Lawson wspomaga zarządzanie serwisem

 Firma Lawson Software (poinformowała o wprowadzeniu na rynek rozwiązania Lawson do zarządzania serwisem i wynajmem sprzętu (Lawson for Equipment Service Management & Rental). Jest to pakiet elastycznych aplikacji biznesowych opracowanych z myślą o dealerach sprzętu, dzięki którym mogą oni poprawić jakość obsługi klienta i zwiększyć rentowność przedsiębiorstwa w całym cyklu eksploatacji każdego sprzedanego lub wynajętego urządzenia.


Rozwiązanie Lawson do zarządzania serwisem i wynajmem sprzętu umożliwia dealerom efektywne zarządzanie sprzętem od początkowej fazy sprzedaży, poprzez jego eksploatację, aż do złomowania. Zapewnia ono integrację globalnych łańcuchów dostaw poszczególnych dealerów oraz ułatwia współpracę z producentami sprzętu. Usprawnia również proces integracji działów sprzedaży, finansów, serwisu, gwarancji i wynajmu w firmie dealera, dzięki czemu przetwarzanie zamówień klientów i zgłoszeń gwarancyjnych odbywa się szybciej. Oprogramowanie to pomaga również dealerom planować potrzeby serwisowe w oparciu o programy serwisowe sprzętu klienta aktualnie wykorzystywanego w terenie, co pomaga trafniej przewidywać zapotrzebowanie na części i robociznę. W przedsiębiorstwie Finning International, które jest największym na świecie dealerem sprzętu firmy Caterpillar, przeprowadzono pilotażowe wdrożenie rozwiązania Lawson do zarządzania serwisem i wynajmem sprzętu. Przedsiębiorstwo to zatrudnia 14 000 pracowników w Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Chile, Argentynie, Urugwaju i Boliwii. Obsługuje ono klientów z różnych rynków przemysłowych, takich jak: górnictwo i eksploatacja piasków roponośnych, leśnictwo, budownictwo, przemysł naftowy i gazowy, administracja publiczna, marynarka oraz transport i spedycja.

Dealerzy sprzętu prowadzą działalność w sposób odmienny od prawie wszystkich innych przedsiębiorstw, dlatego dzięki pakietowi opracowanemu przez firmę Lawson z myślą o naszej branży, możemy zwiększyć rentowność i skuteczniej zapewnić wysoki poziom obsługi klienta – powiedział Jeff Leigh, wiceprezes ds. procesów i systemów biznesowych w firmie Finning. – Najważniejsza jest przejrzystość – od określenia całkowitego kosztu pracy jednego urządzenia na godzinę, poprzez opracowanie odpowiedniego harmonogramu konserwacji zapobiegawczej dla każdego urządzenia, aż do szybkiego uzyskania odpowiednich informacji o warunkach gwarancji. Takie rozwiązanie ułatwia nam zarządzanie przedsiębiorstwem w sposób prewencyjny – dodał Jeff Leigh.

Jednym z wyzwań charakterystycznych dla branży sprzętu ciężkiego jest oferowanie klientom szybkiego serwisu urządzeń – niezależnie od tego, czy maszyna zepsuła się w odległej lokalizacji czy też przechodzi planowy przegląd na miejscu. Rozwiązanie Lawson do zarządzania serwisem i wynajmem sprzętu pozwala dealerom poprawić wydajność usług posprzedażnych – od usług serwisowych i montażowych do przeglądów – dzięki zapewnieniu odpowiednich części zamiennych, narzędzi i dostępności serwisantów w określonym miejscu i czasie. Pomaga to skrócić oczekiwanie na realizację naprawy oraz przestoje w pracy urządzeń, co z kolei sprawia, że klienci są bardziej zadowoleni z obsługi.

Skuteczne planowanie pracy personelu w terenie jest kolejnym ważnym wyzwaniem dla dealerów sprzętu.

Najważniejszą korzyścią z wdrożenia aplikacji obsługujących usługi serwisowe była według wielu firm większa przejrzystość działań realizowanych w terenie. Dotyczyła ona lokalizacji pracowników działających w terenie oraz realizowanych zadań serwisowych i ich statusu. Żadna z firm nie zgłosiła problemów w tym zakresie. Odczuwalna była natomiast potrzeba większej przejrzystości umożliwiającej usprawnienie planowania. Większa przejrzystość często przekładała się na wiele innych korzyści, np. większe zadowolenie klientów i pracowników – napisali William McNeill i Chris Fletcher z firmy AMR Research w raporcie zatytułowanym Field Service Landscape: Huge Potential, but Still Addressing Basic Service Leeds (z ang. „Serwis w terenie: mimo ogromnego potencjału nadal zaspokajane są jedynie podstawowe potrzeby serwisowe”) z 6 października 2008 roku.

Rozwiązanie Lawson do zarządzania serwisem i wynajmem sprzętu może pomóc dealerom w tworzeniu harmonogramów pracy dla serwisantów pracujących w terenie, co przełoży się na lepsze wykorzystanie godzin rozliczeniowych oraz obniżenie kosztów wynagrodzenia za nadgodziny.

Ponadto przedsiębiorstwa zajmujące się wynajmem sprzętu mogą wykorzystać rozwiązanie firmy Lawson do skuteczniejszego zarządzania dostępnością, alokacją, dostawami i zwrotami sprzętu. To z kolei pomoże im w prewencyjnym planowaniu przeglądów urządzeń, dzięki czemu będą mogły skrócić czas pomiędzy kolejnymi wynajmami i zoptymalizować wykorzystanie posiadanego sprzętu. Dzięki nowemu pakietowi oprogramowania firmy zajmujące się wynajmem sprzętu mogą określać rentowność w stosunku do wyznaczonej wydajności poprzez automatyczne śledzenie stawek za użytkowanie urządzeń oraz analizę czasu przestojów w ich pracy.

Więcej informacji na temat rozwiązania Lawson do zarządzania serwisem i wynajmem sprzętu, włącznie z prezentacjami produktu, można znaleźć na stronie http://equipment.lawson.com.

Rozwiązanie Lawson do zarządzania serwisem i wynajmem sprzętu pomaga dealerom nawiązywać trwałe kontakty z klientami, a tym samym potwierdzać rzetelność usług gwarantowanych przez podpisane umowy serwisowe – powiedział Andreas Hellstrom, dyrektor ds. strategii branżowych w firmie Lawson. – Nasze intuicyjne aplikacje umożliwiają skrócenie czasu niezbędnego użytkownikowi do zapoznania się z oprogramowaniem, co przekłada się na znacznie szybszy zwrot z inwestycji. Najważniejsze jest jednak to, że słyniemy z wdrożeń, które mogą być szybko realizowane dzięki nowoczesnym platformom i szerokiej wiedzy branżowej. Według naszych klientów w branży istniało duże zapotrzebowanie na rozwiązanie uwzględniające potrzeby dealerów, które można w prosty sposób zainstalować i obsługiwać – dodał Andreas Hellstrom.

Źródło: www.lawson.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top