi klientami dotykają problemu: jeden zintegrowany system ERP, czy kilka dziedzinowych rozwiązań. Ja zawsze powtarzam to samo: im większy monolityczny system tym większym ograniczeniem i kosztem staje się on dla firmy, tym większe powstaje uzależnienie od jednego dostawcy.

Autor: Jarosław Żeliński - IT Consulting

ROI projektów wdrożenia ERP, SAP ERP jako benchmark

Naturą blogu jest to, że prowadzony jest na żywo i reaguje na otoczenie. Zmiany, czyli to, co w przypadku wdrożenia jest niemal zakazane, w przypadku blogu są wręcz obowiązkowe. Postanawiam na razie odłożyć kwestię nakładania metodyk ogólnych, typu PRINCE2, na własne metodyki dostawców systemów ERP – wygląda bowiem na to, że poza mną nikogo to nie interesuje. Przyjmuję to z pokorą tym bardziej, że jak wskazali moi interlokutorzy, że przecież to najczęściej zainteresowani systemem ERP sami tego wymagają. Skoro tak, to o czym tu dyskutować.

AUTOR: WALDEMAR FALIŃSKI

Wdrożenia systemów ERP są niemal niezawodnie udane...

...stwierdzam to na podstawie już 17 lat doświadczenia. Można dyskutować o skali powodzenia czy też inaczej o skali nie zrealizowanego powodzenia, ale same wdrożenia są niezawodne. Przychodzi mi na przestrzeni tych kilku lat na myśl parę dosłownie przykładów, w których pomimo podpisanej umowy do wdrożenia nie doszło, ale w nich miały zasadniczy na to wpływ inne sprawy niż samo wdrożenie. A mnie interesuje właśnie wdrażanie: jak mierzyć jego efektywność i jak je usprawniać.
 
Autor: Waldemar Faliński
 

Idealne oprogramowanie dla firmy produkcyjnej kontra koszty

Wybór oprogramowania do zarządzania produkcją jest niełatwym zadaniem. Zarówno dla właściciela firmy produkcyjnej jak i specjalistów oferujących tego typu rozwiązania na rynku. Z początku sprawa dla klienta wydaje się dosyć prosta. Na jego zakładzie funkcjonuje już jakaś metodyka planowania produkcji, dział sprzedaży na oko dzieli popyt na rynku przez możliwości produkcji, zaopatrzeniowcy starają się aby dostawy surowców trafiły na czas, mechanicy utrzymują ruch linii, a pracownicy raportują dla kartkach postępy prac.

10 kroków udanego wdrożenia ERP
Krok 9: Kończenie projektu

Końcowy etap wdrożenia systemu ERP jest równie ważny, jak jego początkowa faza. Gdy nowy system zaczyna działać nie jest to bynajmniej koniec wdrożenia. Bardzo często zdarza się, że jest to najtrudniejszy i najniebezpieczniejszy etap.

10 kroków udanego wdrożenia ERP
Krok 8 - Planuj i zarządzaj

Wybór odpowiedniego systemu ERP to dopiero połowa sukcesu. Kolejnymi krokami, które pozwolą nam odnieść pełen sukces wdrożenia to odpowiednie planowanie i stałe zarządzanie projektem, tak, aby zmieścić się w założonym wcześniej czasie i budżecie.

10 kroków udanego wdrożenia ERP
Krok 7 - Komunikacja

Nie sztuką jest samo wdrożenie dobrego rozwiązania, które ma usprawnić działanie firmy. Ważne jest odpowiednie jego dobranie i dostosowanie zarówno do potrzeb pracowników, jak i firmy jako całości. Co zrobić, gdy poszczególni pracownicy mają inne wymagania oraz liczą na usprawnienia innych obszarów działalności przedsiębiorstwa?

W poszukiwaniu efektu synergii

consorgWdrożenie systemów podejmowania decyzji (DSS) wymaga zdecydowanie większych zmian organizacyjnych oraz kulturowych w organizacji, niż ma to miejsce w przypadku systemów ERP.

Poczuj branże

COMARCH - ERPTo, co dziś decyduje o przewadze konkurencyjnej przedsiębiorstwa, to specjalistyczna wiedza branżowa wsparta przez nowe technologie i innowacje. Comarch jako jedna z pierwszych firm od wielu lat proponuje rozwiązania IT dopasowane do indywidualnych potrzeb klientów działających w różnych branżach i sektorach rynku.

