Rewitalizacja systemu HR w Izostalu

 W firmie Izostal S.A. – producenta i dostawcy rur ciśnieniowych - został zakończony projekt migracji oprogramowania wspomagającego zarządzanie zasobmai ludzkimi z KOMA HR do wersji KOMA eHR.

f

System KOMA HR został wdrożony w firmie Izostal SA w 2004r. do obsługi sfery kadrowo-płacowej. Decyzję o wdrożeniu nowej wersji systemu – KOMA eHR, podjęto w odpowiedzi na rosnące potrzeby użytkowników, a także rozwój technologiczny. Istotną korzyścią jest także otrzymanie licencji na obecnie używane moduły bez dodatkowych opłat – mówi Anna Bielińska-Piechota kierownik projektu Asseco Business Solutions SA.

Projekt migracji danych z aplikacji KOMA HR do KOMA eHR objął dodatkowe szkolenia oraz wdrożenie w zakresie aktualnie użytkowanych modułów, jak również wdrożenie modułu RCP do rozliczania czasu pracy, oraz modułu S@M - „kiosku internetowego”. Zweryfikowane i zoptymalizowane zostały także procesy kadrowo-płacowe. Po zakończeniu migracji widoczne jest przyspieszenie pracy z systemem KOMA eHR, a także efektywniejsze korzystanie z raportów dla użytkowników.

Izostal SA (podmiot w Grupie Kapitałowej Stalprofil) to firma produkcyjna, zajmująca się antykorozyjną polietylenową i polipropylenową izolacją rur stalowych, wykorzystywanych głównie do budowy rurociągów gazowych i naftowych. Drugą gałęzią działalności Spółki jest produkcja rur polietylenowych do budowy sieci gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych. Uzupełnienie oferty stanowią rury stalowe, wyroby hutnicze oraz armatura stalowa.

Migracja oprogramowania jako skuteczna metoda poprawy wydajności i efektywności systemu IT

W szybko zmieniającej się rzeczywistości biznesowej, zwłaszcza jeżeli chodzi o technologie informatyczne, przychodzi taki moment, kiedy trzeba zainteresować się jakie możliwości dają obecnie oferowane systemy. Proces wprowadzania innowacyjnych technologii w miejsce rozwiązań przestarzałych może się odbywać w kilku modelach: zakupu nowej licencji na oprogramowanie, przekazania konkretnych procesów zewnętrznemu dostawcy oraz migracji oprogramowania. O ile dwa pierwsze rozwiązania wymagają dużych nakładów finansowych i czasu (zakup licencji), bądź nauki nowego systemu (zakup licencji i outsourcing), o tyle migracja oprogramowania jest bezpiecznym i szybkim sposobem na podniesienie efektywności posiadanego już systemu, a także daje nowe możliwości, wcześniej niedostępne ze względu na ograniczenia technologiczne.

Korzyści dla przedsiębiorstw wynikające z migracji oprogramowania – oprócz oszczędności finansowych wynikających z braku opłat z tytułu zakupu licencji – to także krótszy czas potrzebny na wdrożenie, które zazwyczaj w minimalny sposób angażuje użytkowników objętych implementacją. Ponadto szkolenia osób korzystających z systemu sprowadzają się do przedstawienia nowych funkcjonalności. – mówi Joanna Flis-Zwoińska, Dyrektor Oprogramowania KOMA eHR w firmie Asseco Business Soutions.

Potrzeba zmiany jakości funkcjonującego systemu prawie zawsze wynika z dynamicznego rozwoju firmy, a co za tym idzie większych potrzeb i oczekiwań użytkowników, z czym dotychczas wdrożone rozwiązanie nie jest już w stanie sobie poradzić zarówno na poziomie operacyjnym, jak i strategicznym. Podniesienie wydajności systemu przez migrację danych to rozwiązanie najbezpieczniejsze ze względu na działania w ramach określonych już struktur systemowych, wiedzy z zakresu kompetencji dostawcy i jego narzędzi. Nie bez znaczenia są także nowe możliwości (wynikające z technologii), które posiada nowsza wersja systemu, takie jak: dostęp przez WWW, autoraportowanie, czy usprawniony obieg dokumentów.

Pierwsze sygnały o potrzebie zwiększenia funkcjonalności działającego systemu większość przedsiębiorstw otrzymuje w sytuacji kiedy oprogramowania nie jest w stanie zaspokoić rosnących potrzeb użytkowników. Kluczem do efektywnie przeprowadzonego procesu migracji oprogramowania jest prawidłowe jego zaplanowanie z odpowiednim wyprzedzeniem, oraz przeprowadzana przez dostawcę analiza potrzeb i wymagań użytkowników.

Przystępując do etapu analizy warto zwrócić uwagę także na:

  • wszystkie procesy które wykonywane są kilkakrotnie przez system i przez to niepotrzebnie go obciążają,
  • wszystkie procesy, które są wykonywane ręcznie, a powinny lub mogą być zautomatyzowane,
  • wszystkie procesy, których obsługą są obciążane osoby niepowiązane z nimi bezpośrednio.

Przeprowadzony z sukcesem proces migracji oprogramowania, z jednej strony usprawnia i optymalizuje zachodzące procesy biznesowe, a z drugiej zwiększa efektywność pracy z systemem. Dzięki wprowadzeniu nowych funkcjonalności możliwa jest automatyzacja pracy w wybranych obszarach, mobilny dostęp, czy też usprawniony obieg dokumentów.

Źródło: www.assecobs.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top