Jak się przygotować do wdrożenia platformy B2B?

Wdrożenie platformy B2B to ważne wydarzenie w życiu każdej firmy. Wprowadza ono wiele zmian w obszarze wrażeń zakupowych, zakresu obowiązków…

Jak platforma B2B może pomóc zwiększyć konkurencyjność w firmie?

W jaki sposób platforma B2B może zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa? Jakie elementy są szczególnie kluczowe podczas budowania…

Czym jest odporność biznesowa w nowych, wyjątkowych okolicznościach?

Pandemia COVID-19 bardzo mocno uderzyła w wiele przedsiębiorstw, ale niestety, nie da się wykluczyć, że w przyszłości pojawią się inne,

Oracle wykorzystuje technologie chmurowe do wsparcia poszukiwania leków na raka
Amerykański gigant komputerowy Oracle nawiązał współpracę z egipską organizacją non-profit w celu przyspieszenia badań nad lekami na raka.
Prognozy Oracle dla chmury na rok 2020

Współczesne chmury korporacyjne wciąż się rozwijają, a przedsiębiorstwa muszą rozwijać się razem z nimi, adoptując model chmury nowej…

Dział finansów – cyfrowe miejsce pracy

Gdzie nie spojrzeć, rewolucyjne technologie zmieniają przyszłość finansów. Od automatyzacji procesów, poprzez sztuczną inteligencję, aż po…

Previous Next Play Pause
Według najnowszych danych, liczba aplikacji biznesowych w firmach zwiększyła się o prawie 10% w ciągu ostatniego roku i wynosi obecnie średnio 1 000 aplikacji na firmę. Jednak zaledwie mniej niż 30% z tych aplikacji jest zintegrowanych ze sobą, co prowadzi do podwyższenia kosztów, powtarzalności pracy, obniżenia produktywności i niespójnych doświadczeń. Coroczny raport Connectivity Benchmark Report opublikowany przez MuleSoft przebadał 1050 dyrektorów IT (CIO) oraz decydentów IT, aby zrozumieć przyszłe wyzwania i przedstawić organizacjom kroki, jakie mogą podjąć, aby odnieść sukces w czasach niepewności gospodarczej.

ORACLEFirmy Oracle i Uber ogłosiły dzisiaj zawarcie siedmioletniego strategicznego partnerstwa w zakresie chmury obliczeniowej, przyspieszające innowacyjność firmy Uber, pomagające wprowadzać na rynek nowe produkty oraz zwiększające zyskowność.

SAP i Red Hat, poinformowali o rozszerzeniu współpracy z myślą o znacznym zwiększeniu wykorzystania i wsparcia dla systemu Red Hat Enterprise Linux przez firmę SAP. Współpraca ta ma na celu usprawnienie inteligentnych operacji biznesowych, rozszerzenie wsparcia dla transformacji środowisk chmurowych w różnych branżach oraz umożliwienie wprowadzania wszechstronnych i innowacyjnych rozwiązań IT.

Ponad 16 mln przesyłek rocznie obsługuje holenderski gigant logistyki. Taką skalę działania można opanować wyłącznie dzięki zaawansowanym rozwiązaniom IT. Grupa Raben postawiła na technologię low-code i polską platformę Webcon BPS. Wystarczył tydzień, by dzięki nowemu oprogramowaniu niemal 2 tys. pracowników uzyskało zdalny dostęp do firmowych aplikacji na początku pandemii. Dziś już ponad 30 procesów działa sprawniej dzięki wdrożonym na platformie aplikacjom.

COMARCHComarch wprowadza na rynek aplikację do wydruków dokumentów. Comarch sPrint umożliwia przygotowanie dowolnego dokumentu na podstawie danych zgromadzonych w systemie ERP. Program oferuje standardowe szablony oraz daje możliwość tworzenia własnych w intuicyjnym edytorze.

