Microsoft Dynamics AX - pakiet ERP w przedsiębiorstwie turystycznym Weco Travel

Weco Travel w Polsce jest oddziałem Duńskiej firmy Weco Transport zajmującej się kompleksową organizacją podróży służbowych oraz przewozem ładunków lotniczych. Ważnym elementem obsługi jest doradztwo w zarządzaniu wydatkami na podróże służbowe. Weco Travel w Skandynawii ma już 26-letnią tradycje i należy do ścisłej czołówki biur podróży obsługujących firmy i korporacje.

{MosModule module=GreneReklama}

Informacje o firmie

W Polsce Weco Travel istnieje od 1992 roku. Dzięki profesjonalizmowi oraz jakości świadczonych usług jest w czołówce biur podróży w Polsce zajmujących się business travel. Jako agenta podróży i partnera w interesach Weco Travel wybrały duże, międzynarodowe korporacje oraz polskie przedsiębiorstwa. Spółka oferuje pełen wachlarz usług, wiedze i doświadczenie, a obsługę dopasowuje do wymagań i oczekiwań konkretnych klientów.

Wyzwanie

Weco Travel posiadał system Microsoft XAL, który był programem pracującym w środowisku DOS, już dość wiekowym i stwarzał pod wieloma względami ograniczenia. Spółka oczekiwała programu bardziej elastycznego, współpracującego z Microsoft Excel oraz Microsoft Outlook, umożliwiającego integrację systemu z platformą Microsoft Windows. Jednocześnie ważne było, aby nowy system posiadał podobną do XAL’a filozofię i sposób obsługi, do których pracownicy Weco Travel zdążyli się przyzwyczaić. Po nowym produkcie spodziewano się przede wszystkim zwiększenia wydajności oraz poprawy efektów pracy, kluczowych czynników z punktu widzenia atrakcyjności firmy w branży usług turystycznych na rynku Unii Europejskiej, gdzie Polska funkcjonuje już od ponad dwóch lat. Rynek unijny w tym sektorze to dwie główne tendencje: z jednej strony wzrastający popyt na usługi dla biznesu oraz z drugiej - zaostrzona konkurencja ze strony ponadnarodowych podmiotów.

Rozwiązanie

Firma Weco Travel podjęła decyzję o zmianie systemu z Microsoft Dynamics XAL na nowoczesnego technologicznie następcę, Microsoft Dynamics AX. Pozytywne doświadczenia z korzystaniem z XAL’a, spowodowały, iż właściwie nie rozważano zakupu oprogramowania innej firmy niż Microsoft. Wdrożenie przeprowadził Srebrny Partner Microsoft, firma Response Sp. z o.o. Wdrożenie rozpoczęto w czerwcu 2004 roku. System ruszył od pierwszego stycznia 2005. AX w firmie Weco Travel pracuje w architekturze 3-warstwowej z wykorzystaniem technologii AX Object Server na platformie Microsoft Small Business 2000 Server z bazą SQL Server 2000. Z centralą w Warszawie przy ul. Chmielnej połączone są 4 jednostki w Warszawie i biuro w Gdyni. Z systemu korzysta 11 jednoczesnych użytkowników on-line. Użytkownicy spoza Centrali korzystają z bezpiecznych połączeń typu VPN.

 

Najważniejszą sprawą w ramach wdrożenia było uruchomienie sprzedaży i obsługa klientów. Cechą charakterystyczną dla firmy jest generowanie bardzo dużej ilości faktur sprzedaży, często o różnym formacie dla wielu kluczowych odbiorców. Microsoft Dynamics AX znakomicie rozwiązuje tę kwestię. Wdrożenie podzielono na cztery etapy: etap I - analiza, etap II - przygotowanie systemu, etap III - szkolenia, etap IV - przejście i migracja danych. Zakres wdrożenia obejmował moduł finanse wraz z księgą główną, moduł środki trwałe, moduł zakupy/odbiorcy, moduł zapasy – kartoteka usług, moduł CRM i Bank. Microsoft Dynamics AX pracuje w trybie on – line, w związku z czym wszystkie centra mają na bieżąco dostęp do najnowszych zmian, informacji i dokumentów.

Największą zaletą aplikacji Microsoft Dynamics AX jest łatwość uzyskiwania informacji, poprzez szybkie przechodzenie po aplikacji oraz docieranie do informacji źródłowej. Jest to niezwykle istotne, szczególnie przy windykacji należności lub docierania do wystawcy faktury. Ważnym elementem jest możliwość kierowania dowolnego raportu: do pliku, e-mailem, na drukarkę.

Korzyści biznesowe

System, który ma tak duże możliwości technologiczne, integruje wszystkie obszary działalności firmy, dzięki czemu ułatwia i usprawnia pracę, a przy tym oszczędza czas. Aby zapewnić komfort użytkownikom oraz szybki dostęp do Microsoft Dynamics AX wszystkich oddziałów i centrali, zakupiono najszybsze łącza internetowe. Oczekiwano pełnej integracji i zostało to spełnione.

System pozwolił także na jednolitą i przejrzystą integrację procesów biznesowych wewnętrznych i zewnętrznych - poprzez zapewnienie wymiany informacji między aplikacjami front i back office’owymi. Wdrożenie modułu CRM umożliwiło zarządzanie kontaktami z klientem oraz indywidualne podejście do każdego klienta i odzwierciedlenie jego potrzeb. Jest to niezwykle istotna funkcja, gdyż uwaga poświęcona klientowi jest decydującym czynnikiem w jego zdobyciu i utrzymaniu.

Rozwiązanie pozwoliło firmie Weco Travel na realizację procesów biznesowych w trybie on-line. Bardzo ważny jest fakt, iż uzyskano możliwość przesyłania dokumentów w postaci elektronicznej m.in. elektroniczna współpraca z bankiem, co znacznie oszczędza czas.

Źródło: www.microsoft.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top