comarchApfino, fintech należący do Grupy Kapitałowej Comarch oraz Kaczmarski Inkasso, firma która specjalizuje się w świadczeniu usług windykacji polubownej nawiązują strategiczną współpracę. Ich wspólny projekt przewiduje dostarczenie polskim przedsiębiorcom kompleksowego narzędzia informatycznego do kontroli płynności finansowej.


 REKLAMA 
 sente 
 
Już teraz użytkownicy aplikacji Apfino mogą zlecać do Kaczmarski Inkasso odzyskanie należności online bezpośrednio ze swojego konta w programie Comarch ERP XT. Wkrótce usługa będzie dostępna w systemie Comarch ERP Optima.

Apfino to nowoczesna platforma osadzona w chmurze, która zapewnia przedsiębiorcom łatwy dostęp online do różnych usług finansowych. Teraz oferta została rozbudowana o usługę windykacji, którą dostarcza Kaczmarski Inkasso, firma z blisko 30-letnim doświadczeniem w odzyskiwaniu należności dla klientów z małych, średnich i dużych przedsiębiorstw.

Dziś firmy potrzebują rozwiązań, które są dostępne w miejscu ich naturalnego funkcjonowania, takich jak systemy ERP. Usługa windykacji polubownej ulokowana blisko procesu fakturowania i księgowania rozliczeń z kontrahentami pozwala zadbać o płynność finansową firmy. Odzyskane pieniądze przedsiębiorcy mogą przeznaczyć nie tylko na bieżące funkcjonowanie, ale także na inwestycje i rozwój - mówi Jakub Kostecki, prezes Zarządu Kaczmarski Inkasso.


Aż 1/3 firm zlecających windykację polubowną zaobserwowała, że dzięki temu rozwiązaniu zwiększyła się liczba faktur, które partnerzy biznesowi zaczęli opłacać w terminie – wynika z badania „Relacje między kontrahentami po zleceniu windykacji” zrealizowanego na zlecenie firmy windykacyjnej Kaczmarski Inkasso.

Dwa kliknięcia do odzyskania należności

Według badania „Relacje między kontrahentami po zleceniu windykacji”, przeprowadzonego w czerwcu 2021 r. przez Instytut Mands z inicjatywy Kaczmarski Inkasso, firmy korzystające z windykacji polubownej są postrzegane jako wiarygodne i odpowiedzialnie podchodzące do zapłaty za swoją pracę. Wskazało tak 73 proc. ankietowanych przedsiębiorców.

W Apfino jesteśmy blisko przedsiębiorców, dostarczamy narzędzia, które odpowiadają sytuacji firmy w danym momencie. Jednym z rozwiązań, które pozwalają na efektywne zarządzanie finansami i niedoprowadzanie do zatorów płatniczych jest odzyskiwanie należności. Dzięki współpracy z partnerem, firmą Kaczmarski Inkasso, naszym użytkownikom proponujemy profesjonalną usługę, którą poprzez szybką integrację platformy z oprogramowaniem Comarch ERP można zlecić niemal błyskawicznie. Na ten moment odzyskiwanie należności dostępne jest dla firm korzystających z Comarch ERP XT, już w grudniu usługa udostępniona zostanie dla użytkowników Comarch ERP Optima, a następnie dla kolejnych systemów Comarch – mówi Łukasz Rozlach, wiceprezes i dyrektor zarządzający Comarch Finance Connect.


Odzyskiwanie należności z faktur online to proste, a przede wszystkim wygodne rozwiązanie. Użytkownicy platformy Apfino dwoma kliknięciami przekazują sprawę do windykacji, a następnie na bieżąco kontrolują postępy w danej sprawie. Windykacja polubowna prowadzona przez zewnętrzną firmę skupia się na działaniach, które mają zmotywować kontrahenta do szybkiej spłaty zobowiązań lub uzgodnić takie rozwiązanie, które on zaakceptuje, np. spłatę należności w ratach.

Mocnymi stronami Kaczmarski Inkasso są doświadczony zespół negocjatorów, kompleksowy proces oparty na różnorodnych narzędziach czy ścisła współpraca z Krajowym Rejestrem Długów, gdzie można upublicznić dane dłużników.

Prowizja tylko za sukces

Kaczmarski Inkasso pobiera opłatę prowizyjną tylko w przypadku skutecznej windykacji, czyli wtedy, kiedy pieniądze zostaną odzyskane dla klienta.

Dla wierzyciela dochodzenie należności może być bezpłatne – wystarczy, że skorzysta z opcji obciążenia dłużnika kosztami windykacji. Pozwala na to Ustawa o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych. W tym przypadku Kaczmarski Inkasso wynegocjuje ten koszt od kontrahenta.

Z praktyki Kaczmarski Inkaso wynika, że małe i średnie przedsiębiorstwa odczuwają opór przed dochodzeniem zapłaty za sprzedane towary czy wykonane usługi. Uważają, że nie wypada się upominać, ponieważ można stracić klienta, a samo monitowanie oraz próby odzyskania pieniędzy są czasochłonne i niekomfortowe. Dlatego warto powierzyć te czynności negocjatorom, którzy operują profesjonalnymi technikami i dobrze znają poszczególne branże gospodarki.

Jak pokazuje nasze badanie, w przypadku blisko czterdziestu procent firm, które skierowały sprawy do windykacji i nadal współpracowały z tymi kontrahentami, relacje biznesowe pozostały bez zmian. A w przypadku co piątej wręcz się poprawiły. Widać więc, że konsekwencja w działaniu nie osłabia pozycji przedsiębiorstwa, ani nie utrudnia kontaktów biznesowych. Dzięki temu kontrahenci mogą kontynuować współpracę na uczciwych zasadach, czyli jedna strona sprzedaje dobry towar, a druga płaci na czas – podsumowuje Jakub Kostecki.


Źródło: www.comarch.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top