Xpertis - systemy ERPControlling w Telepizzy, czyli Business Intelligence na konkurencyjnym rynku

 Macrologic zrealizował kontrakt w Telepizzy. Umowa dotyczyła wdrożenia modułu Business Intelligence w wersji SQL. Wdrożenie pomoże firmie zintegrować dane z obszarów sprzedaży i finansów dzięki czemu usprawnione zostanie planowanie w obszarze zarządzania rozwojem sieci i produktów. Według raportu Rynek Gastronomiczny w Polsce 2007 Telepizza zaliczana jest do pięciu największych sieci gastronomicznych w Polsce obok - McDonald's, Da Grasso, Sphinx i KFC.

 REKLAMA 
 ERP-VIEW.PL- STREAMSOFT 

Eksperci przewidują, że rynek gastronomiczny w Polsce w ciągu najbliższych trzech/czterech lat będzie przeżywał dynamiczny rozwój osiągając wartość 28 miliardów złotych.

Telepizza Polska Sp. z o.o. prowadzi działalność na polskim rynku w 1992r. Od tego czasu spółka pozostaje wiodącym graczem w segmencie usług gastronomicznych. Według raportu Rynek Gastronomiczny w Polsce 2007, wydanego przez BROG Media Biznesu, wydatki Polaków na jedzenie poza domem stanowią 5% budżetu przeznaczonego na żywość. W Niemczech jest to 35%, a w USA aż 50%. Autorzy raportu przewidują, iż ze względu na zmianę zachowań konsumenckich - Udział ten w naszym kraju będzie rósł. Do chwili obecnej Telepizza otworzyła w Polsce ponad sto punktów sprzedaży.

Firma zdecydował się na wdrożenie controllingu na podstawie bardzo pozytywnych efektów wdrożenia hurtowni danych. Na podstawie pozyskanych danych spółce bardzo szybko udało się dostosować ofertę od rzeczywistego popytu.

Już pierwsze analizy wprowadziły rewolucję w ofercie Telepizzy. Pokazały preferencje klientów i pomogły wyeliminować mało dochodowe produkty i zbudować zupełnie nowe na podstawie analiz sprzedaży zestawów komponowanych przez samych klientów. Firma zakład, iż nowe możliwości, wynikające z zastosowania funkcjonalności modułu kontrolingowego przyniosą ten sam efekt. – mówi Katarzyna Rostkowska menadżer działu kontrolingu w Telepizza Polska

Telepizza Polska bardzo szczegółowo analizuje wszystkie informacje o produktach, pracy poszczególnych działów i lokali. Wszystkie kwestie kosztowe są dokładnie rozliczne w rozbiciu na rodzinę kosztów, koszt, dział. Każdy lokal ma przyporządkowane własne konto, na które składają się informatyka, artykuły spożywcze, telefony, artykuły biurowe, odzież robocza, środki czystości etc. Taka metodologia daje możliwość przygotowania raportu menadżerskiego o dowolnej szczegółowości w podziale na poszczególne obszary działalności firmy.

Przy dużej ilości klientów wewnętrznych – oddziałów, palcówek –pojawiają się nadużycia np. gdzieś nagle wzrastają koszty połączeń telefonicznych z 500 zł do 1500 zł. Jeśli dane o wysokości rachunków nie są wyabstrahowane w postaci samodzielnego zapisu na koncie mogą miesiącami powodować straty. Przy naszej metodologii zarządzania menadżer nadzorujący obszar widzi to w kolejnym raporcie. – mówi Katarzyna Rostkowska

Automatyzacja procesów generowania raportów wyeliminowała największy problemem komórki kontrolingowej, którym były nadmierne nakłady pracy poświęcane na przygotowanie podstawowych zestawień. Nowy moduł uniemożliwia przygotowywanie bardziej szczegółowych analiz dla wszystkich menadżerów oraz pozwala zdjąć obowiązku kontrolingowe z komórek operacyjnych.

Telepizza w pełni automatyzując proces tworzenia raportów poprawia efektywność pracy kontrolingu, co odciążą pracę personelu operacyjnego i pozwala w całości umiejscowić ten proces w dziale kontrolingu. Dzięki wdrożeniu kontrolingu innymi metodami i na innym poziomie kosztów firma osiąga ten sam efekt, jak firmy pracujące na największych systemach. Trywializując: menadżer otwiera rano komputer i otrzymuje siedem swoich ulubionych wykresów. – mówi Dariusz Zawistowski szef IT w Telepizza Polska

Dzięki analizie danych firma ma wpływ na rozwój poszczególnych punktów sprzedaży i może sprawdzić, czy działania marketingowe, nowe typy promocji mają realny wpływ na wzrost rentowności sprzedaż.

Duże możliwości analityczne i szybkie przetwarzanie danych w module Xpertis Kontroling pozwolą Telepizzy na: przeniesienie wszystkich zadań kontrolnych z pionów operacyjnych do komórki kontrolingowej; poprawę wydajności pracy w obszarze controllingu; zwiększenie sprzedaży poprzez up-selling oraz rentowności placówek.

Źródło: www.macrologic.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top