Główną korzyścią z wdrożenia Sage Symfonii ERP jest usprawnienie zarządzania procesami biznesowymi, efektywniejsza realizacja powtarzalnych operacji oraz wdrożenie skutecznego modelu obiegu informacji i dokumentów w firmie. W opinii firmy to wszystko przekłada się m.in. na poprawę jakości obsługi klienta.
Charakterystyka marki
Działająca od 2005 roku firma SCM Sp. z o.o. zarządza łańcuchem dostaw produktów spożywczych i niespożywczych dla sieci restauracji. Jako wyłączny partner firmy Monin, dystrybuuje napoje alkoholowe i bezalkoholowe. Spółka prowadzi import i eksport, zajmuje się także sprzedażą i kompletacją paczek okolicznościowych. Obroty firmy wynoszą ponad 20 mln zł przy bazie 300 odbiorców.
Szeroki zakres działania i tempo rozwoju zmusiły SCM do poszukiwania systemu informatycznego, który mógłby efektywnie obsłużyć procesy biznesowe. Firma borykała się także z problemem źle zorganizowanej archiwizacji dokumentów. Od dostawcy systemu oczekiwała usprawnienia w zakresie fakturowania i wystawiania innych dokumentów, a także generowania raportów magazynowych i sprzedażowych.
Wyzwanie
Rozwiązanie
Wdrożenie systemu objęło działy administracji, sprzedaży usług, sprzedaży paczek i sprzedaży towarów. Dla firmy przygotowano też dodatkowe rozwiązania, które wspierają planowanie zakupu produktów niezbędnych do przygotowania paczek i umożliwiają zarządzanie polityką rabatową.
System Sage Symfonia ERP Faktura umożliwia wystawianie faktur w obcych walutach i pozwala w łatwy sposób generować raporty ze sprzedaży i stanów magazynowych. System obok planowania zakupów pozwala szacować koszty wytworzenia gotowych wyrobów na etapie produkcji, a także daje możliwość szybkiego określenia ceny wyrobu w zależności od wielkości partii lub wykorzystania różnych materiałów.
Źródło: www.sage.com.pl
Działająca od 2005 roku firma SCM Sp. z o.o. zarządza łańcuchem dostaw produktów spożywczych i niespożywczych dla sieci restauracji. Jako wyłączny partner firmy Monin, dystrybuuje napoje alkoholowe i bezalkoholowe. Spółka prowadzi import i eksport, zajmuje się także sprzedażą i kompletacją paczek okolicznościowych. Obroty firmy wynoszą ponad 20 mln zł przy bazie 300 odbiorców.
Szeroki zakres działania i tempo rozwoju zmusiły SCM do poszukiwania systemu informatycznego, który mógłby efektywnie obsłużyć procesy biznesowe. Firma borykała się także z problemem źle zorganizowanej archiwizacji dokumentów. Od dostawcy systemu oczekiwała usprawnienia w zakresie fakturowania i wystawiania innych dokumentów, a także generowania raportów magazynowych i sprzedażowych.
Wyzwanie
Aby firma sprawnie funkcjonowała, należało wprowadzić system, który m.in. ułatwiłby prowadzenie księgowości. Ze względu na międzynarodowy charakter naszej działalności, firma musiała sprostać wymaganiom obsługi rachunków zagranicznych w różnych walutach. Ponadto, gdy rozszerzyliśmy działalność o sprzedaż paczek okolicznościowych, pojawiła się potrzeba wdrożenia systemu zakupowego, który wspierałby kompletację i planowanie zakupu towarów” – wyjaśnia Anna Spoczyńska, Project Manager w SCM Sp. z o.o.
Rozwiązanie
Wybraliśmy rozwiązania Sage, ponieważ zostały nam polecone jako sprawdzone, kompleksowe i godne zaufania. W decyzji utwierdziła nas również oferta: funkcjonalność, łatwość obsługi, elastyczność, przejrzystość generowanej dokumentacji i duże możliwości zarządzania dokumentami – mówi Anna Spoczyńska, Project Manager w SCM Sp. z o.o.
Wdrożenie systemu objęło działy administracji, sprzedaży usług, sprzedaży paczek i sprzedaży towarów. Dla firmy przygotowano też dodatkowe rozwiązania, które wspierają planowanie zakupu produktów niezbędnych do przygotowania paczek i umożliwiają zarządzanie polityką rabatową.
System Sage Symfonia ERP Faktura umożliwia wystawianie faktur w obcych walutach i pozwala w łatwy sposób generować raporty ze sprzedaży i stanów magazynowych. System obok planowania zakupów pozwala szacować koszty wytworzenia gotowych wyrobów na etapie produkcji, a także daje możliwość szybkiego określenia ceny wyrobu w zależności od wielkości partii lub wykorzystania różnych materiałów.
Dzięki przejrzystości systemu i uzyskaniu szybkiego dostępu do danych, w tym raportów magazynowych, możemy sprawniej obsługiwać klientów. System ułatwił nam planowanie produkcji. Istotną korzyścią jest wprowadzenie funkcjonalności do wystawiania faktur zaliczkowych i kompleksowej obsługi rabatów, dzięki czemu możemy lepiej spełniać oczekiwania naszych klientów – mówi Anna Spoczyńska, Project Manager w SCM Sp. z o.o.
Źródło: www.sage.com.pl