Chmura ma coraz większe znaczenie
Za wykorzystaniem tych rozwiązań idzie także rosnące zrozumienie wśród pracowników MŚP na czym tak właściwie polega model świadczenia usług „w chmurze”. Już 48 proc. respondentów badania deklaruje dobre zrozumienie tego terminu. Na brak znajomości tej technologii wskazuje zaledwie 14 proc. ankietowanych.
50 proc. respondentów wśród pracowników sektora MŚP uważa, że usługi w chmurze będą korzystne dla firmy.
Jeszcze kilka lat temu terminy „chmura” czy „cloud computing” były zarezerwowane dla specjalistów IT, wzbudzając wśród szerszego grona odbiorców jedynie niepokój. Dziś chmura staje się powszechnym modelem IT, zarówno w ujęciu konsumenckim, jak i biznesowym, a dyskusja na jej temat zmienia charakter, bo mówimy już nie o tym czym „cloud” jest i czy się upowszechni, ale kiedy i jaką część operacji warto w pierwszej kolejności przenieść do chmury – komentuje Wojciech Życzyński, dyrektor odpowiedzialny za sektor MŚP w polskim oddziale Microsoft.
Wdrożenie usług chmurowych błyskawicznie odbija się na produktywności pracowników, w różnych obszarach kompetencyjnych. Również dzięki doświadczeniom samych przedsiębiorstw i organizacji upowszechnia się wiedza na temat działania i korzyści najnowszych technologii.
Źródło: WNP.PL