Jak się przygotować do wdrożenia platformy B2B?

Wdrożenie platformy B2B to ważne wydarzenie w życiu każdej firmy. Wprowadza ono wiele zmian w obszarze wrażeń zakupowych, zakresu obowiązków…

Jak platforma B2B może pomóc zwiększyć konkurencyjność w firmie?

W jaki sposób platforma B2B może zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa? Jakie elementy są szczególnie kluczowe podczas budowania…

Czym jest odporność biznesowa w nowych, wyjątkowych okolicznościach?

Pandemia COVID-19 bardzo mocno uderzyła w wiele przedsiębiorstw, ale niestety, nie da się wykluczyć, że w przyszłości pojawią się inne,

Oracle wykorzystuje technologie chmurowe do wsparcia poszukiwania leków na raka
Amerykański gigant komputerowy Oracle nawiązał współpracę z egipską organizacją non-profit w celu przyspieszenia badań nad lekami na raka.
Prognozy Oracle dla chmury na rok 2020

Współczesne chmury korporacyjne wciąż się rozwijają, a przedsiębiorstwa muszą rozwijać się razem z nimi, adoptując model chmury nowej…

Dział finansów – cyfrowe miejsce pracy

Gdzie nie spojrzeć, rewolucyjne technologie zmieniają przyszłość finansów. Od automatyzacji procesów, poprzez sztuczną inteligencję, aż po…

Previous Next Play Pause
Grupa Atos i Renault uruchamiają rozwiązanie ID@scale (Industrial Data @ Scale), nową usługę gromadzenia danych przemysłowych, aby wspierać firmy produkcyjne w ich cyfrowej podróży w kierunku Przemysłu 4.0. Oferta „ID@S” (Industrial Data @ Scale) umożliwi producentom zbieranie i strukturyzację danych z urządzeń przemysłowych na dużą skalę, w celu doskonalenia działań operacyjnych i poprawy jakości produktu. Opracowany przez producenta samochodów i już działający w jego fabrykach, ID@scale jest teraz uprzemysłowiony, zmodularyzowany i skomercjalizowany przez lidera cyfrowego, firmę Atos.

Niemal każdego dnia na rynku pojawiają się nowe technologie, a kolejne organizacje poznają zalety automatyzacji. Wiele wcześnie adoptujących technologie firm chce natychmiast wprowadzać innowacje oparte o inteligentne rozwiązania, oczekując skalowalnych systemów, szybko przynoszących korzyści. Firmy technologiczne muszą odpowiadać na to sprawną realizacją złożonych projektów z wykorzystaniem wielu technologii automatyzacji.

ORACLEZałożona w 1991 roku firma Transition Technologies jest dostawcą zaawansowanych rozwiązań dla rynku energii, gazu, przemysłu 4.0 i bio-informatyki. Większość z 2000 pracowników firmy to naukowcy, inżynierowie, architekci IT i programiści. Firma ma klientów na całym świecie, m.in. w Europie i USA.

Chcąc odpowiednio zadbać o realizację firmowej polityki ESG, a także dostosować się do coraz bardziej restrykcyjnych norm europejskich, przedsiębiorstwa potrzebują szczegółowych informacji na temat wytwarzanego śladu węglowego. W odpowiedzi na potrzeby biznesu Fellowmind włącza do swojej oferty rozwiązanie Cloud for Sustainability firmy Microsoft.

Rozpoczęły się wakacje, a wraz z nimi sezon urlopowy. Dla wielu firm oznacza to spowolnienie pracy i potencjalne opóźnienia w projektach. Czy jest się czym martwić? A może dać projektom wolne i pilnować tylko tych kluczowych?

36% użytkowników SAP S/4 HANA widzi przyszłość ERP w elastycznych modułach, ułatwiających rozbudowę systemu, wynika z badania Resulting IT. Klienci SAP, którzy zrezygnowali już z wersji ECC są bardziej otwarci na innowacje. Posiadacze dotychczasowej wersji aż w 72% nadal widzą swój system jako monolit. SAP będzie supportował ECC 6.0 tylko do 2027 roku.

ORACLEOracle i Vodafone, największe europejskie i afrykańskie przedsiębiorstwo telekomunikacyjne, ogłosiły dzisiaj strategiczne partnerstwo mające na celu modernizację europejskiej infrastruktury IT operatora oraz przyspieszenie jego przejścia do chmury.

Transformacja polegająca na powielaniu istniejącej funkcjonalności, dziś już nie wystarczy. Utrzymanie uwagi i przychylności klientów korzystających z rozwiązań IT, wymaga generowania rozwiązań cyfrowych, które są po prostu atrakcyjne i konkurencyjne.

