BIG DATA dla francuskich kolei państwowych

Francuski państwowy przewoźnik kolejowy, wybrał pakiet rozwiązań SAS® Analytics do wsparcia realizacji Projektu Magnolia, którego celem jest usprawnienie przepływu pasażerów oraz zwiększenie poziomu bezpieczeństwa na ponad 3 tys. dworców kolejowych we Francji.


 
Gares and Connexions to największy oddział Grupy SNCF (Société Nationale des Chemins de fer Français — Narodowe Towarzystwo Kolei Francuskich). Podmiot ten zarządza ponad 3 tys. dworców kolejowych o łącznej powierzchni handlowej wynoszącej 180 000 m2 oraz przychodach rzędu 1,2 mld euro, które obsługują obecnie ponad 2 mld. pasażerów w skali roku. W związku z rosnącą intensywnością ruchu pasażerów oraz koniecznością optymalizacji przychodów i kosztów niezbędne stało się dostosowanie infrastruktury i sposobu funkcjonowania dworców do zmieniających się potrzeb i zachowań ich użytkowników. Pierwszy etap uruchomionego Projektu Magnolia zakładał analizę wielkich zbiorów różnorodnych danych (big data) w celu zrozumienia specyfiki ruchu ponad 2 mld. pasażerów, którzy korzystają z usług kolejowych, a także przechodzą przez dworce, aby przesiąść się na inne środki transportu, takie jak autobusy miejskie i dalekobieżne, taksówki itd.
Przedsięwzięcie zainicjowane przez SNCF stanowiło ogromne wyzwanie ze względu na dużą ilość pasażerów i obiektów. Projekt modernizacji i zagospodarowywania dworców wymagał, aby analiza ruchu pasażerów była kompletna i aktualna i została przeprowadzona w sposób efektywny i zoptymalizowany. Do tej pory nasze możliwości w zakresie porównywania poszczególnych obiektów były ograniczone. Potrzebowaliśmy większej ilości danych, w tym takich, które moglibyśmy wykorzystać w bezpośredni i interaktywny sposób. Innowacyjne rozwiązania technologiczne zainstalowane na dworcach w znacznym stopniu zwiększyły zakres i dostęp do danych i informacji przydatnych dla realizowanego przedsięwzięcia. - powiedział Georges Colin, ekspert ds. big data w DSI Voyageurs, firmie nadzorującej realizację projektu SNCF
Rozwiązania analityczne SAS zostały optymalnie dopasowane do potrzeb projektu. Łatwość ich obsługi, a zwłaszcza możliwość interaktywnego generowania raportów oraz prosty sposób ich dystrybucji za pośrednictwem Internetu i urządzeń mobilnych, to bardzo ważne atuty tych rozwiązań. SAS zapewnia nam zintegrowany pakiet, który obejmuje kluczowe funkcjonalności w zakresie pozyskania, przetwarzania i zaawansowanej analizy danych. - dodał Georges Colin.
Dzięki zaangażowaniu zespołu wdrożeniowego SAS oraz prostym w użyciu narzędziom analitycznym projekt został wdrożony bardzo sprawnie i Grupa SNCF uzyskała pierwsze wyniki analiz już po trzech miesiącach.
Realizowany projekt analityczny zapewnia wyższą efektywność procesów zarządzania i rozwoju infrastruktury. Spodziewamy się pozytywnego przełożenia naszych działań na obszar marketingu i sprzedaży, a także na obszar operacyjny oraz wzrost wskaźnika zwrotu z inwestycji. Kolejnym krokiem będzie wykorzystanie analityki predykcyjnej. Dzięki nowym danym o pasażerach pozyskiwanym z takich źródeł jak łącza mobilne, logi połączeń Wi-Fi oraz nagrania wideo, SNCF może konsekwentnie podwyższać poziom obsługi i zarządzać dworcami kolejowymi w czasie rzeczywistym. - podsumował Georges Colin.
Źródło: SAS

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top