Ceramika Nowa Gala zarządza procesami sprzedaży przy pomocy chmurowego systemu Oracle CX Cloud

Oracle Polska informuje, że w firmie Ceramika Nowa Gala zakończył się podstawowy etap wdrożenia modułów sprzedażowych chmurowego systemu…

3 czynniki decydują o sukcesie i rozwoju firm


Firma Salesforce opublikowała drugą edycję badania trendów konsumenckich. Wyłaniają się z niego ważne wnioski dla firm, którym zależy na…

Inteligentne półki sklepowe, czyli Handel 4.0


Nowe technologie w branży retail to zarówno odpowiedź na potrzeby klientów – którzy oczekują wygody, prostoty i intuicyjnej obsługi –

4 rzeczy, których nie wiedziałeś o Dynamics 365


Jak usprawnić pracę zespołu – to pytanie, na które najprawdopodobniej każdy menedżer szuka na co dzień odpowiedzi. A tylko dobry lider…

Na możliwość przechowywania danych o klientach  trzeba zasłużyć


W ramach badania pt. „New Topography of Retail” zapytano 15 500 konsumentów o ich preferencje w zakresie prywatności, personalizacji,

Konsumenci oczekują od firm personalizowanych działań

W handlu detalicznym i w sektorze dóbr konsumpcyjnych klienci oczekują „hiperpersonalizacji” i zunifikowanej obsługi we wszystkich kanałach…

Previous Next Play Pause

Nowe spojrzenie na CRM?
Mike Boysen mówi: Najwyższy czas!

W skrócie: Mike Boysen, ekspert w dziedzinie CRM , twierdzi, że konsumenci tego oprogramowania nie dbają jak bardzo jest ono zaawansowane. Dla nich liczy się to, by mogli pracować szybciej i lepiej od swoich konkurentów. Rynek musi nauczyć się systematycznie określać potrzeby klientów, a nagrodą za to będzie większa atrakcyjność systemów CRM dla biznesu. Zgadzasz się z tym?

Zamek, rzepa i agrafka - tercet skazany na sukces

Jednym z kluczowych elementów filozofii CRM jest określenie wartości, jaką generuje klient podczas okresu pozostawania w kontakcie z firmą. Z tej perspektywy może okazać się, że niektóre potencjalnie nieopłacalne transakcje są bardziej zyskowne, a inne, które dotychczas traktowano jako kluczowe - znacznie mniej. Może nie warto czasem drżeć o klienta, który odpowiada nawet za 40-50% naszego obrotu. Bliższa diagnoza takich relacji może doprowadzić do zaskakujących rezultatów. Na przykład, że im więcej sprzedajemy danemu odbiorcy, tym większą stratę generujemy, a koszty pokrywane są zupełnie gdzie indziej. I tak oto doszliśmy do ważnej funkcji systemów CRM – pozwalają użytkownikowi identyfikować klientów generujących największe zyski, a w których inwestycje w polepszenie jakości usług nie są wyrzucone w błoto.
 

Skuteczne wdrożenie systemów CRM – rola doradcy

Według danych GUS (raport z 2011 r.: Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2006 – 2010) w 2009 r. zaledwie co dziesiąte przedsiębiorstwo w Polsce stosowało system CRM, podobny poziom utrzymywał się w roku 2010.

Autor: Biser Jorgow, Pentegy

System CRM – centralne źródło wiedzy w Twojej firmie

Obecnie coraz więcej przedsiębiorstw w różnych aspektach swojej działalności wykorzystuje systemy informatyczne ułatwiające organizację codziennej pracy. Jednak głównym celem ich stosowania jest wykorzystanie gromadzonych danych do poprawy relacji z klientami (bez których firma po prostu przestaje istnieć), a w konsekwencji do powiększania zasobów finansowych.

Zarządzanie procesami biznesowymi szansą na zwiększenie efektywności działań

Kadra zarządzająca w przedsiębiorstwach nastawionych na jak najlepsze relacje z klientami stara się wykorzystywać wszelkie dostępne na rynku rozwiązania służące ich poprawie. Jednym z takich rozwiązań są systemy do Zarządzania Relacjami z Klientami (CRM).

