todisFirma Todis Consulting powstała w 2005 roku. Dzisiaj warszawska spółka obsługuje ponad setkę klientów w kraju i za granicą. Jednym z nich jest Deltares, zatrudniający blisko 800 osób niezależny holenderski instytut badawczy. O historii tej współpracy, wdrożeniu autorskiego rozwiązania, a także recepcie na sukces na rynkach zagranicznych - z Anną Turzańską-Sadlej, Prezes Todis Consulting oraz kluczowymi użytkownikami systemu Maconomy w firmie Deltares - Michaelem van Swieten i Alexem van Oosten rozmawia Rafał Jakubowski.

 REKLAMA 
 ifs 380 380 styczen 2019 
 
Deltares zajmuje się gospodarką wodną oraz zarządzaniem infrastrukturą w rejonach nadmorskich, dorzeczach i deltach rzek na całym świecie. Instytut nie ma jednak oddziału w Polsce. Jak nawiązaliście współpracę?


Podobnie jak w innych przypadkach: polecają nas zadowoleni klienci. Praktycznie nie prowadzimy działań sprzedażowych i promocyjnych poza Polską. Niemniej jednak, mamy wyjątkowe kompetencje i współpracujemy nie tylko z firmami lokalnymi, ale także z międzynarodowymi koncernami, które prowadzą działalność w wielu krajach i często rekomendują nas innym spółkom np. w ramach grupy.

Nasz pierwszy kontakt z firmą Deltares miał miejsce podczas migracji do nowej wersji systemu Maconomy. W projekt aktualizacji systemu od początku zaangażowana była holenderska firma konsultingowa Be Ready for Change. Dostępność konsultantów Maconomy w krajach Beneluksu jest ograniczona, dlatego też Deltares poszukiwał dodatkowego wsparcia w innych krajach wśród partnerów wdrożeniowych producenta systemu Maconomy firmy Deltek Inc.

Anna Turzańska-Sadlej [ATS]


Jak trafili do Todis Consulting?

Jesteśmy wyłącznym partnerem wdrożeniowym Deltek Inc. w Polsce. Realizujemy nie tylko nowe wdrożenia. Reimplementujemy, migrujemy do wyższych wersji systemów ERP i tworzymy rozszerzenia funkcjonalne oraz rozwiązania na zamówienie klienta.

Pierwsze projekty zagraniczne stanowiły dla nas pewne wyzwanie, ale obecnie większość naszych konsultantów pracowało już przy wielu różnych wdrożeniach za granicą i to doświadczenie procentuje przy kolejnych projektach. Stosunkowo szybko zyskaliśmy międzynarodową renomę. Mieliśmy odpowiednie doświadczenia i kompetencje, więc firma Be Ready for Change zaproponowała nam współpracę i wspólnie zrealizowaliśmy projekt w terminie.

Anna Turzańska-Sadlej [ATS]


To był jednak tylko początek. Współpraca szybko się rozwinęła…

Migracja do nowej wersji zakończyła się sukcesem. Niemniej z czasem w firmie Deltares pojawiły się nowe wyzwania, które wymagały szybkiego działania.
Kilka lat temu, w związku z rozwojem firmy, zaczęliśmy poszukiwać rozwiązania, które pozwoliłoby nam zautomatyzować import wyciągów bankowych do systemu ERP. Ręczne księgowanie stwarzało ryzyko błędów i było bardzo pracochłonne. Deltek nie posiadał narzędzia, które mogłoby nas w tym wesprzeć i rozwiązać problem, ale poradził nam, abyśmy rozejrzeli się za rozwiązaniem autorskim - rozszerzeniem funkcjonalnym zintegrowanym z systemem Maconomy, zaprojektowanym przez partnera firmy Deltek. Po sprawdzeniu wielu rozwiązań proponowanych przez partnerów Deltek Inc. z całego świata, zdecydowaliśmy się na Bankyera - rozwiązanie opracowane przez Todis Consulting.

Michael van Swieten [MvS]


Co to jest Bankyer?


Aplikacja Bankyer służy do obsługi wymiany informacji pomiędzy systemem ERP, a systemami home-bankingu dostarczanymi przez banki. Działa jako moduł dodany do systemu Maconomy i jest z nim całkowicie zintegrowana. Głównym zadaniem aplikacji jest generowanie pliku z przelewami wychodzącymi zgodnie ze standardem akceptowanym przez program bankowy oraz automatyczne księgowanie wyciągów bankowych otrzymywanych elektronicznie.

Michael van Swieten [MvS]

Dlaczego Deltares wybrał właśnie to rozwiązanie?

Bankyer był dokładnie tym, czego poszukiwaliśmy. Posiadamy ponad 30 kont bankowych, obsługujących waluty z całego świata. Odczuliśmy ogromną ulgę, kiedy większość płatności do dostawców czy od klientów mogła zaciągać się automatycznie z Księgi Głównej.

Michael van Swieten [MvS]

Jakie korzyści dało Wam wdrożenie Bankyera?

Codziennie używamy Bankyera. Pozwala on zyskać większą kontrolę nad płatnościami, jednocześnie wyręczając nas z wykonywania wielu czynności manualnie, dzięki czemu oszczędzamy sporo czasu. Szacujemy, że dzięki tej aplikacji oszczędzamy około 200-300 godzin rocznie!

Alex van Oosten [AvO]


Jak oceniacie samą współpracę z Todis Consulting?

Jeżeli chodzi o naszą współpracę z firmą Todis – jesteśmy bardzo zadowoleni. Doceniamy kompetencje konsultantów – dogłębną wiedzę dotyczącą zarówno samego systemu, jak i procesów biznesowych - księgowości czy płatności. Obecnie około 80% problemów dotyczących systemu ERP, zgłaszamy bezpośrednio do Todis. Podoba nam się indywidualne podejście i szybkość działania w ramach wsparcia.

Alex van Oosten [AvO]
Jakie są Wasze plany na przyszłość?
W 2019 roku planujemy wdrożyć moduły e-Deklaracji i raportowania, a także rozpocząć ocenę korzyści z wdrożenia najnowszej wersji Maconomy 2.4.2.

Alex van Oosten [AvO]


Życzę powodzenia i dziękuję wszystkim za rozmowę

Źródło: www.todis.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top