Nie ulega wątpliwości, że cyfryzacja jest głównym czynnikiem bieżących zmian społecznych i gospodarczych na świecie. Na początku opierała się na rozbudowie infrastruktury teleinformatycznej. Kolejne etapy polegały na usieciowieniu oraz wykorzystaniu Internetu na potrzeby rozwoju aplikacji zarówno przez przedsiębiorstwa, jak i konsumentów. Obecnie obserwujemy dynamiczny rozwój gospodarki opartej o dane. Dzięki postępowi w zakresie dostępnych technologii, algorytmów i narzędzi analityka stała się łatwiej dostępna nie tylko dla dużych, ale również średnich i małych firm.
 

 REKLAMA 
 ifs 380 380 styczen 2019 
 
Wraz z eksplozją danych i powszechnym dostępem do zaawansowanych narzędzi na naszych oczach powstaje nowa analityczna gospodarka, w ramach której ludzie i maszyny muszą współpracować ze sobą, aby przyspieszyć innowacje i utrzymać konkurencyjność. W celu sprostania współczesnym wyzwaniom przedsiębiorstwa potrzebują kompleksowych platform analitycznych, które umożliwiają realizację pełnego cyklu analitycznego w celu przetworzenia danych w decyzje. Ważnym trendem jest również tzw. demokratyzacja analityki przejawiająca się w szerszym i łatwiejszym dostępie do narzędzi analitycznych wewnątrz organizacji dla różnych grup użytkowników. Nowa platforma SAS Viya jest odpowiedzią na te wyzwania i potrzeby wszystkich osób wykorzystujących dane w swojej pracy – mówi Kamil Konikiewicz, Analytics Practice Lead for Middle East & Eastern Europe w SAS.
Polskie firmy chcą inwestować w nowe technologie

Biznes zwiększa inwestycje w technologie do analizy dużych zbiorów danych (big data). Jak wynika z badania SAS, 83% firm ze Stanów Zjednoczonych, jednego z najlepiej rozwiniętych technologicznie rynków na świecie, przeznaczyło w ostatnim czasie środki na projekty big data, a pozostałe planują taką inwestycję w perspektywie najbliższych lat. IDC szacuje, że rynek big data osiągnie w 2020 r. wartość 203 mld dolarów. Kolejnym obszarem wzrostu inwestycji są technologie machine learning i Artificial Intelligence (AI). Wykorzystanie rozwiązań opartych o AI już dziś przynosi imponujące efekty w dziedzinach, takich jak motoryzacja, marketing i sprzedaż czy medycyna. Sztuczna inteligencja posiada potencjał, dzięki któremu wiele branż będzie mogło się rozwinąć. Polskie firmy coraz częściej również deklarują zamiar inwestowania w rozwiązania z zakresu big data, AI i machine learning.

W ostatnich latach na polskim rynku obserwujemy gwałtowny wzrost zainteresowania zaawansowanymi technologiami analitycznymi. Sięgają po nie już nie tylko giganci operujący na rynku masowym, ale też mniejsi gracze – np. firmy dystrybucyjne czy produkcyjne. Machine learning nie jest już technologią zarezerwowaną wyłącznie dla zagadnień związanych z procesami dotyczącymi klienta detalicznego (targetowanie kampanii, rekomendacja produktów czy ocena ryzyka kredytowego). Znajduje też coraz szersze zastosowanie w obszarach, takich jak optymalizacja łańcucha dostaw w handlu i logistyce, przewidywanie awarii w produkcji czy poszukiwanie nisz produktowych w celu tworzenia nowych rozwiązań lub ofert – mówi Kamil Konikiewicz.
Źródło SAS Institute

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Ceramika Nowa Gala zarządza procesami sprzedaży przy pomocy chmurowego systemu Oracle CX Cloud

Oracle Polska informuje, że w firmie Ceramika Nowa Gala zakończył się podstawowy etap wdrożenia modułów sprzedażowych chmurowego systemu…

Wiodące przedsiębiorstwo budownictwa prefabrykowanego z Wielkiej Brytanii, Caledonian Modular, stawia na IFS Applications 10

IFS, globalny dostawca oprogramowania dla przedsiębiorstw, informuje, że Caledonian Modular, wiodący dostawca rozwiązań dla branży budownictwa…

Globalna sieć sklepów obuwniczych CCC zwiększa rentowność dzięki technologiom Oracle

Polska sieć sklepów obuwniczych CCC przyspiesza transformację cyfrową, wykorzystując rozwiązania Oracle przeznaczone dla przedsiębiorstw…

Polskie startupy zmieniają rynek IT

Fundacja Startup Poland już po raz czwarty wydała raport dotyczący polskiej branży startupów. Badanie „Polskie Startupy. Raport 2018” swoim…

W 2019 cyfryzacja w Europie mocno przyspieszy

Jakie tempo ma cyfryzacja europejskiej gospodarki? Według IDC to ponad 15%. Tyle rok rocznie będą rosły inwestycje europejskiego biznesu w…

Nowe perspektywy dla dyrektorów finansowych

O nowych możliwościach działania, które dzięki nowoczesnym technologiom uzyskują dzisiaj dyrektorzy finansowi, opowiada Piotr Ferszka, Dyrektor…

Previous Next Play Pause

ENOVA

Katalog Rozwiązań IT

Back to top