Sektor usług finansowych podlega silnej presji nieustannego podążania za innowacjami technologicznymi i usprawniania swojej działalności. Klienci oczekują obsługi na coraz wyższym poziomie i niskiej ceny usług, regulatorzy rynku nakładają kolejne skomplikowane przepisy i wymagania, inwestorzy oczekują natomiast coraz lepszych wyników finansowych. Wyzwania te nie są obce bankowości spółdzielczej. Kasa Stefczyka wykorzystuje nowoczesne technologie by im sprostać i rozwijać swoją działalność.

 REKLAMA 
 ERP-VIEW.PL- STREAMSOFT 
 
Transformacja cyfrowa procesów z wykorzystaniem technologii klasy RPA (robotic process automation) pozwala na zautomatyzowane wykonywanie powtarzalnych, rutynowych czynności przez robota software’owego, bez konieczności wprowadzania zmian w istniejących systemach. Kasa Stefczyka zdecydowała się na wykorzystanie tego rozwiązania ze względu na płynące z niego korzyści. W ramach dotychczas podjętych prac zrobotyzowano kilka procesów, dotyczących zarówno obsługi produktów bankowych jak i wsparcia tzw. back office’u. Procesy back office’owe to przede wszystkim obszar rozliczeń, sprawozdawczości i windykacji. Partnerem Kasy Stefczyka w tym przedsięwzięciu jest lubelska firma Digit.on, specjalizująca się w transformacji cyfrowej procesów biznesowych.

Procesom opartym o RPA przyglądaliśmy się już od jakiegoś czasu. W 2021 roku podjęliśmy decyzję o nawiązaniu współpracy z firmą Digit.on, bowiem potrzebowaliśmy wsparcia w zakresie budowania procesów do robotyzacji w oparciu o roboty firmy Blue Prism. Dostrzegliśmy możliwość wykorzystania technologii opartej o RPA w kilku obszarach biznesowych, gdzie występują powtarzalne, oprocesowane czynności wykonywane przez pracowników w określonych interwałach czasowych. Jest to idealne miejsce do zastosowania robota, który zamiast lub przy niewielkiej współpracy człowieka, może wykonywać te same czynności ale zdecydowanie efektywniej – bezbłędnie, szybciej i w okresie dłuższym niż 8 godzin dziennie – podkreśla Jarosław Dębowski, Dyrektor Departamentu Operacyjnego Kasy Stefczyka


Dzięki robotyzacji procesów Kasa Stefczyka osiągnie szereg korzyści. Zaliczyć do nich można oszczędności dla każdego procesu, który podlegał robotyzacji, brak błędów, które popełnia człowiek przy wykonywaniu powtarzalnych działań oraz lepsze wykorzystanie czasu dostępności systemów IT – robot może pracować nawet 20 godzin na dobę bez przerwy.

Dzięki zastosowaniu technologii RPA dostarczyliśmy Kasie Stefczyka cyfrowych „pracowników”, którzy szybciej, taniej i bez błędów ludzkich wykonują rutynowe, powtarzalne zadania, wcześniej wykonywane przez ludzi. W wyniku tego pracownicy zyskują czas by skoncentrować się na zajęciu się wyjątkami oraz lepiej wykorzystują swój intelekt i doświadczenie, zapewniając wyższy poziom obsługi klientów Kasy oraz terminowe spełnianie wymagań nadzoru – mówi Dariusz Mazurek, prezes zarządu Digit.on.


Kasa Stefczyka to instytucja finansowa, świadcząca rozbudowany wachlarz usług finansowych dla osób fizycznych, do których zaliczają się w szczególności gromadzenie depozytów, prowadzanie rachunków rozliczeniowych, finansowanie potrzeb kredytowych klientów. Kasa Stefczyka posiada oddziały w całej Polsce, oferuje również swoje usługi w kanałach online. Obecnie Kasa Stefczyka obsługuje prawie milion klientów w całej Polsce.

Digit.on to przedsiębiorstwo doradczo-wdrożeniowe, od 2017 r. specjalizujące się w usprawnianiu procesów biznesowych z wykorzystaniem nowoczesnych technologii: RPA, OCR, sztuczna inteligencja, workflow. Automatyzuje procesy z wykorzystaniem wiodących w kraju i na świecie technologii RPA: Blue Prism, PowerAutomate, UiPath. Skuteczność tych technologii jest uzupełniona o wiedzę i ponad 25-letnie doświadczenie w optymalizacji procesów i usprawnianiu działalności operacyjnej organizacji. Do grona klientów Digit.on należą zarówno firmy (korporacje globalne i przedsiębiorstwa krajowe reprezentujące różne branże) jak i organy administracji publicznej.

Źródło: Digit.on

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top