Hogart Business Intelligence rozszerza ofertę o usługi Competitive Intelligence

Nowa usługa, świadczona wspólnie z PMR Publications w oparciu o platformę QlikView, wzbogaca procesy analityczne o informacje z otoczenia biznesowego, obejmujące zarówno dane makroekonomiczne i branżowe, jak też dane o konkurencji i klientach. Dla użytkowników Business Intelligence tego typu analizy będą bezcennym wsparciem – mówi Marek Grzebyk, Dyrektor Zarządzający Hogart BI.
 REKLAMA 
 ERP-VIEW.PL- STREAMSOFT 
 
Większość firm, które pracuje w Business Intelligence, podejmuje decyzje stragiczne i taktyczne podparte analizą wyłącznie procesów zachodzących wewnątrz organizacji. To, co dzieje się wokół firm, owszem, jest również brane pod uwagę, jednak analiza zewnętrznych trendów często przypomina pobieżny i subiektywny osąd, prowadzący albo do kosztownych błędów albo do niewykorzystanych szans. Zwłaszcza w okresie gospodarczego spowolnienia, który charakteryzuje się większą nieprzewidywalnością zachowań.
Przykładem są wydarzenia w branży budowlanej w ostatnich miesiącach – dodaje Marek Grzebyk.
Projekty infrastrukturalne, napędzane przygotowaniami do ostatnich Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej, sugerowały, że Polska jest wielkim placem budowy. Drogi ekspresowe, autostrady, lotniska, dworce kolejowe i wreszcie stadiony na 40-50 tys. kibiców nie były jedynym namacalnym dowodem. Całkowita wartość rynku usług budowlanych rosła od kilku kwartałów. Tym większym szokiem były bankructwa dużych przedsiębiorstw tuż po Euro 2012.
Gdyby jednak przeprowadzić analizę otoczenia biznesowego w Competitive Intelligence, okazałoby się, że przychody wprawdzie rosły, ale już od połowy 2011 roku można było zaobserować negatywny trend. Wielkość średniej marży brutto zaczęła szybko spadać, generując tym samym coraz większe straty. Wczesne wykrycie tego typu zagrożeń dawało nieocenione korzyści. Inwestorzy, wiedząc, jak zachowuje się branża, mogli podjąć działania wyprzedzające, np. zmienić albo portfel inwestycyjny albo warunki płatności i kredytowania - mówi Marek Grzebyk, Dyrektor Zarządzający Hogart Business Intelligence.
Korzyści, jakie daje Competitive Intelligence, jest więcej. Na przykład, firmy, monitorując trendy rynkowe, mogą wybierać odpowiedni moment na renegocjację warunków umowy, co w efekcie prowadzi do obniżenia kosztów oraz zmniejszenia ryzyka powstania problemów w łańcuchu dostaw. Do podobnych konkluzji firmy, owszem, mogą dojść, bazując wyłącznie na analizie wewnętrznych danych i studiując dziesiątki raportów w formie papierowej. Jednak przykład branży budowlanej, która w porę nie zareagowała na spowolnienie gospodarcze, pokazuje, że jest to nieefektywe i niepraktyczne, dane są bowiem rozproszone i nieaktualizowane, co tylko zachęca do formułowania różnych, niekiedy wykluczających się wniosków.

Praca w Competitive Intelligence, opartym o platformę analityczną QlikView, przebiega sprawniej. Po dostarczeniu przez PMR Publications ponad 200 wskaźników i wielkości ekonomicznych (w tym m.in. PKB, przychody, zyski, płynność finansowa, wielkość inwestycji i zadłużenie) dane analizowane są w ułamkach sekund, odsłaniając niewidoczne wczesniej trendy i zachowania – zarówno na poziomie makroekonomicznym, jak i bardzo szczegółowym, uwzględniającym branże, konkurencyjne firmy lub produkty.

Tego typu informacje dają dodatkowe wsparcie, jeśli w oparciu o platformę QlikView przeprowadzimy jednoczesną analizę procesów biznesowych zachodzących w firmie. Analiza danych wewnętrznych (Business Intelligence) w kontekście zewnętrznej informacji rynkowej (Competitive Intelligence) umożliwia bowiem szersze i obiektywne spojrzenie na efektywność procesów firmy. - Przykładem może być analiza procesów sprzedaży, uwzględniająca efektywność handlowców – dodaje Marek Grzebyk.
Wzrost sprzedaży produktów zawsze będzie cieszyć, ale w drodze analizy przeprowadzonej w Competitive Intelligence może się okazać, że rynek rośnie szybciej i firma, choć generuje przyzwoite przychody, to jednak systematycznie traci w nim udziały. Zarząd, wiedząc o tym, może nie tylko skonstruować inny mechanizm premiowania handlowców, ale też zmodyfikować swoją ofertę, zanim konkurencja powiększy swoją przewagę – wyjaśnia Bartłomiej Bańkowski, Kierownik Działu Data Centre w PMR Consulting
Źródło: HOGART

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top