oracle 120Praca zdalna, to specyficzny model wykonywania obowiązków zatrudnionego wobec pracodawcy, w którym praca wykonywana jest poza stałym miejscem zatrudnienia. Taki tryb jest znany i stosowany już od wielu lat, jednak zwłaszcza w ostatnich miesiącach stał się szczególnie popularny, a w wielu firmach wręcz obowiązkowy.

 REKLAMA 
 ERP-VIEW.PL- STREAMSOFT 
 
Branże informatyczna i telekomunikacyjna od dawna udostępniają całą gamę rozwiązań, dzięki którym można wykonywać pracę w modelu zdalnym w efektywny i bezpieczny sposób. W niniejszym artykule omawiamy technologie, aplikacje i usługi, jakie oferuje w tym zakresie firma Oracle.

W zakresie technologii IT, Oracle dostarcza wiele rozwiązań ułatwiających pracę zdalną i sprawiających, że jest ona zarówno wydajna, jak i bezpieczna – tak dla użytkownika, jak i zatrudniającej go firmy.

Oracle Secure Global Desktop

Dzisiaj pracownicy chcą mieć możliwość pracy w dowolnym miejscu i na dowolnym urządzeniu, zaś kierownicy IT chcą mieć pewność, że zasoby korporacyjne będą odpowiednio chronione. Rozwiązanie Oracle Secure Global Desktop umożliwia bezpieczną pracę w dowolnym miejscu z prawie każdego urządzenia, dając jednocześnie administratorom narzędzia potrzebne do kontroli dostępu do aplikacji i środowisk komputerów biurkowych.

Oracle Secure Global Desktop to bezpieczne rozwiązanie do zdalnego dostępu dla każdej aplikacji biznesowej zlokalizowanej w chmurze oraz hostowanych komputerów biurkowych działających na serwerach Microsoft Windows, Linux, Oracle Solaris i serwerach mainframe. Współpracuje z szeroką gamą popularnych urządzeń klienckich, takich jak komputery osobiste z systemem Windows, macOS i Linux, urządzenia Chromebook, tablety oraz urządzenia z systemem Android.

Oprogramowanie umożliwia użytkownikom bezpieczną pracę w dowolnym miejscu i z niemal każdego urządzenia, jednocześnie udostępniając administratorom narzędzia, których potrzebują do kontroli dostępu do aplikacji i środowisk komputerów zlokalizowanych w centrum przetwarzania danych.

Oracle Secure Global Desktop pozwala użytkownikom łączyć się z potrzebnymi aplikacjami zarówno wewnątrz, jak i z zewnątrz korporacyjnej zapory. Dzięki temu użytkownicy mogą pracować w dowolnym miejscu, mają również pełną swobodę wyboru urządzenia. Ponieważ rozwiązanie Oracle Secure Global Desktop obsługuje szeroką gamę urządzeń klienckich, użytkownicy mogą się z nim połączyć za pomocą wybranego urządzenia bez martwienia się o platformę kliencką. Mogą np. uzyskać dostęp do aplikacji Windows na iPadzie lub do aplikacji Linux na laptopach z systemem Windows. A ponieważ Oracle Secure Global Desktop zapewnia trwałość sesji, użytkownicy mogą zmieniać urządzenia i kontynuować sesję na innym urządzeniu, nic przy tym nie tracąc.

Oracle Digital Assistant

Rozwiązanie to udostępnia platformę i narzędzia potrzebne do łatwego budowania asystentów cyfrowych opartych na sztucznej inteligencji, które łączą się z formowymi aplikacjami zaplecza. Cyfrowy asystent wykorzystuje sztuczną inteligencję do przetwarzania i rozumienia języka naturalnego, aby automatyzować kontakty klientów z firmą za pomocą interfejsów konwersacyjnych, które reagują natychmiast oraz zwiększają satysfakcję użytkownika i wydajność biznesową.

Najważniejsze cechy Oracle Digital Assistant:
  • Uproszczone programowanie i analizy - asystent cyfrowy jest lepszy od prostych chatbotów dzięki inicjowaniu interakcji na podstawie zaktualizowanych danych; dostarcza w czasie rzeczywistym informacje o wydajności w celu jego ciągłej analizy i doskonalenia.
  • Łączenie się z wieloma systemami zaplecza - asystent cyfrowy potrafi połączyć się z dowolnymi korporacyjnymi systemami zaplecza co daje unikatowe możliwości znajdowania adekwatnych odpowiedzi na dowolne pytania użytkownika.
  • Dotarcie do większej liczby klientów - asystent cyfrowy obsługuje wiele urządzeń klienckich i popularne interfejsy konwersacyjne, takie jak Facebook Messenger, WeChat, Slack, Amazon Echo, Google Home i Apple HomePod.

Szybkie i elastyczne budowanie aplikacji - Oracle Application Express (APEX)

Wiele organizacji tworzy samodzielnie specyficzne aplikacje ułatwiające pracę zdalną w takich aspektach, które nie są obsługiwane przez rozwiązania komercyjne. Aby umożliwić deweloperom łatwe tworzenie takich aplikacji, Oracle oferuje unikatowe narzędzie Oracle Application Express (APEX).

Oracle APEX, to platforma programistyczna umożliwiająca budowę skalowalnych, bezpiecznych aplikacji biznesowych, które można wdrożyć w dowolnym środowisku. Podejście low code pozwala przedsiębiorstwu zwiększyć elastyczność — projektować rozwiązania szybciej, taniej i z większą spójnością, dzięki czemu firma może łatwo dopasowywać się do zmieniających się warunków.