Globalny rynek chmurowy osiągnął wartość 370 mld euro, a do 2030 ma ona wzrosnąć kilkukrotnie. Oferta chmury staje się coraz dojrzalsza, bardziej konkurencyjna, rozproszona i zregionalizowana. Mimo to na drodze jej rozwoju stoi mit wielkich dostawców, z którym powinniśmy się uporać - ocenia Yann Lechelle, dyrektor generalny Scaleway.

W branży stolarki otworowej wielu producentów zmaga się z problemem dużych strat stojaków do transportu szyb i okien. Przetrzymywanie ich przez kontrahentów i nieterminowe zwroty zwiększają koszty oraz wymagają regularnego uzupełniania braków. Firma MasterID znalazła sposób na skuteczną kontrolę stojaków i obniżenie kosztów związanych z ich eksploatacją.

Zakłócenia łańcuchów dostaw, niedobory siły roboczej czy zmiana nawyków zakupowych konsumentów – to wszystko sprawia, że dziś handel potrzebuje technologii jak powietrza. Wg raportu CB Insights „The Future of the Supermarket 2022”, wydatki na technologie dla handlu detalicznego w branży spożywczej w 2021 roku osiągnęły 19 mld dolarów, czyli aż o 115 proc. więcej niż w roku poprzednim.

Firma IFS ogłosiła, że platforma IFS Cloud for Service Management została wybrana przez CETIN, międzynarodowego dostawcę usług łączności głosowej i transmisji danych, do usprawnienia obsługi rosnącej liczby zamówień spowodowanej rozwojem sieci oraz podniesienia poziomu usług świadczonych przez partnerów. Chmurowe rozwiązanie IFS zapewnia zaawansowane i elastyczne aplikacje, tworzenie harmonogramów w czasie rzeczywistym oraz planowanie scenariuszowe.

Strategiczne podejście do wdrażania chmury hybrydowej czterokrotnie zwiększa prawdopodobieństwo przyspieszonej transformacji cyfrowej. Liderzy wdrażania chmury hybrydowej lepiej radzili sobie także z wyzwaniami podczas pandemii, częściej współpracowali z zewnętrznym dostawcami transformacji i zlecali zarządzanie chmurą hybrydową na zewnątrz − wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Fujitsu.
 

COMARCHEnergylandia, największy rodzinny park rozrywki w Polsce, rozwija środowisko informatyczne w firmie i wdraża system do wsparcia sprzedaży Comarch POS. Oprogramowanie zapewnia kompleksowe zarządzanie procesem sprzedażowym oraz obsługę stacjonarnych stanowisk POS. Moduły zostały już zainstalowane w 150 punktach na terenie parku. Ukończone są już dwa z trzech etapów projektu, w ramach którego uruchomionych zostało 30 punktów sprzedażowych z pamiątkami oraz 120 punktów gastronomicznych. Docelowo projekt obejmie ok. 200 stanowisk POS.

3/4 polskich firm korzysta z podpisu elektronicznego – wynika z raportu Asseco pt. „Luka paperless i inne wyzwania na drodze cyfryzacji dokumentów w biznesie”. Zakres wykorzystania podpisu wzrósł 45 proc. w wyniku pandemii Covid-19. Jednocześnie tylko 16 proc. przedsiębiorców korzysta z platform zarządzania dokumentami elektronicznymi i jedynie 3% z elektronicznej identyfikacji tożsamości. Tak duża dysproporcja w wykorzystaniu narzędzi do cyfryzacji dokumentów pokazuje, że firmom nadal daleko jest do całkowitej rezygnacji z dokumentów papierowych. Dane z raportu dotyczą firm zatrudniających powyżej 100 pracowników.

proaAlpha PolskaCo już dziś potrafią algorytmy i w jaki sposób wytyczają właściwą drogę w labiryncie opcji? Prawie każdego dnia pojawiają się publikacje o nowych obszarach zastosowania sztucznej inteligencji. Jednak im więcej rozwiązań jest oferowanych na rynku, tym trudniej je analizować i wybierać spośród nich te najbardziej obiecujące. Dlatego opracowaliśmy proste metody pozwalające na zachowanie orientacji.

Zdalna weryfikacja tożsamości podczas rozmowy z urzędnikiem, sprawy sądowej czy egzaminu kwalifikacyjnego na uczelnię, a także złożenie podpisu pod dokumentem urzędowym czy umową o pracę?

