Solemis 18 miesięcy po premierze rozwiązań Business Intelligence

Solemis - dostawca systemów Business Intelligence25 klientów (firm) w czasie 18 miesięcy pozyskał Solemis Group S.A. na wprowadzone na polski rynek nowe produkty klasy Business Intelligence – kanadyjski system wspomagający  budżetowanie i controlling PROPHIX i duński TARGIT – do wielowymiarowej analizy danych m.in. handlowych i marketingowych.

 REKLAMA 
 ERP-VIEW.PL- STREAMSOFT 

Jesienią 2005 roku gdyńska firma Solemis Group S.A., specjalizująca się w dostarczaniu rozwiązań informatycznych wspomagających zarządzanie, przygotowała polskie wersje językowe dwóch nowoczesnych systemów klasy Business Intelligence – kanadyjskiego PROPHICS duńskiego TARGIT. System PROPHIX wspomaga grupowe przygotowywanie budżetów, analizę ich realizacji i ewentualne korekty, a także wspomagający funkcje controllingowe w firmie. System TARGIT to narzędzie do wielowymiarowej analizy danych gromadzonych m.in. w używanych w firmach systemach ERP. Zaletą obydwu rozwiązań jest z jednej strony bardzo łatwa ich integracja z wykorzystywanymi w firmach systemami ERP oraz CRM – skąd programy te czerpią dane, a z drugiej strony – szalenie prosta obsługa i posługiwanie się w nich językiem naturalnym, a nie typowym dla systemów finansowych - stąd możliwość tworzenia analiz przez osoby „biznesowe” czy „marketingowe” bez pomocy pracowników działów finansowych firmy.

W zaledwie 18 miesięcy firma pozyskała 25 klientów (firm) wykorzystujących systemy PROPHIX i TARGIT łącznie na ponad 150 stanowiskach (komputerach). Wśród użytkowników są firmy: Autogum, Centrostal Kielce, John Deere Polska, Jurasoft, Lubawa SA, Martini Bacardi, Macrologic Narodowy Instytut Leków, Netto, Polor, Sukces grupa Avans, Young Digital Planet.

„Cieszy nas to, że coraz więcej firm docenia korzyści ze stosowania rozwiązań klasy Business Intelligence. Nasi klienci potwierdzają, że rozwiązania wdrożone przez Solemis i naszych Partnerów zwiększają ich przewagę konkurencyjną, a także przynoszą wymierne zyski. Wszyscy z nich wysoko oceniają szybkość wdrożenia i łatwość korzystania z aplikacji"– mówi Ryszard Sadowski, prezes Solemis Group S.A.

„Zwiększenie marż czyli podniesienie naszego zysku, pełna dostępność na półkach sklepowych sprzętu którego szuka tam klient - to efekt stosowania przez nas od listopada 2006 roku systemu analitycznego TARGIT” - mówi Mariusz Kacprzycki, dyrektor sprzedaży w firmie Sukces, należącej do grupy AVANS. „Na rynku AGD i RTV jest ogromna konkurencja i bardzo szybkie ruchy cen. Dla utrzymania konkurencyjność naszej oferty, musimy podejmować szybkie decyzje - planować różne promocje cenowe, zapewniać stałą dostępność towaru w sklepie  - dzięki systemowi TARGIT, wszystkie nasze decyzje opieramy na dokładnej analizie danych sprzedaży jakie na bieżąco gromadzimy w naszych systemach ERP oraz CRM. Narzędzie jest tak proste w obsłudze, że raporty analizujące sprzedaż przygotowują bezpośrednio pracownicy naszych sklepów i na ich podstawie dokonują zamówień czy podejmują decyzje o promocjach. Zakładając, w uproszczeniu, że wzrost marż i naszego zysku nastąpił tylko dzięki systemowi TARGIT - to nakłady na jego implementację zwróciły się nam już po 4 miesiącach jego używania."

Sprzedaże i wdrożenia zrealizowane zostały zarówno bezpośrednio przez Solemis jak i przez zbudowaną, w czasie wspomnianych 18 miesięcy, sieć łącznie 12 autoryzowanych partnerów – handlowych i wdrożeniowych dla poszczególnych prodktów. Jeden z nich – Macrologic (dawniej Macrosoft) włączył narzędzia do budżetowania PROPHIX do swojego zintegrowanego systemu Xpertis — rozwiązania wspomagającego realizację celów biznesowych, przeznaczone dla przedsiębiorstw średniej wielkości.

Źródło: www.solemis.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top