Planowaniem budżetu zakupowego z Impuls EVO

bpscFunkcjonalności systemu Impuls EVO dedykowane obsłudze procesów dystrybucji i gospodarki materiałowej zostały wzbogacone o nowe rozwiązania do planowania procesów zakupowych. Rozwinięcie to dedykowane jest zarówno specjalistom ds. zakupów, działom finansowo-księgowym, jak i kadrze zarządzającej.



Głównym założeniem wprowadzonej innowacji jest segmentacja, automatyzacja oraz integracja informacji zawartych w budżecie i procesie zakupowym. Istnieje możliwość tworzenia struktury budżetów, które powiązane są z grupami materiałowymi w module dystrybucji. Poszczególne „pod-budżety” dzielone są również na wybrane okresy rozliczeniowe – roczne, miesięczne czy tygodniowe. Zgodnie z tym układem plan główny rozbijany jest na budżety cząstkowe. Pozwala to osobom odpowiedzialnym za zakupy analizować poziom realizacji swoich planów poprzez zestawienie ich z wszystkimi dokumentami magazynowymi, zamówieniami zakupu oraz fakturami – zapłaconymi oraz niezapłaconymi. Stopień realizacji planu prezentowany jest w formie wykresów, co znacznie ułatwia analizę danych.
Rozwiązanie to pełni również funkcję kontrolną, – zaopatrzeniowcy są informowani, jeśli kolejne składane zamówienie nie mieści się w założonym dla danego okresu budżecie – tłumaczy Ireneusz Krak, Dyrektor ds. Rozwoju i Serwisu Aplikacji w BPSC SA. - Graficzna prezentacja wykorzystania budżetów to równolegle wygodne rozwiązanie raportowe dla zarządzających firmą – dodaje Ireneusz Krak.
W pakiecie rozszerzającym dotychczasową funkcjonalność systemu Impuls EVO znalazły się również rozwiązania zestawiające planowane przyjęcia na magazyn surowców z planami pracy obsługi magazynu oraz dostępnością i przepustowością samego magazynu.

Gospodarka magazynowa systemu Impuls EVO uwzględnia obecnie również sytuację, kiedy zamówienia o długim terminie realizacji mogą posiadać terminy płatności liczone od momentu wysłania bądź dostarczenia towaru. W efekcie zamówienie wprowadzone do systemu w momencie wygenerowania pokazuje koszt w terminie zapłaty przewidzianej dla danego zamówienia. Takie rozwiązanie ułatwia służbom finansowym planowanie wydatków z dużym wyprzedzeniem, co jest szczególnie ważne jeśli zakupy generują konieczność dokonywania znacznych płatności.

Impuls EVO został wprowadzony na rynek w maju 2012 roku. System łączy w sobie funkcjonalności systemu ERP z rozwiązaniami takimi jak: MES (system realizacji produkcji), WMS (zarządzanie przestrzenią magazynową), HRM (zarządzanie kapitałem ludzkim) oraz BI (Business Intelligence).

Źródło: www.bpsc.com.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top