1500 pracowników LOT-u w chmurze

Największy przewoźnik lotniczy w Polsce inwestuje w udoskonalenie zarządzania personelem i podwyższenie jakości obsługi pasażerów. Polskie Linie Lotnicze LOT jako nowoczesna linia łącząca Nową Europę ze światem, stawia przede wszystkim na rozwój inwestując w nowe technologie i efektywne rozwiązania.


 REKLAMA 
 ERP-VIEW.PL- STREAMSOFT 
 
Mając na uwadze jakość pracy wykwalifikowanego zespołu pracowników, LOT wdrożył system chmurowy SAP SuccessFactors, który umożliwia przeniesienie procesów kadrowych firmy w obszar wirtualnej platformy.

Wieloletnie doświadczenie współpracy między LOT i SAP SuccesFactors w zakresie technologii IT, zdecydowały o zakupie systemu, który już dziś wpływa na efektywność zarządzania procesem kadrowym w stosunku do 1500 pracowników LOT-u. Wdrożenie prowadziła firma ROC POLSKA, autoryzowany partner SAP i wieloletni partner LOT w zakresie procesów kadrowo-płacowych. Za integrację danych odpowiadała firma Gavdi Polska, w ramach konsorcjum podpisanego z ROC Polska.

W pierwszym kwartale 2016 roku sukcesem zakończył się pierwszy etap wdrożenia SAP SuccessFactors obejmujący zakresem m.in. moduł Zarządzanie wydajności i celami oraz Profil Pracownika, za co 13 kwietnia br. Polskie Linie Lotnicze LOT otrzymały nagrodę SAP Innovation Award 2016. W imieniu Spółki nagrodę przyznawaną w trakcie SAP FORUM odebrali przedstawiciele departamentów HR i IT w LOT.

Na obecnym etapie wdrożenia w zakresie zarządzania kapitałem ludzkim, ulepszono proces oceny wydajności pracowników oraz proces zarządzania celami w organizacji. Usprawniono raportowanie, umożliwiono bieżącą kontrolę oraz mierzalność realizacji celów, a także zoptymalizowano procesy wsparcia IT dla użytkowników wewnątrz organizacji.

Wprowadzone rozwiązanie pozwoli na znaczne przyśpieszenie komunikacji wewnątrz firmy, usprawni prawidłową realizację zadań przez właściwe dobranie celów do realizujących je osób, oraz pozwoli na bieżącą kontrolę przebiegu, czasu i efektu realizowanego celu. Wdrożenie obejmuje także zarządzanie kompetencjami zarówno pracowników naziemnych jak i personelu pokładowego, co w rezultacie poprawi jakość procesów personalnych wewnątrz firmy jak i wpłynie na jakość obsługi pasażerów.

Zarządzanie celami i wydajnością jest niezwykle istotne dla zachowania spójności pomiędzy indywidualnymi zadaniami pracowników, a strategicznymi celami firmy.

Następny etap wdrożenia obejmuje uruchomienie modułu Zarządzanie szkoleniami co pozwoli zintegrować dane uzyskane w module Zarządzanie wydajnością i celami, a następnie wykorzystać je do tworzenia planów rozwojowych oraz zwiększania umiejętności Załogi.

Źródło: ROC Polska

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top