Krajobraz rynku ubezpieczeń ulega szybszej zmianie niż kiedykolwiek wcześniej, co nie zawsze pokrywa się z tempo zmian technologicznych w branży. Pandemia, inflacja, niepokoje społeczne i polityczne oraz zmiany klimatyczne również oddziałują na sektor ubezpieczeniowy. W związku z tym, branża powinna bardziej i częściej wykorzystywać dane i analitykę. Chmura obliczeniowa i usługi pozwalające na szybkie i odpowiednie decyzje biznesowe mogą pomóc nawet najbardziej konserwatywnym organizacjom stać się insurtechami.

ORACLEAby pomóc organizacjom zwiększyć wydajność globalnych łańcuchów dostaw, firma Oracle wprowadza nowe funkcje logistyczne w ramach pakietu Oracle Fusion Cloud Supply Chain & Manufacturing (SCM). Aktualizacje modułów Oracle Transportation Management (OTM) i Oracle Global Trade Management (GTM) pomogą klientom zmniejszyć koszty, poprawić dokładność, zautomatyzować procesy zapewniania zgodności z przepisami i zwiększyć elastyczność logistyczną.

Początek roku to czas rozważań, co przyniosą zbliżające się miesiące. Postępująca transformacja cyfrowa wymaga śledzenia trendów i dążenia do wdrażania technologii pomagającej działać wydajniej i osiągać przewagę konkurencyjną. Inteligentne technologie cyfrowe mogą zmienić sposób podejścia do pracy i prowadzenia działalności biznesowej oraz sposobu w jaki firmy angażują się w relacje z pracownikami i klientami oraz resztą swojego otoczenia. Specjaliści z firmy SoftwareHut będącej częścią technologicznej grupy TenderHut wskazują kilka kluczowych trendów, które w 2023 roku mają szansę zdominować branżę programistyczną.

Zebra Technologies Corporation ogłosiła dzisiaj globalne wdrożenie nowego, zaawansowanego programu specjalizacji w dziedzinie Machine Vision dla partnerów zaangażowanych w branżę automatyki przemysłowej i systemy wizyjne (MV).

Firmy potrzebują coraz nowszych produktów cyfrowych, mimo kryzysu. Są sposoby, by je tworzyć i rozwijać trafnie oraz ekonomicznie. Digitalizacja kryzysu się nie boi, bo ten jej nie powstrzyma. Co najwyżej może zwolnić. Problem w obszarze cyfryzacji jest w zupełnie innym miejscu - w jakości dostarczanych rozwiązań. Aż 44 proc. przedsiębiorstw deklaruje, że ich platformy cyfrowe nie oddają jakości ich produktów lub usług i w związku z tym wymagają ulepszenia. Dlatego niemal połowa badanych organizacji (46 proc.) planuje w 2023 roku zaktualizować lub stworzyć platformy i narzędzia cyfrowe od nowa, mimo nie znikających obaw o sytuację gospodarczą.

Firma Omnis należąca do sieci partnerskiej Oracle PartnerNetwork, jest producentem i dostawcą biznesowych systemów informatycznych, działa także jako integrator, specjalizuje się w aplikacjach chmurowych. Omnis jest częścią międzynarodowej Grupy Technologicznej Euvic, zatrudniającej ponad 3500 inżynierów działających w kilkunastu lokalizacjach w Polsce i na świecie.

Automatyzacja stała się oczywistym i kluczowym elementem cyfrowej transformacji przedsiębiorstw i branż. Wspiera się nią blisko 75 proc. organizacji na całym świecie, skalując powtarzalne zadania i zwiększając moce produkcyjne. Jednak główną cechą naszych czasów jest zmiana, a wyzwaniem biznesu – adaptacja. Okazuje się, że sama robotyzacja nie potrafi temu sprostać, a blisko 50 proc. wdrożeń kończy się porażką. Adaptacja do zmian stanowi unikalną cechę człowieka, a wzmacnianie jego kompetencji — źródło dzisiejszej przewagi w biznesie.

Webcon wskazuje 3 trendy związane z cyfryzacją na 2023 rok. To fabryki aplikacji, nowe spojrzenie na ruch Citizen Development i dyscyplina w budowaniu strategii cyfrowej transformacji. Dla wielu organizacji nadchodzący rok może być pełen wyzwań i trudności – warto wiedzieć, jak w takich okolicznościach mądrze wykorzystać digitalizację.