System ERP – wybór firmy wdrożeniowej

Często Zarząd przedsiębiorstwa, zdecydowany na inwestycję w oprogramowanie klasy ERP, staje przed trudną decyzją wyboru nie tylko producenta systemu, ale również firmy wdrożeniowej. O ile w przypadku niektórych systemów konkurencja jest mała, a wybór często oczywisty, tak przy rozwiązaniach bardziej popularnych możliwości współpracy jest bardzo dużo. Najczęściej kluczową rolę odgrywa ogólne wrażenie, jakie pozostawia dana firma po prezentacji systemu, nie mniej jednak dobrze jest dysponować bardziej obiektywnym narzędziem oceny. Obserwując ten proces z poziomu konsultanta, mam nadzieję przybliżyć nieco ten temat, podając w moim odczuciu najważniejsze kryteria, którymi powinien się kierować manager odpowiedzialny za wybór firmy wdrożeniowej.

"Wspomagacze" decyzji, czy profesjonaliści w wyborze systemu ERP

Proces wyboru, a następnie wdrożenia nowego lub gruntownie modernizowanego systemu ERP w przedsiębiorstwie jest zawsze kłopotliwy, trudny, a często bolesny. Można spróbować ułatwić sobie życie korzystając z wypróbowanych metod i procedur oraz doradztwa sprawdzonych specjalistów.

Autor: Ludwik Maciejec - Niezależny Ekspert Polskiego Rynku ERP

System ERP – jaki i dlaczego?

Zarządzanie w przedsiębiorstwach przemysłowych jest obecnie wspierane przez systemy planowania planowania potrzeb materiałowych MRP (Materials Resorce Planning). Systemy te są , pomijając zastosowania biurowe typu procesor tekstu lub arkusz kalkulacyjny, najszerzej rozpowszechnione w praktyce państw uprzemysłowionych na całym świecie.

Ewolucja podejścia do obsługi technicznej – wymagania na system informatyczny

W wielu dziedzinach przemysłu, w których występuje ciągły przepływ materiałów, jak w przypadku produkcji procesowej niesprawność techniczna urządzeń prowadzi często do utraty możliwości handlowych, sprzedaży oraz utratę klientów. Dodatkowo automatyzacja procesów produkcyjnych powoduje wzrost wzajemnej zależności pomiędzy stanem technicznym urządzeń i zapotrzebowaniem na pracę kwalifikowanego personelu technicznego. Zarządzanie środkami trwałymi, w tym wspierające je systemy zarządzania gospodarką remontową stały się istotnymi czynnikami obniżania kosztów i wzrostu zysków.

Kupić, czy wynająć?

COMARCH - ERP, systemy ERPEra zakupów tradycyjnego oprogramowania w tzw. pudełku ustępuje na rzecz ery wynajmu i aktualizacji firmowych systemów IT przez Internet. Dzięki połączeniu systemu do zarządzania firmą (ERP) z modelem jego udostępnienia przez przeglądarkę internetową (SaaS – Software as a Service) otrzymujemy możliwość zarządzania firmą przez Internet. Całość oparta jest na modelu tzw. chmury obliczeniowej – cloud computing.

10 kroków udanego wdrożenia ERP
Krok 6 - Odpowiednie budżetowanie

Każda inwestycja, również w IT, musi być elementem budżetu i oceny opłacalności. Aby budżet wdrożenia systemu był kompletny powinien obejmować cztery obszary.

10 kroków udanego wdrożenia ERP
Krok 5 - Zarządzanie ryzykiem projektu

Każdy projekt obarczony jest ryzykiem. Jest ono nieodzownym, codziennym elementem zarządzania projektem i zarządzanie nim jest obowiązkiem każdego kierownika projektu, ale również każdego członka zespołu wdrożeniowego.


Każdy projekt obarczony jest ryzykiem. Jest ono nieodzownym, codziennym elementem zarządzania projektem i zarządzanie nim jest obowiązkiem każdego kierownika projektu, ale również każdego członka zespołu wdrożeniowego.

Celem analizy i zarządzania ryzykiem jest próba zapanowania nad tymi elementami realizacji projektu, które mogą się wydarzyć i popsuć nam (lub ułatwić) nasze plany. Oczywiście, możemy poczekać na zmaterializowanie się naszych obaw i martwić się ich skutkami, ale dla powodzenia projektu znacznie lepiej będzie, gdy odpowiednio wcześniej przewidzimy wszelkie zagrożenia i spróbujemy im zapobiec.

