Business Intelligencee na parkiecie NBA

SAS - Business Intelligence, ControllingJeden z czołowych klubów ligi NBA - Orlando Magic zdecydował się na zakup rozwiazania klasy Business Intelligence SAS® Analytics, aby lepiej poznać preferencje klientów, zoptymalizować proces obsługi w nowo powstałej hali Amway Center i zwiększyć wpływy ze sprzedaży biletów, gadżetów i działań sponsoringowych. Oprogramowanie SAS umożliwia między innymi segmentację, modelowanie predykcyjne oraz podejmowanie decyzji w czasie rzeczywistym w oparciu o analizę danych dotyczących zachowań, potrzeb oraz preferencji klientów.
 REKLAMA 
 ERP-VIEW.PL- STREAMSOFT 
Dzięki SAS Analytics Orlando Magic może dowiedzieć się więcej o potrzebach klientów. Konsolidacja i analiza danych dotyczących sprzedaży biletów, gadżetów, działań sponsoringowych, zróżnicowania demograficznego kibiców, ich aktywności na portalach społecznościowych oraz na stronie internetowej daje kompleksową wiedzę, która umożliwia władzom klubu podejmowanie właściwych decyzji biznesowych opartych na konkretnych wskaźnikach. Trafne decyzje przekładają się na wymierne korzyści biznesowe, takie jak optymalizacja działań, wzrost wpływów z działań sponsoringowych, rozwój długofalowych relacji z klientami i zwiększenie ich lojalności. – powiedział Craig Duncan, dyrektor działu SAS for sports
Misją The Magic jest zapewnienie kibicom dobrego widowiska i mocnych wrażeń sportowych. Bilety na mecze są sprzedawane na dwa lata do przodu, a liczba posiadaczy stałych karnetów osiągnęła poziom 14 000. Dzięki narzędziom SAS klub będzie mógł rozwijać i różnicować zakres swojej działalności w oparciu o innowacyjne rozwiązania, aby zapewnić kibicom wszechstronną i atrakcyjną ofertę również poza boiskiem.
Dostarczamy naszym klientom całkowicie nową jakość sportowego widowiska. Amway Center - najbardziej zaawansowana technologicznie hala sportowa w USA oferuje szerokie spektrum możliwości i atrakcji dla kibiców. Aby zapewnić widzom pełen komfort śledzenia rozgrywek, zainstalowaliśmy największy możliwy ekran wysokiej rozdzielczości oraz ponad 1000 monitorów w całym budynku. Dzięki SAS Analytics możemy efektywnie wykorzystać zaplecze technologiczne hali Amway Center, aby spełnić oczekiwania każdego klienta.” – powiedział Alex Martins, Prezes Orlando Magic.
Władze klubu planują również regularnie poszerzać bazę klientów. Od dnia otwarcia Amway Center odwiedza codziennie wiele osób z całej środkowej Florydy. Klub wykorzysta narzędzia SAS, aby dotrzeć z indywidualną ofertą do tej szerokiej grupy potencjalnych klientów i sprawić by stali się stałymi gośćmi na meczach Orlando Magic.

Pakiet narzędzi SAS for sports obejmuje SAS Marketing Automation - łatwe w użyciu rozwiązanie do planowania, testowania i realizowania kampanii marketingowych oraz SAS Enterprise Business Intelligence Server, który dostarcza infrastrukturę portalu informacyjnego, umożliwia realizowanie zaawansowanych analiz i dostarczanie raportów dopasowanych do potrzeb poszczególnych grup użytkowników. Kluczowi decydenci mają dostęp w czasie rzeczywistym do raportów podsumowujących sprzedaż biletów i innych akcesoriów oraz ruch na stronie internetowej klubu generowany w trakcie trwania meczu. Narzędzia SAS umożliwiają im szybki dostęp do szczegółowych danych w sytuacji, gdy sprzedaż jest powyżej albo poniżej oczekiwań, co pozwala szybko reagować i podejmować konieczne działania.

Dzięki SAS for sports zdecydowanie zwiększyliśmy nasze możliwości w zakresie wykorzystania zaawansowanej analityki do wsparcia działalności biznesowej. SAS Analytics zapewnia kompleksową wiedzę na temat klientów, pozwala odkrywać podobieństwa i różnice, aby dopasować ofertę do zróżnicowanych potrzeb i zwiększyć satysfakcję każdego indywidualnego klienta. Nowe narzędzia w znaczący sposób zwiększyły efektywność naszych działań. Przed wdrożeniem pracownicy klubu wykonywali ręcznie różnego rodzaju raporty podsumowujące codzienną sprzedaż, eksportowali dane do Excela, zmieniali formaty, sprawdzali formuły i przesyłali gotowe sprawozdania do kierownictwa, co dawało dostęp do aktualnych informacji raz na 24 godziny. Obecnie mamy dostęp do raportów generowanych automatycznie i zasilanych na bieżąco najświeższymi danymi, co zapewnia kierownictwu dostęp do aktualnych informacji prawie w czasie rzeczywistym o każdej porze dnia. Jest to rozwiązanie, które daje dużą satysfakcję. – powiedział Anthony Perez, Assistant Director of Business Strategy w Orlando Magic.
Źródło: www.sas.com/poland

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top