Green Holding rośnie dzięki automatyzacji procesów biznesowych
Drogę prosto z pola, przez fabrykę i półki sklepowe do domów milionów Polaków przebywają codziennie produkty z kategorii ready to eat marki Green Factory, znane konsumentom m.in. pod nazwą Fit & Easy. Lider branży w Europie Środkowo-Wschodniej obsługuje takich klientów, jak największe sieci handlowe, m.in. Biedronka i LIDL oraz najważniejsze firmy z sektora HoReCa – w tym m.in. McDonald’s.


 REKLAMA 
 ERP-VIEW.PL- STREAMSOFT 
 
Firma rozpoczęła proces transformacji cyfrowej w 2020 roku. Dziś, dzięki polskiej technologii firmy Webcon, posiada wydajny ekosystem IT obsługujący procesy biznesowe w 7 spółkach grupy Green Holding i wspierający zwinny rozwój biznesu.

Założyciel, Artur Rytel, zaczynał w 1997 roku jako współwłaściciel niewielkiej przetwórni warzywnej. Dziś grupa Green Holding to 11 spółek, 3 gospodarstwa rolne o powierzchni 1000 hektarów i blisko 1500 pracowników. Jako lider na rynku Europy Środkowo-Wschodniej, Green Factory rozwija działalność także w Ukrainie, Litwie oraz na Węgrzech. Cel – dostarczać do sieci handlowych oraz sektora HoReCa najlepszej jakości świeże warzywa, mixy sałat i warzyw oraz dania gotowe na bazie roślin. . W jego realizacji pomaga firmie m.in. innowacyjne podejście do automatyzacji procesów biznesowych.

Świeżo znaczy „just in time”

Warzywny lider działa w duchu lean management, co oznacza przywiązanie do szybkiego dostarczania wysokiej jakości produktów, wzmacniania efektywności i ciągłego doskonalenia. Tylko dzięki takiemu podejściu warzywa mają szansę szybko dotrzeć na talerze zachowując swoje walory.

Specyfika naszej działalności wymaga bardzo wysokiej sprawności organizacyjnej i komunikacyjnej, a to z kolei stawia wysokie wymagania przed systemami IT, które mają za zadanie wspierać biznes. Kiedy w 2020 roku rozpoczęliśmy projekt transformacji cyfrowej przedsiębiorstwa na szeroką skalę, pierwszym wyzwaniem stało się znalezienie elastycznego rozwiązania IT, które pozwoli nam sprawnie budować aplikacje obsługujące nasze złożone procesy biznesowe i integrować je z kolejnymi spółkami grupy. Platforma low-code od Webcon okazała się właściwym wyborem – tłumaczy Adrian Nawrocki, IT Director w Green Holding.


Nowe produkty szybciej na półkach

W ciągu dwóch lat pracy na platformie Webcon BPS, Green Holding we współpracy z partnerem wdrożenia, firmą GoNextStage opracował cały ekosystem IT wspierający obsługę najważniejszych procesów biznesowych. Powstały aplikacje do obiegu faktur surowcowych i towarowych, obsługi umów oraz procesowania dokumentów związanych z eksportem. Ale to nie wszystko. Firma automatyzuje z low-code również projekty inwestycyjne na przykład opracowanie i wdrażanie nowych produktów.

Aplikacja, która automatycznie zbiera dane o składzie, technologii wytwarzania, przechowywaniu oraz szczegółach opakowania nowych pozycji w ofercie firmy znacznie usprawnia komunikację między działami zaangażowanymi we wprowadzanie innowacji, a co za tym idzie skraca czas wprowadzania produktów na kolejne rynki.

To jednak nie koniec: w planach są kolejne wdrożenia m.in. aplikacji usprawniających budżetowanie, negocjację umów czy działalność operacyjną firmy.

Green Holding stanął przed dużym wyzwaniem: zautomatyzować procesy biznesowe w taki sposób, by wesprzeć działalność operacyjną, ale także szybki rozwój grupy. Tak zaawansowane wdrożenie Webcon BPS jak to, które GoNextStage zrealizował w Green Holding pokazuje, że low-code pozwala skalować systemy IT w rozbudowanych, ambitnie patrzących w przyszłość organizacjach. Elastyczność, z jaką technologia pozwala budować skrojone na miarę rozwiązania IT, oraz łatwo skalować je i dostosowywać do zmian, staje się gwarantem stabilności w zmiennych warunkach rynkowych – zaznacza Filip Sadzik, Partner Channel Manager w Webcon.


”Rollowanie” procesów

Webcon sprawdził się w Green Holding także jako środowisko usprawniające wdrożenia IT w rozbudowanej strukturze kilkunastu spółek, działających na kilku rynkach. Kluczem do sukcesu stało się wypracowanie odpowiedniej strategii dla szybkiego „rolloutu”, czyli wdrażania rozwiązań w kolejnych spółkach grupy.

Nieodłącznym elementem tak zwanego „rolloutu”, jest dylemat pomiędzy wdrożeniem jednego standardu i dostosowaniem go do lokalnych wymagań biznesowych, a opracowaniem dedykowanych aplikacji dla każdego rynku. Zaletą pierwszej strategii jest wykorzystanie lokalnie wypracowywanych i przetestowanych rozwiązań, aby unowocześnić działanie spółek w innych krajach. Właśnie takie rozwiązanie doradziliśmy firmie Green Holding wykorzystując przy tym funkcje platformy Webcon wspierające wielospółkowość. W efekcie w ramach pracy nad infrastrukturą aplikacji w kolejnych spółkach automatyzujemy procesy produkcyjne, administracyjne, controllingowe i inwestycyjne przy zachowaniu unikalnych potrzeb każdej z nich. – podkreśla Stanisław Korwin-Kossakowski, IT Business Analyst w GoNextStage, partnera wdrożenia platformy Webcon BPS.


Źródło: WEBCON

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top