Hogart Business Intelligence rozszerza ekosystem rozwiązań wokół QlikView

Firma Hogart Business Intelligence z największym doświadczeniem w projektach wdrożeniowych opartych o platformę analityczną in-memory rozwija swoją ofertę o kolejne innowacyjne narzędzia, które umożliwią m.in. planowanie i budżetowanie, Competitive Intelligence oraz analizowanie zachowań użytkowników serwisów społecznościowych.
 REKLAMA 
 ERP-VIEW.PL- STREAMSOFT 
Narzędzia, udostępnione przez Hogart BI, dedykowane są użytkownikom rozwiązania QlikView, które w krótkim czasie stało się najpopularniejszą i najbardziej przyjazną platformą in-memory na świecie. Odzwierciedleniem są nie tylko najnowsze badania BI Survey 12 (użytkownicy najpopularniejszych rozwiązań Buisness Intelligencenajwyżej ocenili QlikView), ale też opinie klientów Hogart BI, którzy planują rozbudowę swojej infrastruktury IT o dodatkowe komponenty.
Nasza oferta wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom. Udostępniamy naszym klientom cały ekosystem rozwiązań dobrze dopasowanych do nowoczesnych narzędzi BI – zarówno pod względem technologicznym jak i biznesowym. Dzięki temu użytkownicy mogą czerpać dodatkowe korzyści m.in. z prognozowania i budżetowania, analizy zachowań użytkowników mediów społecznościowych, zaawansowanego raportowania czy zarządzania zmianami i wersjonowania w aplikacjach opartych o platformę QlikView – wyjaśnia Marek Grzebyk, Dyrektor Zarządzający Hogart Business Intelligence.
Analizuj działania konkurencji

Przez lata wiele firm rozwijało swój biznes bez budowania długofalowych planów. Wraz z rosnącą konkurencją i koniecznością optymalizowania procesów biznesowych menedżerowie zaczęli zmieniać dotychczasowe podejście, choć na skutek wysokich progów inwestycyjnych, utrudniających wdrożenie rozwiązań do budżetowania, ten proces przebiegał w Polsce wolniej niż w Europie Zach i najczęściej w dużych przedsiębiorstwach. Ten stan jednak zmienia się.

Hogart BI udostępnia innowacyjny KliqPlan, które adresowane jest zarówno do średnich, jak i mniejszych firm. Rozwiązanie to rozbudowuje środowisko analityczne QlikView o planowanie i budżetowanie, umożliwiając przeprowadzanie symulacji ad-hoc oraz wspomaganie procesów planowania przy pełnej integracji z aplikacjami QlikView (możliwe jest stosowanie formuł i wyrażeń usprawniających rozlokowywanie danych, „mrożenie” sum i danych wejściowych, kalkulowane kolumny, inteligentne wklejanie i edytor tabel i wiele innych funkcji). Co ważne wdrożenie KliqPlan odbywa się w dużej mierze wg zasad wdrażania QlikView – czyli szybko, elastycznie i efektywnie kosztowo.
W dobie gospodarczego spowolnienia, gdy rynek nie zachowuje się zgodnie z przewidywaniami, tego typu wsparcie często okazuje się bezcenne, ponieważ pozwala firmom przetrwać trudny okres – wyjaśnia Marek Grzebyk.
Doskonałym uzupełnieniem dla planowania i budżetowania jest narzędzie Competitive Intelligence, które firma Hogart BI zaprojektowała na platformie QlikView we współpracy z ekspertami PMR.
Competitive Intelligence wzbogaca procesy analityczne o informacje z otoczenia biznesowego, obejmującego nie tylko dane makroekonomiczne, rynkowe i referencyjne, ale też dane o konkurencji. Dla użytkowników BI jest to bezcenne wsparcie, daje bowiem pełny obraz tego, co dzieje się wokół firmy i jakie trendy będą się nasilać w przyszłości. Dla przykładu, dane o wzroście sprzedaży mogą mieć zupełnie inną interpretację w kontekście informacji o jednoczesnym spadku udziału w całym rynku. Dysponując tego typu wiedzą podejmowanie decyzji staje się prostsze i bezpieczniejsze – dodaje Marek Grzebyk.
Odkryj i zrozum zachowania (nielojalnego) klienta