Oracle APEX to w pełni obsługiwana bezpłatna funkcja Oracle Database. Oznacza to, że jeśli przedsiębiorstwo ma już Oracle Database, to ma również Oracle APEX.

Jedną z największych zalet Oracle APEX jest natywny dostęp do wszystkich funkcji Oracle Database. Użytkownicy mogą szybki tworzyć aplikacje internetowe i mobilne oraz aplikacje internetowe z poziomu przeglądarki, a publikowanie odbywa się za naciśnięciem jednego przycisku. Przy budowie aplikacji można wykorzystywać graficzne narzędzia projektowania, można też uzyskać dostęp do wstępnie wypełnionego katalogu Oracle SaaS i innych usług REST w celu integracji różnych źródeł danych.

Oracle Content and Experience

Oracle Content and Experience, to oparte na chmurze centrum informacyjne do wielokanałowego zarządzania treścią. Oferuje możliwości wydajnej współpracy, zarządzanie przepływem danych i możliwości programistyczne w celu usprawnienia tworzenia i dostarczania treści oraz poprawy zaangażowania klientów i pracowników.

Platforma Content and Experience pozwala użytkownikom:
  • używać jednego repozytorium do tworzenia i publikowania wielokanałowych treści (w tym zasobów cyfrowych, treści wygenerowanych przez użytkowników, treści internetowych i dokumentów biznesowych) oraz zarządzania nimi;
  • zarządzać treścią z aplikacji biznesowych, świadczyć usługi dotyczące treści dla dotychczasowych źródeł treści oraz integrować dane z treścią, aby zapewnić ich lepsze dopasowanie do kontekstu;
  • łatwo współpracować nad tworzeniem treści zarówno wewnątrz firmy, jak i z zespołami zewnętrznymi.
Szczególnie przydatne dla pracowników okazują się także rozwiązania w kategorii aplikacji chmurowych HCM, dotyczące procesów zarządzania personelem.

Oracle HR Help Desk

Rozwiązanie to udostępnia pracownikom spersonalizowane usługi kadrowe w atrakcyjnej i bezpiecznej formie. Moduł został opracowany na platformie Oracle Cloud i stanowi kompletne rozwiązanie do zarządzania, które zapewnia szybkie i spójne usługi kadrowe wszystkim pracownikom, w inteligentny sposób przekierowując każde zapytanie do właściwego specjalisty. Oracle HR Help Desk ułatwia pracownikom znalezienie odpowiedzi na ich pytania przy użyciu dowolnego urządzenia. Gwarantuje przy tym ochronę danych i bezpieczeństwo niezależnie od potrzeb kadrowych pracownika.

Najważniejsze cechy i funkcje:
  • Inteligentny system zarządzania sprawami, który kieruje każdą sprawę do właściwej osoby;
  • Szybkie, spójne świadczenie usług kadrowych w oparciu o zadania i kategorie; Pełny przegląd profilu i historii kadrowej każdego pracownika;
  • Platforma Knowledge Cloud pomagająca pracownikom w znalezieniu właściwych odpowiedzi;
  • Narzędzia społecznościowe pozwalające inicjować rozmowy i wyszukiwać ekspertów;
  • Wbudowane funkcje analizy danych biznesowych do pomiaru skuteczności obsługi zgłoszeń;
  • Zapewnienie ochrony danych w oparciu o pojedynczy model bezpieczeństwa firmy Oracle.
Oracle Workforce Health and Safety Incidents

Rozwiązanie Oracle Workforce Health and Safety Incidents działa na platformie Oracle Cloud i pomaga zapewnić bezpieczeństwo personelu, umożliwiając firmom zdalne zarządzanie incydentami środowiskowymi oraz związanymi z BHP.

Informacje o zdarzeniach dotyczących BHP na stanowiskach pracy często docierają do odpowiednich osób w przedsiębiorstwie z opóźnieniem. Pracownicy nie są pewni, czy powinni powiadomić swoich przełożonych o sytuacjach grożących wypadkiem lub niebezpiecznych warunkach. Działy kadr odpowiadają za polityki ochrony zdrowia i bezpieczeństwa, najskuteczniejsze są jednak proste, intuicyjne narzędzia, które zachęcają pracowników do samodzielnego zgłaszania obaw dotyczących ochrony środowiska i BHP oraz innych nieprawidłowości.

Usługa Workforce Health and Safety Incident Cloud Service udostępnia intuicyjne rozwiązanie do raportowania, prowadzące pracowników krok po kroku przez proces zgłoszenia na urządzeniu przenośnym — od zgłaszania wypadków i zagrożeń oraz rejestrowania newralgicznych informacji po przeprowadzanie przeglądów, śledzenie wskaźników KPI i automatyzację dalszych działań.

Najważniejsze cechy i funkcje:
  • Uproszczone zgłaszanie incydentów — możliwość rejestrowania na urządzeniach przenośnych
  • Rejestrowanie newralgicznych informacji o zdarzeniach w czasie rzeczywistym — dodawanie dokumentacji i fotografii na podstawie typu incydentu;
  • Zarządzanie ryzykiem — zbieranie informacji o incydentach, sytuacjach grożących wypadkiem oraz innych zagrożeniach;
  • Wykrywanie przyczyn źródłowych — badanie incydentów i egzekwowanie reakcji;
  • Zwiększanie świadomości — konsole bezpieczeństwa i KPI do śledzenia celów w zakresie bezpieczeństwa.
Źródło: www.oracle.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top