Robotyzacja procesów biznesowych to jeden z głównych trendów transformacji cyfrowej. Coraz więcej firm decyduje się na to, aby umieścić ją na swojej short liście projektów do zrealizowania. Według raportu Deloitte Automatyzacja 2020 73% firm rozpoczęło już działania związane z automatyzacją. Jest to wzrost o 25 punktów procentowych w porównaniu do roku poprzedniego. Co więcej liczba firm podejmujących skalowanie automatyzacji praktycznie podwoiła się względem 2019.

Software house Silky Coders korzystając z technologii low-code zautomatyzował w LPP kilkadziesiąt procesów biznesowych i obiegi kilkuset dokumentów. Dzięki WEBCON BPS, krakowskiemu rozwiązaniu do błyskawicznego budowania narzędzi IT bez kodowania, odzieżowy gigant wyeliminował 4 tony papierowych kuponów zniżkowych na zakupy w sklepach LPP używanych przez niemal 32 tys. pracowników spółki. W ten sposób LPP zoptymalizowało koszty i wygodę swoich zespołów, dbając jednocześnie o środowisko.

Już od ponad 30 lat Cisco uczestniczy w rozwoju Internetu, zapewniając światu łączność w ramach najważniejszych obszarów funkcjonowania, w tym medycyny, pracy czy nauki. W tym czasie sieci ewoluowały w kierunku wczesnego wykrywania i reagowania na problemy, aby wspomóc utrzymanie ich wydajności oraz niezawodności. Kolejnym krokiem na tej drodze jest przewidywanie problemów przed ich wystąpieniem, co do tej pory było niezwykle trudne.

Zgodnie z najnowszym raportem F5 2022 State of Application Strategy (SOAS) tempo cyfrowej transformacji utrzymuje się obecnie na wysokim poziomie. Organizacje na całym świecie, przy pomocy rozwiązań AI i SRE, próbują radzić sobie nie tylko z rosnącą złożonością IT, ale też z brakiem widoczności i deficytami kompetencji.

W ciągu ostatnich lat, wraz ze wzrostem popularności rozwiązań chmurowych, znacznie wzrósł odsetek aplikacji korporacyjnych, które są natywne dla chmury. Poprawa sprawności biznesowej w nowej, cyfrowej rzeczywistości – to główny czynnik napędzający firmy stosujące strategię przejścia do chmury. Liderzy tej zmiany charakteryzują się ciągłym, zwinnym rozwojem, zautomatyzowanym wdrażaniem oprogramowania oraz bardziej zintegrowanymi zespołami DevOps. W rezultacie te organizacje osiągają również zwiększone przychody. Tradycyjne firmy dysponują zasobami IT, które obejmują połączenie technologii chmury oraz starszych aplikacji i infrastruktury lokalnej. Wyzwaniem dla tych organizacji jest tworzenie oprogramowania z taką samą szybkością i poziomem jakości, jak robią to firmy, które powstały w chmurze. Rozwój chmury jest odpowiedzią na to wyzwanie, ale dążąc do poprawy, firmy o modelu mieszanym potrzebują czasu – zmiana nie nastąpi z dnia na dzień.

oracle 120Jak wynika z nowego badania przeprowadzonego przez Oracle i Pamelę Rucker, instruktora Harvard Professional Development, ludzie na całym świecie domagają się większych postępów w zakresie zrównoważonego rozwoju i działań społecznych oraz oczekują od firm podjęcia odpowiednich działań. Badanie o nazwie No Planet B objęło ponad 11 tys. konsumentów i liderów biznesu w 15 krajach i wykazało, że ludzie mają dość braku postępu, jaki społeczeństwo czyni w zakresie zrównoważonego rozwoju i inicjatyw społecznych, chcą, aby firmy zamieniły słowa w czyny i wierzą, że technologia może pomóc firmom odnieść sukces tam, gdzie ludzie ponieśli porażkę.
 

Z każdym rokiem rosną wydatki firm na usługi w chmurze obliczeniowej. To dowód na to, że specjaliści IT dostrzegają potencjał chmury i chcą wykorzystywać go do rozwijania swojego wzrostu. Z badania firmy Hornetsecurity wynika, że w ciągu pięciu najbliższych lat aż 93 proc. firm z sektora IT planuje choćby częściowo oprzeć się na chmurze.

Sektor usług finansowych podlega silnej presji nieustannego podążania za innowacjami technologicznymi i usprawniania swojej działalności. Klienci oczekują obsługi na coraz wyższym poziomie i niskiej ceny usług, regulatorzy rynku nakładają kolejne skomplikowane przepisy i wymagania, inwestorzy oczekują natomiast coraz lepszych wyników finansowych. Wyzwania te nie są obce bankowości spółdzielczej. Kasa Stefczyka wykorzystuje nowoczesne technologie by im sprostać i rozwijać swoją działalność.