Zainteresowanie usługami chmurowymi z roku na rok rośnie. Według danych Eurostatu w 2021 roku z chmury obliczeniowej korzystało 42% przedsiębiorstw zlokalizowanych na terytorium Unii Europejskiej, w czołówce znajdują się kraje skandynawskie, Szwecja i Finlandia. Polska w tym rankingu określona została jako kraj wschodzących innowatorów. Chociaż chmura w Polsce przyśpiesza, a rynek usług w 2022 roku prawdopodobnie powiększy się o ponad jedną trzecią i ma szanse osiągnąć wartość ok. 3 mld złotych, nadal są obszary, w których jest wiele do nadrobienia.

S&TPrzygotuj swoje środowisko do wyzwań, które niesie za sobą współczesne IT. VMware vSAN to doskonały pierwszy krok w kierunku rozwoju środowiska wirtualnego mającego w przyszłości stanowić w pełni zautomatyzowną chmurę hybrydową opartą o nowczesty stos VMware VCF.

Obawa przed spowolnieniem gospodarczym przekłada się na ograniczanie inwestycji, w tym również sprzęt ITC. Rozgrzany przez ostanie lata rynek nie tyle hamuje, ile wraca do tempa wzrostu sprzed pandemii. Polskie firmy nadal stoją przed wyzwaniem, jakim jest cyfryzacja, stąd obawa przed kryzysem w IT jest mocno przesadzona.

COMARCHPlatforma Apfino jako pierwszy fintech na polskim rynku wprowadziła w systemach ERP płatności natychmiastowe dla segmentu B2B za pomocą linku do szybkiej płatności online na fakturze. Płatności online są już bardzo dobrze znane wśród osób, które robią zakupy lub korzystają z usług przez Internet, ale do tej pory był to powszechny mechanizm jedynie w sektorze B2C.

Kyndryl zacieśnia współpracę z firmą Microsoft rozwijając technologię ułatwiającą przenoszenie cennych danych z komputerów typu mainframe do chmury. Pozwoli to firmom na pełniejsze korzystanie z gromadzonych danych, ich zaawansowaną analizę z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, a także szybsze tworzenie aplikacji typu low-code/no-code za pośrednictwem Microsoft Power Platform.

SAPPodczas konferencji SAP TechEd, firma SAP zaprezentowała nowy produkt, który przyspieszy transformację biznesową poprzez wykorzystanie wiedzy i kompetencji użytkowników biznesowych. SAP Build to najnowsza oferta w portfolio rozwiązań low-code SAP, która umożliwia decydentom biznesowym szybsze działanie i osiąganie wymiernych efektów. Firma ogłosiła również nawiązanie partnerstwa z Courserą, które wspomoże osiągnięcie zadeklarowanego celu firmy – podniesienie kwalifikacji dwóch milionów programistów na całym świecie do 2025 roku.

Hardis Group ogłasza przejęcie Cloudity, wiodącego polskiego partnera Salesforce, prowadzącego działalność także w Niemczech i Szwecji. Wzrost zewnętrzny jest częścią strategii Hardis Group, której celem jest zdobycie pozycji czołowego integratora Salesforce we Francji i Europie. Wszystkie zespoły specjalizujące się we wdrożeniach i integracji Salesforce połączono w nowej strukturze, która będzie działać pod marką Cloudity.

oracle 120Dynamic Precision, to biuro projektowe z branży elektronicznej, którego głównym produktem jest baza danych komponentów elektronicznych, wspomagająca pracę inżynierów. Grupa Dynamic Precision posiada biuro i zakład produkcyjny w Oslo, a także biura inżynieryjne w Sztokholmie i Gdańsku.

Red Hat oraz IBM Research poinformowali o rozpoczęciu Project Wisdom, pierwszego projektu społecznościowego, którego celem jest stworzenie inteligentnej funkcji przetwarzania języka naturalnego dla platformy Ansible i branży automatyzacji IT. Dzięki wykorzystaniu modelu sztucznej inteligencji (AI) projekt ma na celu zwiększenie produktywności programistów zajmujących się automatyzacją IT oraz sprawienie, by była ona bardziej osiągalna i zrozumiała dla specjalistów IT o różnych umiejętnościach i doświadczeniu.