KXEN – kolejne narzędzie rozwijające wokół QlikView inteligentny ekosystem - umożliwia budowanie modeli predykcyjnych, dzięki odnajdywaniu informacji ukrytych w gąszczu danych. Profity z tego są wymierne. Firmy mogą m.in. zapobiegać odchodzeniu klientów, którzy są lub mogć być w przyszłości zainteresowani konkurencyjnymi ofertami. W okresie gospodarczego spowolnienia to ważne wsparcie.
Rynek stał się nasycony. Jednocześnie wyhamowuje dynamika popytu i każdy klient jest na wagę złota. Dotyczy to m.in. sektora finansowego i telekomunikacyjnego, gdzie firmy wprowadzają coraz atrakcyjniejsze oferty, m.in. wyższe oprocentowanie lokat, kolejne darmowe minuty w miesięcznym abonamencie, a do tego najnowszy smartfon i tablet. Wszystko po to, by utrzymać przy sobie dotychczasowego klienta – wyjaśnia Marek Grzebyk.
KXEN tę sztukę wprowadza na wyższym poziom. Dzięki analizie predykcyjnej firma może stwierdzić z dużym prawdopodobieństwem, jak będą zachowywać się klienci w przyszłości? Kto spośród dziesiątek tysięcy osób prawdopodobnie rozważa skorzystanie z konkurencyjnej oferty? Jeśli tak, to dlaczego i co można im zaproponować, by związali się z firmą na dłużej?

Innym rozwiązaniem, zaprojektowanym z myślą o wzmocnieniu relacji z klientami i uskutecznienie polityki marketingowej i sprzedażowej, jest QVSource. Rozwiązanie to pozwala mierzyć efektywność tego typu działań w serwisach społecznościowych.
Jak wynika z Raportu Cyfrowego opublikowanego przez Instytut Reutersa, internauci traktują portale społecznościowe jak serwisy informacyjne. To tu, jak przyznają respondenci, szukają wiadomości o firmach, produktach i usługach, kierując się przy tym rekomendacjami innych użytkowników. Wraz z rozwojem koncepcji Web 2.0, która zakłada współtworzenie kontentu przez czytelników, ten trend będzie się umacniać. Wiele firm, choć jest tego świadoma, nie posiada jednak równie skutecznego, co prostego narzędzia, analizującego zachowania użytwkoników portali społecznościowych – mówi Marek Grzebyk.
Tę lukę w infrastrukturze IT wypełnia QVSource, które dzięki specjalnym konektorom pobiera dane z najpopularniejszych portali, jak Facebook (13,6 mln użytkowników w Polsce), YouTube (12 mln), LinkedIn (0,5 mln), Twitter (1,3 mln), a nawet Google Analytics i Google Docs. Dane razem z informacjami pobranymi z innych systemów (np. ERP, CRM) poddawane są wielowymiarowej analizie, która dostarcza menedżerom, szczególnie w działach marketingu i PR, pełny obraz tego, co klienci mówią na forach i jak zachowują się poza wirtualną rzeczywistością.

Raportowanie może być również przyjemne

Trendy współczesnego BI są jednoznaczne – szybka, elastyczna, mobilna ale przede wszystkim interaktywna analiza danych to przyszłość całego rynku. Jednak nawet w najbardziej nowoczesnej organizacji, zdarza się, że potrzebny jest w jakimś miejscu tradycyjny raport. Platforma QlikView rozszerzona o zaawansowany silnik raportowy NPrinting jest odpowiedzią także na tę potrzebę.

Łatwe do stworzenia w QlikView analizy mogą być szybko przekształcone w raporty typu „pixel-perfect” lub być wyeksportowane do jednego z wielu formatów danych. Dodatkowo mogą być modyfikowane, filtrowane i automatycznie dystrybuowane do wskazanych odbiorców (kojarzonych np. z adresami poczty elektronicznej lub katalogami) w różnych formatach (m.in. Excel, PDF czy JPG) i w ustalonym terminie (np. pod koniec każdego dnia lub tygodnia).

Korzyści, jakie daje stworzony przez Hogart BI ekosystem, jest więcej.
Gdy wiosną 2010 r. na skutek wybuchu wulkanu na Islandii wstrzymano ruch lotniczy w całej Europie, jeden z naszych klientów w branży turystycznej w ciągu zaledwie kilku dni zaktualizował wdrożone u siebie rozwiązanie QlikView, by kalkulować i prognozować potencjalne koszty generowane przez odwoływane rejsy. Pomimo ewidentnych korzyści płynących z natychmiastowego dostosowania systemu pojawia się troska o właściwe udokumentowanie zmiany tak, aby bieżąca korzyść nie przerodziła się w późniejszy kłopot. Teraz zarządzanie zmianą może być prostsze – mowi Marek Grzebyk.
Wprowadzone do oferty Hogart BI narzędzie NOAD EQM4 umożliwia automatyczną rejestrację zmian wszystkich elementów aplikacji QlikView i ich wersjonowanie w różnych stadiach projektowych (także w środowisku rozproszonym angażującym wielu projektantów). Dzięki temu w przyszłości można szybko sprawdzić, kto, kiedy oraz w jakim celu dokonywał aktualizacji. Jest to ważne zarówno dla zachowania spójności projektu z założeniami, bezpieczeństwa wprowadzania zmian we wrażliwych środowiskach produkcyjnych jak i ze względu na zgodność z regulacjami prawnymi, np. SOX

Źródło: HOGART

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top