W ciągu kilku lat swojej działalności agdmaster.com, sklep internetowy z Krakowa rozwinął się z lokalnego biznesu w jednego z czołowych graczy rynku e-commerce w swojej branży. Firma osiągnęła to dzięki rozwojowi własnych kanałów sprzedaży – sklepu internetowego oraz biura w Krakowie – a także na skutek ekspansji poprzez sprzedaż w takich kanałach dystrybucji, jak Allegro czy Arena oraz wyjściu na rynki zagraniczne poprzez sprzedaż na eBay czy Amazon. W efekcie liczba transakcji zaczęła sięgać poziomu 3 tys. dziennie.



 REKLAMA 
 ifs 380 380 styczen 2019 
 
Firma stanęła przed wyzwaniem optymalizacji procesów wewnętrznych, w tym w szczególności: zarządzania stanami magazynowymi, obsługi klientów w wielu kanałach czy skalowalności zasobów. Po dokładnej analizie potrzeb, weryfikacji zadań, a przede wszystkim rozwiązań dostępnych na rynku wybrano system enova365, stworzony przez firmę Soneta. Wdrożeniem zajął się Initius, partner producenta, a całość oparto o chmurę Microsoft Azure.

Sprawne zarządzanie stanami magazynowymi wymaga przystosowania oprogramowania WMS (magazynowy system informatyczny). Przy czym konieczna jest także jego integracja z systemem EBS, odpowiedzialnym za komunikację z platformami sprzedażowymi. Oprogramowanie ERP musi być więc na tyle elastyczne, by pracownik mógł sprawnie obsługiwać i ewidencjonować wszystkie ruchy magazynowe.

Taką możliwość daje właśnie Microsoft Azure – system dokonuje automatycznej kompletacji zamówienia wraz z rezerwacją produktu, a następnie przydziela paczki do poszczególnych kurierów. Z kolei klient na bieżąco otrzymuje informacje o statusie swojego zamówienia, fakturę w PDF, a także – w razie konieczności – przypomnienie o niezapłaconym rachunku czy zbliżającym się terminie płatności.

Chmura Microsoft Azure daje też bezprecedensową i natychmiastową możliwość uzyskania informacji o liczbie zamówień, o konkretnym statusie zakupowym. Dzięki temu obsługa sklepu dokładnie wie, czy proces realizacji zamówień przebiega sprawnie. Dużym ułatwieniem jest możliwość: sprawdzania zasobów w dwóch różnych magazynach, dokonywania rezerwacji danego towaru, a także zwrotu zestawów w formie pojedynczych produktów (dekompletacja). Ponadto dzięki dużej otwartości i elastyczności system zintegrowany został nie tylko z szyną danych oraz WMS, ale i z systemami informatycznymi firm kurierskich, które oferują krajowy i międzynarodowy transport przesyłek. Dzięki temu etykiety dla kurierów pobierane są automatycznie – według różnych profili nadawczych (np. dla Poczty Polskiej).

Środowisko Microsoft Azure oferuje również nieograniczone możliwości skalowania infrastruktury – można swobodnie zwiększać lub zmniejszać wydajność serwera w zależności np. od sezonowych wahań sprzedaży. Pozwala to albo na zaoszczędzenie środków, albo na wykorzystanie ich do wzrostu dostępnych zasobów systemowych – tak aby operacje na serwerze odbywały się szybciej. Wielokrotny zwrot z inwestycji w środowisko chmurowe nie tylko wprowadza automatyzację całego procesu sprzedażowego, ale również pozwala przystosować skalę wydatków do bieżącej sytuacji w firmie.

Dzięki wdrożeniu nowego systemu ERP zautomatyzowanych zostało wiele różnorodnych procesów, zaczynając od wczytywania i kompletacji zestawów, przez weryfikację stanów magazynowych i proces rezerwacji, aż po pakowanie oraz kontakt z klientem i fakturowanie. Co istotne, system został zintegrowany z platformą przetwarzającą zamówienia ze wszystkich miejsc, w których prowadzona jest sprzedaż.

O zaletach Azure, tym jak chmura Microsoft sprawdza się jako infrastruktura pod dowolny system ERP i dlaczego warto zostać partnerem Microsoft – więcej na ten temat dowiesz się na https://erpnaazure.pl/eoa. Nie zwlekaj, już dziś zacznij zarabiać z Azure.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top