Business intelligence dla "Fachowców"

HUMANSOFT - systemy ERP, Business Intelligence, Controlling, ERPProjekt oparty o system QlikView (Business Intelligence in-memory) obejmie wchodzącą w skład grupy FACHOWIEC firmę Drewno Centrum. Spółka dostarcza hurtowniom i punktom detalicznym elementy wyposażenia wnętrz – drzwi, podłogi i ściany. Nowe innowacyjne rozwiązanie nie tylko pozwoli podnieść wydajność procesów sprzedażowych, ale też usprawni zarządzanie magazynem. Projekt realizowany jest przez Humansoft i będzie trwać dwa tygodnie.
 REKLAMA 
 ERP-VIEW.PL- STREAMSOFT 
Obecnie firma wykorzystuje do analiz arkusze kalkulacyjne oraz moduł analityczny w systemie HermesSQL (ERP). Ze względu na dynamiczny rozwój zarząd podjął decyzję o zastąpieniu aplikacji autonomicznym rozwiązaniem Business Intelligence in-memory.
W odróżnieniu od 'kostek' OLAP technologia in-memory wdrażana jest wielokrotnie szybciej, również szybciej wykonuje obliczenia. Kalkulacje nawet gigantycznych wolumenów danych mogą trwać zaledwie kilka sekund lub krócej, dzięki czemu kontrola i korygowanie procesów może odbywać się w czasie rzeczywistym. Minuta po minucie – wyjaśnia Krzysztof Milczarski, Dyrektor Handlowy Humansoft.
Tego też oczekiwała spółka Drewno Centrum. - Naszymi kooperantami są zarówno hurtownie, jak i detaliczne punkty sprzedaży, rozlokowane w różnych częściach kraju i działające w różnych uwarunkowaniach. Dziś w kujawsko-pomorskim największym zainteresowaniem mogą cieszyć się np. panele podłogowe, a w Warszawie panele ścienne. Ale to nie oznacza, że tak też będzie w najbliższym tygodniu – mówi przedstawiciel Grupy Fachowiec/Drewno Centrum.
Koszyki zakupów podlegają ciągłym zmianom. Dlatego wielką sztuką jest przewidzieć zmianę trendu oraz przygotować taką ofertę, która jakościowo i ilościowo będzie odpowiadać podaży na wielu lokalnych rynkach jednocześnie. W tym też celu wdrażamy Business Intelligence in-memory – dodaje przedstawiciel.
QlikView będzie analizować m.in. dynamikę popytu z perspektywy regionów, kategorii odbiorców oraz przedstawicieli handlowych. Setki tysięcy danych powinny być przeliczane w ułamkach sekund - niezależnie od tego, czy analizy obejmą poziom sprzedaży w ostatnim dniu lub kwartale, przez pryzmat wybranych bądź wszystkich produktów. Obliczenia będą wykonywane błyskawicznie i dostarczane na ekran laptopa.

Dostęp do tego typu wyników nie tylko pozwoli podnieść wydajność procesów sprzedażowych, ale też usprawni zarządzanie ruchem magazynowym i polityką rabatową. Każde ewentualne odchylenie od przyjętych założeń będzie bowiem natychmiast wychwytywane. Równie szybko znana będzie przyczyna.
Dla firmy to bezcenna wiedza. Jeśli w masie informacji faktyczne czynniki zostaną w porę zdiagnozowane, menedżerowie będą mogli skorygować działania promocyjne i logistyczne skuteczniej i szybciej niż konkurencja – mówi Krzysztof Milczarski.
Źródło: www.humansoft.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top