Jak o połowę skrócić proces przygotowania wysyłki towaru do klienta?
SYMFONIAWdrożenie aplikacji Symfonia Mobilny Magazyn w spółce Highway Automotive to przykład na to, jak zaangażowanie partnera i elastyczność oprogramowania pozwoliły przygotować narzędzie szyte na miarę potrzeb. Rozwiązanie pozwoliło firmie zdalnie monitorować cały proces dostawy i powiązać je z funkcjonującym systemem ERP.

 REKLAMA 
 ERP-VIEW.PL- STREAMSOFT 
 
Highway Automotive jest dystrybutorem części do chłodzenia silników i klimatyzacji, działającym w kilku europejskich krajach. Historia firmy sięga 2010 roku. W ciągu zaledwie 15 lat stała się ona jednym z liderów na rynku dostawców komponentów układów chłodzenia i klimatyzacji do pojazdów ciężarowych, specjalnych i autobusów.

Wyzwanie: usprawnić pracę magazynu

Pracując na oprogramowaniu Symfonia ERP firma nie posiadała komputerowo wspieranej gospodarki magazynowej. Przy ograniczonych kodach towarowych pracownicy magazynu wprowadzali lokalizacje wyrobów w magazynie w sposób manualny.

Spółka chciała zautomatyzować pracę magazynu także ze względu na obawę przed popełnianiem błędów w procesie przyjmowania dostaw i pakowania wysyłek do klientów – wydawanie zbyt dużej lub zbyt małej ilości towaru, czy pobieranie z magazynu niewłaściwego towaru do wydania dla klienta. Bez narzędzi do lokalizacji towarów, pracownik często nie stosował się również do zasady FIFO (zgodnie z którą towary najdłużej składowane w magazynie powinny być wydawane w pierwszej kolejności).

Klienci Highway Automotive wymagali także określonej dokumentacji wysyłkowej tzw. packing list. Zestawienia te do tej pory były wprowadzane ręcznie (paleta kontra ręczna dokumentacja i spis zawartości palety) i wprowadzane do aplikacji Excel.

Wdrożenie systemu WMS w spółce Highway Automotive

Aby rozwiązać opisane wyżej problemy w obszarze logistyki magazynowej, spółka Highway Automotive zdecydowała się na wdrożenie systemu do zarządzania magazynem (WMS). Tutaj wsparciem okazał się partner technologiczny Symfonii – firma Eastsoft. Jako dostawca systemu WMS partner musiał dogłębnie poznać problemy występujące w obszarze procesów magazynowych w firmie Highway.
Pracując na magazynie oraz obserwując każdy ruch i każdą pojedynczą operację, udało nam się lepiej zrozumieć, jak funkcjonują poszczególne procesy i w których obszarach występuje najwięcej wąskich gardeł – wyjaśnia Piotr Struczko, właściciel Eastsoft.


Rezultatem tej współpracy było stworzenie innowacyjnego rozwiązania – aplikacji na urządzenia z system Android – Symfonia Mobilny Magazyn. Dzięki niej pracownicy spółki Highway Automotive mogą teraz korzystać z cyfrowej dokumentacji zamiast papierowej. Skanując kody naklejone na opakowaniach, w kilka chwil wprowadzają do systemu ERP dane o przyjęciach i wydaniach towarów. Mogą również z większą dokładnością śledzić ich ruch i lokalizację w magazynie. System WMS Symfonia Mobilny Magazyn znacznie usprawnił także takie procesy, jak przyjęcia, przesunięcia i wydania towarów, zapewniając pełną kontrolę nad stanami magazynowymi.

Dawniej wszystko robiliśmy ręcznie – notowaliśmy na kartkach, gdzie leży konkretny towar. Potem ktoś inny musiał te informacje przepisać do systemu. Kiedy każdego dnia takie operacje trzeba wykonać wiele razy, nietrudno o pomyłkę. Teraz wszystko jest inaczej. Dzięki systemowi WMS od Symfonii możemy zeskanować kod towaru i od razu przesłać te dane do systemu. Pozwoliło nam to skrócić czas adresacji dostaw o połowę. – mówi Dariusz Wiechniak, kierownik zmiany w magazynie Highway Automotive.


Niemal stuprocentowa zgodność przygotowanej dla klienta dostawy pozwala również Highway Automotive szybciej informować o statusie realizacji zamówienia. Gdy ocena serwisu logistycznego wzrasta o kilkanaście procent, przekłada się to na wybór dostawcy.

Źródło: www.symfonia.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top