Abbott Laboratories Poland Sp. z o.o. wdroży system planowania budżetowego

Abbott wybrał system Matrix BI (Matrix Business inteligence) do celów związanych z planowaniem sprzedaży i wsparciem procesów monitorowania wyników sprzedażowych. Wdrożenie rozpocznie się jesienią 2014r.


 
System Matrix powstał we współpracy z Pliva, a następnie został wdrożony w Teva Pharmaceuticals Polska Sp. z o.o. Służy do wykonywania planów budżetowych. Usprawnia procesy kontroli realizacji budżetu i umożliwia dokonywanie bieżących korekt planów budżetowych. Otrzymał pozytywne rekomendacje Hogart BI.

Dane rynkowe wskazują, że wciąż około 60% polskich, średnich i dużych przedsiębiorstw pracuje bez wsparcia dedykowanych rozwiązań, przygotowując plany budżetowe w plikach Excel. Pociąga to za sobą konkretne trudności, od wielkiej pracochłonności, przez spowolnienia wynikające z dużej ilości danych, problemy w aktualizacji plików przez wielu członków zespołu, po trudne do wykrycia błędy.

Rozwiązanie Matrix BI pracuje równolegle na danych własnych spółki i rynkowych, dzięki połączeniu z bazą IFS. Pozwala to na bieżąco porównywać wyniki sprzedażowe konkretnych produktów z danymi rynkowymi dotyczącymi kategorii. Jednocześnie, planując sprzedaż firma może weryfikować plany w oparciu o dane historyczne pochodzące z IFS, co pozwala m. in. badać jak pojawienie się konkurencyjnych produktów wpłynęło na udział własnych w całej kategorii.
Mamy nadzieję podnieść efektywność prac związanych z planowaniem budżetów sprzedażowych dla poszczególnych produktów, kategorii oraz w ujęciu całościowym. Wzięliśmy pod uwagę rekomendacje dla systemu i jego dostosowanie do potrzeb spółek farmaceutycznych. Liczymy też na to, że zastosowanie konkretnych rozwiązań zminimalizuje ryzyka związane z nieprzewidzianymi zdarzeniami rynkowymi i pozwoli na nie szybko reagować. Polski rynek farmaceutyczny stale doskonali się i spółki, które chcą być konkurencyjne zmuszone są do poszukiwania rozwiązań, które usprawniają procesy biznesowe, m.in. związane z planowaniem budżetowym. Nasza inwestycja we wdrożenie Matrix BI jest właśnie takim krokiem. – mówi Karol Tomkiewicz, Trade & Distribution Business Partner, Abbott Laboratories Poland Sp. z o. o.
Źródło: Omega Code

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top