Realizacja obejmować będzie rozwój europejskiego systemu e-commerce Samsung na technologii SAP Commerce Cloud. Model kooperacji z firmą e-point obejmuje współpracę z dwoma zespołami (ok. 20 specjalistów SAP Commerce), zarządzanymi bezpośrednio przez Samsung SDS Europe. Zastosowanie zwinnej metodyki programowania czyli Agile oraz Scrum, ma zapewnić sprawną realizację zadań.

oracle 120Podczas konferencji Oracle CloudWorld w Las Vegas Oracle ogłosił dostępność wielu nowych funkcji platformy Oracle Cloud Infrastructure (OCI) oraz bazy Oracle Database.

Transformacja cyfrowa przedsiębiorstw rozpędza się, a wraz z nią rośnie znaczenie kontekstów prawnych, towarzyszących takim projektom. Unia Europejska intensywnie pracuje nad aktami, które już wkrótce zmienią oblicze rynku. – Czekają nas wyzwania i przecieranie nowych ścieżek. Przewagę zyskają ci, którzy przygotują się do planowanych zmian w świadomy sposób – podkreślają eksperci.

Infor poinformował, że Combilift korzysta z rekomendacji części zamiennych uzyskiwanych za pośrednictwem opracowanej przez Infor platformy Coleman AI, w połączeniu z systemem Infor CloudSuite Industrial. Celem jest wydłużenie czasu sprawnego działania wózków i poprawa obsługi klienta przy jednoczesnym zwiększeniu zadowolenia pracowników.

W tradycyjnym spojrzeniu bezpieczeństwo stanowi blokadę dla innowacyjności. Zespoły DevOps chcą mieć możliwość uwolnienia swojego potencjału i kreatywności oraz wdrażania technologii chmurowych, takich jak Docker, Kubernetes, PaaS i architektur bezserwerowych.

Norweska firma Element Logic stworzyła platformę opartą na chmurze danych, która gromadzi, analizuje, udostępnia i wykorzystuje strumienie danych z kilku źródeł jednocześnie. eLogiq został zbudowany na bazie technologii Microsoft Azur. Długofalowym celem jest zaproponowanie magazynom w pełni zautomatyzowanego rozwiązania, które samo się optymalizuje.

Na rynku narzędzi wspierających sprzedaż B2B, pojawiła się nowość - aplikacja BizSpace. To wynik współpracy Fundacji Moje Państwo i dwóch doświadczonych dyrektorów sprzedaży, Huberta Paczkowskiego i Mariusza Chełminiaka.

Infor® ogłosił dziś, że Zeelandia Group, międzynarodowy producent składników piekarniczych, wdrożył oparte na sztucznej inteligencji rozwiązanie Infor Coleman AI. Nowe możliwości w obszarze sztucznej inteligencji zwiększają precyzję i tempo wyboru produktów i opracowywania strategii cenowych oraz pomagają utrzymać rozwój biznesu pomimo obecnych wyzwań rynkowych.

Sektor produkcyjny nie pozostaje obojętny wobec transformacji cyfrowej. Wdrażanie rozwiązań z wykorzystaniem sztucznej inteligencji nie tylko poprawia jakość produkcji, ale i ma pozytywny wpływ na bezpieczeństwo i optymalizację wszystkich procesów, a także szybkie reagowanie na pojawiające się przeszkody. Jak wykorzystuje się AI w fabrykach i dlaczego mówimy w tym kontekście o rewolucji?

Najwięksi dostawców usług w chmurze odnotowują mniejsze wzrosty sprzedaży swoich produktów. To nadal rozwiązanie, które zdobywa coraz to nowych klientów, ale firmy takie jak Google, Microsoft czy Amazon Web Services muszą dostosowywać się do nowych czasów. Inflacja spowodowana m.in. większymi cenami za energię wymusza zmiany. Co najważniejsze jednak – ma być taniej i bardziej ekologicznie.

