Na zaproszenie Polskiego Funduszu Rozwoju Joanna Walentek - kierownik projektu Kadry Płace i HR enova365 oraz Konrad Spryńca – specjalista ds. realizacji projektów, przeprowadzili szkolenie z obsługi Pracowniczych Planów Kapitałowych w systemie enova365.
Polski Fundusz Rozwoju to państwowa organizacja, której jednym z zadań jest propagowanie wśród polskich przedsiębiorców wiedzy dotyczącej wdrożenia Pracowniczych Planów Kapitałowych. Trenerzy PFR na co dzień spotykają się z przedsiębiorcami na terenie całej Polski i przekazują im wiedzę o PPK.
Pracownicze plany kapitałowe obowiązują już od połowy zeszłego roku – od lipca 2019 roku obowiązują duże firmy zatrudniające co najmniej 250 osób, od 1 stycznia 2020 roku firmy zatrudniające co najmniej 50 osób. Natomiast stopniowo włączane w PPK są kolejne przedsiębiorstwa – kolejne grupy pracodawców włączane do PPK to od 1 lipca 2020 r. z firmy zatrudniającej minimum 20 osób oraz od 1 stycznia 2021 r. pozostałe podmioty, w tym jednostki sektora finansów publicznych.
Należy pamiętać, że efektywne wdrożenie PPK w firmie wiąże się również w wdrożeniem systemu informatycznego, który pomoże w zarządzaniu procesami PPK.
W czasie szkolenia, w którym wzięło udział ponad 20 trenerów PFR, przedstawione zostały możliwości systemu enova365 w obsłudze PPK. Eksperci omówili takie procesy jak kwalifikacja pracowników do udziału w programie, zbiorowa rejestracja uczestników, obsługa rezygnacji, wyliczanie wynagrodzeń z uwzględnieniem składek odprowadzanych na rzecz PPK, korekty w wyliczaniu wynagrodzeń oraz integracja systemu enova365 z systemami 20 instytucji finansowych, które będą odpowiedzialne za zarządzanie gromadzonymi składkami.
Szkolenie dla trenerów PFR to kolejny etap wspólnych działań pomiędzy Polskim Funduszem Rozwoju a firmą Soneta. Do tej pory w ramach współdziałania przeprowadzone zostało szkolenie dla Autoryzowanych Partnerów enova365 z zakresu wdrażania i konfigurowania Pracowniczych Planów Kapitałowych w systemie ERP oraz webinarium edukacyjne poświęcone Pracowniczym Planom Kapitałowym.
Źródło: www.enova.pl
Pracownicze plany kapitałowe obowiązują już od połowy zeszłego roku – od lipca 2019 roku obowiązują duże firmy zatrudniające co najmniej 250 osób, od 1 stycznia 2020 roku firmy zatrudniające co najmniej 50 osób. Natomiast stopniowo włączane w PPK są kolejne przedsiębiorstwa – kolejne grupy pracodawców włączane do PPK to od 1 lipca 2020 r. z firmy zatrudniającej minimum 20 osób oraz od 1 stycznia 2021 r. pozostałe podmioty, w tym jednostki sektora finansów publicznych.
Należy pamiętać, że efektywne wdrożenie PPK w firmie wiąże się również w wdrożeniem systemu informatycznego, który pomoże w zarządzaniu procesami PPK.
W czasie szkolenia, w którym wzięło udział ponad 20 trenerów PFR, przedstawione zostały możliwości systemu enova365 w obsłudze PPK. Eksperci omówili takie procesy jak kwalifikacja pracowników do udziału w programie, zbiorowa rejestracja uczestników, obsługa rezygnacji, wyliczanie wynagrodzeń z uwzględnieniem składek odprowadzanych na rzecz PPK, korekty w wyliczaniu wynagrodzeń oraz integracja systemu enova365 z systemami 20 instytucji finansowych, które będą odpowiedzialne za zarządzanie gromadzonymi składkami.
Szkolenie dla trenerów PFR to kolejny etap wspólnych działań pomiędzy Polskim Funduszem Rozwoju a firmą Soneta. Do tej pory w ramach współdziałania przeprowadzone zostało szkolenie dla Autoryzowanych Partnerów enova365 z zakresu wdrażania i konfigurowania Pracowniczych Planów Kapitałowych w systemie ERP oraz webinarium edukacyjne poświęcone Pracowniczym Planom Kapitałowym.
Źródło: www.enova.pl