Strategic HumanCapital Management w ofercie Lawsona

 Firma Lawson Software poinformowała, że zaprezentuje nowy pakiet Lawson Strategic Human Capital Management na konferencji na temat technologii zarządzania zasobami ludzkimi w Chicago w 2007 r. Firma Lawson po raz pierwszy publicznie przedstawiła to rozwiązanie podczas konferencji „HCM Battle”.


Podejście Lawsona do pakietów oprogramowania do zarządzania zasobami ludzkimi (HCM) zostało tam skonfrontowane z ofertami firm Workday i Oracle, które także przedstawiły możliwości swoich systemów. Rozwiązanie firmy Lawson łączy główny światowy system kadrowy ze strategicznym zarządzaniem zasobami ludzkimi, oferując nowe funkcje do zarządzania talentami w jednym, zintegrowanym rozwiązaniu.

Do najważniejszych klientów uczestniczących już w jego wdrożeniu należą Commerce Bank – wart 48 mld USD amerykański dostawca usług finansowych zatrudniający 15 000 pracowników i posiadający ponad 450 oddziałów obsługujących znaczną część Wschodniego Wybrzeża Stanów Zjednoczonych; francuska firma Manitou, światowy lider w zakresie produkcji i dystrybucji terenowych wózków widłowych; oraz Sitel, globalny dostawca usług outsourcingu procesów biznesowych, zatrudniający 67 000 pracowników w 27 krajach.

Dzięki rozwiązaniu Lawson Strategic Human Capital Management, łączącemu główne funkcje zarządzania zasobami ludzkimi z możliwościami strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi, instytucje mogą odpowiednio zarządzać pracownikami, rozwijać ich umiejętności, zatrzymywać ich w firmie oraz lepiej rozpoznawać pracowników wykazujących szczególne zdolności lub talenty przywódcze. Rozwiązanie to pomaga również w zwiększeniu rentowności, wskazując właściwych ludzi do wykonania poszczególnych zadań. Dzięki rozpoznaniu i maksymalnemu wykorzystaniu zdolności pracowników organizacje będą w stanie zoptymalizować ich efektywność, co pomoże w zwiększeniu zysków firm. Funkcje strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi są oparte na wydajnym systemie kadrowym i obejmują zarządzanie płacami i premiami, samoobsługę przez pracowników i inne ważne funkcje konieczne do zarządzania globalnymi działaniami organizacji w zakresie zasobów ludzkich.

AMR Research, jedna z największych na świecie firm wyspecjalizowanych w badaniach i analizach branżowych, wysoko oceniła nowe rozwiązanie Lawson Strategic Human Capital Management w swoim raporcie porównującym 28 aplikacji do zarządzania kapitałem ludzkim (Human Capital Management — HCM) i ich producentów. W ocenie uwzględniono cztery główne obszary strategiczne HCM: pozyskiwania, rozwoju i oceny pracowników oraz zarządzania nimi.

W raporcie z września 2007 r. zatytułowanym „The Strategic HCM Suite Landscape: The Consolidation of Workforce Acquisition, Management, Development and Assessment” („Strategiczne pakiety oprogramowania HCM: konsolidacja systemów pozyskiwania, rozwoju i oceny pracowników oraz zarządzania nimi”) oprogramowanie Lawson Strategic Human Capital Management otrzymało najwyższe oceny w trzech spośród czterech głównych kategorii: pozyskiwania (szukanie, rekrutacja i zatrudnianie), rozwijania umiejętności (zarządzanie edukacją i planowanie kolejnych etapów kariery) i oceny pracowników (przeglądy oraz ustalanie celów i wynagrodzeń).

Lawson otrzymał również najwyższą ocenę w takich obszarach funkcjonalnych jak użyteczność i potencjał, oraz drugą w skali ocenę za zakres i dostawę rozwiązań.

– Wśród cech pozytywnie wyróżniających rozwiązanie firmy Lawson znalazło się globalne podejście (pierwszym użytkownikiem wersji beta była firma francuska) oraz funkcje zarządzania przekształceniami, które umożliwiają konfigurowanie i dostosowywanie do wymogów kraju lub branży takich procesów, jak przyjmowanie nowych pracowników, przeglądy, promocje, przydzielanie świadczeń i rozwój kariery. Kolejną zaletą tego produktu jest narzędzie analityczne Lawson Business Intelligence, ułatwiające śledzenie wyników biznesowych użytkownikom systemów ERP firmy Lawson – stwierdzili w raporcie jego autorzy, Christa Degnan Manning i Koppel Verma.

 – Tworząc oprogramowanie Lawson Strategic Human Capital Management przyjęliśmy bardzo metodyczne podejście – powiedział Larry Dunivan, wiceprezes globalnego działu produktów HCM (Global Human Capital Management Products) firmy Lawson. – Podczas projektowania pakietu skupiliśmy się na potrzebach naszych klientów, biorąc pod uwagę ich opinie i uwagi dotyczące jego najważniejszych funkcji, użyteczności i funkcjonalności. Tworzyliśmy go od początku z myślą o klientach i ich pracownikach – dodał Larry Dunivan. – Potrzebowaliśmy rozwiązania, które pozwoliłyby nam efektywniej rekrutować i szkolić najbardziej utalentowanych pracowników – powiedziała JoAnna Rubin-Berman, wiceprezes banku Commerce Bank ds. zasobów ludzkich.

 – Lawson Strategic Human Capital Management zapewnia nam niezbędną funkcjonalność i elastyczność, a jego model usprawnia funkcjonowanie firmy. Lawson uwzględnił nasze potrzeby. Jesteśmy przekonani, że jego nowy produkt przyniesie nam długoterminowe korzyści – dodała JoAnna Rubin-Berman.

Nowy pakiet firmy Lawson, który będzie dostarczany jako usługa typu SaaS, jest tworzony za pomocą narzędzia Lawson Landmark Application Designer, umożliwiającego dostosowanie go do potrzeb środowisk informatycznych zorientowanych na usługi (SOA). Za pomocą tego narzędzia Lawson upraszcza swoje aplikacje, redukując ilość kodu potrzebnego do ich utworzenia. Dzięki temu wdrożenie i używanie aplikacji wymaga od firm znacznie mniejszych nakładów pracy. Architektura SOA zwiększa również elastyczność aplikacji, ponieważ umożliwia ona prowadzenie serwisu i aktualizacji w dowolnym miejscu i czasie.

W raporcie AMR Research można przeczytać, że „wykorzystanie [przez firmę Lawson] architektury SOA umożliwiło jej utworzenie nowej platformy z elementami, które można wielokrotnie wykorzystywać, takimi jak modele kompetencji, zestawy pytań definiowane przez użytkownika oraz tworzenie grup. Ułatwia to klientom konfigurowanie, aktualizowanie i rozszerzanie pakietu HCM, a tym samym – zwiększanie jego wydajności operacyjnej i funkcjonalności”.

Źródło: www.lawson.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top