Zdecydowanie można już uznać, że czas globalizacji w internecie się skończył, a dziś, kiedy państwa budują swoje gospodarki cyfrowe, centra danych i technologie chmurowe stają się „dobrem narodowym”. Suwerenność chmury staje się także coraz istotniejszym priorytetem dla firm, które poszukują bezpiecznych, innowacyjnych i skalowalnych rozwiązań do zarządzania danymi.

Wielkość globalnego rynku platform ułatwiających programowanie, tzw. low-code i no-code, w 2021 roku została wyceniona na 5,5 mld dolarów. Analitycy z Grand View Research w najnowszym raporcie nt. rynku platform niskokodowych szacują, że w latach 2022-2030 segment ten ma rosnąć nawet o 23 proc. rocznie.

Trzymamy coś w chmurze, chmura coś za nas oblicza, oprogramowanie aktualizuje się w chmurze. Te i inne zbitki słowne weszły już do słownika nie tylko programistów, czy osób pracujących w działach IT, ale też “zwykłych” użytkowników internetu. Gdzie są jednak przetrzymywane dane i gromadzone zasoby, które umożliwiają natychmiastowe ich analizowanie i obliczanie skomplikowanych algorytmów?

sapWedług prognoz Research and Markets wielkość globalnego rynku spożywczego online wyniesie 2 158,53 mld USD do 2030 roku, osiągając roczny wskaźnik wzrostu na poziomie 25,3 proc. Choć sklepy stacjonarne nadal pozostają kluczowym kanałem dostępu do artykułów żywnościowych, to dla przykładu w Polsce jedzenie znajduje się obecnie w pierwszej dziesiątce produktów najczęściej kupowanych przez internet – 8 proc. (raport MR&MRS e-Commerce). Chcąc dostosować się do rosnących potrzeb konsumentów w zakresie atrakcyjnych i intuicyjnych cyfrowych doświadczeń zakupowych, wielu sprzedawców poddaje się transformacji.

Firmy, które stawiają klientów na pierwszym miejscu, mają świadomość, jak wielkie znaczenie ma pozyskiwanie informacji zwrotnych. Odpowiednia liczba jakościowych opinii oraz szczegółowa analiza pozwalają na dostosowanie działań biznesu do oczekiwań grupy docelowej. Pozyskanie cennego feedbacku od klientów jest sposobem na zobrazowanie poziomu ich satysfakcji i lojalności, a także szybszego rozwoju – przekonała się o tym firma 3M.

Systemy wizyjne są stosowane do kontroli jakości procesów. Wykorzystują uczenie maszynowe do prowadzenia automatycznych analiz wizyjnych otoczenia. Rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji pozwalają im wychwytywać nieprawidłowości. Systemy wizyjne pracują w szerokim i zmiennym zakresie informacji, dlatego do ich wdrożenia w zakładzie przemysłowym niezbędne jest przygotowanie odpowiedniego środowiska.

Samoobsługowe kasy, którym wydaje się polecenia ustnie. Technologia odczytująca mimikę klienta w sklepie i podpowiadająca sprzedawcy, czy należy podejść i zaoferować pomoc. To tylko dwie możliwości zastosowania sztucznej inteligencji w handlu. Co ważne, eksperci zauważają, że nowe rozwiązania nie zaburzają stosunków między konsumentem a sprzedającym.

W silnie regulowanej branży finansowej wiele instytucji przenosi się do chmury, aby szybko i ekonomicznie dostarczać klientom nowe usługi. Największy nacisk kładziony jest na zapewnienie elastyczności i dostępu, ale przyspieszyły również wdrożenia funkcji jednokrotnego logowania (SSO) przy użyciu usług Azure Active Directory (AD) i Office 365. Funkcja ta stała się wszechobecna w instytucjach usług finansowych (FSI). Usługi oparte na chmurze ujawniły jednak nowe obszary wystawione na ataki, a cyberprzestępcy nieustannie testują nowe możliwości wejścia.

Back to top