SAPZespri International, największy na świecie sprzedawca owoców kiwi, jest wieloletnim klientem SAP. Teraz potentat z Nowej Zelandii stał się jednym z pierwszych klientów na świecie, którzy wykorzystali nową wersję chmury prywatnej SAP S/4HANA Cloud, wprowadzoną w ramach oferty RISE z SAP.


 REKLAMA 
 3 30 04 350x350 


Chmura prywatna SAP S/4HANA Cloud ułatwia i przyspiesza przenoszenie się do chmury firmom używającym starszych wersji systemów SAP ERP.

Zespri to duża i szybko rozwijająca się firma, dlatego potrzebujemy sprawdzonych procesów i systemów, aby napędzać nasz kolejny etap rozwoju. Wdrożenie zestandaryzowanych platform SAP będzie samo w sobie transformacją, a jednocześnie pozwoli nam skorzystać z mapy drogowej SAP do szybkiego wdrożenia innowacji w chmurze. Dzięki współpracy z SAP nie tylko zmniejszamy ryzyko biznesowe poprzez przejście na zestandaryzowane systemy, ale także zyskujemy możliwość gromadzenia i analizowania większej ilości danych, co z kolei pomaga nam dokładniej planować nasz łańcuch dostaw i usprawniać podejmowanie decyzji dotyczących transportu i alokacji zasobów – mówi Dave Scullin, Chief Digital Officer Zespri.


Jak podkreśla, przejście do chmury było dla Zespri kluczową decyzją strategiczną, zapewniającą organizacji większą elastyczność, skalowalność i szybsze cykle innowacji.

Wiemy, że możliwości chmury prywatnej SAP znacznie się rozwinęły w ostatnich latach, szczególnie pod kątem elastyczności wobec potrzeb klienta, bezpieczeństwa na poziomie usług i automatyzacji, co sprawia, że nowa wersja chmury prywatnej jest najlepsza dla naszej firmy w perspektywie długoterminowej. Pozwoli nam to skupić się na transformacji naszych procesów i systemów, wiedząc, że nasza podstawowa infrastruktura i platformy cyfrowe są bezpieczne, stabilne i dostępne. Naszą misją jest tworzenie trwałej, długoterminowej wartości dla plantatorów kiwi poprzez oferowanie konsumentom wiodącego na świecie portfolio markowych kiwi przez 12 miesięcy w roku – kontynuuje Scullin.


Podkreślił, że firma Zespri wybrała SAP jako swojego kluczowego partnera technologicznego w celu standaryzacji i automatyzacji procesów w całej organizacji, zwiększenia wydajności oraz zapewnienia platformy dla wzrostu i innowacji.

Technologia ta będzie stanowić podstawę ambitnego i wieloletniego programu transformacji firmy Zespri, który zmieni sposób działania naszej organizacji, zastępując starsze systemy i procesy, które zostały zaprojektowane 20 lat temu. Zastąpi stare systemy i procesy zaprojektowane dla znacznie mniejszej, znacznie mniej złożonej branży sprzed 20 lat, co, szczerze mówiąc, do tej pory wstrzymywało nasz rozwój– wyjaśnia Scullin.


Przemysł kiwi znacznie się rozwinął w ostatnich latach, napędzany przez rosnący trend polegający na tym, że bardziej dbający o zdrowie konsumenci szukają produktów, które dobrze smakują i są pożywne. Silny popyt na najwyższej jakości owoce Zespri spowodował silny wzrost branży, która odnotowała globalną sprzedaż w wysokości 2,26 mld dol. w sezonie 2019/20. W dłuższej perspektywie, Zespri przewiduje się, że branża zwiększy globalną podaż kiwi z 164,4 mln tacek w sezonie 2019/20 do około 280 mln tacek do 2030 roku.

Jesteśmy w bardzo szczęśliwej sytuacji, w której popyt absolutnie przewyższa podaż, i dlatego mamy ambicję, aby uprawiać więcej kiwi na półkuli północnej, aby zapewnić dostępność naszych owoców na sklepowych półkach przez 365 dni w roku. Transformacja cyfrowa uwolni nasz potencjał, aby zapewnić naszym plantatorom i udziałowcom o wiele więcej. Zapewni nowoczesne systemy i procesy w całej naszej firmie, od finansów i łańcucha dostaw, po sprzedaż, plantatora, aktywizację i zaangażowanie oraz zintegrowane planowanie biznesowe. Pozwoli nam też skuteczniej i wydajniej dostarczać nasze produkty konsumentom i zwracać wartość plantatorom. Przede wszystkim wzmocni naszą zdolność do wzrostu i utrzymywania zysków dla branży w nadchodzących dziesięcioleciach – stwierdził Scullin.


Według Scullina, początkowym celem projektu transformacji Zespri będzie uruchomienie platform i modernizacja kluczowych systemów i procesów. Pozwoli to również firmie na dokładniejsze planowanie łańcucha dostaw i dokonywanie długoterminowych prognoz. Wraz z chmurą prywatną SAP S/4HANA Cloud, umowa z SAP obejmuje również wdrożenie kilku cyfrowych aplikacji łańcucha dostaw. Zespri planuje również wdrożenie SAP Analytics Cloud i kilku rozwiązań oferowanych przez partnerów SAP.

Wdrożenie będzie prowadzone przez konsorcjum partnerów, w tym Deloitte NZ we współpracy z ZAG (część Accenture). Projekt zostanie podzielony na kilka etapów, przy czym pierwsza faza budowy cyfrowego rdzenia ma się rozpocząć w tym miesiącu, koncentrując się na finansach i procesach łańcucha dostaw, zanim przejdzie do zintegrowanego planowania biznesowego i wsparcia sprzedaży.

Źródło: www.sap.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top