5 najważniejszych korzyści z wdrożenia systemu CRM

MORE7 - CRM, systemy CRMPisaliśmy już o tym, dla kogo przeznaczone są systemy klasy CRM, jakie są etapy jego wdrożenia oraz o czym należy pamiętać, aby ta operacja się powiodła. Dziś prezentujemy podstawowe funkcje i elementy takiego systemu tworzące wartość dodaną dla przedsiębiorstwa.

Rola bazy danych w budowaniu efektywnych relacji z klientem

Podstawowe założenia wprowadzenia w firmie systemu do zarządzania relacjami z klientami (CRM) koncentrują się wokół dwóch celów: dostęp do informacji o kliencie dla wszystkich pracowników firmy dla zapewnienia ciągłości kontaktu ( ma to ogromne znaczenie dla firm, które posiadają wiele oddziałów rozproszonych po dużym terenie czy firm o dużej rotacji pracowników); zgromadzenie i stała aktualizacja pełnej wiedzy o kliencie, jego potrzebach i oczekiwaniach.

Komercyjny Open Source CRM na przykładzie SugarCRM

evolpe - crmIdea Open Source, czyli otwartego oprogramowania, staje się coraz bardziej popularna w Polsce. Niemniej jednak ciągle pozostaje mylące dla wielu poszukiwaczy tego typu rozwiązań co jest darmowe a co nie. Nadal powszechnie za największą zaletę Open Source uważa się głównie brak opłat licencyjnych. Czy aby na pewno jest to jego główna zaleta? Poniższy artykuł przedstawia model biznesowy systemu Open Source, który odniósł największy sukces rynkowy i obecnie zagraża także największym gigantom w swojej klasie - SugarCRM.

Dawno, dawno temu… szukali CRMa

Był taki czas, gdy przedsiębiorstwa szły na dno jedno po drugim. W tak tragiczny sposób rozpoczyna się historia systemów klasy CRM. Zarządzanie Relacjami z Klientami (ang. Customer Relationship Management) ma swoje początki w latach 80. ubiegłego wieku. W tym okresie priorytetem była redukcja wydatków i związana z tym restrukturyzacja przedsiębiorstw. Najczęściej odbywało się to kosztem poziomu obsługi klientów.

Klient nasz pan

COMARCH - ERP, CRM, systemy ERP, system CRMZasada „Klient nasz pan” od 40 lat jest fundamentem nowoczesnego kapitalizmu. To klienci przynoszą firmie zysk – czy wiesz, jak zyskać ich lojalność? To dział sprzedaży jest jednym z kluczowych działów przedsiębiorstwa – czy wiesz, jak zwiększyć jego efektywność? Poznaj CRM – jeden z kluczowych czynników sukcesu w zarządzaniu działami sprzedaży i marketingu oraz relacjami z klientem.

Klient - Święta Trójca

more7 - CRM, systemy CRMEsencją dobrego CRM jest danie klientowi takiego wrażenia w kontakcie z firmą, jakie ma robiąc zakupy w osiedlowym sklepie, gdzie często obsługuje go właściciel, który doskonale zna jego gust, wie, co zwykle kupuje, jaką formę płatności preferuje, jaki sposób pakowania lubi najbardziej. Aby osiągnąć taki poziom obsługi klienta w przedsiębiorstwie, należy brać pod uwagę 3 wskaźniki, nie bez powodu mające w nazwie „customer” czyli klient.

Wdrożenie systemu CRM może okazać się klapą, ponieważ…

more7 - CRM, systemy CRM, zarzadządzanie relacjami z klientamiOstatnio na popularnym portalu społecznościowym przeczytałam zdanie rodem z horroru: „Ok 70% wdrożeń CRM (…) upada. Z pozostałych 30% jedynie cześć spełnia postawione przed nim zadania w sposób zadowalający, przy jednoczesnym zachowaniu budżetu i terminów.” Co prawda to dość apokaliptyczne podejście do zagadnienia wdrożeń, ale uznałam, że warto trochę na ten temat podumać. Zatem dlaczego wdrożenie systemu klasy CRM może okazać się klapą?

