GDF SUEZ Energia Polska SA wdraża system SAP ESS/MSS

Firma GDF SUEZ Energia Polska SA powierzyła it WORKS wdrożenie systemu służącego samoobsłudze pracowniczej i managerskiej. System będzie pomocny każdemu pracownikowi firmy i znacznie usprawni komunikację wewnętrzną, skróci czas oczekiwania na decyzje kadrowe oraz ograniczy wykorzystanie papierowych dokumentów. Wdrożenie obejmuje dwa etapy, pierwszy z nich zakończy się już w styczniu 2013 roku.
System SAP ESS/MSS do obsługi kadr umożliwia obsługę procesów kadrowych w sposób elektroniczny.
Nowy system bardzo usprawni obieg informacji kadrowych w naszej firmie. Bardzo istotne jest to, że dostęp do niego będzie miał każdy pracownik firmy – tak dzięki komputerom osobistym, urządzeniom przenośnym, jak i specjalnie przygotowanym do tego terminalom, tzw. kioskom informatycznym. Rezygnujemy ze składania różnych wniosków w formie papierowej – przenosimy obsługę spraw pracowniczych w wymiar elektroniczny. Będzie szybciej, sprawniej i ekologicznie – tłumaczy Jerzy Kak, wiceprezes GDF SUEZ Energia Polska SA.
Na takim rozwiązaniu skorzystają wszyscy pracownicy firmy.
Do tej pory informacje z wypełnionych przez pracowników druków były wprowadzane przez kadry do systemu informatycznego i dalej miały swój obieg w systemie. Skracamy tę drogę, oddając w ręce pracowników możliwość np. samodzielnego wnioskowania o urlop, bezpośrednio w systemie. Dzięki nowemu systemowi czas uzyskania odpowiedzi na zapytania związane ze sprawami pracowniczymi zostanie skrócony do minimum. Także dlatego, że kadra zarządzająca będzie miała dostęp do systemu w sposób zdalny, nie przebywając na terenie zakładu pracy. W ten sposób pracownik na akceptację np. wniosku o urlop, do tej pory składanego „na papierze”, nie będzie musiał czekać do powrotu swojego kierownika – mówi Paweł Żbikowski, kierownik Działu Informatyki GDF SUEZ Energia Polska SA.
Obsługa systemu jest nieskomplikowana i nie wymaga zaawansowanej znajomości obsługi komputera. Pracownicy przebywający poza zakładem pracy będą mogli zdalnie wystawiać wnioski, rozliczać delegacje, akceptować urlopy i inne dokumenty, wykorzystując służbowe urządzenia przenośne (notebooki tablety, smartfony).
To bardzo innowacyjny system, znacznie zwiększający funkcjonalność SAP w obszarze HR – mówi Leszek Rożdżeński, prezes it WORKS. – Dzięki nowemu rozwiązaniu informatycznemu każdy pracownik GDF SUEZ Energia Polska SA będzie mógł przeglądać swoje dane osobowe zgromadzone w centralnym systemie informatycznym i wnioskować o ewentualne zmiany, raportować, składać wnioski o urlopy czy delegacje. Dzięki rezygnacji z papierowego obiegu tego typu dokumentów w firmie znacznej poprawie ulegnie szybkość procesów kadrowych.
it WORKS realizuje projekt wraz ze swoim partnerem specjalizującym się w SAP HCM – firmą Gavdi. Projekt rozpoczął się listopadzie, będzie trwał ok. 5 miesięcy.

Źródło: IT Works

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top