Newsletter

loading...
Banner IFS 160x200 2017
loading...

5 powodów, dla których branża retail potrzebuje analizy danych

Wykorzystanie big data w sektorze retail przynosi firmom wymierne korzyści – wynika z badania przeprowadzonego przez The Economist Intelligence Unit na zlecenie Wipro. 64 proc. osób biorących w nim udział, które wdrożyło tę technologię, uważa, że wykorzystanie big data miało wpływ na zwiększenie zysków w obszarze zarządzania relacjami z klientami, a ponad płowa jest zdania, że przyczyniło się do zwiększenia sprzedaży. Na zbieraniu i analizowaniu informacji dotyczących zachowania i zwyczajów zakupowych konsumentów korzystają również sami klienci, do których marki kierują spersonalizowaną ofertę handlową. Nie tylko bowiem firmom zależy na zyskaniu lojalnych nabywców, ale również konsumenci poszukują zaufanych i sprawdzonych sprzedawców.

Czytaj więcej...

Analizy Big Data a własność intelektualna

W praktyce branży Big Data istnieje szereg zagadnień dotyczących praw własności intelektualnej. Są ściśle związane ze specyfiką tej branży. Jakkolwiek większość kwestii zostało rozwiązanych na poziomie operacyjnym, to wciąż wiele pytań pozostaje otwartych. Szczególnie, jeśli weźmiemy pod uwagę, że prawo polskie jest często niespójne z systemami anglosaskimi, np. amerykańskim. Wiedza na temat specyfiki własności intelektualnej w branży Big Data może pomóc w rozwiązywaniu codziennych problemów.

Czytaj więcej...

Kierunki rozwoju Big Data w 2018 roku

Jeszcze do niedawna mówiło się, że rok 2017 będzie rokiem Big Data i w dużej mierze prognozy te się sprawdziły. Rynek dynamicznie się rozwijał dzięki stale rosnącej koncentracji biznesu na danych i znacznym inwestycjom organizacji w profesjonalne narzędzia analityczne. W konsekwencji upowszechnił się model biznesu opartego na danych (data-driven business), wzrósł poziom realnego wykorzystania danych przez organizacje, a także przychody firm wykorzystujących analitykę danych w swych procesach biznesowych. Wyniki badań przeprowadzone przez firmę Forrester wskazują, że do 2020 roku zysk organizacji opierających swoje decyzje na danych sięgnie poziomu 1,2 bln dolarów. W jakim kierunku rynek Big Data będzie zmierzał w 2018 roku?

Czytaj więcej...

Rok 2018 to najwyższy czas na pokochanie swoich danych

ORACLEPrzedsiębiorstwa powinny traktować swoje dane jako wartościowe zasoby nie ze względu na nowe regulacje czy strach przed przestępcami. W gospodarce opartej na danych dane to przyszłość każdego przedsiębiorstwa, dlatego firmy powinny traktować dane w sposób, który odzwierciedla ich znaczenie. W przypadku przedsiębiorstw prowadzących działalność w UE najnowszą regulacją, którą będą musiały spełnić, będzie rozporządzenie GDPR, wchodzące w życie w maju 2018r.

Czytaj więcej...

Controlling w służbie produkcji

W firmach produkcyjnych wciąż króluje Excel.
 
BPSCTo zła i dobra wiadomość jednocześnie. Zła, bo firmy poświęcając wiele czasu na działania, które można zautomatyzować i generują niepotrzebne koszty. Dobra, bo informatyzacja przedsiębiorstwa może przynieść bardzo szybko zauważalne efekty. Widać to doskonale w obszarze controllingu, gdzie jest duże pole do poprawy. Wdrożenie systemu ERP pozwala bardzo precyzyjnie ocenić stan przedsiębiorstwa, określić potencjalne zagrożenia i szanse, pozwalając na podjęcie szybkich i trafnych decyzji.

Czytaj więcej...

Big Data, a predictive maintenance

Wraz z pojawieniem się nowych możliwości, które rozpowszechniły kocepcję obliczeń rozproszonych, koszt związany z gromadzeniem danych znacznie się zmniejszył. Wielu przedsiębiorców zaczęło przechowywać dane, które nie były dotychczas wykorzystywane produkcyjnie, z nadzieją, iż drzemiący w nich potencjał pozwoli im w przyszłości uzyskać przewagę konkurencyjną. W dobie Internet of Things, ilość generowanych danych przez otaczające nas urządzenia jest ogromna. Szybko okazało się, że skoro przechowywanie danych nie wiąże się z dużymi kosztami, jedynym ograniczeniem jest kreatywność analityków.

