Zarządzanie relacjami z klientami w dobie cyfryzacji: rola enova365

W świecie biznesu, który nieustannie ewoluuje, strategiczne zarządzanie interakcjami z klientami, znane jako CRM, jest nieodzowne dla…

System CRM a zarządzanie relacjami z klientem

Aby osiągnąć sukces w biznesie, z całą pewnością potrzebne są świetnej jakości produkty bądź usługi oraz doskonały serwis. Kluczem do…

System CRM jako projekt indywidualny – co warto wiedzieć?

Wielu przedsiębiorców jest obecnie zainteresowanych wdrożeniem oprogramowania CRM. Zainteresowanie systemami CRM jest spowodowane przede wszystkim…

Małe i średnie firmy chcą inwestować w relacje i sztuczną inteligencję

W 2019 roku dla firm z sektora MSP najważniejsze jest wzbudzenie zaufania w otoczeniu rynkowym. Według przedsiębiorców, aby utrzymać

Przełomowe technologie to nie przyszłość Marketing Automation – to teraźniejszość

Sztuczna Inteligencja to przyszłość marketingu – to stwierdzenie powtarzane raz za razem przez prawie wszystkich w branży. Jednak czy nie…

Mobilna aplikacja Comarch w rękach serwisantów Airpress

Airpress, producent sprzętu pneumatycznego, odd kilku miesięcy korzysta z aplikacji przeznaczonej do wsparcia pracowników punktów serwisowych -

Previous Next Play Pause
Największy polski producent leków, Polpharma, zastosował technologię sztucznej inteligencji opartej na rozpoznawaniu obrazu w aptekach. Dostawcą systemu IT jest firma Sagra Technology. Dzięki temu systemowi, Polpharma może kontrolować merchandising w punktach sprzedaży poprzez rozpoznawanie produktów na zdjęciu.

OEX Cursor i Absysco uruchomiły aplikację MMonline służącą do zdalnego zarządzania procesem merchandisingu w czasie rzeczywistym. To pierwsze takie rozwiązanie na rynku. Dzięki niej klienci biznesowi zyskują dostęp do danych „tu i teraz”, co pozwala im lepiej zarządzać procesami wsparcia sprzedaży w punktach detalicznych i sieciach.

Napisz proszę parafrazę artykułu, zachowując ilośc znaków oryginału: Merchandising jest jednym z głównych instrumentów zachęcających klienta do zakupów stacjonarnych. Za odpowiednim ustawianiem produktu na półce kryje się dużo więcej niż się wydaje. Image Recognition, czyli technologia rozpoznawania obrazu, to dziś najbardziej skuteczny sposób na stałą kontrolę standardu ekspozycyjnego, określonego w umowie między producentem a właścicielem sklepu. To ważne, bo mało która półka wygląda tak, jak powinna. Wg ekspertów specjalizujących się w merchandisingu, tylko co trzeci produkt (29 proc.) znajduje się tam, gdzie chce producent. To naprawdę niewiele.

Szósty zmysł handlowców – tak nazywane są rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji, które wprowadzają zupełnie nową jakość w zarządzaniu dostępnością produktów na półkach sklepowych. Po polski patent technologiczny eLeader Shelf Recognition AI, właśnie sięgnęły spółki DANONE, a wdrożenie rozwiązania na terenie całej Polski powierzono lubelskiej firmie eLeader. Dzięki tej innowacji firmy mogą znacznie szybciej identyfikować potrzeby konsumentów i skuteczniej na nie odpowiadać, tym samym umacniając pozycję rynkowego lidera.

Wyniki badania przeprowadzonego przez Monitor Deloitte pokazują ogromny wpływ technologii na rozwój przedsiębiorstw. Firma konsultingowa zapytała dyrektorów ds. strategii o ich opinię na temat znaczenia innowacyjnych technologii. Aż 84 proc. ankietowanych potwierdza, że zaawansowane technologie, takie jak automatyzacja, analityka predykcyjna, sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe oraz rzeczywistość wirtualna, będą odgrywać w ich firmach coraz większą, a nawet strategiczną, rolę.