Elastyczność w przypadku produkcji jest definiowana jako zdolność do szybkiego reagowania na zmieniające się wielkości popytu w ramach obecnego łańcucha dostaw i struktury produkcji. Dla klienta elastyczność producenta kontraktowego elektroniki ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia jak najefektywniejszej obsługi projektowania, produkcji i bieżącej optymalizacji produktu. Wybór odpowiedniego partnera, świadczącego usługi EMS, może sprawić, że cała operacja będzie przebiegać płynniej, szybciej i bardziej ekonomicznie.

Zrobotyzowana automatyzacja procesów (RPA), inteligentne pakiety do zarządzania procesami biznesowymi (iBPMS), czy sztuczna inteligencja (AI) to kilka nurtów hiperautomatyzacji adaptowanych na potrzeby urzędów. Według Gartnera co piąty przedstawiciel administracji deklaruje, że jego urząd automatyzuje procesy, a co trzecia jednostka planuje wdrożyć RPA w ciągu dwóch lat. Nie jest pytaniem „czy”, tylko „kiedy” polska administracja odważniej sięgnie po zrobotyzowaną automatyzację, wskazuje Mariusz Gołębiewski, wiceprezes Abile Consulting.

ORACLEFirma Oracle ogłosiła dziś dostępność autonomicznej bazy danych w modelu Multiple-VM (wielokrotne maszyny wirtualne) na platformie Oracle Exadata Cloud@Customer. Multiple-VM Autonomous Database umożliwia organizacjom tworzenie i uruchamianie odizolowanych, wysoce dostępnych instancji autonomicznej bazy danych na platformach Exadata Cloud@Customer, na których działają również nieautonomiczne bazy danych Oracle. Pomaga to klientom obniżyć koszty dzięki lepszemu wykorzystaniu infrastruktury i ułatwia adopcję Autonomous Database. Autonomiczna baza danych Multiple-VM jest dostępna bezpłatnie w ramach aktualizacji online dla obecnych klientów Exadata Cloud@Customer.

oracle 120Oracle Cloud Infrastructure (OCI) rozszerza swoją ofertę o 11 nowych usług i możliwości w zakresie obliczeń, sieci i pamięci masowej, które umożliwiają klientom szybsze i bezpieczniejsze wykonywanie zadań przy niższych kosztach. Nowe oferty zapewniają klientom prawdziwie elastyczne usługi w zakresie infrastruktury rdzeniowej, automatycznie optymalizując zasoby w celu dostosowania ich do wymagań aplikacji i znacznego obniżenia kosztów. Przodujące globalne organizacje, takie jak Vodafone, Samsung Securities, GoTo i Cox Automotive, polegają na OCI przy obsłudze wszystkich rodzajów obciążeń, od mikroserwisów po sztuczną inteligencję.

Pomoc techniczna to ważny element funkcjonowania wielu rozwiązań IT. Choć transformacja obszaru wsparcia użytkowników rozpoczęła się już przed pandemią, ostatnie dwa lata uwydatniły m.in. potrzebę sprawnego reagowania na nieprzewidziane sytuacje i dostępności 24/7.

Edge AI to termin, na który z coraz większym zaciekawieniem patrzą zarówno eksperci cyfrowej transformacji jak i same firmy i organizacje. Najbliższa przyszłość rysuje się pod znakiem decentralizacji narzędzi SI i wyposażania w nie każdych pojedynczych cyfrowych urządzeń w przedsiębiorstwie. Gartner przewiduje, że już do 2025r aż trzy czwarte wszystkich danych firmowych będzie generowanych i przetwarzanych poza tradycyjnymi centrami danych i „chmurowymi centralami”.

Wsparcie procesów naukowo-badawczych, digitalizacja badań klinicznych i narzędzi do ich prowadzenia, a także optymalizacja i zapewnienie bezpieczeństwa łańcucha dostaw i dystrybucji - to najważniejsze obszary transformacji technologicznej sektora farmaceutycznego - wynika z raportu przygotowanego przez firmę Billennium we współpracy z pracownią Natural Innovations Lab.

Co piąta firma przemysłowa w Polsce zainwestowała w cyfrowe rozwiązania w ciągu ostatnich trzech lat. Podłączone do sieci inteligentne systemy sprawiają, że produkcja jest szybsza, bezpieczniejsza i mniej szkodliwa dla środowiska. Przyczyniło się to jednak także do większego narażenia zakładów na cyberataki, które mogą sparaliżować ich działanie. Według ekspertów Eaton ochrona przemysłu 4.0 przed cyberzagrożeniami będzie skupiała się na czynnikach ludzkich. Ważniejsze niż rozwiązania będą odpowiednie decyzje i świadomość ryzyka.

