Ile z BI znajduje się w dostępnym Power BI dla Office?

Zapowiadane od kilku miesięcy rozwiązanie analityczne Power BI dla Office 365 jest już dostępne. Od czasu upublicznienia w lipcu 2013 roku wersji preview udoskonalono i rozwinięto wiele funkcji. Power BI wspiera procesy decyzyjne poprzez lepsze dotarcie do różnorodnych danych oraz ich analizę. Można je również łatwo zwizualizować i bezpiecznie udostępnić innym użytkownikom Office 365. Co więcej, dodatek Power Query do programu Excel umożliwia przeszukiwanie danych własnych organizacji lub informacji z całego świata, a funkcja Q&A w Power BI interpretuje popularne zapytania, natychmiast prezentując istotne odpowiedzi w formacie wizualnym.


 REKLAMA 
 ERP-VIEW.PL- STREAMSOFT 
 
Co daje Power BI dla Office 365 w praktyce?

Już od czasu udostępnienia wersji preview, rozwiązanie Microsoft BI, oparte na programie Excel i usłudze Office 365 jest wykorzystywane przez dotychczasowych klientów firmy. Jednym z nich jest MediaCom, dom mediowy, zatrudniający 4600 pracowników, który używa Power BI do pomiarów efektywności kampanii klientów w czasie rzeczywistym. Dzięki temu firma może maksymalizować skuteczność kampanii na podstawie gromadzonych informacji na temat mediów płatnych i pozyskanych.
Dostępność Power BI w Office 365 jest niezwykle istotna. Wszyscy nasi pracownicy znają program Excel. Ponieważ funkcje BI są dostępne za jego pośrednictwem, nie musimy prowadzić dodatkowych szkoleń z obsługi programu — powiedział Lowell Simpson, dyrektor ds. IT w MediaCom.
Przed udostępnieniem Power BI firma korzystała ze skomplikowanego oprogramowania BI, które było niezrozumiałe dla account managerów. Teraz, dysponując znajomym narzędziem, wszyscy pracownicy mogą pracować efektywniej.

Pracownicy domu mediowego mogą dzięki programowi Excel łatwo poznawać, scalać i wizualizować dane z różnorodnych źródeł od dostawców, np. dane Nielsen dotyczących popularności w telewizji i Internecie, analizę internetową comScore, informacje o konsumentach od Kantar, a także monitoring mediów społecznościowych, takich jak Twitter, YouTube i inne serwisy. Przy użyciu dodatku Power Query dla Excel dane są integrowane w jeden wynik na pojedynczym panelu Power View, który szybko odzwierciedla różne aspekty wieloplatformowej kampanii mediowej. Na tej podstawie dom mediowy może szybko ocenić skuteczność poszczególnych kampanii oraz porównać je ze wszystkimi poprzednimi kampaniami.

Po zgromadzeniu danych na pojedynczym panelu MediaCom udostępnia go za pośrednictwem Power BI dla Office 365 wraz z analizą danych wyników w czasie rzeczywistym. Account managerowie z 89 krajów mogą przeszukiwać dane przy użyciu haseł tekstowych, otrzymując błyskawicznie odpowiedzi na temat kampanii klientów w postaci tabel i wykresów. Dzięki temu dom mediowy i jego klienci mogą skoncentrować się na strategii zamiast na interpretacji danych. W ten sposób rośnie zarówno skuteczność agencji, jak i zadowolenie klientów globalnych, takich jak P&G, Dell i Volkswagen.

Dzięki rozbudowaniu Office 365 o samoobsługowe funkcje „business intelligence” MediaCom może dokonywać analiz w ciągu kilku dni, a nie tygodni. Umożliwia to szybsze i skuteczniejsze zarządzanie kampaniami, tworzenie i wykorzystanie większej liczby raportów, a także usprawnienie pracy, które może zwiększyć wartość poszczególnych kampanii o miliony dolarów.
W zespole Office patrzymy w przyszłość, rozwijając się wraz z trendami w dynamicznym świecie usług. Rozumiemy problemy klientów stykających się na co dzień z nadmiarem danych, znamy skutki dalszej eksplozji danych i wiemy, jak sobie z tym radzić. Power BI dla Office 365 to doskonały przykład zaspokajania potrzeb i oczekiwań klientów – ułatwiając analizę danych, pomagamy klientom świadomie podejmować trafne decyzje – podsumowuje Anna Białobłocka, Dyrektor Działu Office w polskim oddziale Microsoft.
Źródło: Microsoft

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top