Zarządzanie relacjami z klientami w dobie cyfryzacji: rola enova365

W świecie biznesu, który nieustannie ewoluuje, strategiczne zarządzanie interakcjami z klientami, znane jako CRM, jest nieodzowne dla…

System CRM a zarządzanie relacjami z klientem

Aby osiągnąć sukces w biznesie, z całą pewnością potrzebne są świetnej jakości produkty bądź usługi oraz doskonały serwis. Kluczem do…

System CRM jako projekt indywidualny – co warto wiedzieć?

Wielu przedsiębiorców jest obecnie zainteresowanych wdrożeniem oprogramowania CRM. Zainteresowanie systemami CRM jest spowodowane przede wszystkim…

Małe i średnie firmy chcą inwestować w relacje i sztuczną inteligencję

W 2019 roku dla firm z sektora MSP najważniejsze jest wzbudzenie zaufania w otoczeniu rynkowym. Według przedsiębiorców, aby utrzymać

Przełomowe technologie to nie przyszłość Marketing Automation – to teraźniejszość

Sztuczna Inteligencja to przyszłość marketingu – to stwierdzenie powtarzane raz za razem przez prawie wszystkich w branży. Jednak czy nie…

Mobilna aplikacja Comarch w rękach serwisantów Airpress

Airpress, producent sprzętu pneumatycznego, odd kilku miesięcy korzysta z aplikacji przeznaczonej do wsparcia pracowników punktów serwisowych -

Previous Next Play Pause
loading...
RAPORT CRM
RAPORT ERP
RAPORT CRM, przygotowywany przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

KLIKNIJ I POBIERZ

PARTNERZY RAPORTU ERP 2022

Otwarte systemy CRM

EVOLPE - SYSTEMY ERP, CRMSystemy do zarządzania relacjami z klientem, nazywane także systemami klasy CRM (Customer Relationship Management), są obecnie jednymi z najpopularniejszych rozwiązań wspomagających zarządzanie przedsiębiorstwem. Główną przyczyną ich powstania jest dążenie współczesnych klientów do jak najwyższej jakości życia, także jakości konsumpcji.

CRM bez ryzyka

UPDATE  - systemy CRM, ERP, systemy ERPOferowane przez firmę update rozwiązanie update.revolution radykalizuje koncepcję oprogramowania jako usługi — firma update przejmuje ryzyko nawet w przypadku najbardziej ambitnych projektów CRM. Koncepcje oprogramowania jako usługi (ang. Software as a Service — SaaS) i oprogramowania na żądanie (ang. Software on Demand — SoD) cieszą się popularnością od lat. Model SaaS zapewnia przedsiębiorstwom elastyczność, jednocześnie oferuje jednak zwykle tylko standardową funkcjonalność. Rozwiązanie typu SaaS nie pozwala zazwyczaj odwzorować specyficznych procesów biznesowych danego przedsiębiorstwa z precyzją odpowiadającą potrzebom klienta i względom praktycznym. Często nie zapewnia też zadowalającego poziomu bezpieczeństwa danych. Dlatego w przypadku aplikacji o znaczeniu strategicznym europejskie przedsiębiorstwa nierzadko mają wątpliwości co do zastosowania alternatywy w postaci rozwiązań typu SaaS. Ta niechęć dotyczy zarówno systemów ERP, jak i oprogramowania CRM.

Nie taki CRM straszny jak go malują

Od ponad 7 lat większość czołowych firm w Polsce podejmuje wyzwanie wdrażania systemów klasy CRM. Inne firmy oczekują na efekty tych wdrożeń, aby być następnymi, które pokuszą się o zaimplementowanie tego rozwiązania u siebie. Najczęściej spotykanymi przyczynami opóźniania decyzji o wdrożeniu CRM są obawy związane z czynnikiem ludzkim. Z założenia systemy tego typu swą funkcjonalnością obejmują działy: marketingu, sprzedaży oraz obsługi klienta (serwisu).

Cała prawda o kryzysie IT w Polsce

Już od ponad roku czytam wszędzie o kryzysie i przewidywaniach, co się będzie sprzedawało, a co nie. Przeróżni managerowie prześcigają się w formułowaniu nowych prognoz i potencjalnych scenariuszy rozwoju rynku. Próżno jednak szukać odwołań do starych maksym sprawdzających się w prowadzeniu biznesu w czasie koniunktury i dekoniunktury.

CRM w Twojej firmie

czyli jak wybrać dobrze - w kilku krokach

BUSINESS COACHINGPisząc ten artykuł, wychodzimy z założenia, że wiesz już, czym jest CRM. Rozumiesz również, w jaki sposób może on przygotować Twoją firmę do walki o wyższą pozycję na rynku, kiedy kryzys gospodarczy już minie. Właśnie podjąłeś decyzję o wdrożeniu CRM w Twojej firmie, a może zdecydowałeś, że nadszedł czas wymiany starego oprogramowania, które się nie sprawdziło. Zadajesz sobie pytanie, jak wybrać najlepszy CRM? Pokażemy Ci zatem, jak krok po kroku dotbrać narzędzie dostosowane do potrzeb Twojej firmy.