Zacznijmy od zdefiniowania, czym jest ryzyko. Po pierwsze, mówimy o zdarzeniu, które ma wpływ na projekt. Niekoniecznie negatywny wpływ, co oznacza, że powinniśmy brać pod uwagę również zdarzenia pozytywnie wpływające na realizację zadań, czyli tzw. szanse. Przykładem szans mogą być takie zdarzenia jak możliwość skorzystania z produktów innych projektów, dziejących się równolegle lub innych zdarzeń w organizacji czy w projekcie, które pozwolą nam wykonać część zadań szybciej, taniej lub lepiej niż wynika to z założeń projektu.

Po drugie, zdarzenia, które bierzemy pod uwagę, muszą być prawdopodobne. Innymi słowy nie musimy analizować ryzyka inwazji kosmitów, podobnie jak zdarzeń o małej szansie wydarzenia się.

Po trzecie, zdarzenia stanowiące nasze ryzyko muszą mieć rzeczywisty, materialny wpływ na projekt. Nie będziemy marnować czasu na martwienie się rzeczami, które nie stanowią zagrożenia (lub szansy) dla zadań i produktów projektu.

Mając już ustanowioną listę zdarzeń, którymi będziemy się zajmować i nazywać ryzykami projektu, warto zastanowić się nad tym, którymi z nich i jak bardzo powinniśmy się zajmować. W tym celu posłużymy się rankingiem zagrożeń dla projektu, czyli rankingiem ryzyka. Ranking powstaje z pomnożenia wielkości wpływu na projekt (w jakiejkolwiek skali) przez prawdopodobieństwo wydarzenia się danego zdarzenia. W praktyce można posłużyć się wieloma dostępnymi powszechnie tabelami pozwalającymi na oszacowanie takiego rankingu. Dzięki temu możemy zająć się tymi zdarzeniami, które są najbardziej prawdopodobne i mają największy wpływ na projekt, nie tracąc czasu na te, których szansa na wydarzenie się i ich wpływ na projekt są rzeczywiście niewielkie.

Zajęcie się ryzykami oznacza przygotowanie się na ich wydarzenie się, czyli przygotowanie planu działania na chwilę przed tym, gdy ryzyko się zmaterializuje. W zależności od miejsca w rankingu ryzyka, może to oznaczać zadania począwszy od monitorowania i kontroli ryzyka, poprzez przygotowanie planów działania na wypadek wydarzenia się danego zagrożenia po plany wstrzymania projektu, gdy ryzyko ma tak ogromny wpływ na projekt, że warto go zatrzymać i zastanowić się nad dalszymi działaniami.

Mając już zidentyfikowane i nazwane ryzyka naszego projektu, przypiszmy do nich strategie podejścia do nich. Strategia jest pewnym założeniem co do tego, co będziemy robić z danym zagrożeniem czy szansą, na bardzo ogólnym poziomie.

Strategia akceptacji dotyczy ryzyka, z którym niewiele możemy zrobić. Musimy się po prostu z nim pogodzić i monitorować prawdopodobieństwo jego wydarzenia się. Zwykle dotyczy to sytuacji, z którymi po prostu niewiele lub wręcz nic nie możemy zrobić, lub ich wpływ na projekt jest tak znikomy, że nie ma potrzeby reagować na takie ryzyko. Przykładami takich zdarzeń są na przykład zmiany prawne wpływające na zakres projektu (często spotykane na przykład w bankowości lub projektach w instytucjach publicznych). Akceptacja ryzyka nie oznacza, że przestajemy się tym zagrożeniem zajmować. Przeciwnie - monitorowanie i ponowna analiza jest absolutnie konieczna, by móc zareagować w odpowiednim momencie lub zmienić strategię podejścia do ryzyka, gdy zmieni się sytuacja.

Strategia unikania ryzyka oznacza po prostu zmianę planów lub sposobu realizacji pewnych zadań w taki sposób, by wyeliminować lub zminimalizować wystąpienie ryzyka. Zwykle takie ryzyko występuje na jednej ze ścieżek decyzyjnych w projekcie, w taki sposób, że postępując w jeden sposób narażamy się na nie, podczas gdy wybranie drogi alternatywnej eliminuje to ryzyko z naszego projektu. Jeśli istnieje ryzyko, że start produkcyjny systemu w wielu lokalizacjach spowoduje brak możliwości wsparcia użytkowników na miejscu przez zespół projektowy, możemy zdecydować się na start w kilku fazach - w ten sposób unikniemy ryzyka zbyt szczupłych zasobów ludzkich w momencie startu.