Świat cyfryzuje się coraz bardziej, ale tempo digitalizacji byłoby jeszcze szybsze, gdyby nie ogromne braki programistów. Już teraz 2 na 3 projekty mają opóźnienia. Realnym wsparciem okazują się być platformy ułatwiające tworzenie aplikacji osobom niebędącym programistami – low-code i no-code. Gartner przewiduje, że do 2025 roku aż 70 proc. nowych aplikacji opracowywanych przez przedsiębiorstwa, będzie wykorzystywać rozwiązania low-code i no-code (dla porównania, udział ten w 2020 roku wyniósł poniżej 25 proc.).

Poziom skomplikowania łańcuchów dostaw ma bezpośredni wpływ na wyniki. A wszystko wskazuje na to, że obecna złożoność procesów dostaw, z ogromną liczbą dostawców, partnerów i produktów z różnych rynków oraz lokalizacji, nadal będzie rosła. To wszystko wpływa na wzrost kosztów, ryzyka, powoduje większy nacisk na niezawodność i poziom usług, zadowolenie klientów, ale także na zdolność do wprowadzania potrzebnych zmian.

Supermarket przyszłości to sklep, w którym klienci robią zakupy przede wszystkim szybko. Jego główną częścią będą inteligentne półki. Jakie są ich zalety? Likwidują kolejki, które są największą frustracją klientów i utrudniają kradzieże w sklepie. A w magazynie ułatwiają kontrolę stanu produktów.

Wartościowy projekt informatyczny z polskimi korzeniami został uruchomiony w Rumunii. DANONE - producent m.in. popularnych jogurtów czy serków homogenizowanych, chcąc wzmocnić efektywność sprzedaży w terenie, wdrożył system Sales Force Automation (SFA) eLeader Mobile Visit zastępując dotychczasowe rozwiązania.

Czy koronawirus zmieni pracę przedstawicieli handlowych? Tylko 1 na 4 mobilnych handlowców uważa, że sprzedając zdalnie, są tak samo efektywni, jak przed pandemią. Cyfrowej transformacji handlu nie da się już jednak zatrzymać, zmiany są nieuniknione. Według Instytutu Gartnera, kluczem do sukcesu są właściwe narzędzia IT wspierające pracowników.

2020 rok minął pod znakiem lockdownu, ograniczeń w przemieszczaniu się i dystansu społecznego. Dystrybutorzy i producenci z sektora FMCG musieli błyskawicznie dostosować się do wyzwań związanych z łańcuchami dostaw, przepisami rządowymi, a także zmianami w zachowaniach konsumentów. Sukces branży FMCG zależy od tego, jak detaliści i producenci podejdą do zmieniających się preferencji konsumentów oraz zupełnie innego niż przed pandemią krajobrazu w handlu detalicznym.

Systemy Sales Force Automation, wspierające działy handlowe, zyskują coraz większą popularność. Zgodnie z najnowszym raportem Allied Market Research, globalny rynek oprogramowania SFA w 2016 roku wyceniany był na 3,87 bln dolarów. Po 6 latach, w 2023 roku, według analityków ma się on podwoić, do wartości 7,77 bln dolarów. Średni roczny wzrost w tym okresie ma wynieść 10,6 proc

ifsRozwiązanie IFS wykorzystujące rzeczywistość mieszaną pomaga technikom serwisowym z całej Europy zdalnie świadczyć usługi wsparcia technicznego do produktów.

Konsekwentnie wyznaczane, dalekosiężne cele CIO ulegają zmianie. Dziś dyrektor IT ma tworzyć wartość biznesową, wspierać innowacyjność, a także zapewniać zwinność organizacji. Jak wynika z raportu firmy doradczej Deloitte i ICAN Institute „Chmura publiczna w Polsce”, przygotowanym przy wsparciu merytorycznym Google Cloud, aby spełnić te rosnące oczekiwania szefowie IT coraz chętniej sięgają po rozwiązania chmury obliczeniowej. Szczególnie jest to widoczne wśród firm, które postrzegają siebie jako liderów rynku – w tym segmencie aż 90 proc. przedsiębiorstw już teraz przyznaje się do korzystania z rozwiązań cloudowych.