Czytaj więcej...

Z życia menedżera
czyli 5 powodów, dla których warto korzystać z systemów Business Intelligence

Sprawne zarządzanie wymaga od menedżera umiejętności podejmowania racjonalnych decyzji. To prawdopodobnie najtrudniejszy element pracy kadry zarządzającej – przeprowadzenie wnikliwej analizy wielu danych, a następnie wyciągnięcie odpowiednich wniosków, które stanowią bazę do wytyczenia kolejnych celów biznesowych. Niezależnie od doświadczenia czy działu, którym kieruje – menedżer musi radzić sobie z jednym z największych wyzwań współczesnego zarządzania – dostępnością niemal nieograniczonej ilości danych. Jak je wyselekcjonować, przeanalizować i wykorzystać? Inteligentnie!

Czytaj więcej...

Architektura Big Data - Lambda i Kappa

Stale zwiększająca się ilość danych gromadzonych w firmach budzi nadzieję na odkrycie nowych, nieznanych dotąd zależności. Przetwarzanie dużych, nieustrukturyzowanych zbiorów wymaga stosowania wydajnych rozwiązań, które będą w stanie je odpowiednio procesować.
 

Czytaj więcej...

Jak marketing predykcyjny wpływa na performance marketing?

Już podczas zakupów Amazon przewiduje, czy klient kupi wybraną książkę. To magia, a może czytanie w myślach? Nie, to dogłębna znajomość użytkownika wykorzystana przez inteligentne i „uczące się” algorytmy danych, służące do symulowania różnych scenariuszy, w zależności od pozostawionego przez nich „internetowego” śladu aktywności.

Czytaj więcej...

Nieodkryty potencjał Big Data. Rynek na drodze do 203 mld USD

Globalny rynek danych i analityki biznesowej, jest obecnie wyceniany na 130 mld dolarów i będzie rósł w kolejnych latach w dwucyfrowym tempie. Przewiduje się, że w 2020 roku przekroczy już próg 203 mld dolarów. Technologie Big Data rozwijają się sześciokrotnie szybciej niż pozostałe segmenty sektora IT. Tymczasem polski biznes wydaje się być wciąż nieświadomy wyścigu, w którym uczestniczy. Wygrają w nim te firmy, które będą mieć dostęp do odpowiednich danych i zrobią z nich jak najlepszy pożytek.

Czytaj więcej...

Dane - zamrożony kapitał
Polskie firmy mają dane, ale nie wiedzą, jak z nich korzystać

Choć liczba danych w Sieci przekroczyła już zawrotny próg 11 Zettabajtów (ZB), to cyfrowy potop dopiero przed nami. Wedle szacunków IDC w 2025 w internecie będzie ponad 180 Zettabajtów danych. Lawinowe tempo produkcji cyfrowych informacji nie idzie jednak w parze z ich realnym wykorzystaniem przez firmy: odsetek danych wykorzystywanych przez przedsiębiorców od lat balansuje w przedziale 20-30 proc. Mimo że przedsiębiorstwa zgromadziły w swoich systemach CRM już wystarczająco dużo informacji umożliwiających zrozumienie rynku, konkurencji czy profilu klienta, to nadal nie wiedzą, jak należy je monetyzować bądź robić z nich biznesowy użytek. Dane stają się tym samym zamrożonym kapitałem w wielu firmach.

Czytaj więcej...

Na efekty projektów Big Data trzeba będzie jeszcze poczekać

Chociaż segment Big Data rozwija się nieprzerwanie niemal 6-krotnie szybciej niż cały rynek IT , na wymierne rezultaty przyjdzie nam jeszcze poczekać. Jak wynika z badania przeprowadzonego w USA na zlecenie SAS, 49% przedsiębiorstw twierdzi, że jest za wcześnie, aby ocenić zwrot z inwestycji w projekty Big Data. Jedynie co trzecia firma odnotowała zyski wynikające z wykorzystania rozwiązań do analizy dużych zbiorów danych.

Czytaj więcej...

Big Data: Nowy poziom innowacyjności, konkurencyjności i produktywności

oracle 120W ostatnich latach ilość danych gwałtownie wzrosła, a analiza dużych zbiorów danych (tzw. Big Data) w przyszłości stanie się podstawą konkurencyjności, dając początek nowym falom wzrostu produktywności oraz innowacyjności w przedsiębiorstwach — jak pokazuje badanie przeprowadzone przez MGI i dział technologii biznesowych firmy McKinsey.

Czytaj więcej...