BPSC - systemy ERPCRM w kontekście rozwoju systemu ERP

 Łatwo zauważyć, że pierwsze rynkowe programy wspomagające biznes przedsiębiorstwa to rozwiązania dziedzinowe. Ze względu na niewielki zakres oraz jednoznaczny identyfikowalny obszar wspomagania środowisko dostawców oprogramowania nie było zmuszone do kategoryzacji rozwiązań – programy służyły księgowości, magazynierowi, sprzedawcy… Wraz z rozwojem nowych języków oraz środowisk programistycznych umożliwiających tworzenie oprogramowania w sposób nieskończenie bardziej efektywny niż dotychczas, zaczęły się pojawiać programy bardziej złożone.

Czym jest system emrm?

System emrm to oprogramowanie klasy MRM, łączące także funkcjonalność kilkusystemów informatycznych min. PLM, DMS, CRM do zarządzania szeroko pojętymirelacjami w przedsiębiorstwie. System cechuje się funkcjonalnością, którą potwierdzastruktura modułowa, Specyfika tej budowy umożliwia wdrażanie tylko tych elementów, które są potrzebne do prawidłowego funkcjonowania firmy.

Od serwisu do lojalności

...SAP CRM w zarządzaniu serwisem

 Moduł Service systemu SAP CRM wspiera utrzymanie wysokiej sprawności obsługi klienta wszędzie tam, gdzie sprzedaży produktu lub usługi towarzyszy długoterminowa obsługa klienta na określonych warunkach. Nagrodą jest lojalność klienta i co za tym idzie – zwiększenie przychodów.

Operatorzy, czas na inwestycje w IT

 Upiekło się energetykom, bo w lipcu ubiegłego roku klienci nie zaczęli przechodzić do konkurencji. Jednak co ma wisieć, nie utonie - nadszedł czas inwestycji w systemy pomiarowe, billingowe i CRM. Okres deregulacji nie powstrzymuje już wdrożeń systemów IT, ale je wymusza.

CRM - pamiętać, o co naprawdę chodzi

Celem wdrożenia systemu CRM jest zadowolenie klientów, czyż nie? Otóż nie do końca. Biznes jest biznesem i CRM, jak każda inwestycja, musi się zwrócić – mówi Maciej Zachara, dyrektor marketingu Qumak-Sekom – a nadrzędnym celem wszystkich działań biznesowych jest przynoszenie zysku. Zadowolenie klienta jest zatem tylko środkiem do uzyskania przewagi w rynkowej walce. Jak ten biznesowy cel osiągnąć i jak ustrzec się przed porażką? Próba odpowiedzi w obszernym wywiadzie dla „Marketingu przy Kawie”.

Funkcje analityczne w SAP CRM

 Kompleksowa analiza danych związanych z klientem i ich poprawna interpretacja są jednymi z najważniejszych czynników, które pozwalają wiarygodnie diagnozować stan przedsiębiorstwa, pogłębiać relacje z klientami i wzmacniać ich lojalność.

Poznać i utrzymać klienta

 Sprzedawać można na wiele sposobów. Moduł CRM Sales – część systemu SAP CRM – daje kompleksowy zestaw narzędzi wspomagających proces sprzedaży, które można dopasować do różnych scenariuszy działań handlowych.

Systemy CRM na polskim rynku

Polski rynek systemów CRM zdominowały lokalne produkty

 Systemy CRM (Customer Relationship Management – zarządzanie relacjami z klientami) to odpowiedź na zmiany na rynku zachodzące od wczesnych lat 80. na świecie, a w Polsce od II połowy lat 90., takie jak wzrost konkurencji, duża rotacja pracowników działów handlowych, coraz mniejsza lojalność klientów i coraz większe koszty zdobycia nowych.

emrm jako analityczny system klasy CRM

Obserwując rynek oraz zachodzące na nim ciągłe zmiany we współczesnym świecie zauważyć można, że organizacje coraz częściej koncentrują się na kliencie, jego potrzebach i właściwej obsłudze. Uwaga współczesnych organizacji coraz częściej skupia się na poszukiwaniu sposobów mających na celu jak najlepsze i najszybsze zaspokajanie potrzeb klientów, oferowanie produktów wyprzedzających ich oczekiwania.

Jak samodzielnie wdrożyć CRM

Oprogramowanie CRM jest wdrażane w coraz mniejszych przedsiębiorstwach. Sprzyja temu postępująca obniżka cen licencji oprogramowania CRM i pojawienie się nowych systemów na rynku przygotowanych specjalnie dla MSP. Niestety ceny usług konsultingowych towarzyszących wdrożeniu są nadal wysokie – np. 2 tys. PLN za dzień pracy konsultanta.