Sklepy i galerie handlowe powoli wracają do tak zwanej „nowej normalności”. Jednak minione miesiące oraz obowiązujące wówczas ograniczenia zmieniły zachowania konsumentów. Klienci nie spędzają już tyle czasu na zakupach – chcą wejść, szybko kupić towar i wyjść. Coraz częściej widać też zachowania click-and-collect. Zamawiamy towar w internecie, aby później szybko odebrać go w lokalnym sklepie. To wymaga od sprzedawców detalicznych przemodelowania niektórych aspektów swojego biznesu i zwiększenia nacisku na sprawną logistykę, jak i stałą dostępność towarów na półkach. Dzięki najnowszym rozwiązaniom technologicznym, choćby takim, jak nowoczesne etykiety RFID, można skutecznie zapewnić dostępność towaru w sklepach, oraz sprawnie zarządzać sprzedażą wielokanałową.

Handel zmienia się tak, jak zmieniają się klienci. Ci coraz częściej traktują tradycyjne sklepy jako swoistego rodzaju showroomy, w których zapoznają się z produktem, rozmawiają z doradcą, przyglądają się konkurencyjnym rozwiązaniom. Wielu klientów, chcąc uniknąć kosztów wysyłki, decyduje się za formę „kup online, odbierz w sklepie”. Zmieniają się przyzwyczajenia i nawyki klientów, a handel coraz częściej przybiera formę wielokanałową. Ci przedsiębiorcy, którzy najszybciej dostrzegli zalety sprzedaży w formie omnichannel i potrafią odpowiednio zarządzać choćby stanami magazynowymi jawią się jako liderzy branży.

Subiekt 123 – system fakturowania online firmy InsERT, teraz także w wersji rosyjsko- i ukraińskojęzycznej. Krajowy lider oprogramowania dla MSP reaguje na zmiany zachodzące w polskim biznesie i strukturze zatrudnienia, dostarczając obcokrajowcom łatwe w obsłudze narzędzia pracy.

Duże przedsiębiorstwa, które posiadają swoich pracowników terenowych rozsianych po całym kraju, muszą rozwiązać wiele problemów związanych z m.in. ich zaopatrzeniem czy serwisem urządzeń, które są niezbędne do wykonywanej przez nich pracy. Wyzwaniem jest zaprojektowanie systemu, który z jednej strony efektywnie rozwiąże wszystkie problematyczne kwestie, a z drugiej – pozostanie prosty i intuicyjny w sferze User Experience. Przykładem takiego rozwiązania jest zakończone niedawno wdrożenie, przeprowadzone przez Ediko, firmę specjalizującą się w zarządzaniu firmową strefą druku, dla jednego z największych koncernów farmaceutycznych, działającego na terenie naszego kraju. Poniżej krok po kroku opisujemy to wdrożenie.

comarchAirpress, producent sprzętu pneumatycznego, odd kilku miesięcy korzysta z aplikacji przeznaczonej do wsparcia pracowników punktów serwisowych - Comarch Mobile Serwis. System uporządkował i zsynchronizował prace związane z serwisem mobilnym oraz usprawnił wymianę informacji między centralą a pracownikami w terenie.

Zebra Technologies Corporation ogłosiła, że InPost, technologiczny lider wśród polskich operatorów logistycznych, wykorzystuje jej rozwiązania mobilne. Spółka wyposażyła 3800 pracowników terenowych w komputery mobilne z ekranem dotykowym Zebra TC56. Modele, działające pod kontrolą systemu Android™, umożliwiają im szybsze i bardziej precyzyjne wykonywanie zadań związanych z obsługą paczek. Dzięki temu wdrożeniu wydajność dostaw InPost wzrosła w niektórych przypadkach nawet o 10 proc.

Najbardziej kompleksowe, sieciowe rozwiązanie chmurowe do obsługi serwisowej w terenie obejmuje nowy interfejs użytkownika, dodatkowe, rozbudowane możliwości planowania i harmonogramowania, usprawnioną funkcjonalność generującą przychód z usług, wielokanałową obsługę klienta oraz możliwości konfiguracyjne w chmurze nowej generacji.