Dla 64 proc. przedsiębiorstw bariera rozwoju w postaci rosnących kosztów zatrudnienia pracowników ma duże lub bardzo duże znaczenie - wynika ze styczniowych danych PIE. Najbardziej narzeka na nią branża usług (70 proc.), a handel i produkcja, które mocniej się automatyzują, rosnących kosztów pracy obawiają się mniej. Na duże znaczenie tej bariery wskazało kolejno 57 proc. i 58 proc. firm z tych sektorów. Roboty „zatrudnione” w firmie nie poproszą o podwyżkę, nie obowiązuje ich też rosnąca pensja minimalna. Eksperci Abile wyjaśniają powody zróżnicowania poziomu automatyzacji w sektorach oraz przybliżają orientacyjne koszty wdrożenia robota w firmie.

oracle 120Obsługa złożonych sieci telekomunikacyjnych obsługujących miliony abonentów jest ogromnym wyzwaniem dla operatorów. Od codziennych operacji do wdrażania nowych technologii oraz standardów — świat telekomunikacji zmienia się każdego dnia. Operatorzy muszą ciągle dążyć do zwiększenia skuteczności, zmniejszenia kosztów, tworzenia nowych źródeł przychodów i sposobów zapewnienia klientom najlepszego środowiska.

microsoft logo 2018Asseco Cloud i Microsoft podjęły wspólne działania w zakresie dostarczania rozwiązań IT w modelu SaaS z wykorzystaniem chmury Microsoft Azure. W efekcie współpracy powstało Cloud Center of Excellence, które będzie skupiać kompetencje i zasoby pozwalające na efektywną realizację procesów zarządzania, dostarczania, utrzymywania i optymalizacji aplikacji w chmurze Microsoft. Asseco Cloud stawia szczególny nacisk na budowę kompetencji chmurowych swojego zespołu w obszarze tworzenia nowoczesnego miejsca pracy i bezpieczeństwa IT.

amniscode logoHolding 1 to polska grupa kapitałowa z ponad trzydziestoletnią tradycją, od lat notowana w pierwszej dwusetce największych firm Rzeczpospolitej. Zespół 1600 pracowników działa dziś równolegle w kilku branżach: motoryzacji (m.in. multidealer samochodowy Grupa PGD, wypożyczalnia aut Express Car Rental, największy carsharing w Polsce-Traficar), budownictwa mieszkaniowego oraz biurowego (grupa deweloperska Megapolis), a także w obszarze innowacji technologicznych.

oracle 120Ośrodek Przetwarzania Informacji – Państwowy Instytut Badawczy (OPI PIB) to jednostka naukowa budująca systemy informatyczne na zlecenie Ministerstwa Edukacji i Nauki (MEiN). Z implementowanych w OPI PIB systemów IT, oprócz MEiN korzystają również inne instytucje związane z nauką w Polsce - np. Narodowe Centrum Nauki, Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju.

Infor poinformował, że wspiera inicjatywę Amazon Web Services (AWS), AWS for Automotive. Ma to na celu pomoc klientom Infor związanym z branżą motoryzacyjną w sprostaniu najważniejszym wyzwaniom. To, między innymi, budowa sprawniejszych i elastyczniejszych łańcuchów dostaw, pozyskiwanie i zatrzymywanie największych talentów, utrzymanie wysokiego poziomu rentowności mimo znacznych zakłóceń rynkowych, rozwijanie działań związanych z bezpieczeństwem i zrównoważonym rozwojem, a także stworzenie platformy dla przyszłego wzrostu. Współpraca ta dowodzi, że Infor kładzie nacisk na branżę motoryzacyjną i dostarczanie klientom godnych zaufania usług chmurowych za pośrednictwem AWS.

amniscode logoO tym, czyli o pierwszym razie w robotyzacji. Mówi o tym także śpiewana przez nieodżałowaną Annę Jantar piosenka „Najtrudniejszy pierwszy krok”. I w automatyzacji procesów biznesowych ten pierwszy krok faktycznie jest najtrudniejszy. Często też nie wiemy, czy już jesteśmy gotowi, żeby się nań zdecydować. A nawet jeżeli już, to jak się do rzeczy zabrać? Potrzebne jest coś w rodzaju poradnika ars amandi. Nie można przecież brać się za RPA na łapu-capu. I tym bardziej nie na „łupu-cupu”, jeśli pozostaniemy przy terminologii Kabaretu Moralnego Niepokoju.

Back to top