Analityczna oręż dla branży spożywczej

 Firma Lawson Software poinformowała o wprowadzeniu na rynek rozwiązania klasy Business Intelligence Lawson M3 Analytics for Food & Beverage. To nowa aplikacja oferująca przydatne narzędzia do analizy danych. Dzięki nim można szybciej podejmować kluczowe decyzje bez konieczności opracowywania własnych rozwiązań analitycznych. Firma Lawson przekazała tę informację podczas konferencji zorganizowanej w ramach targów InterBev 2008, które odbyły się w Las Vegas.

 REKLAMA 
 ERP-VIEW.PL- STREAMSOFT 

Rozwiązanie Lawson M3 Analytics for Food & Beverage pomaga przedsiębiorstwom z branży spożywczej uprościć wdrożenie kompletnego pakietu narzędzi do analizy danych biznesowych. Aplikacja zawiera 70 fabrycznie skonfigurowanych kluczowych wskaźników wydajności (KPI) oraz 50 gotowych raportów na bazie kart wyników, najczęściej używanych przez firmy z branży spożywczej. Przykładowe kluczowe wskaźniki wydajności obejmują należności z tytułu dziennej sprzedaży, rotację zapasów, wydajność dostaw oraz procent marży brutto. Przykładowe karty wyników pozwalają zwrócić uwagę na najważniejsze dane, takie jak porównanie sprzedaży z budżetem, wydajność dostawców, odchylenia produkcyjne i należności od klientów.

Moduł Analytics for Food & Beverage to szybki i ekonomiczny dostęp do funkcji analitycznych, które są nam niezbędne do zarządzania działalnością i zapewnienia odpowiedniego poziomu obsługi klienta – stwierdził Alan Webster, dyrektor ds. informatycznych w firmie Pork Farms Limited, jednej z największych sieci piekarni w Wielkiej Brytanii, w której przeprowadzone będzie pilotażowe wdrożenie rozwiązania Lawson M3 Analytics for Food & Beverage. Siedziba firmy znajduje się w Nottingham, a cztery zakłady zlokalizowane na terenie Wielkiej Brytanii produkują każdego tygodnia trzy miliony ciast i ciastek na ciepło i na zimno. – Firma Lawson rozumie specyficzne potrzeby branży spożywczej. Oznacza to, że wszystkie najważniejsze wskaźniki wydajności i karty wyników są od razu dostępne w ramach rozwiązania. Kierownicy mogą z nich od razu korzystać, poprawiając wydajność przedsiębiorstwa – dodał Alan Webster.

Pakiet kluczowych wskaźników wydajności i kart wyników dla firm z branży spożywczej zapewnia klientom firmy Lawson możliwość uzyskania pełniejszego i lepiej mierzalnego obrazu swoich operacji w zaledwie kilka tygodni. Tak kompleksowe podejście do analizy biznesowej było dotąd dostępne jedynie dla największych graczy w branży spożywczej.

Prawdziwa wartość wzorca nie jest związana z samymi liczbami i nie polega na porównywaniu poszczególnych wskaźników ze średnią dla branży. Najważniejszy jest całościowy obraz tworzony przez całą grupę wyników: w jaki sposób poszczególne wskaźniki powiązane są ze sobą wzajemnymi zależnościami, co można powiedzieć o kompromisach, na które się decyduje, czy kompromisy te są spójne ze strategią biznesową oraz czy są dostępne jakiekolwiek narzędzia, które pozwolą osiągnąć te same cele bez konieczności decydowania się na kompromisy? – to opinia Debry Hofman, Jane Barret i Lory Cecere, autorek raportu firmy AMR Research z maja 2008, zatytułowanego "Benchmark Your Supply Chain: Seven Factors for Success" („Oceń swój łańcuch dostaw: siedem warunków sukcesu”).

Rozwiązanie Lawson Analytics for Food & Beverage umożliwia firmom z branży spożywczej przeanalizowanie, zmierzenie i poprawienie wydajności w pięciu kluczowych obszarach: sprzedaży, finansach, zaopatrzeniu, produkcji i gospodarce magazynowej. Rozwiązanie to umożliwia śledzenie wielu wskaźników wydajności w podziale na poszczególne produkty, klientów i opiekunów klienta. Takie podejście ułatwia osobom podejmującym decyzje zidentyfikowanie obszarów o obniżonej wydajności i podjęcie odpowiednich kroków w odpowiednim momencie. Aplikacja ułatwia również przedsiębiorstwom z branży spożywczej wyeliminowanie zbędnych raportów, dzięki czemu osoby podejmujące decyzje mogą liczyć na odpowiednie informacje w odpowiednim czasie.

Rozwiązanie Lawson Analytics for Food & Beverage to niezwykle przystępne narzędzie analityczne – stwierdził Rob Wiersma, dyrektor ds. strategii dla branży spożywczej w firmie Lawson Software. – Oferując naszym klientom szybki i prosty dostęp do Business Intelligence spełniającego branżowe wymagania, możemy im pomóc w zarządzaniu przedsiębiorstwem na poziomie strategicznym – dodał Rob Wiersma.

Źródło: www.lawson.com

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top