QlikTech gigantem Business Intelligence

Firma QlikTech ogłosiła dziś, że zajęła pierwsze miejsce w kategorii gigantów Business Intelligence. Ranking powstał w oparciu o badania ankietowe przeprowadzone wśród firm korzystających z Business Intelligence. Respondenci oceniali w badaniach analizy wizualne, innowacyjność, elastyczność oraz czas trwania projektów.
 REKLAMA 
 ERP-VIEW.PL- STREAMSOFT 
W dziedzinie analizy wizualnej i odnajdywania danych rozwiązanie QlikView zajęło pierwsze miejsce nie tylko w kategorii najniższego kosztu i najmniejszej liczby administratorów na stanowisko, ale też pod względem mobilności i najniższych kosztów wdrożenia Business Intelligence.

Przeprowadzone przez organizację Business Application Research Center (BARC) badanie BI Survey 12 to największe na świecie niezależne badanie ankietowe użytkowników rozwiązań analizy biznesowej i zarządzania wydajnością.

Drugi rok z rzędu największa liczba uczestników badania BI Survey wskazała w ankiecie na firmę QlikTech. Spośród ankietowanych prawie trzy czwarte używa QlikView jako standardowe rozwiązanie do raportowania korporacyjnego i wizualnej analizy/odnajdywania danych. Zdaniem Carstena Bange, głównego autora ankiet w BARC, te wyniki pokazują, że dobrze zrealizowana strategia dotarcia do klientów może stanowić dla nich doskonałą wartość.
QlikView osiąga dobre wyniki w wielu obszarach i zajmuje najwyższe lokaty w dziedzinie analizy wizualnej, mobilnych rozwiązań BI i funkcji samoobsługowych, które umożliwiają elastyczne podejście do projektów BI – mówi Bange. W porównaniu do innych narzędzi QlikView ma najlepszy stosunek kosztów, gdy chodzi o opłaty licencyjne, zewnętrzne wydatki na wdrożenie oraz liczbę potrzebnych administratorów na stanowisko. Moim zdaniem wskazuje to na nacisk, jaki firma QlikTech położyła na stworzenie innowacyjnego i bogatego w funkcje produktu.
W kategorii gigantów BI QlikView wyprzedziło rozwiązania większych rywali, takich jak SAP (Business Objects), Oracle (Hyperion), IBM (Cognos) i Microsoft, zajmując pierwsze miejsce w następujących dziedzinach:
  • Analiza wizualna – Platforma QlikView Business Discovery umożliwia użytkownikom wykorzystanie dowolnego urządzenia do przeprowadzania wyszukiwań oraz interakcji z dynamicznymi pulpitami nawigacyjnymi i modułem analitycznym. Nabywcy QlikView są ponad 50% bardziej skłonni do użycia QlikView do analizy wizualnej w porównaniu do średniej ważonej dla wszystkich znaczących pakietów produktów Business Intelligence w BI Survey 12. To mocny dowód na to, że QlikView jest dla użytkowników biznesowych bardzo prosty w obsłudze.
  • Innowacyjność – QlikView 11 szczyci się wiodącymi w branży innowacjami, takimi jak społecznościowe i mobilne rozwiązania Business Discovery. Jako kluczowe funkcje użytkownicy QlikView wskazali w ankiecie na analizę wizualną i mobilne rozwiązania BI.
  • Czas trwania projektu – QlikTech oferuje elastyczne środowisko programistyczne, co pozwala wykwalifikowanym konsultantom i użytkownikom szybko tworzyć aplikacje bez uzależnienia od czasochłonnych zadań, takich jak integracja danych lub modelowanie danych. 
  • Elastyczność – QlikView ułatwia analitykom biznesowym i deweloperom tworzenie wyspecjalizowanych aplikacji BI, które użytkownicy mogą w łatwy sposób rozbudowywać wraz z rozwojem firmy
W kategorii „analizy wizualne i odnajdywanie danych” QlikTech zajął pierwsze miejsce w czterech dziedzinach:
  • Koszt na stanowisko/Liczba administratorów – QlikTech osiąga najlepszy kluczowy wskaźnik efektywności (KPI) w zakresie kosztów wśród dostawców rozwiązań Business Intelligence. Wskaźnik ten bierze pod uwagę opłaty licencyjne, zewnętrzne opłaty wdrożeniowe, a także liczbę potrzebnych administratorów w stosunku do liczby zakupionych stanowisk.
  • Mobilne rozwiązania BI – QlikView udostępnia użytkownikom urządzeń mobilnych szereg praktycznych funkcji – w tym funkcje asocjacyjne, analizę interaktywną i wyszukiwania. W przeciwieństwie do większości konkurencyjnych narzędzi raportowych, mobilni użytkownicy QlikView sami mogą definiować swoje własne widoki.
Ciekawym doświadczeniem było obserwowanie, jak w kolejnych latach QlikTech z początkującej firmy zmienia się w lidera w tak wielu kluczowych kategoriach – dodaje Melanie Mack, współautorka badania BI Survey. To niewiarygodne, jak wiele organizacji używa dziś QlikView. Dane pokazują, że QlikTech z powodzeniem zareagował na zapotrzebowanie użytkowników biznesowych nie tylko w obszarze szybkości, kosztów i wydajności , ale też pod kątem możliwości samodzielnej obsługi BI.
Wyniki BI Survey 12 odzwierciedlają ważny fakt - firmy na całym świecie cenią sobie rozwiązania Business Discovery, które są zorientowane na użytkownika biznesowego. W tym obszarze jesteśmy pionierami – powiedział Lars Björk, CEO QlikTech. Wyprzedzenie w rankingu wielu konkurencyjnych rozwiązań BI potwierdza zasadność filozofii, którą przyjęliśmy i która odróżnia nas od tradycyjnych dostawców: uważamy, że z korzyści, jakie dane informacja, powinni móc korzystać wszyscy członkowie organizacji, a nie tylko garść wybrańców. Teraz firmy mogą szybko wdrożyć rozwiązanie, dotrzeć do potrzebnych informacji w istniejących systemach i prowadzić działalność w elastyczny sposób.
Badanie BI Survey – przeprowadzone obecnie po raz dwunasty – przyniosło od kwietnia do lipca 2012 roku prawie 3000 odpowiedzi analizujących 27 różnych produktów BI. Celem tego badania online jest odkrycie motywacji stojących za wyborem produktów BI przez korporacje i firmy średniej wielkości, zbadanie sposobu ich wykorzystania oraz poziomu osiąganych przez nie korzyści biznesowych.

Źródło: HOGART

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top