Nowe technologie w branży retail to zarówno odpowiedź na potrzeby klientów – którzy oczekują wygody, prostoty i intuicyjnej obsługi – jak i ułatwienie dla sprzedawców czy sieci handlowych, które pozwala im ciąć koszty i zwiększać sprzedaż. Polska firma Surge Cloud stworzyła inteligentne półki sklepowe, które dzięki specjalnym sensorom zbierają dane o dostępności produktów, rotacji czy ilości brakującego towaru. Umożliwia to sklepom i producentom redukowanie strat, optymalizowanie ekspozycji i kontrolę nad oferowanymi produktami. Pozwala też poradzić sobie z coraz większym niedoborem pracowników.

Współcześni konsumenci oczekują sprawnego procesu zakupowego przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Coraz więcej kupujących wymaga błyskawicznej dostawy nabytych towarów – nawet w ciągu dwóch godzin od złożenia zamówienia, bez względu na to, czy są to sklepy tradycyjne, czy też internetowe.

Wielokanałowe, zarządzane przez sztuczną inteligencję centrum obsługi klienta zwiększa komfort klientów poprzez integrację z rozwiązaniem IFS Zarządzanie Serwisem w Terenie (IFS FSM), systemem IFS Applications oraz oprogramowaniem innych firm.

Dostawca usług z branży sprzedaży detalicznej wdroży oprogramowanie do zarządzania serwisem w celu zwiększenia zdolności serwisowych.

ORACLEOracle poinformował ostatnio, że został uznany za lidera w raporcie firmy Gartner pt. 2017 Magic Quadrant for Sales Force Automation. Oracle został uplasowany w polu liderów ze względu na kompletność wizji i zdolność do jej realizacji. To już drugie ostatnio wyróżnienie w tej kategorii oprogramowania Oracle.

Oracle uznana lidera w raporcie dotyczącym automatyzacji pracy sprzedawców

ORACLEFirma Oracle poinformowała, że w raporcie pt. The Forrester Wave™: Sales Force Automation Solutions, Q2 2017 przygotowanym przez firmę Forrester Research, Oracle został uznany za jednego z liderów rynku rozwiązań do automatyzacji pracy działu sprzedaży. Autorzy analizy docenili „szeroką gamę aplikacji handlowych [Oracle] dostępnych na jednej platformie”. W raporcie zauważono też, że „platforma Oracle obejmuje swoim zasięgiem liczne branże, co pozwala specjalistom ds. tworzenia i udostępniania aplikacji szybciej generować wartość za pomocą dostępnych rozwiązań”.

Firma IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, udostępniła pierwszą aktualizację rozwiązania IFS Zarządzanie Serwisem w Terenie 5.7 zawierającą integrację ze środowiskiem Sales Cloud oraz wszechstronne narzędzia zgodne z koncepcją przedsiębiorstwa 2.0 z funkcjami umożliwiającymi klientom pracę grupową.

microsoft logo 2015Z badań Ipsos MORI przeprowadzonych na zlecenie Microsoft wynika, że 1/3 pracowników w polskim małym i średnim biznesie nadal najchętniej komunikuje się z klientami w trakcie bezpośrednich spotkań. Przedstawiciele europejskich firm wybierają częściej interakcję za pośrednictwem e-maila, do czego przyznaje się 34 proc. respondentów. Jednocześnie 14 proc. polskich pracowników przyznało, że kończy swoje codzienne zadania firmowe podczas podróży samochodem czy w domu (18 proc. wskazań). Statystyki wyraźnie pokazują, że praca w terenie z różnych miejsc staje się standardem, który wymaga odpowiednich narzędzi do komunikacji i współpracy.

Badanie firmy IFS dowodzi, że lepszy mobilny dostęp do oprogramowania dla przedsiębiorstw warunkuje gotowość firm na transformację cyfrową. 
Firma IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, opublikowała wstępny raport z przeprowadzonego badania, wskazujący silny związek między mobilnym dostępem do firmowego oprogramowania a gotowością firmy na cyfrową transformację.
 