Kolejną strategią jest łagodzenie ryzyka (mitygacja). Podobnie jak w poprzednim wypadku jest to strategia zmierzenia się z ryzykiem, jednak w odróżnieniu od unikania ryzyka, musimy tu zaplanować wiele kroków, by złagodzić jego skutki. Przykładem takiego podejścia jest ryzyko tego, czy produkt etapu lub fazy zostanie przez klienta odebrany zgodnie z założeniami projektu. Zwykle, gdy mamy uzasadnione obawy, czy nie będziemy mieli problemów z odbiorem produktów, planujemy wieloetapowe działania, począwszy od zaangażowania zespołu klienta w wytworzenie dokumentów, poprzez cząstkowe akceptacje na poziomie dyrekcji, po szczegółowe dokumentowanie ustaleń i postanowień.

Ostatnią z podstawowych strategii jest transfer ryzyka. Najlepszym przykładem takiego podejścia jest ubezpieczenie, np. samochodu od skutków wypadku. W ten sposób ryzyko (przynajmniej jego finansowa część) jest przenoszone z nas na firmę ubezpieczeniową. W przypadku projektów wdrożeniowych ta strategia może nie być możliwa do realizacji.

Ostatnim elementem charakteryzującym ryzyko, o którym należy pamiętać, jest zdarzenie inicjujące. Mówi ono o tym, po czym poznamy fakt, że ryzyko się zmaterializowało. Może to być dowolne zdarzenie. Przekazanie danych związanych z migracją może być dobrym zdarzeniem inicjującym dla ryzyka związanego z jakością danych, może to być również konkretna data, do której muszą zapaść decyzje dotyczące pewnych działań.

W praktyce, działania związane z zarządzaniem ryzykiem są jednymi z najważniejszych zadań kierownika projektu. Przynajmniej raz w tygodniu, zwykle jako element spotkania statusowego z zespołem wdrożeniowym, warto przeprowadzić sesję identyfikacji ryzyka, a następnie nadać mu parametry - prawdopodobieństwo i wpływ na projekt. Elementem tego procesu jest również analiza poprzednio zidentyfikowanych zagrożeń i szans oraz aktualizacja ich parametrów i strategii podejścia do nich. Dzięki temu uda nam się zmniejszyć całkowitego ryzyka związanego z naszym projektem poprzez działania minimalizujące zagrożenia i promujące szansy, a ich zmaterializowanie się nie będzie dla nas zaskoczeniem.

Wsparcie informatyczne zarządzania sprzedażą i planowania

Zastosowanie pewnych zaawansowanych technik informatycznych zawartych obsługiwanych przez systemy ERP pozwala na istotne korzyści ekonomiczne. Są one jednak dość rzadko stosowane w praktyce. Niżej omówiono typowy przykład.

Ceramika Nowa Gala zarządza procesami sprzedaży przy pomocy chmurowego systemu Oracle CX Cloud

Oracle Polska informuje, że w firmie Ceramika Nowa Gala zakończył się podstawowy etap wdrożenia modułów sprzedażowych chmurowego systemu…

Wiodące przedsiębiorstwo budownictwa prefabrykowanego z Wielkiej Brytanii, Caledonian Modular, stawia na IFS Applications 10

IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, informuje, że Caledonian Modular, wiodący dostawca rozwiązań dla branży budownictwa…

Globalna sieć sklepów obuwniczych CCC zwiększa rentowność dzięki technologiom Oracle

Polska sieć sklepów obuwniczych CCC przyspiesza transformację cyfrową, wykorzystując rozwiązania Oracle przeznaczone dla przedsiębiorstw…

Polskie startupy zmieniają rynek IT

Fundacja Startup Poland już po raz czwarty wydała raport dotyczący polskiej branży startupów. Badanie „Polskie Startupy. Raport 2018” swoim…

W 2019 cyfryzacja w Europie mocno przyspieszy

Jakie tempo ma cyfryzacja europejskiej gospodarki? Według IDC to ponad 15%. Tyle rok rocznie będą rosły inwestycje europejskiego biznesu w…

Nowe perspektywy dla dyrektorów finansowych

O nowych możliwościach działania, które dzięki nowoczesnym technologiom uzyskują dzisiaj dyrektorzy finansowi, opowiada Piotr Ferszka, Dyrektor…

Previous Next Play Pause

ENOVA

Katalog Rozwiązań IT

Back to top