Dynamika rynku CRM w Polsce

MORE7 - CRM, system CRMSystem CRM jest wykorzystywany głównie w dwóch obszarach działalności przedsiębiorstw. Najczęściej używa się go do gromadzenia i porządkowania danych. Taka archiwizacja znacznie usprawnia działania np. contact center, gdy niezbędna jest sprawna obsługa klienta i wgląd w historię kontaktu z nim. Po drugie - i najważniejsze – systemy CRM to narzędzia do zarządzania danymi. Dzięki takiemu wykorzystaniu systemu, dostawcy są w stanie zidentyfikować preferencje konsumentów, planować na tej podstawie przyszłe akcje sprzedażowe czy logistyczne i dbać o lojalność nabywców. W ten sposób można skupić się na marketingu relacji, który jest dużo bardziej zyskowny niż marketing masowy.

Przez CRM do serca

MORE7 - CRM, zarządzanie relacjami z klientami, system CRMDopóki nie zobaczysz rzędu marnych cyfr w okresowym zestawieniu wyników przedsiębiorstwa, nawet nie zdajesz sobie sprawy z tego, ile tracisz przez nieefektywne zarządzanie. Nie musisz wierzyć mi na słowo – liczby są bezwzględne… MŚP tracą rocznie do 20% zysków z powodu nieodpowiedniego korzystania z dostępnej informacji, a niewykorzystane szanse sprzedaży sięgają nawet 70%! W wielu organizacjach rolę narzędzia wspierającego zarządzanie relacjami z klientem nadal pełnią arkusze kalkulacyjne lub stosunkowo podstawowe aplikacje. To już nie wystarcza. Rynek, konkurencja, klienci…wszystko uległo zmianie, poszło naprzód. Idąc tym tropem, Twoje zarządzanie powinno także przybrać inną, bardziej zaawansowaną formę. Formę systemu do zarządzania relacjami z klientemCRM.

Etapy wdrożenia systemu CRM oczami praktyków

MORE7 - CRM, zarządzanie relacjami z klientami, system CRMBez zbędnego wstępu, poniżej przedstawiamy kroki, które należy podjąć przed wdrożeniem systemu CRM w firmie. Sumienne przestrzeganie tego „harmonogramu” zapewni Twojej firmie bezproblemową, szybką implementację narzędzia do zarządzania relacjami z klientem.

Otwarte systemy CRM

EVOLPE - SYSTEMY ERP, CRMSystemy do zarządzania relacjami z klientem, nazywane także systemami klasy CRM (Customer Relationship Management), są obecnie jednymi z najpopularniejszych rozwiązań wspomagających zarządzanie przedsiębiorstwem. Główną przyczyną ich powstania jest dążenie współczesnych klientów do jak najwyższej jakości życia, także jakości konsumpcji.

CRM bez ryzyka

UPDATE  - systemy CRM, ERP, systemy ERPOferowane przez firmę update rozwiązanie update.revolution radykalizuje koncepcję oprogramowania jako usługi — firma update przejmuje ryzyko nawet w przypadku najbardziej ambitnych projektów CRM. Koncepcje oprogramowania jako usługi (ang. Software as a Service — SaaS) i oprogramowania na żądanie (ang. Software on Demand — SoD) cieszą się popularnością od lat. Model SaaS zapewnia przedsiębiorstwom elastyczność, jednocześnie oferuje jednak zwykle tylko standardową funkcjonalność. Rozwiązanie typu SaaS nie pozwala zazwyczaj odwzorować specyficznych procesów biznesowych danego przedsiębiorstwa z precyzją odpowiadającą potrzebom klienta i względom praktycznym. Często nie zapewnia też zadowalającego poziomu bezpieczeństwa danych. Dlatego w przypadku aplikacji o znaczeniu strategicznym europejskie przedsiębiorstwa nierzadko mają wątpliwości co do zastosowania alternatywy w postaci rozwiązań typu SaaS. Ta niechęć dotyczy zarówno systemów ERP, jak i oprogramowania CRM.

Nie taki CRM straszny jak go malują

Od ponad 7 lat większość czołowych firm w Polsce podejmuje wyzwanie wdrażania systemów klasy CRM. Inne firmy oczekują na efekty tych wdrożeń, aby być następnymi, które pokuszą się o zaimplementowanie tego rozwiązania u siebie. Najczęściej spotykanymi przyczynami opóźniania decyzji o wdrożeniu CRM są obawy związane z czynnikiem ludzkim. Z założenia systemy tego typu swą funkcjonalnością obejmują działy: marketingu, sprzedaży oraz obsługi klienta (serwisu).

