Nowe podejście do Business Intelligence

„Kredytujemy klientów, którzy nam nie płacą”.”Nasi partnerzy nie zamawiają takich ilości produktów własnych, do jakich się zobowiązali i mamy kłopot aby to udowodnić”.”Chcielibyśmy optymalizować koszty produkcji, ale nie umiemy dobrze policzyć kosztów wytworzenia. Problemy stwarza nam oszacowanie ceny wewnętrznych usług”.”Nasi klienci tracą do nas zaufanie z powodu błędnych danych w systemie CRM. Zdarza się, że handlowiec oferuje produkt w cenie promocyjnej klientowi, który już go kupił ponosząc pełny koszt.”…

 REKLAMA 
 ERP-VIEW.PL- STREAMSOFT 
To tylko wybrane, z problemów biznesowych, z jakimi klienci co dzień trafiają do Sanmargar Team. Są to najczęściej średnie bądź duże przedsiębiorstwa, grupy kapitałowe działające w konkretnych branżach, albo firmy posiadające wiele rozproszonych oddziałów. Zazwyczaj zgłaszający się posiadają nie jeden, a wiele różnych systemów informatycznych wspierających zarządzanie. Na czym więc polega problem? Jest nim niska jakość raportów biznesowych spowodowana dezintegracją danych i błędami w nich, to rodzi brak zaufania do rozwiązań BI. Systemy, których zadaniem jest usprawnianie konkretnych procesów biznesowych spowalniają je bądź utrudniają, bo muszą korzystać z niekompletnych danych.

Problemy te nie znikną, ale będą się nasilać wraz ze wzrostem zainteresowania Big Data i koniecznością przetwarzania danych w chmurze. Biznes na całym świecie ma wielkie nadzieje związane z analizą coraz większych ilości informacji w czasie rzeczywistym, bo czy chcielibyśmy lecieć samolotem, którego pilot zdecydował się na start dysponując tylko danymi przybliżonymi, bądź przewidywaniami? Osoby zarządzające firmami mają podobne wymagania. Chcą podejmować ważne decyzje na podstawie rzeczywistych i aktualnych informacji. Przeszkodą dla systemów analitycznych, raportujących, ERP i CRM jest niska jakość danych, błędy, różnorodność formatów, niska kaloryczność informacji gromadzonych przez rozwiązania statystyczne. Stąd wynika większość problemów biznesowych organizacji, które inwestowały w te systemy, ale nadal nie są zadowolone z efektów ich pracy.

Wychodząc im naprzeciw Sanmargar Team w czasie Polish Business Analytics Summit przedstawi uniwersalne rozwiązania, których celem jest czyszczenie i integracja danych, a także zarządzanie słownikami danych podstawowych już na wczesnym etapie Business Intelligence, gdy dane trafiają do hurtowni i są przetwarzanie na potrzeby konkretnych rozwiązań, czy analitycznych, czy też wspierających wybrane procesy biznesowe od zarządzania finansami, przez sprzedaż, obsługę klienta, aż po obrót należnościami. Przebieg tych procesów jest również zapisywany w sposób uporządkowany, dzięki zarządzaniu słownikami danych podstawowych.

Wraz ze wzrostem jakości danych rośnie zaufanie do wyników analiz, posiadane przez firmę systemy zaczynają działać wydajniej, a bazujący na ich pracy ludzie popełniają mniej błędów. Kierownicy w firmie produkcyjnej są w stanie szybo udzielić odpowiedzi na pytanie: ile kosztują poszczególne etapy wytworzenia konkretnego produktu i z czym te koszty są związane. Sprzedawcy nie oferują klientom usług, które Ci posiadają, albo jak wynika z zapisanej historii nie potrzebują.

Takie podejście, zrodzone z konkretnej praktyki jest absolutnie innowacyjne. Rozszerza przyjęty sposób rozumienia Business Intelligence, które dla specjalistów Sanmargar Team zaczyna się już na wczesnym etapie, gdy dane są gromadzone i przetwarzane w hurtowniach danych na potrzeby wszelkich rozwiązań i podmiotów, które będą z nich korzystać. Koncentracja na tym wycinku pracy systemów business intelligence już w 2011 roku wprowadziła Sanmargar Team na piąte miejsce wśród potentatów Business Intelligence w Polsce ( Computerworld: Raport TOP 2011 ), gdzie spółka została wymieniona po takich graczach jak: SAP Polska, SAS Institute, Oracle Polska i Stanusch Technologies.

Analizując cztery konkretne przypadki biznesowe w czasie Polish Business Analytics Summit (21-22 maja 2013) Krzysztof Korytko, zarządzający Pionem Usług w Sanmargar Team przedstawi to innowacyjne podejście do procesów zarządzania informacją, przekonując obecnych na konferencji i w panelach warsztatowych specjalistów do szerszego spojrzenia na zagadnienia business inteligece.

Źródło: SanMargar

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top