70 proc. firm z Global1000 wdroży Business Intelligence in-memory

HOGART BUSINESS SYSTEMS - Business Intelligence, ControllingEksperci Gartner Group przewidują, że motywami decyzji będą głównie niższe wymagania sprzętowe Business Intelligence in-memory i gigantyczna prędkość obliczeń dzięki zastosowaniu asocjacyjnej bazy danych. W odróżnieniu od systemów opartych na technologii OLAP, czasy wdrożeń narzędzi analitycznych nowej generacji liczone są nie w miesiącach, lecz w tygodniach.

 REKLAMA 
 ERP-VIEW.PL- STREAMSOFT 

 

To brzmi, jak opowieść z przyszłości. Tymczasem to już jest teraźniejszość - mówi Marek Grzebyk, Dyrektor Departamentu Business Intelligence w firmie Hogart.

Egis Polska, część międzynarodowego koncernu farmaceutycznego EGIS Pharmaceuticals PLC wdrożył QlikView klasy Business Intelligence in-memory jeszcze szybciej - w 9 dni. W tym czasie projekt objął sprzedaż, ruchy magazynowe i kapitał pracujący. Równie szybko trwało szkolenie. Np. opanowanie aplikacji dostarczającej analiz sprzedażowych w QlikView zajęło menadżerom EGIS Polska ok. 20-30 min.

Jesteśmy pod wrażeniem także prędkości, z jaką system wykonuje kalkulacje – dodaje Wojciech Siczek, menedżer ds. kontrolingu w Egis Polska.

Baza wszystkich transakcji przeliczana jest w QlikView poniżej sekundy.

Dzięki temu mogliśmy zwiększyć efektywność prowadzenia polityki handlowej. Menedżerowie na bieżąco widzą efekty swojej pracy, a dzięki temu skuteczniej wykorzystują dostępne budżety. Odchylenia w realizacji planów wychwytujemy na bieżąco, co pozwala na uruchomienie ewentualnych działań korygujących. Ta wiedza jest bezcenna - mówi Wojciech Siczek.

W ostatnim czasie projektów o podonych parametrach było znacznie więcej. W Polsce QlikView wykorzystują m.in.: Antalis, Volvo Maszyny Budowlane, Glaspol (grupa Saint-Gobain), Icopal, Swedwood, czy Siarkopol. W sumie w systemie QlikView pracuje już blisko 11 tys. przedsiębiorstw na całym świecie.

Wprawdzie prognozę Gartner Group wykonano przed ostatnim spowolnieniem gospodarki światowej, dlatego osiągnięcie 70 proc. udziałów w rynku Business Intelligence zajmie prawdopodobnie nieco więcej czasu, jednak trend się nie zmienił. Przeciwnie, zarządy największych organizacji, chcąc znaleźć dodatkowe oszczędności, przewartościowują swoje dotychczasowe spojrzenia na narzędzia analityczne – dodaje Marek Grzebyk.

Kiedy w październiku 2006 r. opublikowano raport DM Review i IDC Business Intelligence Survey, okazało się, że średni czas wdrożenia tradycyjnych rozwiązań Business Intelligence wynosił półtora roku. Dziś nikt nie chce czekać tak długo, dlatego coraz więcej firm testuje i wdraża Business Intelligence in-memory. Decyduje o tym jednak nie tylko krótki czas wdrożenia i proporcjonalnie niższe nakłady inwestycyjne.

W odróżnieniu od technologii OLAP (On-Line Analytical Proccesing), Business Intelligence in-memory nie są ograniczone żadną liczbą wymiarów analitycznych, a obliczenia ogromnych wolumenów danych wykonują z gigantyczną prędkością w pamięci operacyjnej serwera.

Na tle dotychczasowej technologii to jest prawdziwa rewolucja – mówi Marek Grzebyk.

Źródło: www.hogart.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top