Cała prawda o kryzysie IT w Polsce

Już od ponad roku czytam wszędzie o kryzysie i przewidywaniach, co się będzie sprzedawało, a co nie. Przeróżni managerowie prześcigają się w formułowaniu nowych prognoz i potencjalnych scenariuszy rozwoju rynku. Próżno jednak szukać odwołań do starych maksym sprawdzających się w prowadzeniu biznesu w czasie koniunktury i dekoniunktury.

CRM w Twojej firmie

czyli jak wybrać dobrze - w kilku krokach

BUSINESS COACHINGPisząc ten artykuł, wychodzimy z założenia, że wiesz już, czym jest CRM. Rozumiesz również, w jaki sposób może on przygotować Twoją firmę do walki o wyższą pozycję na rynku, kiedy kryzys gospodarczy już minie. Właśnie podjąłeś decyzję o wdrożeniu CRM w Twojej firmie, a może zdecydowałeś, że nadszedł czas wymiany starego oprogramowania, które się nie sprawdziło. Zadajesz sobie pytanie, jak wybrać najlepszy CRM? Pokażemy Ci zatem, jak krok po kroku dotbrać narzędzie dostosowane do potrzeb Twojej firmy.

BPSC - systemy ERPCRM w kontekście rozwoju systemu ERP

 Łatwo zauważyć, że pierwsze rynkowe programy wspomagające biznes przedsiębiorstwa to rozwiązania dziedzinowe. Ze względu na niewielki zakres oraz jednoznaczny identyfikowalny obszar wspomagania środowisko dostawców oprogramowania nie było zmuszone do kategoryzacji rozwiązań – programy służyły księgowości, magazynierowi, sprzedawcy… Wraz z rozwojem nowych języków oraz środowisk programistycznych umożliwiających tworzenie oprogramowania w sposób nieskończenie bardziej efektywny niż dotychczas, zaczęły się pojawiać programy bardziej złożone.

Czym jest system emrm?

System emrm to oprogramowanie klasy MRM, łączące także funkcjonalność kilkusystemów informatycznych min. PLM, DMS, CRM do zarządzania szeroko pojętymirelacjami w przedsiębiorstwie. System cechuje się funkcjonalnością, którą potwierdzastruktura modułowa, Specyfika tej budowy umożliwia wdrażanie tylko tych elementów, które są potrzebne do prawidłowego funkcjonowania firmy.

Od serwisu do lojalności

...SAP CRM w zarządzaniu serwisem

 Moduł Service systemu SAP CRM wspiera utrzymanie wysokiej sprawności obsługi klienta wszędzie tam, gdzie sprzedaży produktu lub usługi towarzyszy długoterminowa obsługa klienta na określonych warunkach. Nagrodą jest lojalność klienta i co za tym idzie – zwiększenie przychodów.

Operatorzy, czas na inwestycje w IT

 Upiekło się energetykom, bo w lipcu ubiegłego roku klienci nie zaczęli przechodzić do konkurencji. Jednak co ma wisieć, nie utonie - nadszedł czas inwestycji w systemy pomiarowe, billingowe i CRM. Okres deregulacji nie powstrzymuje już wdrożeń systemów IT, ale je wymusza.

CRM - pamiętać, o co naprawdę chodzi

Celem wdrożenia systemu CRM jest zadowolenie klientów, czyż nie? Otóż nie do końca. Biznes jest biznesem i CRM, jak każda inwestycja, musi się zwrócić – mówi Maciej Zachara, dyrektor marketingu Qumak-Sekom – a nadrzędnym celem wszystkich działań biznesowych jest przynoszenie zysku. Zadowolenie klienta jest zatem tylko środkiem do uzyskania przewagi w rynkowej walce. Jak ten biznesowy cel osiągnąć i jak ustrzec się przed porażką? Próba odpowiedzi w obszernym wywiadzie dla „Marketingu przy Kawie”.

Funkcje analityczne w SAP CRM

 Kompleksowa analiza danych związanych z klientem i ich poprawna interpretacja są jednymi z najważniejszych czynników, które pozwalają wiarygodnie diagnozować stan przedsiębiorstwa, pogłębiać relacje z klientami i wzmacniać ich lojalność.

