Elmar -15 lat korzyści dzięki systemom Comarch ERP
COMARCHJedno oprogramowanie do zarządzania procesami w organizacji, wykorzystywane od wielu lat? Firma Elmar udowadnia, że takie zaufanie zwraca się z nawiązką. Przedsiębiorstwo od ponad 30 lat zajmuje się sprzedażą artykułów BHP oraz środków ochrony indywidualnej od renomowanych producentów. Chcąc umocnić pozycję na rynku, w 2009 roku Elmar wdrożył Comarch ERP Optima, a od paru lat korzysta z systemu Comarch ERP XL, który pozwolił m.in. na zminimalizowanie pomyłek, czy dokładną analizę sprzedażową produktów.


 REKLAMA 
 ERP-VIEW.PL- STREAMSOFT 
 
Za wdrożenie odpowiadał wieloletni Partner Comarch, firma Infortes, która rozpoczęła współpracę z Elmar już w 2013 roku i kontynuuje ją do dziś.

Elmar początkowo wykorzystywał atuty Comarch ERP Optima (wtedy CDN Optima). Oprogramowanie wspierało organizację w obszarze księgowości i automatyzacji żmudnych, powtarzalnych procesów.

Artykuły BHP dostępne od ręki

Apetyt jednak – w tym wypadku biznesowy – wzrasta w miarę jedzenia. Przedsiębiorstwo dynamicznie rozwijało się w ostatnich kilkunastu latach. Dziś obsługuje ponad 5000 klientów zarówno w Polsce, jak i na rynkach międzynarodowych. W ofercie Elmar znajdują się artykuły BHP oraz środki ochrony indywidualnej, między innymi odzież ochronna, obuwie robocze, rękawice, sprzęt ochrony głowy, oczu, słuchu oraz dróg oddechowych, a także środki ochrony chemicznej i artykuły pierwszej pomocy. Firma obsługuje klientów z różnych sektorów przemysłu, dostarczając im nie tylko produkty, ale również kompleksowe wsparcie doradcze w zakresie doboru odpowiednich środków ochrony.

Aby zwiększyć dostępność tych produktów, firma wprowadziła profesjonalne usługi vendingowe. Polegają one na dostarczaniu i obsłudze specjalnych automatów vendingowych, które mogą być wykorzystywane w różnych miejscach pracy, zapewniając pracownikom łatwy dostęp (24 godziny przez 7 dni w tygodniu) do niezbędnych artykułów BHP.

Obecnie Elmar posiada największą sieć urządzeń vendingowych w Polsce, liczącą już ponad 500 automatów. W roku 2018 roku firma wdrożyła oprogramowanie Comarch ERP XL, które umożliwiło integrację z automatami i otworzyło nowe możliwości rozwoju. Integracja systemu Comarch ERP XL z automatami vendingowymi, przeprowadzona przez Infortes, umożliwiła firmie Elmar połączenie zarządzania sprzedażą, stanami magazynowymi i procesami logistycznymi z obsługą automatów. Pozwoliło to również na automatyczne monitorowanie sprzedaży w czasie rzeczywistym oraz sprawne zarządzanie rozliczeniami i harmonogramami serwisowymi.

Zdecydowaliśmy się na wdrożenie Comarch ERP XL, ponieważ potrzebowaliśmy rozwiązania, które nie tylko usprawni naszą codzienną działalność, ale także pozwoli na pełną integrację z automatami vendingowymi. Kluczowe dla nas było to, aby nasi pracownicy mieli stały dostęp do aktualnych danych dotyczących stanów magazynowych i sprzedaży, co umożliwia szybsze podejmowanie decyzji i optymalizację procesów logistycznych. Ważnym elementem była również automatyzacja wystawiania dokumentów sprzedaży, co znacząco przyspieszyło obsługę klientów i poprawiło naszą efektywność operacyjną – podkreśla Łukasz Krzywicki, Dyrektor Operacyjny Elmar sp. z o.o.


Nie tylko sprzedażą żyje firma

W jaki sposób Comarch ERP XL jeszcze bardziej pomógł firmie rozwinąć skrzydła? Zgodnie z autorską ideą ERP 5.0 oprogramowania Comarch ERP to nie tylko systemy do zarządzania firmą, ale też szereg aplikacji i produktów dopasowanych do konkretnych potrzeb klienta. Możliwości te Elmar wykorzystuje w 100%. Z systemu korzysta 42 użytkowników m.in. w obszarze sprzedaży, zamówień, księgowości czy kadr i płac.

Jakie korzyści przynosi firmie wykorzystanie Comarch ERP XL? To między innymi:
  • usprawnienie wydruków etykiet,
  • szybkie przejęcia towarów,
  • bardziej intuicyjna obsługa wydań towarów,
  • wyeliminowanie pomyłek,
  • łatwe wdrożenie nowych pracowników.
Organizacja z powodzeniem wykorzystuje też aplikację Comarch DMS (która zdigitalizowała obieg dokumentów w organizacji) czy Comarch BI Point, dzięki której możliwa jest m.in. dokładna i rzetelna analiza sprzedażowa automatów czy innych produktów.

Wdrożenie modułu Comarch DMS umożliwiło nam centralizację przechowywania dokumentów, eliminując problemy z duplikatami i zagubionymi dokumentami. Automatyzacja tych procesów skróciła czas potrzebny na zatwierdzanie dokumentów i zmniejszyła ryzyko błędów. Szybki dostęp do danych znacząco poprawił przepływ informacji i podejmowanie decyzji w firmie. Natomiast moduł Comarch BI Point pozwolił na zaawansowaną analizę sprzedaży automatów vendingowych, umożliwiając identyfikację produktów, które cieszą się największym zainteresowaniem – dodaje Łukasz Krzywicki.


Źródło: www.comarch.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top