Big Data nie tylko dla dużych przedsiębiorstw

Gromadzenie i analiza danych jest obecnie istotnym procesem, który pozwala budować wyraźną przewagę konkurencyjną. Wbrew pozorom, analiza danych nie jest czynnością zarezerwowaną wyłącznie dla największych firm, ponieważ z powodzeniem może być też przeprowadzana w małych i średnich przedsiębiorstwach.

Czytaj więcej...

Big Data w firmie: popularna w teorii, śladowa w praktyce

„Analityka Big Data? Oczywiście, wykorzystujemy ją w naszej firmie!”. Takie zapewnienia słychać dziś ze strony sektora biznesowego w Polsce i na świecie. Według raportu „Big Data Analytics Market Study”, autorstwa Dresner Advisory Services, niemal połowa spośród 3 tysięcy przebadanych przedsiębiorstw (47 proc.) planuje wdrożyć narzędzia do analityki danych w najbliższej przyszłości. Rzeczywistość jednak skrzeczy, a deklaracje firm często rozmijają się z rzeczywistością. Big Data w firmach to nadal rzadko spotykane zjawisko.

Czytaj więcej...

Przyszłość Big Data to zarządzanie danymi

Według analityków większość przedsiębiorstw wykorzystuje tylko około 10 procent danych, których jest właścicielem. Wdrożenie kompleksowej strategii zarządzania danymi w dobie Big Data nie jest zadaniem łatwym i wymaga reorganizacji procesów w ramach całej organizacji. Jednak w dobie cyfrowej transformacji wygrywa ten, kto potrafi lepiej wykorzystać wiedzę ukrytą w danych i szybciej zamienić ją w wymierną wartość biznesową.

Czytaj więcej...

Analityka biznesowa sposobem konkurencyjności

Ogrom informacji gromadzonych przez różnorodne systemy informatyczne funkcjonujące w ramach przedsiębiorstwa nie jest w dostateczny sposób przetwarzany – a to one kryją szereg istotnych wskazówek co do właściwego kierunku rozwoju firmy i osiągnięcia sukcesu rynkowego. Analiza danych w różnych perspektywach i uzyskanie efektu synergii dzięki integracji danych o wielu procesach to przyszłość firm z sektora produkcji. To szansa na realny wzrost efektywności zużywania zasobów przedsiębiorstwa, na przyspieszenie reagowania na możliwe zagrożenia i na dynamiczne rozwijanie produktów.

Czytaj więcej...

Business Intelligence: o co chodzi?

Choć Business Intelligence może się wydawać przysłowiowym rocket science, to jednak w praktyce okazuje się, że jest wykorzystywane znacznie częściej, niż mogłoby się wydawać. Uniwersytety, ligi sportowe i giganci biznesu: jak opierają się na BI i korzystają z potencjału gromadzonych danych? Oto kilka ciekawych przykładów.

Czytaj więcej...

Jak analiza biznesowa może wpłynąć na realizację strategii firmy?

EXACTCelem analizy biznesowej jest stworzenie przejrzystej bazy wiedzy o firmie, a w efekcie zminimalizowanie ryzyka niepowodzenia w jakimkolwiek obszarze dotyczącym działalności firmy. Przyczynami tychże są najczęściej niesprecyzowane wymagania organizacji, niechęć pracowników do wprowadzanych zmian oraz zbyt pochopny wybór dostawców.

Czytaj więcej...

Big data – przełom w zarządzaniu przedsiębiorstwami

Każdego dnia firmy produkują ogromne ilości danych. Pojedynczo nie mają one wielkiej wartości, jednak odpowiednia selekcja i analiza czyni z nich prawdziwą skarbnicę wiedzy na temat aktualnych trendów rynkowych, preferencji zakupowych klientów czy procesów zachodzących wewnątrz przedsiębiorstwa.

Czytaj więcej...

loading...
loading...
loading...

Liderzy Produkcji Made in Poland -Melex

Melex stał się synonimem pojazdu elektrycznego na tyle, że wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że...

Jak rozwiązanie Sage i Light ERP wspiera...

Obejrzyj studium sukcesu firmy Hama, która rozwija swoją działalność w oparciu o rozwiązanie Sage...

Inteligentne przedsiębiorstwa 2020

Jak polski biznes radzi sobie z nowymi technologiami? Co już mamy, a co nadal pozostaje poza...

mSIMPLE.DMS - mobilna aplikacja SIMPLE

Aplikacja umożliwia szybkie, skuteczne i efektywne zarządzanie dokumentami w Twojej organizacji,...

ODL

Show Panel
Liderzy Produkcji 2018
Show Panel
ENOVA365 KWADRAT
Show Panel
erpframe
Show Panel
  • eqsystembaner