Skuteczne rozpatrywanie reklamacji

W relacjach firmy z klientem największe znaczenie ma satysfakcja obu stron. Z punktu widzenia sprzedającego najważniejsze jest sprawne zakończenie procesu sprzedaży. Pierwszym argumentem zadawalającym klienta jest sam towar. Nie bez znaczenia jest wysoki poziom obsługi przez sprzedawcę czy usługodawcę. Jeżeli klient zostanie obsłużony profesjonalnie otrzymując pożądany towar w odpowiednim czasie i będzie pewny, że to co zakupił spełnia jego oczekiwania, wówczas sprzedawca ma gwarancję, że kształtuje się jego pozytywny wizerunek. Idealnie byłoby sprzedawać zawsze wolne od wad towary. Niestety w dobie produkcji masowej, niemożliwe jest uniknięcie pewnych usterek, które wpływają na jakość produktów.

Handlowcy w sieci CRM

Dzięki zaimplementowaniu systemu CRM udało się usystematyzować działania biura obsługi klienta, działu handlowego oraz działu produkcji. Firma BMT Cyfrowa Drukarnia Wielkoformatowa działa za pośrednictwem przedstawicieli handlowych, rozproszonych na terenie całego kraju. Jej produkty dostarczane są również na rynek niemiecki.

Zabieganie o klienta

MSI PolskaProgramy lojalnościowe mają na celu przywiązanie klienta do określonej marki, są dodatkowym impulsem stymulującym sprzedaż. Czy jednak to przywiązanie jest wyrazem prawdziwej lojalności, czy wynikiem prostego rachunku ekonomicznego?

Ile kosztują 3 stracone szanse sprzedaży?

Microsoft Business SolutionsWydaje ci się, że system CRM jest zbyt drogi i skomplikowany dla małych przedsiębiorstw? Przemyśl to jeszcze raz.Każda szansa sprzedaży jest cenna. Jednak badania przeprowadzone wśród małych przedsiębiorstw przez AMR Research pokazują, że nie wykorzystują one do 70% wszystkich szans sprzedaży. Stanowi to od 14 do 22% rocznych przychodów firmy. Zazwyczaj dzieje się tak z powodu braku scentralizowanego systemu zarządzania, który pozwoliłby na bieżąco śledzić: dane, informacje kontaktowe i zachowania klientów.

Epicor|Scala systemy ERP, HR, CRM, Business IntelligenceMasz taki CRM, na jaki sobie zapracujesz

O systemach CRM napisano już bardzo wiele. Wpisanie hasła „CRM” w wyszukiwarkę Google tylko wśród polskich adresów internetowych daje ponad pół miliona linków. Co z tego, skoro połowa polskich menadżerów nie wie na czym on polega, błędnie interpretuje jego zadania lub uważa, że CRM to przemijający trend, który za chwilę ustąpi miejsca nowemu.

Filozofia prowadzenia biznesu

MSI Polska IT dla zarządzających w przemyśleZamiast bezpardonowej walki o udział w rynku – zabieganie o klienta, sprawne zarządzanie cyklem życia produktu oraz łańcuchem dostaw. Tak współczesne przedsiębiorstwa zamierzają zwiększać swą konkurencyjność. Tę strategię wspierają systemy informatyczne.

Nowa era CRM

MarketingCRM te trzy magiczne litery są bardzo rozpoznawane w dzisiejszym świecie biznesu. Praktycznie każdy, komu nieobce są procesy obsługi klienta, potrafi rozwinąć ten akronim. Jednakże już interpretacja tego terminu nie jest oczywista. Dla większości CRM to wciąż narzędzi informatyczne, które ma spowodować, że klienci firmy będą obsługiwani lepiej i efektywniej, a koszty związane z działalnością ulegną zdecydowanemu obniżeniu.

Oprogramowanie CRM i Internet

Nowoczesny system CRM nie może działać w oderwaniu od sieci Internet. Coraz więcej relacji z klientami buduje się poprzez Sieć. Ponadto prowadzenie codziennych działań handlowych i obsługi posprzedażowej jest tańsze i wygodniejsze z wykorzystaniem Internetu. Współpracę oprogramowania CRM i Internetu technicznie podzielić można na dwa obszary: w zakresie korespondencji e-mail i z wykorzystaniem serwisu www.

Co wiesz o swoich klientach? Analityczny CRM - zalety i wady. CRM i Marketing Relacji - data mining

crmBardzo trudno jest przetrwać na mocno obecnie konkurencyjnym i coraz bardziej globalizującym się rynku. Dlatego nowoczesne trendy marketingowe w coraz większym stopniu opierają się na marketingu relacyjnym (relationship marketing), polegającym między innymi na wykorzystaniu informacji o klientach zebranych w trakcie kontaktów z nimi. Wiedza zdobyta w ten sposób pozwala na zindywidualizowanie ofert skierowanych do poszczególnych konsumentów. Centralnym elementem staje się więc klient oraz komunikacja z nim.

Back to top