itintegro logo2015Pod koniec 2020 roku poznańska firma technologiczna IT.integro zakończyła jedno z międzynarodowych wdrożeń systemu ERP Microsoft Dynamics 365 Business Central. Projekt przeprowadzany był dla firmy handlowo-dystrybucyjnej Bernard, działającej w ramach dwóch filii na rynku francuskim i belgijskim. Spółka posiada w swojej ofercie blisko 20 000 produktów, m.in. z obszaru higieny, czystości i bezpieczeństwa, i obsługuje ok. 50 000 aktywnych nabywców w sektorze B2B.


 REKLAMA 
 sente 
 
Bezpośrednim powodem wdrożenia nowego systemu ERP była zmiana właściciela spółki, która została przejęta przez największego dystrybutora opakowań, materiałów eksploatacyjnych i wyposażeń w Europie - Raja Group.

Jak twierdzi zarówno klient, jak i zespół wdrożeniowy IT.integro, jednym z podstawowych wyzwań projektu był przewidziany krótki czas realizacji. Bernardowi zależało na finalizacji inwestycji w krótszym okresie niż 12 miesięcy. Jednocześnie, migracja danych z poprzednio użytkowanego w firmie systemu ERP musiała objąć aż 800 000 kontaktów, 350 000 nabywców i 40 000 kartotek zapasów.

Wdrożone rozwiązania

Microsoft Dynamics 365 Business Central został wdrożony w obszarze Sprzedaży, Zakupów, Obsługi magazynu, Finansów oraz Księgowości. Projekt został zrealizowany w nowej technologii języka programowania AL, wprowadzając dodatkowo ponad 130 rozszerzeń dla standardowych funkcjonalności. Customizacje miały sprzyjać automatyzacji pracy - zwłaszcza w obszarze sprzedaży, co wynikało z handlowego profilu klienta. Rozszerzenia objęły m.in. kontrolę zamówień sprzedaży, automatyzację przypomnień, zarządzanie reklamacjami, zaległymi zamówieniami i rezerwacjami oraz zarządzanie obliczeniami warunków sprzedaży i zakupu. Uwzględniono również interfejsy przystosowujące oprogramowanie do współpracy z narzędziami kontrahentów, przewoźników, magazynu i sklepu internetowego.

Z racji, że Bernard działa w ramach 2 filii, IT.integro zaimplementowało także autorskie aplikacje biznesowe ułatwiające integrację i zarządzanie danymi oraz dokumentami w ich obrębie.

Jak zauważył zespół wdrożeniowy, pandemia COVID-19 postawiła obie strony projektu w nowej sytuacji - wdrożenie w dobie kontaktu zdalnego, oparte w ogromnej mierze na spotkaniach online było dodatkowym wyzwaniem, któremu jednak udało się sprostać. Niedługo po wdrożeniu klient zauważył skrócenie czasu przeznaczanego na szkolenia pracowników, większą wydajność przepływu informacji w ramach obsługi klienta i skrócenie czasu przeznaczanego na wprowadzanie zamówień.
 
Źródło: www.it.integro.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top