Spółdzielnia Obrotu Towarowego Przemysłu Mleczarskiego (SOT) rozszerza współpracę ze spółką Infinite w zakresie automatyzacji działań sprzedaży. Niedawno zakończyło się wdrożenie systemu mobilnego Infinite SFA, który wspiera pracę przedstawicieli handlowych SOT na terenie całego kraju. Aplikacja mobilna jest kolejnym zaawansowanym narzędziem IT w firmie z Białegostoku, która od lat inwestuje w nowoczesne technologie dla handlu.

Nowoczesny handel nie mógłby istnieć bez nowych technologii. Dzięki innowacyjnym systemom IT, dyrektor działu handlowego (Chief Sales Officer) może zwiększyć efektywność swoich pracowników, skracając przy tym czas realizacji planów sprzedażowych. Pracownik handlowy, wyposażony w odpowiednią aplikację mobilną, zintegrowaną z centralnym systemem ERP, jest w stanie znacznie usprawnić spotkania z klientami oraz wydajniej wykonywać wszystkie swoje obowiązki.

Znana nie tylko z doskonałej jakości wyrobów drobiowych, ale również silnie wyśrubowanych wysokich standardów jakościowych i organizacyjnych firma Indykpol, po intensywnej serii testów porównawczych, obejmujących czołówkę producentów rozwiązań SFA / FFM dla wsparcia sieci sprzedażowych, wybrała eLeader Mobile Visit jako mobilną aplikację dla przedstawicieli handlowych w terenie.

sap logoTransformacja cyfrowa, rozwój technologii mobilnych oraz chmury obliczeniowej – to główne trendy, które zdominują polski handel w 2016 roku. O tym, jak przedsiębiorcy mogą wyjść poza standardowe schematy i wykorzystać je, by zaangażować współczesnego klienta dyskutowano podczas SAP Innovation Day 2016, które odbyło się 23 czerwca w Warszawie.

Zaawansowane rozwiązanie mobilne wspierające sprzedaż jest dostępne od lutego na platformie Microsoft Universal Windows Platform (UWP). Tym samym aplikacja dołącza do portfolio usług wspierających mobilnych pracowników, wykorzystujących smartfony i tablety jako podstawowe narzędzia pracy.

Klient 2.0 nie czeka, nie dostosowuje się, chętnie przedkłada świat cyfrowy nad realny i jest bardzo sceptyczny wobec tradycyjnych form reklamy. Lubi kupować w Internecie – dzięki takim jak on polski rynek e-handlu rozwija się najszybciej w Unii Europejskiej ze stopą wzrostu 21,7%. Poznaj bliżej klienta 2.0.

Firma Comarch podpisała kontrakt z Grupą KRUK, liderem rynku zarządzania wierzytelnościami w Europie Centralnej, na wdrożenie i utrzymanie rozwiązania Field Service Management. Rozwiązanie to inteligentnie automatyzuje rozdzielanie zadań dla pracowników terenowych Grupy.

Branża HoReCa obejmująca sektor hotelarski, restauracyjny oraz gastronomiczny jest jedną z najszybciej rozwijających się w Europie. Firma Comarch, w ramach rodziny systemów wspierających sprzedaż Comarch SFA, stworzyła pierwszą aplikację, która odpowiada na specyficzne wymagania tej właśnie branży.

Comarch zakończył sukcesem projekt wdrożenia w grupie UNIQA Polska nowej odsłony platformy internetowej wspierającej sprzedaż ubezpieczeń oraz obsługę posprzedażową.

Firma Roleski, która od lat stawia na rozwój w obszarze technologii produkcji oraz oferty asortymentowej, postanowiła zoptymalizować pracę swoich przedstawicieli handlowych. Wdrożenie systemu INFINITE SFA jest dla wiodącego polskiego producenta musztard, majonezów i keczupów ważnym krokiem w kierunku rozwoju sprzedaży w terenie poprzez automatyzację procesu obsługi zamówień, zarządzania czasem pracy oraz raportowania.

Back to top