RAPORT CRM, przygotowywany przez redakcję portalu ERP-view.pl, obejmująca 18 systemów CRM dostępnych na polskim rynku, opisanych przez ponad 280 funkcjonalności, jest już dostępna! |
Jak platforma Azure pozwoliła Grupie CCC być o dwa kroki przed klientem?
- Szczegóły
- Kategoria: CRM


Grupa CCC sprzedaje rocznie ok. 50 milionów par butów w ok.1000 sklepach i 28 krajach. Organizacja kontynuuje swój rozwój, na nowo przyglądając się danym i ich roli w nowoczesnym przedsiębiorstwie.
Wzmacnianie ukierunkowania na klienta dzięki danym
Transformacja firmy rozpoczęła się od rozwiązania CRM opartego na danych.
Rozwiązanie zbudowane we współpracy z partnerem, firmą Elitmind, zapewniło 360-stopniowy widok klienta. Uruchomienie nowego narzędzia zostało przyspieszone przez pandemię i pomogło Grupie CCC odpowiedzieć na wyzwania ostatnich lat.
Przy tak wielu źródłach danych zespół potrzebował jednolitego systemu analizy.
Dane wprowadzane do systemu marketingowego są wykorzystywane do tworzenia ukierunkowanych kampanii, które prowadzą klientów przez proces zakupowy.
Wprowadzanie kultury informacyjnej
Po udanym wdrożeniu projektu CRM, Grupa CCC zdecydowała się rozszerzyć podejście oparte na zasadzie data-first na wszystkie zespoły.
Nowoczesna platforma danych obejmuje usługę analityki big data Azure Databricks oraz Azure Event Hubs, która odbiera i przetwarza miliony zdarzeń na sekundę.
Rozwiązanie to odblokowuje poprawę wydajności i wzrost rynkowy, a także pozwala na skoncentrowanie się na kliencie.
Jednak wykorzystanie danych w efektywny sposób wymaga nowego sposobu myślenia.
Marsz ku przyszłości skoncentrowanej na danych
Źródło: www.microsoft.com/pl-pl/
Większość firm analizuje dane, aby zrozumieć, co wydarzyło się w przeszłości" - mówi Krystian Hatała, Head of Data and Analytics Platform w Grupie CCC. "My wykorzystujemy dane proaktywnie. Kiedy mam cel biznesowy, proszę zespół data scientist o dostarczenie insightów, które pomogą ten cel osiągnąć.
Wzmacnianie ukierunkowania na klienta dzięki danym
Transformacja firmy rozpoczęła się od rozwiązania CRM opartego na danych.
Stworzyliśmy potężne środowisko analityczne połączone z omnichannelowymi kampaniami marketingowymi dla domeny CRM" - wyjaśnia Wojciech Górniak, Group Head of CRM, Head of Data & AI Hub.
Rozwiązanie zbudowane we współpracy z partnerem, firmą Elitmind, zapewniło 360-stopniowy widok klienta. Uruchomienie nowego narzędzia zostało przyspieszone przez pandemię i pomogło Grupie CCC odpowiedzieć na wyzwania ostatnich lat.
Widzieliśmy, że zachowania konsumentów całkowicie się zmieniły" - mówi Górniak. "Urządzenia mobilne, skanery 3D, kioski samoobsługowe w sklepach - jest wiele punktów, w których spotykamy się teraz z naszymi klientami. I jest to naturalny element dzisiejszej ścieżki zakupowej klienta, która jest niezwykle złożona.
Przy tak wielu źródłach danych zespół potrzebował jednolitego systemu analizy.
Wykorzystaliśmy Azure Data Lake i Data Warehouse do zbierania, przechowywania i segmentowania danych. Następnie zintegrowaliśmy je z opartym na sztucznej inteligencji systemem marketing automation firmy Synerise" - wylicza Górniak.
Dane wprowadzane do systemu marketingowego są wykorzystywane do tworzenia ukierunkowanych kampanii, które prowadzą klientów przez proces zakupowy.
System za pomocą dostępnych danych i setek zmiennych pomaga nam tworzyć lepsze kampanie i dopasowane oferty - dodaje.
Wprowadzanie kultury informacyjnej
Po udanym wdrożeniu projektu CRM, Grupa CCC zdecydowała się rozszerzyć podejście oparte na zasadzie data-first na wszystkie zespoły.
Stworzyliśmy potężne centrum analityczne, w którym wszystkie systemy znajdują się pod jednym dachem, centralizując pracę zespołów IT, danych i zarządzania danymi. Łączymy je wszystkie za pomocą analityki wizualnej - zdradza Górniak.
Nowoczesna platforma danych obejmuje usługę analityki big data Azure Databricks oraz Azure Event Hubs, która odbiera i przetwarza miliony zdarzeń na sekundę.
Rozwiązanie to odblokowuje poprawę wydajności i wzrost rynkowy, a także pozwala na skoncentrowanie się na kliencie.
Obecnie budujemy cyfrowe laboratorium AI, w którym gromadzimy i analizujemy wszystkie dane - mówi Górniak. Jeśli chodzi o rozwój, wykorzystujemy dane, aby zrozumieć czy warto wchodzić na dany rynek lub jakie produkty powinniśmy rozwijać.
Jednak wykorzystanie danych w efektywny sposób wymaga nowego sposobu myślenia.
Budujemy nową strategię w zakresie zarządzania danymi. Stworzyliśmy nowe role i zadbaliśmy o zmianę kultury organizacyjnej, aby ta transformacja mogła się dokonać" - wyjaśnia Hatała.
Chodzi o umiejętność czytania i rozumienia danych - dodaje Górniak. "Możemy zbudować wyszukany model uczenia maszynowego, ale jeśli damy go komuś, kto nie wie, co z nim zrobić, inwestycja zamieni się w stratę".
Marsz ku przyszłości skoncentrowanej na danych
W pierwszej kolejności koncentrujemy się na doskonaleniu obsługi klienta, następnie na marketingu i e-commerce, a na końcu na optymalizacji operacyjnej - mówi Górniak. Ponadto firma powiększa swój zespół inżynierów IT, aby wewnętrznie realizować program oparty na danych. "Analityka zajmuje bardzo ważne miejsce w naszej agendzie, ponieważ wierzymy w przygotowanie się na przyszłość. Musimy być proaktywni, mając odpowiedni wgląd w sytuację" - podsumowuje Górniak.
Źródło: www.microsoft.com/pl-pl/