Hasło „cyfrowa rewolucja” jest w ostatnim czasie odmieniane przez wszystkie przypadki. Czy jednak rewolucja to jedyny sposób na wprowadzanie zmian i optymalizacji? Niekoniecznie. Cyfrowa zmiana procesów HR może odbywać się krok po kroku. Na rynku dostępne są narzędzia IT, które skutecznie pomagają pracodawcom usprawniać procesy HR zarówno całościowo jak i w wybranych obszarach.


 REKLAMA 
 ifs 380 380 styczen 2019 
 
Wiele firm wdraża usprawnienia krok po kroku. Rozpoczyna od wybranych zagadnień, wiedząc, że mała zmiana może przynieść duże korzyści. Obszar, w którym optymalizacja z wykorzystaniem narzędzia może w znaczny sposób wpłynąć na efektywność pracy wielu osób, to na przykład obsługa przeglądów wynagrodzeń i premiowanie pracowników. Wynika to z faktu, że w tym procesie uczestniczy nie tylko dział HR, ale także wszyscy menedżerowie zarządzający zespołami i występuje on w każdej organizacji, niezależnie od tego, czy ma ona świadomie ukształtowaną, kompleksową strategię HR, czy działa bardziej w trybie administracji zdarzeniami kadrowymi – podkreśla Teresa Olszewska, Prezes Zarządu w GAVDI Polska.
Odpowiedni, jasny system wynagrodzeń i premii to bardzo ważny element systemu motywacyjnego. Powinien być przejrzysty dla pracowników i menedżerów, i odpowiednio zarządzany, aby sam proces przyznawania podwyżek i premii nie trwał zbyt długo. Dzięki rozwiązaniom chmurowym organizacje mogą inteligentnie zarządzać budżetem podwyżek i premii oraz znacząco skracać czas trwania procesu przeglądu wynagrodzeń czy naliczania premii związanej z realizacją celów. Istotnym aspektem jest również bezpieczeństwo tak wrażliwych danych jak wynagrodzenia i premie. Dzięki obsłudze procesu przez wszystkich jego uczestników bezpośrednio w systemie nie występuje takie zjawisko jak przesyłanie mailem arkuszy podwyżkowych czy premiowych pomiędzy działem HR a menedżerami.
Drugi obszar, w którym zastosowanie profesjonalnego narzędzia może wnieść duże korzyści to procesy szkoleniowe, ponieważ mają one bezpośredni związek z budowaniem właściwych kompetencji i zaangażowania pracowników. Tradycyjne czy elektroniczne formy rozwoju to oczywisty element działań HR. Obecnie coraz ważniejsze stają się również są wszelkie opcje umożliwiające uczenie się pracowników do siebie nawzajem, czyli tzw. społeczne uczenie się – dodaje Teresa Olszewska.
Całościowa obsługa procesu szkoleniowego to dość kompleksowy proces rozpoczynający się od zbudowania planu i budżetu szkoleń opartego na zweryfikowanych potrzebach rozwoju kompetencji i wiedzy. Następnie należy obsłużyć rejestrację uczestników, komunikacje z nimi oraz sam udział w szkoleniu tradycyjnym czy e-learningowym. Często potrzebne są różnego rodzaju testy, egzaminy i ankiety oraz coraz ważniejsze w dzisiejszych czasach – możliwości wspierające społeczne uczenie się bazujące na wymianie wiedzy, polecaniu wartościowych szkoleń czy możliwości pracy on-line z innymi uczestnikami szkoleń zarówno z poziomu komputera jak i urządzeń mobilnych. Najlepiej, gdy wszystkie te elementy są obsłużone w jednym spójnym systemie, który pomaga ujednolicić i zoptymalizować całokształt procesów szkoleniowych i rozwojowych.

Źródło: GAVDI Polska

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Ceramika Nowa Gala zarządza procesami sprzedaży przy pomocy chmurowego systemu Oracle CX Cloud

Oracle Polska informuje, że w firmie Ceramika Nowa Gala zakończył się podstawowy etap wdrożenia modułów sprzedażowych chmurowego systemu…

Wiodące przedsiębiorstwo budownictwa prefabrykowanego z Wielkiej Brytanii, Caledonian Modular, stawia na IFS Applications 10

IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, informuje, że Caledonian Modular, wiodący dostawca rozwiązań dla branży budownictwa…

Globalna sieć sklepów obuwniczych CCC zwiększa rentowność dzięki technologiom Oracle

Polska sieć sklepów obuwniczych CCC przyspiesza transformację cyfrową, wykorzystując rozwiązania Oracle przeznaczone dla przedsiębiorstw…

Polskie startupy zmieniają rynek IT

Fundacja Startup Poland już po raz czwarty wydała raport dotyczący polskiej branży startupów. Badanie „Polskie Startupy. Raport 2018” swoim…

W 2019 cyfryzacja w Europie mocno przyspieszy

Jakie tempo ma cyfryzacja europejskiej gospodarki? Według IDC to ponad 15%. Tyle rok rocznie będą rosły inwestycje europejskiego biznesu w…

Nowe perspektywy dla dyrektorów finansowych

O nowych możliwościach działania, które dzięki nowoczesnym technologiom uzyskują dzisiaj dyrektorzy finansowi, opowiada Piotr Ferszka, Dyrektor…

Previous Next Play Pause

ENOVA

Katalog Rozwiązań IT

Back to top