loading...
RAPORT ERP
RAPORT CRM
23 edycja RAPORTU ERP, przygotowywanego przez niezależnego konsultanta dr. inż. Ludwika Maciejca, obejmująca 57 rozwiązań ERP dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 565 funkcjonalności.

KLIKNIJ I POBIERZ

PARTNERZY RAPORTU ERP 2022

RAPORT CRM, przygotowywany przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna!


KLIKNIJ I POBIERZ JUŻ DZIŚ!

Rolnik z systemem ERP

 Dobiega końca wdrożenie zintegrowanego systemu informatycznego klasy ERP, Impuls w spółce Rolnik. Przedsiębiorstwo z Mikołowa jest jednym z największych w kraju producentów przetworów warzywno-owocowych.


Początki spółki Rolnik sięgają 1991r. Obecnie wg. raportu firmy badań rynku MEMRB z 2007r. Rolnik na rynku producentów warzyw w puszkach i słoikach zajmuje w Polsce trzecie miejsce. Firma posiada ogromne zaplecze produkcyjne - dysponuje aktualnie czterema oddziałami: dwoma w Mikołowie, jednym pod Opolem oraz jednym w Orzeszu. Przedsiębiorstwo działa w rozproszonej strukturze. Funkcjonujące przed implementacją systemu Impuls oprogramowanie nie pozwalało na uzyskanie jednolitych, spójnych danych.

.Nasze dotychczasowe oprogramowanie nie spełniało swoich funkcji zwłaszcza z punktu widzenia informacji analitycznych, niezbędnych do realizacji procesów zarządzania. Ponadto firma się rozwijała i to, co kiedyś było wystarczające teraz już nie spełniało naszych oczekiwań. Przed wyborem systemu bardzo uważnie przyglądaliśmy się ofertom różnych dostawców. To, co zaproponowało BPSC było najbliższe naszym wyobrażeniom o optymalnym systemie ERP. Impuls jest rozwiązaniem elastycznym zaś BPSC posiada bogate doświadczenie we wdrożeniach systemów ERP w branży przetwórstwa rolno-spożywczego. – mówi Adam Szyrajew, Główny Informatyk Rolnika. Aktualnie wszystkie cztery oddziały pracują na wspólnym serwerze, zlokalizowanym w Mikołowie.

Swój bogaty i różnorodny asortyment Rolnik sprzedaje głownie za pośrednictwem dużych sieci handlowych. Dlatego właśnie tak ważna jest współpraca w tym zakresie. Impuls znacznie usprawnił politykę kooperacji. Wszelkiego rodzaju rozliczenia dokonywane są drogą elektroniczną.

Poprawiła się również kooperacja z dostawcami. Łatwiej jest planować zakupy. Wiemy, jakiego asortymentu będziemy potrzebować w danym okresie, możemy ocenić jakość i terminowość dostaw, co umożliwia stworzenie rankingu dostawców czy też ich oceny”. – podkreśla Adam Szyrajew.

Spółka zapanowała także w większym niż poprzednio stopniu nad kosztami, które obecnie łatwiej zidentyfikować. „Znamy ośrodki kosztów, potrafimy również określić rentowność poszczególnych grup asortymentowych. Ponieważ jesteśmy spółką zorientowaną marketingowo właśnie koszty z tego zakresu muszą być szczególnie transparentne, moduł CRM zintegrowany z funkcjonalnością księgową pozwoli nam je dokładnie zaplanować i na bieżąco monitorować” dodaje Adam Szyrajew.

Źródło: www.bpsc.com.pl

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ:


Back to top