Business Intelligence szyty na miarę

Platforma QlikView Business Discovery, dostarczająca samoobsługowe rozwiązania Business Intelligence, została wdrożona w Vistula Group, pozwalając użytkownikom w całej firmie lepiej zrozumieć sytuację biznesową i podejmować korzystniejsze decyzje. Dzięki QlikView czas przygotowania szczegółowych analiz mierzony jest w godzinach a nie dniach.

 REKLAMA 
 ERP-VIEW.PL- STREAMSOFT 
Vistula Group tworzą czołowe, polskie marki (Vistula, Wólczanka, W.KRUK) i jest ona jedną z najlepiej rozpoznawanych firm w branży odzieżowej i jubilerskiej. Dzięki QlikView integracja danych z rozproszonych źródeł pozwala na lepszy wgląd nie tylko w procesy sprzedażowe, ale także na całościowe ujęcie sytuacji poszczególnych marek na rynku. Najważniejszym obszarem wykorzystania aplikacji QlikView w Vistula Group jest sprzedaż detaliczna. Dział analiz na bieżąco przetwarza w różnych ujęciach uzyskane informacje. Ważna jest nie tylko tzw. geografia sprzedaży czyli regiony, miasta i kategorie sklepów, lecz także statystyki sprzedaży, marż, rabatów oraz, co niemniej ważne, perspektywa pracowników, którzy są najbliżej klientów. Właściwe decyzje podejmowane odgórnie w dużej mierze powinny zależeć od pracowników niższego szczebla, na co zwrócono uwagę podczas projektowania aplikacji.

Informacje o zainteresowaniu akcjami promocyjnymi czy programami rabatowymi przyczyniły się do podjęcia przez zarząd odpowiednich decyzji strategicznych, co bezpośrednio przełożyło się na wyniki finansowe spółki. Branża modowa nie znosi nudy, a kolekcje muszą być przygotowane z dużym wyprzedzeniem, zgodnie z oczekiwaniami rynku. Dzięki QlikView analiza sprzedażowa dostarcza informacji, jakie wzory czy kolory cieszą się największym zainteresowaniem, a nawet do jakich typów sylwetek dociera aktualna oferta salonów. Te dane pozwalają przewidywać co będzie królowało na ulicach, nie tylko na podstawie wizji projektanta, lecz również dzięki konkretnym danym liczbowym, przekładającym się na potencjalne zyski. Jest to pomocne zwłaszcza w momencie wprowadzania promocji oraz zniżek dla klientów.
Przed wdrożeniem QlikView dział analiz musiał poświęcić ok. 2 dni na przygotowanie ogólnej analizy zachowań naszych lojalnych klientów. Teraz 2 godziny wystarczą, aby przeprowadzić o wiele bardziej szczegółową, wykorzystującą dowolne kryteria analizę i przygotować prezentację wyników.– mówi Robert Jagucki, dyrektor IT, Vistula Group – Informacje uzyskiwane dzięki QlikView są nową jakością dla użytkowników, o której dotychczas nawet nie marzyli. Duża elastyczność aplikacji pozwala na spojrzenie na dane z zupełnie innego punktu widzenia. Pokazywanie wskaźników w różnych przekrojach i przede wszystkim łatwość dostępu do takich ilości danych, do tej pory wiązały się z ogromnymi, potencjalnymi nakładami czasu i pracy, a także wysokimi kosztami.
Dane gromadzone są z serwera SQL, plików Excel, Access oraz innych repozytoriów danych. Wraz z zapotrzebowaniem na kolejne funkcjonalności zmienia się także sposób prezentacji danych. Informacje są przedstawiane w sposób estetyczny, czytelny i barwny, przy użyciu różnych form graficznych oferowanych przez QlikView
Vistula Group to kolejna firma korzystająca z dobrodziejstw platformy QlikView Business Discovery. - powiedział Marcin Mazur, dyrektor regionalny na obszar Europy Wschodniej, Grecji i Izraela w QlikTech. Elastyczność QlikView, bardzo szybki okres zwrotu inwestycji, intuicyjność naszej platformy Business Discovery – to cechy, które są jednymi z częściej wymienianych przez naszych Klientów. Firmy korzystające z QlikView Business Discovery potwierdzają, że szczególnie w trudnych ekonomicznie czasach, ważne jest inwestowanie w obszary, które mogą przynieść w krótkim terminie bardzo konkretne korzyści biznesowe. Cieszę się, że między innymi Vistula Group zdecydowała się na inwestycję w QlikView.
Podstawa aplikacji zaprojektowanej dla Vistula Group powstała we współpracy z konsultantami z firmy Hogart Business Intelligence podczas programu Seeing is Beliving, a jej dopracowanie zajęło niecałe dwa miesiące. Pod koniec pierwszego kwartału 2012 roku, aplikacja była gotowa do użytkowania. Rozwiązanie wykorzystuje dział analiz, dział sprzedaży oraz zarząd.

Źródło: QlikTech

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top