Poznać i utrzymać klienta

 Sprzedawać można na wiele sposobów. Moduł CRM Sales – część systemu SAP CRM – daje kompleksowy zestaw narzędzi wspomagających proces sprzedaży, które można dopasować do różnych scenariuszy działań handlowych.

Systemy CRM na polskim rynku

Polski rynek systemów CRM zdominowały lokalne produkty

 Systemy CRM (Customer Relationship Management – zarządzanie relacjami z klientami) to odpowiedź na zmiany na rynku zachodzące od wczesnych lat 80. na świecie, a w Polsce od II połowy lat 90., takie jak wzrost konkurencji, duża rotacja pracowników działów handlowych, coraz mniejsza lojalność klientów i coraz większe koszty zdobycia nowych.

emrm jako analityczny system klasy CRM

Obserwując rynek oraz zachodzące na nim ciągłe zmiany we współczesnym świecie zauważyć można, że organizacje coraz częściej koncentrują się na kliencie, jego potrzebach i właściwej obsłudze. Uwaga współczesnych organizacji coraz częściej skupia się na poszukiwaniu sposobów mających na celu jak najlepsze i najszybsze zaspokajanie potrzeb klientów, oferowanie produktów wyprzedzających ich oczekiwania.

Jak samodzielnie wdrożyć CRM

Oprogramowanie CRM jest wdrażane w coraz mniejszych przedsiębiorstwach. Sprzyja temu postępująca obniżka cen licencji oprogramowania CRM i pojawienie się nowych systemów na rynku przygotowanych specjalnie dla MSP. Niestety ceny usług konsultingowych towarzyszących wdrożeniu są nadal wysokie – np. 2 tys. PLN za dzień pracy konsultanta.

Skuteczne rozpatrywanie reklamacji

W relacjach firmy z klientem największe znaczenie ma satysfakcja obu stron. Z punktu widzenia sprzedającego najważniejsze jest sprawne zakończenie procesu sprzedaży. Pierwszym argumentem zadawalającym klienta jest sam towar. Nie bez znaczenia jest wysoki poziom obsługi przez sprzedawcę czy usługodawcę. Jeżeli klient zostanie obsłużony profesjonalnie otrzymując pożądany towar w odpowiednim czasie i będzie pewny, że to co zakupił spełnia jego oczekiwania, wówczas sprzedawca ma gwarancję, że kształtuje się jego pozytywny wizerunek. Idealnie byłoby sprzedawać zawsze wolne od wad towary. Niestety w dobie produkcji masowej, niemożliwe jest uniknięcie pewnych usterek, które wpływają na jakość produktów.

Ceramika Nowa Gala zarządza procesami sprzedaży przy pomocy chmurowego systemu Oracle CX Cloud

Oracle Polska informuje, że w firmie Ceramika Nowa Gala zakończył się podstawowy etap wdrożenia modułów sprzedażowych chmurowego systemu…

Wiodące przedsiębiorstwo budownictwa prefabrykowanego z Wielkiej Brytanii, Caledonian Modular, stawia na IFS Applications 10

IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, informuje, że Caledonian Modular, wiodący dostawca rozwiązań dla branży budownictwa…

Globalna sieć sklepów obuwniczych CCC zwiększa rentowność dzięki technologiom Oracle

Polska sieć sklepów obuwniczych CCC przyspiesza transformację cyfrową, wykorzystując rozwiązania Oracle przeznaczone dla przedsiębiorstw…

Polskie startupy zmieniają rynek IT

Fundacja Startup Poland już po raz czwarty wydała raport dotyczący polskiej branży startupów. Badanie „Polskie Startupy. Raport 2018” swoim…

W 2019 cyfryzacja w Europie mocno przyspieszy

Jakie tempo ma cyfryzacja europejskiej gospodarki? Według IDC to ponad 15%. Tyle rok rocznie będą rosły inwestycje europejskiego biznesu w…

Nowe perspektywy dla dyrektorów finansowych

O nowych możliwościach działania, które dzięki nowoczesnym technologiom uzyskują dzisiaj dyrektorzy finansowi, opowiada Piotr Ferszka, Dyrektor…

Previous Next Play Pause

ENOVA

Katalog Rozwiązań IT

Back to top